Näin miehenä ihmettelee joidenkin lapsia haluavien naisten kuvitelmia muiden ihmisten haluista
Seurustellut kahden kanssa, joista molemmat pitkällisten keskustelujen ja varmistelujen jälkeen luuli että haluttomuuteni perheellistyä liittyy jotenkin sen oletettuun hankaluuteen. Aina kysyttiin että miksi miksi miksi, ja tyhmänä sitten keksin syitä.
Jos alkaisin tivaamaan teiltä että miksi että ryhdy syvänmeren sukeltajaksi niin varmaan sanotte, että ette halua. Kun kysyn miljoona kertaa miksi, niin varmaan sitten vastaa että "vie liikaa aikaa", "en tykkää matkustaa", "ahdistaa ne laitteet", "en jaksa kouluttautua".
Ja niin edelleen. Mutta vaikka noista kaikista asioista pääsisi yli ja ympäri, niin et varmaan kuitenkaan menisi syvänmeren sukeltajaksi koska ET HALUA SITÄ.
Ei helvetti. Anteeksi purkaus mutta omaa ärsytystä siinä, että meni tuohon miksi -leikkiin mukaan. Kun jotain ei halua, niin se on täynnä vastenmielisiä asioita, kuten ajanmenetys, rahanmenetys jne. Kun jotain haluaa niin noita ei edes mieti
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Minun ei ole naisena tarvinnut käydä tuollaisia keskusteluja, vaan miehet ovat haistaneet minussa hedelmällisen ja terveen naisen ja tuoneet varsin pian esille halunsa tulla vastuunsa kantaviksi isiksi. Ovat kertoneet, että olen enemmän kuin naiset, jotka ovat yrittäneet olla jotain. En juurikaan meikkaa, vaan olen luontaisesti kaunis, normaalipainoinen ja liikunnallinen nainen. Olen saanut kommenttia, että olen ainoa normaalipainoisena itseään pitävä nainen, joka on oikeasti hoikalla tavalla normaalipainoinen ja voisi kutsua itseään jopa hoikaksi. Jotkut naiset ovat miesten mukaan kaunistelleet totuutta, että olisikin oikeasti ollut yli 25! Tällaista mielenkiintoista olen saanut kuulla. Minua on kosittu monta kertaa.
No ihan kauhee kommentti.
Ehkäpä näiden muiden ihmisten kannattaisi sitten tehdä jo ensitapaamisella selväksi, ettei tosiaankaan halua sitä perhettä. Näin lapsia haluavat naiset jättäisivät sinut rauhaan ja säästäisit sekä heiltä, että itseltäsi aikaa ja vaivaa. Mielestäni on ihan ok olla haluamatta lapsia, mutta toisaalta on ihan yhtä ok haluta. Asia kannattaa siis mahdollisimman pian ottaa esille.
Vierailija kirjoitti:
Minun ei ole naisena tarvinnut käydä tuollaisia keskusteluja, vaan miehet ovat haistaneet minussa hedelmällisen ja terveen naisen ja tuoneet varsin pian esille halunsa tulla vastuunsa kantaviksi isiksi. Ovat kertoneet, että olen enemmän kuin naiset, jotka ovat yrittäneet olla jotain. En juurikaan meikkaa, vaan olen luontaisesti kaunis, normaalipainoinen ja liikunnallinen nainen. Olen saanut kommenttia, että olen ainoa normaalipainoisena itseään pitävä nainen, joka on oikeasti hoikalla tavalla normaalipainoinen ja voisi kutsua itseään jopa hoikaksi. Jotkut naiset ovat miesten mukaan kaunistelleet totuutta, että olisikin oikeasti ollut yli 25! Tällaista mielenkiintoista olen saanut kuulla. Minua on kosittu monta kertaa.
Sovit hyvin sinne Handmaid's Talen punahilkka-vankiporukkaan.
Miksi asiasta pitää käydä pitkälliset keskustelut? Etkö voi sanoa asian tullessa esille, että tiedät, että et missään nimessä halua lapsia koskaan, ja toistaa tätä. Tai sano tuo mitä sanoit avauksessa, että kyse ei ole hankaluuksista vaan siitä, että et halua ja kantasi on ehdoton.
Vierailija kirjoitti:
Miksi asiasta pitää käydä pitkälliset keskustelut? Etkö voi sanoa asian tullessa esille, että tiedät, että et missään nimessä halua lapsia koskaan, ja toistaa tätä. Tai sano tuo mitä sanoit avauksessa, että kyse ei ole hankaluuksista vaan siitä, että et halua ja kantasi on ehdoton.
