Miten erottaa narsistin sellaisesta ihmisestä, jolla on vain todella huonot sosiaaliset taidot?
Voiko näitä erottaa jotenkin toisistaan? Vai voiko olla sellainen narsisti, jolla on myös todella huonot sosiaaliset taidot?
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen erottaa koneesta se, että ihminen kykenee empatiaan ja tunteisiin. Koska narsisti ei kykene, niin mikä narsisti oikeastaan on?
Vaurioitunut ihminen.
Yleensä väkivaltainen alkoholisoitunut isä takana. Etsii kompensaatiota koko ikänsä ja kostoa menetetystä lapsuudesta olemalla pahansuopa ilkeä rölli. Uhrista on tullut kostaja, joka ei parane koskaan. Jos ei ainuttakaan muistoa aidosta ihmissuhteesta, jossa aito rakkaus. :(
Taustalla on kylläkin yleensä äiti ja lapsen ensimmäisen puolen vuoden aikana äidin kiintymyksetön, empatiaton tai vastaava suhde lapseen. Narsisti on siis vaunva vaurioitunut jo ensimmäinen puolenvuoden elinaikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen erottaa koneesta se, että ihminen kykenee empatiaan ja tunteisiin. Koska narsisti ei kykene, niin mikä narsisti oikeastaan on?
Kyllä narsisti kykenee empatiaan
Kyllä, teeskenneltyyn sellaiseen jos hyötyy siitä jotenkin.
Aika harva on kokonaan hyvä tai kokonaan paha. Täysin kylenemätön empatiaan ei oöe kuin hyvin harma ihminen. Ei edes kaikki epäsosiaaliset (psykopaatit). Narsistisia piiteitä omaavat eivät ole koskaan
Olisi kiva joa asiat voisi laittaa hyvä paha jaotteluun. Mutta se ei vaan mene niin
Jos sosiaalisesti kömpelölle kommentoi tämän huonoa käytöstä niin tämä voi alkaa pyytelemään anteeksi ja olemaan nolona. Jos narsistille yrittää puhua hänen huonosta käytöksestään niin hän kieltää kaiken. Kääntää asian niin, että vika onkin sinussa ja sinun pitäisi pyytää anteeksi. Narsisti myös muistaa tämän välikohtauksen ikuisesti ja vaikka asia on nopeasti loppuunkäsitelty niin hänen mielessään se säilyy aina. Sopivan hetken tullen voi yrittää kostaa ja lisäksi voi juoruta tästä välikohtauksesta vääristellen muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Yksi chat rölli ilmaisee aina pelkkää vihaa. Varsinkin lähisukulaisiinsa. Vannoo kostoa. Että semmoinen. En ihmettelisi, vaikka olisi ap. Ja uskoo omaan suuruutensa ja ylivertaiseen älyynsä. Sad.
Ap ei pidä itseään ylivertaisen älykkäänä. Valitettavasti. Ehkä suuruus kuvitelmat olisivat välillä ihan mukavakin juttu.
Niin no. Tulihan se aloituksesta tosin hyvin ilmi. Heikkolahjaisuus. Joskus kääntöpuoleksi tosin kääntyy juurikin ne suuruuskuvitelmat.
Taidat olla taipuvainen mustavalkoiseen ajatteluun, jos ihmiset ovat mielestäsi ainoastaan joko ylivertaisen älykkäitä tai sitten heikkolahjaisia.
Miten tämä juttu kääntyi sellaiseksi että ensin ap kyselee tyyliin: "voiko sosiaalisesti rajoittunut olla narsisti" ja sitten on jotenkin varma jonkun henkilön narsismista ja puhuu jo itse aika aggressiivisesti loppupuolella. Vähän ristiriitaisuuksiakin on ollut ap:n jutuissa. Ei aina käy ilmi kummasta hän nyt välillä puhuu, miehestä vai naisesta vai onko tahallaan sekoittanut sukupuolet mutta välillä ei muista pitää "oikeaa järjestystä" ja muitakin epäloogisuuksiakin on. Ilmiselvästi siis henkilö joka pohtii joitain muita henkilöitä kun esim. omaan perheeseensä kuuluvia.
