Näin miehenä ihmettelee joidenkin lapsia haluavien naisten kuvitelmia muiden ihmisten haluista
Seurustellut kahden kanssa, joista molemmat pitkällisten keskustelujen ja varmistelujen jälkeen luuli että haluttomuuteni perheellistyä liittyy jotenkin sen oletettuun hankaluuteen. Aina kysyttiin että miksi miksi miksi, ja tyhmänä sitten keksin syitä.
Jos alkaisin tivaamaan teiltä että miksi että ryhdy syvänmeren sukeltajaksi niin varmaan sanotte, että ette halua. Kun kysyn miljoona kertaa miksi, niin varmaan sitten vastaa että "vie liikaa aikaa", "en tykkää matkustaa", "ahdistaa ne laitteet", "en jaksa kouluttautua".
Ja niin edelleen. Mutta vaikka noista kaikista asioista pääsisi yli ja ympäri, niin et varmaan kuitenkaan menisi syvänmeren sukeltajaksi koska ET HALUA SITÄ.
Ei helvetti. Anteeksi purkaus mutta omaa ärsytystä siinä, että meni tuohon miksi -leikkiin mukaan. Kun jotain ei halua, niin se on täynnä vastenmielisiä asioita, kuten ajanmenetys, rahanmenetys jne. Kun jotain haluaa niin noita ei edes mieti
Kommentit (38)
Olet järkevä. Pidä kiinni periaatteestasi. Ne naiset varmaan myöhemmin katuvat, jos sattuvat lisääntymään. Sinä taas porskutat onnellisena lapsettomana. Sitä ei korvaa mikään.
Vierailija kirjoitti:
Olet järkevä. Pidä kiinni periaatteestasi. Ne naiset varmaan myöhemmin katuvat, jos sattuvat lisääntymään. Sinä taas porskutat onnellisena lapsettomana. Sitä ei korvaa mikään.
Kun tekee mitä haluaa, on onnellinen. Jos ihminen, joka on ajatellut itsensä aina äidiksi tai isäksi, ihminen jolta kysytään "mitä teet 10v päästä" ja tämä ajattelee heti lapsia ympärillään, ajattelee tulevaa kotiaan ja sinne lastenhuoneita - ei saa lasta, on hän todnäk onneton.
Kun taas minä, joka en edes muista että on olemassa sellainen asia kuin lisääntyminen, ajattelen elämääni 10 vuoden päähän tuntikausia edes muistamatta että siellä skenaariossa voisi jossain teoriassa olla lapsi, suunnittelen uran, kodin ja mielenkiinnonkohteet täysin miettimättä lapsia - no, en usko että olen kovin onneton kun 35 vuotta elämästäni olen kokenut olevani onnellinen lapsettomana, saman verran ehkä edessä ja luulenpa pystyväni olemaan vähintään yhtä onnellinen. En ole koskaan haaveillut perheestä, joten mikään kovin pitkäaikainen psyykerakennelma ei mene rikki vaikka lapsettomana säilyn.
Minun ei ole naisena tarvinnut käydä tuollaisia keskusteluja, vaan miehet ovat haistaneet minussa hedelmällisen ja terveen naisen ja tuoneet varsin pian esille halunsa tulla vastuunsa kantaviksi isiksi. Ovat kertoneet, että olen enemmän kuin naiset, jotka ovat yrittäneet olla jotain. En juurikaan meikkaa, vaan olen luontaisesti kaunis, normaalipainoinen ja liikunnallinen nainen. Olen saanut kommenttia, että olen ainoa normaalipainoisena itseään pitävä nainen, joka on oikeasti hoikalla tavalla normaalipainoinen ja voisi kutsua itseään jopa hoikaksi. Jotkut naiset ovat miesten mukaan kaunistelleet totuutta, että olisikin oikeasti ollut yli 25! Tällaista mielenkiintoista olen saanut kuulla. Minua on kosittu monta kertaa.
Mietin samaa aina kun tulee jotain uutisjuttua että "lapsiperheen elämä on oikeasti tosi kivaa" "negatiiviset mielikuvat vaikuttaa perheellistymiseen" jne, että varmasti moni antaa jonkun selityksen että miksi ei halua lapsia, mutta syy on pohjimmiltaan että ei halua. Siitä kaikki elämässä lähtee liikkeelle. Ihmiset tekee joka päivä hankalampia ja epämiellyttävämpiä juttuja kuin perhe, koska ne haluu niitä.
Ja siksi tulee vähän semmonen alentuva fiilis, että kyllä kaikki nyt lapsia haluaa eivät hölmöt vaan tajua itse sitä heh heh....
