Saako ravintolatyöntekijät "työsuhde-etuina" ilmaisen ruuan työpaikalla?
Jos olet töissä lounasravintolassa, saatko syödä siellä lounaan ilmaiseksi? Entä jos olet töissä iltavuorossa ravintolassa, valmistaako kokki sinulle ruoka-annoksen ilmaiseksi?
Myös kahvilatyöntekijät saavat vastata.
Kommentit (10)
Tottakai. Mites muuten sitä jaksaisi rankkaa duunia päivästä toiseen jos ei kehoa tule ravituksi.
Ei voi syödä ilmaiseksi, siinä on verotuksellisia esteitä. Ravintoetu tms.
Palkasta meni automaattisesti joku osa kuukaudessa syömiseen. En muista paljon, oliko tyyliin 5€/työpäivä
Vierailija kirjoitti:
Palkasta meni automaattisesti joku osa kuukaudessa syömiseen. En muista paljon, oliko tyyliin 5€/työpäivä
Eikä voi edes valita haluaako. "kun kokit syö työn ohella kumminkin"
Olen lounasravintolassa töissä. Kun tullaan töihin, on odottamassa kaffet ja sämpylät. Pomo tekee vitriinin aamulla täyteen ja erikseen on meille otettu. Lounaaksi saa ottaa mitä haluaa, 3 eri vaihtoehtoa. Maksan, muistaakseni 4.75 e pv. Itse hoidan aina siivouksen, otan kaikki myymättömät mukaani.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi syödä ilmaiseksi, siinä on verotuksellisia esteitä. Ravintoetu tms.
henkilökunnan alennus. kokki ei passaa toisia työntekijöitä.
No ei noin mene. Ainakin kahvilassa sai kaksi kuppia kahvia päivässä, muut tuotteet maksoi -20% henkilökunta alennuksella. Ei ilmaiseksi henkilökunta syö, vaan maksaa siitä mitä syö ja sen mukaan mikä on henkilökunta alennus
LouLou kirjoitti:
Mä olin nuorena töissä Mäkkärissä ja siellä saa henkilökunta ruuan puoleen hintaan.
Ainakin jossain kohtaa sai ihan ilmaiseksi, ainakin niitä jotka vanhenivat.
Mä olin nuorena töissä Mäkkärissä ja siellä saa henkilökunta ruuan puoleen hintaan.