Jälkikäteen on hyvä neuvoa. Tietty tästä eteenpäin. Ja ehkä en vaan kertakaikkiaan tajua sellasta, että joku jättäis jotain mitä haluaa tekemättä ihan oikeesti joidenkin ulkopuolisten syiden vuoksi. En ole laiska ihminen, en näköalaton, en tyhmä - miten joku voi luulla että lapsentekohaluttomuus liittyisi johonkin vaivaan tai rahaan?
Näyttäkää mulle oikeasti yksikin ihminen joka haluaa lapsia mutta ei oo tehnyt yhtäkään, koska aika/raha/vaiva. Kusista naisten logiikkaa tällänen ajattelu puhtaasti vaan on, ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä epävarma Pirkko tänne eksy 😂
Minä minä minä, olet varmasti loistava äiti ja puoliso.
Terkuin lapseton ja normaalipainoinen luonnonkaunis 35v. Aikauhee, miten tää liittyvät mihinkään
Ehdottomasti ei saisi ihminen suostua lasten tekemiseen painostuksen tai suostuttelun alla, jos tietää, ettei lapsia halua (sen paremmin mies kuin nainenkaan, vaikka useimmiten se taitaa juuri niin mennä, että nainen haluaa lapsia ja mies erehtyy suostumaan siihen vastoin tahtoaan). Mieheni teki näin eksänsä toiveesta ja ajautui viettämään velvollisuudesta vuosikausia suhteessa, joka ei häntä tyydyttänyt. Lapsiarki, silloin kun hänen vuoronsa on, on hänelle pakkopullaa - hoitaa toki velvollisuutensa mallikkaasti mutta ei nyt mitenkään suuresti nauti lasten kanssa puuhastelusta. Ei elämäänsä kannata ottaa niin isoa, työlästä ja huolta aiheuttavaa velvollisuutta vain jotakuta muuta miellyttääkseen.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä ap seurustelet naisten kanssa jotka haluavat lapsia? Sehän on ehdoton asia josta ei voi tehdä kompromissia, joten ei kannata alkaa selitellä mitään, vaan kun ekan kerran naisen kanssa puhut, kysy hänen kantaansa lasten hankkimiseen ja jos vastaus on väärä sun kannalta niin jatkat seuraavaan. Hyvin yksinkertaista.
Niin minä tekisin. Jos nykyinen aviomieheni olisi sanonut että ei halua lapsia, niin eipä me yhdessä nyt 18 vuotta myöhemmin oltaisi koska minulla oli jo yksi lapsi kun tavattiin. Mies sanoi että haluaa naimisiin ja perheen ja että ymmärtää että lapsi kuluu mun kanssa samaan pakettiin, joten päättelin että tämä on sellainen ihminen jonka kanssa kannattaa jatkaa eteenpäin. Kyllä tulevan puolison kanssa pitää ensitöikseen selvittää elämäntilanne, arvot, tulevaisuuden tavoitteet jne, ja toki se että onko seksuaalista kipinää tarpeeksi jotta voi rakastua.
Sanoin heti alkuun etten halua lasta ja se oli naisille ok. Se miksi miksi miksi kysely tuli sitten siihen päälle, kun ilmeisesti asia ei ollutkaan ok ja naiset ajatteli että en vain tiedä että voin haluta lasta kunhan he vain nostavat minut yli noista syistä, miksi en lasta halua.
En uskonut noin urpoa ajatuksenkulkua olevan, joten vaikea oli epäillä tai ymmärtää.
No nää on sitten näitä "kyllä se miehen mieli muuttuu kunhan minun kanssa on" -tapauksia. Samat ovat sitten satavarmoja, että alkoholistit parantuu ja peliriippuvaiset heittää PC:n seinään naisen eheyttävän vaikutuksen voimasta.
Joo, se on käsittämätöntä, miksi joidenkin on niin vaikea uskoa, että kaikki eivät halua elämässään samoja asioita kuin itse haluavat. Ja yhtä käsittämättömiä ovat ne, jotka ajattelevat, että kyllä kaikki kuitenkin pohjimmiltaan haluavat lapsia ja "kyllä se mieli vielä muuttuu, kun sen oikean tapaat".
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä ap seurustelet naisten kanssa jotka haluavat lapsia? Sehän on ehdoton asia josta ei voi tehdä kompromissia, joten ei kannata alkaa selitellä mitään, vaan kun ekan kerran naisen kanssa puhut, kysy hänen kantaansa lasten hankkimiseen ja jos vastaus on väärä sun kannalta niin jatkat seuraavaan. Hyvin yksinkertaista.