Samalla lailka moni mies ei millään usko, että nainen ei ihan oikeasti ole halukas kodinhengettäreksi. Ei auta, vaikka sanoo selvällä suomenkielellä. Olettavat automaattisesti, että nainen haluaa hoitaa kotityöt ja ruveta kotiäidiksi ja luopua urastaan, jos lapaia tulee. Tai että nainen automaattisesti olisi parempi lastenhoitaja ja pitäisi vauvoista sukupuolensa takia.
Vierailija kirjoitti:
Samalla lailka moni mies ei millään usko, että nainen ei ihan oikeasti ole halukas kodinhengettäreksi. Ei auta, vaikka sanoo selvällä suomenkielellä. Olettavat automaattisesti, että nainen haluaa hoitaa kotityöt ja ruveta kotiäidiksi ja luopua urastaan, jos lapaia tulee. Tai että nainen automaattisesti olisi parempi lastenhoitaja ja pitäisi vauvoista sukupuolensa takia.
Ihan kiva tarina jos vaikka perustat sille oman aloituksen jooko? Vai oliko joku syvällinenki syy tähän läntätä?
ap
Kuvitelmia muiden ihmisten haluista ja tuntemuksista kutsutaan projisoinniksi. Projisointi on omien tunteiden ja halujen heijastamista toiseen, koska ihmiset yleensä haluavat nähdä toisen itsensä kaltaisena. Useimmiten nämä projisoinnit ovat vailla todellisuuspohjaa, niin kuin itsekin kerrot.
6:lle. Nainen sentään saa lapset ja jos mies ei kunnostaudu kotona, niin voi ottaa eron. Lastenhoito eron jälkeen puoliksi, niin molemmille jää aikaa tehdä uraa! Entä lapsettomat naiset? Tahtovatko he hoivata miestä tai lemmikkiä kuten lasta? Luulen, että heillekin tulee vielä itsekeskeisempiä ajatuksia mieleen eli lapsettomuuskaan ei suojaa erolta. Nuori nainen voi olla tässä tyhmä, jos on saanut painostavan kotikasvatuksen.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan, että sanot seurustelun alussa, ettet halua lapsia ja kerrot syyt eli ajan- ja rahanmenetyksen. Lisää, ettei mikään tai kukaan saa sinua koskaan muuttamaan mielipidettäsi. Näin lapsia haluavat naiset eivät turhaan tuhlaa sinuun aikaansa.
Mielestäni monien miesten kasvot ja äly ovat riittävä syy lisääntymättömyyteen, koska vain hyviä geenejä kannattaa jakaa edelleen.
Sisälukutaito 10
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan, että sanot seurustelun alussa, ettet halua lapsia ja kerrot syyt eli ajan- ja rahanmenetyksen. Lisää, ettei mikään tai kukaan saa sinua koskaan muuttamaan mielipidettäsi. Näin lapsia haluavat naiset eivät turhaan tuhlaa sinuun aikaansa.
Mielestäni monien miesten kasvot ja äly ovat riittävä syy lisääntymättömyyteen, koska vain hyviä geenejä kannattaa jakaa edelleen.
Sä et halua syvänmerensukeltajaksi koska ajan- ja rahanmenetys?
ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oli niin typerästi sanottu. Teet käytännössä saman mutta toisinpäin mistä ap aloituksessaan sanoi vaikka ap:ta komppaat. Pidät omaa ajatusmaailmaasi ainoana oikeana ja muut jotka valitsevat toisin tulisivat sitä katumaan. Vaikka se oma valinta pohjaa juuri siihen mitä itse haluaa ja toivoo.
Lapsiasia on jokaisen oma asia. Ei ole vääriä tai oikeita tapoja elää sen suhteen. Joku haluaa lapsia joku ei. Miksi ei sitä voida kunnioittaa ja hyväksyä ilman että pitää väkisin jostain välistä julistaa sitä kuinka oma tapa suhtautua on kuitenkin se lopullinen oikea. Velat valittaa kuinka lapselliset ei ymmärrä ja hyväksy heidän valintojaan mutta ainoatakaan keskustelua ei löydy josta puuttuisi viittaukset siihen kuinka lapselliset kuitenkin katuu ja kadehtii velojen elämää. Harvassa ylipäätään ne keskustelut joissa asiakseen velojen valintoja kritisoidaan. Toisin päin se yleensä on.
