Mitkä naisten nimet on harvinaisia tän ajan vauvoilla?
Ja toivon nyt semmoisia nimiä, jotka kuitenkin sopii tähän päivään. Esim. Pirkon aika ei mielestäni ole ihan vielä ainakaan....
Itselläni tuli mieleen ainakin Petra. Muita?
Kommentit (597)
Vierailija kirjoitti:
Aila, Armi, Kaarina, Päivi. Päivi saattaa tehdäkin comebackin, mutta varsinkin kolme ensimmäistä on jotenkin sellaisia nimiä että on todella hankala kuvitella lapselle. Tulee heti mieleen katkera anoppi tai epäsiisti kirjastotäti. Kuuluvat samaan kategoriaan kuin Raimo, Jorma ja Yrjö miesten nimistä, en usko että tulevat koskaan enää suosioon.
Minulle taas tulee Armista mieleen kaunis, 180 cm pitkä ja päästä varpaisiin tatuoitu ystäväni joka tunnetaan nimellä Armi of Darkness :D
Olen 39-vuotias ja oman ikäluokkani muotinimiä ei juuri enää kastetuissa näy: Pia, Päivi, Kati, Riikka, Sari. En mainitse Tittaa, sillä vaikka minulla oli 80-luvulla kolme tuon nimistä luokkakaveria kyseessä oli käsittääkseni tilastollinen harvinaisuus.
Olisiko raikkaan ja reippaan Riikan tai pirteän Päivin aika nousta? .)
Henna.
VRK:n mukaan niitä on annettu 2010-2018 ainoastaan reilu parisataa. Minnoja n. 150. (Verrokkina täällä ehdotettu Ilona, on annettu noina vuosina yli 5000 kertaa.)
Piiojakin vaan jotain 30.
Sanni nimeä ei oo tullut vastaan
Vierailija kirjoitti:
Natalia
Minun taaperoni on Natalia. Tosi moni vääntää tästä Nataliii eli kuvittelevat sen olevan joku Natalie tai Natalì. Ehkä se sitten on sen verran harvinainen nimi, että ajatellaan sen olevan joku kansainvälinen väännös. Ei ole Natalia edes suomalaisessa kalenterissa enää, joten ehkä niitä on vähän. En ole väestörekisteristä katsonut.
Vierailija kirjoitti:
Silja
Silja-vauvoista en ole kuullut, mutta kyseinen nimi sopii täydellisesti tähän päivään. Tuskin on mikään yleinen nimi koskaan ollut, ei ole pahemmin tuon nimisiin törmännyt.
Mummoni, syntynyt 1920-luvulla, oli Silja. Yksi serkkuni lapsista on Silja ja oman taaperoni toinen nimi on Silja. Toisen tyttöni päiväkodissa on kaverina myös Silja, n. 4-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Olen 30-vuotias ja ikäluokkani nimiä tuskin nykyvauvoilla esiintyy. Jos nyt mietin vaikka luokkakavereitani niin siellä oli mm. Tiina, Anna, Julia, Johanna, Karoliina, Jenni, Jenna, Anniina, Jonna, Maija, Minna, Suvi, Henna, Heidi, Sarianna, Terhi jne.
Sitten sellaiset 60-luvun Pirkot, Päivit ja Raijat eivät ole aikoihin olleet muotia mutta on kyllä mielenkiintoista odottaa josko ne alkaisivat kohta jo taas palata kuten joku tuolla ennustikin.
Mulla on 3-vuotias Maija, mun mielestä sopii hyvin tähän päivään :) ei ole toista saman ikäistä (tai lähellä samaa ikää) tullut vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Aila, Armi, Kaarina, Päivi. Päivi saattaa tehdäkin comebackin, mutta varsinkin kolme ensimmäistä on jotenkin sellaisia nimiä että on todella hankala kuvitella lapselle. Tulee heti mieleen katkera anoppi tai epäsiisti kirjastotäti. Kuuluvat samaan kategoriaan kuin Raimo, Jorma ja Yrjö miesten nimistä, en usko että tulevat koskaan enää suosioon.