Vierailija kirjoitti:
Jos sosiaalisesti kömpelölle kommentoi tämän huonoa käytöstä niin tämä voi alkaa pyytelemään anteeksi ja olemaan nolona. Jos narsistille yrittää puhua hänen huonosta käytöksestään niin hän kieltää kaiken. Kääntää asian niin, että vika onkin sinussa ja sinun pitäisi pyytää anteeksi. Narsisti myös muistaa tämän välikohtauksen ikuisesti ja vaikka asia on nopeasti loppuunkäsitelty niin hänen mielessään se säilyy aina. Sopivan hetken tullen voi yrittää kostaa ja lisäksi voi juoruta tästä välikohtauksesta vääristellen muille.
Henkilö, jota ajattelen, alkaa yleensä tässä vaiheessa syytellä muita herkkänahkaisiksi tai sitten toteaa, että on kuulijan vastuulla miten hän sanomiset tulkitsee.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä juttu kääntyi sellaiseksi että ensin ap kyselee tyyliin: "voiko sosiaalisesti rajoittunut olla narsisti" ja sitten on jotenkin varma jonkun henkilön narsismista ja puhuu jo itse aika aggressiivisesti loppupuolella. Vähän ristiriitaisuuksiakin on ollut ap:n jutuissa. Ei aina käy ilmi kummasta hän nyt välillä puhuu, miehestä vai naisesta vai onko tahallaan sekoittanut sukupuolet mutta välillä ei muista pitää "oikeaa järjestystä" ja muitakin epäloogisuuksiakin on. Ilmiselvästi siis henkilö joka pohtii joitain muita henkilöitä kun esim. omaan perheeseensä kuuluvia.
Täällä on ollut aika monta kommentoijaa ja värikästä keskustelua. Se ei haittaa yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilö, jota ajattelen, alkaa yleensä tässä vaiheessa syytellä muita herkkänahkaisiksi tai sitten toteaa, että on kuulijan vastuulla miten hän sanomiset tulkitsee.
Minulle taas on sanottu, että _tunnen_ väärin. Tunnen siis väärin muut naiset, huonon kohtelun, alistamisen ja monet muut asiat. Ja olen tietysti itse vastuussa näistä väärintuntemisistani.
Samaisen ihmisen mielestä tosin ”pettämisiä nyt sattuu” ja tosiaan tämä surullisen kuuluisa ”kaikissa on narsistisia piirteitä”.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ja tilanteessa toinen ei ole tehnyt mitään väärää tai pahaa, riittää että on nähnyt narsistin huonon käytöksen. Sosiaalisesti kömpelön kanssa voi keskustella tilanteesta kuten sosiaalisenkin kanssa, narsistin kanssa ei voi silloin kun narsisti itse on ollut huonokäytöksinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle taas on sanottu, että _tunnen_ väärin. Tunnen siis väärin muut naiset, huonon kohtelun, alistamisen ja monet muut asiat. Ja olen tietysti itse vastuussa näistä väärintuntemisistani.
Samaisen ihmisen mielestä tosin ”pettämisiä nyt sattuu” ja tosiaan tämä surullisen kuuluisa ”kaikissa on narsistisia piirteitä”.
Yleensä tällainen juttu jatkuu vielä sillä, että todetaan, että mennyttä ei saa jäädä murehtimaan tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaurioitunut. Kyllä hänellä on tunteita, voimakkaitakin. Esimerkiksi vihaa.
Vihaa nimenomaan. Uskaltaisin väittää että kaiken mikä tiedostamme pahuutena takana on narsismi.
Osuit oikeaan. Kyseinen hlö yrittää esiintyä itse viattoman puhtaana pulmusena. Kuten käy ilmi ''keskustelun'' jatkuessa, hänen aggresiivisuutensa ja passiivinen vihjaileva aggressiivuus nimenomaan tulee ilmi. Yrittää mm chat palstoilla juurikin juoruamalla yhdelle yhtä ja toiselle toista saamaan aikaan jotain 'noitavainoa' hänet kyseenalaistavien henkilöden tahoille. Erittäin lapsellinen ja mustavalkoisesti toimiva tyyyppi.
Raivoava lapsi, jos hänen motiivinsa kyseenalaisuutensa. Ja toden puhuminen. Olen tehnyt hänestä jo pidempään analyysia ja raportoinut viranomaisille asti lähisukulaiseensa kohdistuvasta kostofantasiasta.