Niin minä tekisin. Jos nykyinen aviomieheni olisi sanonut että ei halua lapsia, niin eipä me yhdessä nyt 18 vuotta myöhemmin oltaisi koska minulla oli jo yksi lapsi kun tavattiin. Mies sanoi että haluaa naimisiin ja perheen ja että ymmärtää että lapsi kuluu mun kanssa samaan pakettiin, joten päättelin että tämä on sellainen ihminen jonka kanssa kannattaa jatkaa eteenpäin. Kyllä tulevan puolison kanssa pitää ensitöikseen selvittää elämäntilanne, arvot, tulevaisuuden tavoitteet jne, ja toki se että onko seksuaalista kipinää tarpeeksi jotta voi rakastua.
Sanoin heti alkuun etten halua lasta ja se oli naisille ok. Se miksi miksi miksi kysely tuli sitten siihen päälle, kun ilmeisesti asia ei ollutkaan ok ja naiset ajatteli että en vain tiedä että voin haluta lasta kunhan he vain nostavat minut yli noista syistä, miksi en lasta halua.
En uskonut noin urpoa ajatuksenkulkua olevan, joten vaikea oli epäillä tai ymmärtää.
No nää on sitten näitä "kyllä se miehen mieli muuttuu kunhan minun kanssa on" -tapauksia. Samat ovat sitten satavarmoja, että alkoholistit parantuu ja peliriippuvaiset heittää PC:n seinään naisen eheyttävän vaikutuksen voimasta.
Joo, se on käsittämätöntä, miksi joidenkin on niin vaikea uskoa, että kaikki eivät halua elämässään samoja asioita kuin itse haluavat. Ja yhtä käsittämättömiä ovat ne, jotka ajattelevat, että kyllä kaikki kuitenkin pohjimmiltaan haluavat lapsia ja "kyllä se mieli vielä muuttuu, kun sen oikean tapaat".
Kun tapasin sen oikean, tajusin että en haluakaan lapsia. Uskalsin olla oma itseni.
Minulla on ystävä jonka suurin haave on olla suurperheen äiti. Hän on juuri näitä ihmisiä jotka eivät vain voi käsittää ettei joku oikeasti halua lapsia. Joskus aiheesta keskusteltaessa ryhtyi tivaamaan juuri tuolla "MUTTAMIKSI MIKSIMIKSIMIKSI!?" tyylillä eikä mikään vastaus tyydyttänyt, kaikista vähiten kelpasi se ettei vain yksinkertaisesti halua jälkikasvua. Inttäminen oli sen kuuloista että yritti kaivaa minusta ulos jonkin trauman joka estää minua näkemästä että haluan kuitenkin. Helpointa olisi vain todeta että on steriili. Suosittelen vasektomiaa aloittajallekin ja onnea deittailuun.
Itse olen nainen joka ei halua lapsia, ja kyllä minä siihen ihan hyvin ne syyt keksin, miksi en halua.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oikeasti ottaa päähän, kun ihmiset jankuttaa jos joku ei halua samanlaista elämää. Itse en ole koskaan halunnut lapsia, koska olen halunnut elää ns vapaata elämää. Entiselle tyttöystävälleni tein suhteen alussa selväksi etten halua lapsia ja kerroin miksi en halua. Se oli ok, mutta sitten kolmen vuoden yhdessäolon jälkeen ei ollut ok vaan alkoi puhumaan perheestä. Minä en perusta perhettä toisen halujen mukaan, koska minua ei kiinnosta sellainen elämä. Erosin sitten, koska en itse halunnut olla hänen unelmien tiellä. Se, joka sen lapsen haluaa niin se lapsen tekee ja sitä ei saa viedä toiselta pois. Nyt se mun exä on yh ja valittaa kun ei ole mitään.
Systerikin jankuttanut vuosia miksi en voi lisääntyä jne ja kertoilee kuinka ihanaa on perhe-elämä. No, on se jos siitä tykkää. Sitten se kuitenkin loukkaantuu kun minä ja nykyinen tyttöystävä ei ikinä voida esim ottaa hänen lasta hoitoon, vaikka vklopuksi että itse pääsisi jonnekkin. Siihen olen vastannut, että tuossa on yksi syy miksi minua ei kiinnosta perhe-elämä. Minä pääsen menemään milloin haluan ja mihin haluan. Nykyinen tyttöystäväni ei myöskään ole ikinä halunnu lapsia ja nyt kun olemme jo 41 vuotiata, niin eipä tarvitse sitäkään asiaa miettiä.