Armeja on jonkin verran, lasten tarhassa yksi ja olikos Essi Pöystin tyttö myös?
Vierailija kirjoitti:
Olen 39-vuotias ja oman ikäluokkani muotinimiä ei juuri enää kastetuissa näy: Pia, Päivi, Kati, Riikka, Sari. En mainitse Tittaa, sillä vaikka minulla oli 80-luvulla kolme tuon nimistä luokkakaveria kyseessä oli käsittääkseni tilastollinen harvinaisuus.
Olisiko raikkaan ja reippaan Riikan tai pirteän Päivin aika nousta? .)
Olen 80-luvun alussa syntynyt Titta ja äitini luuli nimeä yleiseksikin, koska sattumalta samassa korttelissa oli jo kaksi Tittaa :D En kyllä ole ikinä ollut pahoillani siitä, ettei kaimoja tule joka nurkalla vastaan ! En ole joutunut olemaan Mari K. tai Sanna M. tai " no se Sari jolla on lasit ja ruskeat hiukset!".
Luontonimet, esim. Pilvi, Lumi, Sini, Kirsikka, Meri, Sade...y.m. Oli muodissa joskus aikasemmin mut ei nykyään enää. Sopis mun mielestä pistää nyt uudestaan kiertoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 30-vuotias ja ikäluokkani nimiä tuskin nykyvauvoilla esiintyy. Jos nyt mietin vaikka luokkakavereitani niin siellä oli mm. Tiina, Anna, Julia, Johanna, Karoliina, Jenni, Jenna, Anniina, Jonna, Maija, Minna, Suvi, Henna, Heidi, Sarianna, Terhi jne.
Sitten sellaiset 60-luvun Pirkot, Päivit ja Raijat eivät ole aikoihin olleet muotia mutta on kyllä mielenkiintoista odottaa josko ne alkaisivat kohta jo taas palata kuten joku tuolla ennustikin.
Mulla on 3-vuotias Maija, mun mielestä sopii hyvin tähän päivään :) ei ole toista saman ikäistä (tai lähellä samaa ikää) tullut vastaan.
Sopii kyllä ihan hyvin tähän päivään, mutta on kyllä hyvin yleinen pienillä lapsilla, ollut jo ainakin vuosikymmenen. :)
Terveisiä päiväkodista!
Mirjami, Ritva, Kaarlo, Sulo, Armas, Vieno, Ylermi, Yrjö, Sylvi, Aune, Kaisa,
Ritva, Kirsi, Virve, Pauliina, Paula, Vuokko, Sisko, Lyyli, Eila, Elvi, Ilona, Erja, Eija, Riitta, Eijariitta, Tamara, Lea, Anneli, Hanna, Raisa, Raija, Lyydia, Anja-Esteti, Milja, Maire, Leena, Sinikka, Pirjo, Henna, Sylvi, Irene, Teija, Karola, Niina, Katri, Ulpu, Mirva, Virva, Varpu, Kaisa, Sirkka, Liisa, Laina, Liina, Aulikki, Auli, Taru...tässähän näitä muutamia. Itse en ainakaan ole kuullut näitä nimiä runsain mitoin annetun vauvoille viimevuosina :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Natalia
Minun taaperoni on Natalia. Tosi moni vääntää tästä Nataliii eli kuvittelevat sen olevan joku Natalie tai Natalì. Ehkä se sitten on sen verran harvinainen nimi, että ajatellaan sen olevan joku kansainvälinen väännös. Ei ole Natalia edes suomalaisessa kalenterissa enää, joten ehkä niitä on vähän. En ole väestörekisteristä katsonut.
Mun tyttäreni nimi on Nathalia. Tarkoittaa jouluna syntynyt. Hän on syntynyt jouluna ja lausutaan nataalia.
Poika nimeltä Päivi sopisi hyvin nykyaikaan.
Maarit, Maaret, Hilma, Josefiina, Regina, näihin en ole törmäillyt.