On nyt seurannassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tällainen juttu jatkuu vielä sillä, että todetaan, että mennyttä ei saa jäädä murehtimaan tms.
Miten arvasitkaan 😁 Minullahan siis ”vanha levy pyörii taas”, ”mene eteenpäin elämässä”. Ja ai niin! Mulla ei ole _toleranssia_! Siis toleranssi prkl puuttuu myös! Ja sitten se kliseinen ”tämä on ihan normaalia!”
Normaalia my ass.
Vierailija kirjoitti:
Osuit oikeaan. Kyseinen hlö yrittää esiintyä itse viattoman puhtaana pulmusena. Kuten käy ilmi ''keskustelun'' jatkuessa, hänen aggresiivisuutensa ja passiivinen vihjaileva aggressiivuus nimenomaan tulee ilmi. Yrittää mm chat palstoilla juurikin juoruamalla yhdelle yhtä ja toiselle toista saamaan aikaan jotain 'noitavainoa' hänet kyseenalaistavien henkilöden tahoille. Erittäin lapsellinen ja mustavalkoisesti toimiva tyyyppi.
Raivoava lapsi, jos hänen motiivinsa kyseenalaisuutensa. Ja toden puhuminen. Olen tehnyt hänestä jo pidempään analyysia ja raportoinut viranomaisille asti lähisukulaiseensa kohdistuvasta kostofantasiasta.
On nyt seurannassa.
Lähinnä kuulostaa epävakaalta. Rajatilalta. Narsistit ovat kylmäverisenpiä, cooleja, pahoja.
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan koulutus on aivan turhaketta. Jokainen, jolla on internet käytössään, osaa ihan itse kouluttaa itsensä. Ja opetella ajattelemaan, ilman ulkoapäin tulevaa poliittista ohjausta opintosisällöissä. Tai kuviteltujen mielisairauksien, joita ei ole olemassakaan. On vain yritystä vaientaa toisinajattelijat - vrt vaikka t o m m y r o b i n s o n - joka sananvaputta harjoittaessaan tuli suljetuksi vanki laan kuin NL ssa ikään ra portoidessaan p aki stanila is rai skaus jengeis tä oikeustalon ulkopuolelta.
Harvemmin tosin tulisi googlailtua matemaattisia tehtäviä tai kielioppeja. Olen todella iloinen että olen käynyt peruskoulut ja lukiot aikana, jolloin vielä perinteistä opetusta arvostettiin.
Niin, ehkä entisajan vielä 70-luvulla koulunsa käyneet saivat sellaista koulutusta, että osaavat käyttää hyödykseen nykyajan internetväylät ja ilmaista itseään myös kieliopillisesti oikein sekä käyttää lähdeviitteitä. rofl.
Sekä ovat kielitaitoisia, eikä sekakielisiä. Kuten nykyjessicat. Eivätkä palvoneet jotain pakkopäästäjulkisuuten-mimmejä.
Vierailija kirjoitti:
Narsistin toimia kyseenalaistaessa asettuu kuin lasten hiekkalaatikolle kuuntelemaan "se on itte sitä mitä toisesta sanoo" "en minä se ollut, se olit sinä" "en koskaan tee sellaista" "ei kiinnosta, lähden nyt syömään" "äiiitiii tuu ikkunaan, toi sano että mää vein sen lakin, joka on mulla nyt päässä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten arvasitkaan 😁 Minullahan siis ”vanha levy pyörii taas”, ”mene eteenpäin elämässä”. Ja ai niin! Mulla ei ole _toleranssia_! Siis toleranssi prkl puuttuu myös! Ja sitten se kliseinen ”tämä on ihan normaalia!”
Normaalia my ass.
Oletpa totisesti kohdannut virhättävän persoonan...
Aloittaja vaikuttaa tosiaan joltain chat rölliltä, joka istuu ruutunsa äärensä kotisohvalla ja yrittää tehdä anablyyshia chat hahmoista.
Nyt meni jännäksi. Voitko vähän raottaa edes mitä tuo koston vannominen on. Miten se tapahtuu ja mitä on kenties suunnitelmissa.... kun sä tiedät, mä en.