Vierailija kirjoitti:
Minun ei ole naisena tarvinnut käydä tuollaisia keskusteluja, vaan miehet ovat haistaneet minussa hedelmällisen ja terveen naisen ja tuoneet varsin pian esille halunsa tulla vastuunsa kantaviksi isiksi. Ovat kertoneet, että olen enemmän kuin naiset, jotka ovat yrittäneet olla jotain. En juurikaan meikkaa, vaan olen luontaisesti kaunis, normaalipainoinen ja liikunnallinen nainen. Olen saanut kommenttia, että olen ainoa normaalipainoisena itseään pitävä nainen, joka on oikeasti hoikalla tavalla normaalipainoinen ja voisi kutsua itseään jopa hoikaksi. Jotkut naiset ovat miesten mukaan kaunistelleet totuutta, että olisikin oikeasti ollut yli 25! Tällaista mielenkiintoista olen saanut kuulla. Minua on kosittu monta kertaa.
😂😂😂 mutta kovin älykäs et ainakaan ole😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Ihana tuo ensimmäinen lause! Ihan kuin 50 -luvun terveystiedon yms oppikirjasta.
T. laiska, vmäinen ja varmaan suht hedelmätönkin nainen
Miksi sä ap seurustelet naisten kanssa jotka haluavat lapsia? Sehän on ehdoton asia josta ei voi tehdä kompromissia, joten ei kannata alkaa selitellä mitään, vaan kun ekan kerran naisen kanssa puhut, kysy hänen kantaansa lasten hankkimiseen ja jos vastaus on väärä sun kannalta niin jatkat seuraavaan. Hyvin yksinkertaista.
Niin minä tekisin. Jos nykyinen aviomieheni olisi sanonut että ei halua lapsia, niin eipä me yhdessä nyt 18 vuotta myöhemmin oltaisi koska minulla oli jo yksi lapsi kun tavattiin. Mies sanoi että haluaa naimisiin ja perheen ja että ymmärtää että lapsi kuluu mun kanssa samaan pakettiin, joten päättelin että tämä on sellainen ihminen jonka kanssa kannattaa jatkaa eteenpäin. Kyllä tulevan puolison kanssa pitää ensitöikseen selvittää elämäntilanne, arvot, tulevaisuuden tavoitteet jne, ja toki se että onko seksuaalista kipinää tarpeeksi jotta voi rakastua.
Vierailija kirjoitti:
Trolololololooooooooooo
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂 ja siinä toinen 😂😂😂
Sinuna olisin iloinen siitä, että joku haluaa lapsia kanssasi - ja teettäisin pikaisen vasektomian.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä ap seurustelet naisten kanssa jotka haluavat lapsia? Sehän on ehdoton asia josta ei voi tehdä kompromissia, joten ei kannata alkaa selitellä mitään, vaan kun ekan kerran naisen kanssa puhut, kysy hänen kantaansa lasten hankkimiseen ja jos vastaus on väärä sun kannalta niin jatkat seuraavaan. Hyvin yksinkertaista.
Niin minä tekisin. Jos nykyinen aviomieheni olisi sanonut että ei halua lapsia, niin eipä me yhdessä nyt 18 vuotta myöhemmin oltaisi koska minulla oli jo yksi lapsi kun tavattiin. Mies sanoi että haluaa naimisiin ja perheen ja että ymmärtää että lapsi kuluu mun kanssa samaan pakettiin, joten päättelin että tämä on sellainen ihminen jonka kanssa kannattaa jatkaa eteenpäin. Kyllä tulevan puolison kanssa pitää ensitöikseen selvittää elämäntilanne, arvot, tulevaisuuden tavoitteet jne, ja toki se että onko seksuaalista kipinää tarpeeksi jotta voi rakastua.
Sanoin heti alkuun etten halua lasta ja se oli naisille ok. Se miksi miksi miksi kysely tuli sitten siihen päälle, kun ilmeisesti asia ei ollutkaan ok ja naiset ajatteli että en vain tiedä että voin haluta lasta kunhan he vain nostavat minut yli noista syistä, miksi en lasta halua.
En uskonut noin urpoa ajatuksenkulkua olevan, joten vaikea oli epäillä tai ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Komppaan. Mä olen itseasiassa sinkkuna jo sisällyttänyt tuon "vapaaehtoisesti lapseton, olethan sinäkin" -klausuulin mun profiiliin. En halua lapsia enkä varsinkaan halua alkaa leikkiä äitipuolta jonkun toisen kohdunhedelmälle.
Lasten hankkiminen on niin vieraalta tuntuva asia, että pystyn aivan kristallinkirkkaasti ymmärtämään, että se on tosi voimakas tunne tai halu joka itseltä puuttuu. Vähän kuin kylläisenä pystyy ymmärtämään jonkun nälkää - itselle ei mahdu yhtään mutta ymmärtää että toinen hinkuu ja kovaa. Miksi ymmärrys ei toimi toisin päin, kuulostaa helvetin skitsolta ja rajattomalta kuvitella että omat halut on muiden haluja