Tekeekö joku oikeasti kaksi lämmintä ateriaa päivässä?
Esim. viikonloppuna? Eihän sitä sitten muuta ehtisi tehdäkään kun kokata. Toki ymmärrän jos pienille lapsille tehdään, se on eri asia.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
On näppärämpiä kokkeja kuin arvaatkaan.
Karkkeja ja munkkejako itse syöt?
En syö sokeria. t. ap
Normisti menee siihen että syödään päivän eka ruoka ilta yhdeksältä. Vauvalle kokkaan ruokaa kerralla enemmän syö samaa ruokaa päivän aikana x2. Ei tosin aina. Joskus pakastan.
Vähän harmittaa kun haluais syödä säännöllisesti. Varsinkin jos on vieraita yritän tarjota luonaan ja päivällisen. Usein ollaan silloin vaan niin menossa että taitaa olla vierailla kova nälkä :(
Vielä tämä päivä menee monta tuntia aamupalan voimalla:(
Meitä on kaksi aikuista, jotka on hereillä n. 16 tuntia vuorokaudessa. Kyllä meillä on aikaa laittaa tunti päivässä siihen, että saadaan tuoretta, kunnolla valmistettua ja terveellistä ruokaa. Hyvä ravinto on pääasia ihmisen hyvinvoinnille.
Vierailija kirjoitti:
Normisti menee siihen että syödään päivän eka ruoka ilta yhdeksältä. Vauvalle kokkaan ruokaa kerralla enemmän syö samaa ruokaa päivän aikana x2. Ei tosin aina. Joskus pakastan.
Vähän harmittaa kun haluais syödä säännöllisesti. Varsinkin jos on vieraita yritän tarjota luonaan ja päivällisen. Usein ollaan silloin vaan niin menossa että taitaa olla vierailla kova nälkä :(
Vielä tämä päivä menee monta tuntia aamupalan voimalla:(
Ja tämä sen vuoksi että mies ei samoja ruokia syö peräkkäin. Menee kaikki bioon ja yksin en oikein osaa syödä. Jännä juttu.
Yleensä teen sen verran ison satsin,että riittää puolenpäivän lounaalle ja iltapäivälle.
Toisinaan jää edelliseltä päivältä päiväruuaksi ja sit jotain kyhätään iltapäiväksi.Mutta ei aina,meitä on vain minä ja ukko.
Ei tule tehtyä lämmintä ruokaa edes joka päivä. Näin kesällä päivällinen on usein ruokaisa salaatti , kylmänä.
Minä taas ihmettelen, miksi jotakuta kiinnostaa muiden syömiset?
Kerran päivässä teen lämpimän ruoan, jota o n sen verran, että riittää seuraavana päivänä lounaaksi/päivälliseksi. Itse en tykkää syödä samaa ruokaa 2x samana päivänä saati monta päivää peräkkäin.
Joitakin ruokia teen isoja satseja kerrallaan ja pakastan niille päiville kun ei vaan jaksa, esim. Hernekeitto, kaalikääryleet...
Jos on loma tai viikonloppu, niin voin hyvin kokata kaksi lämmintä ateriaa. Usein toinen on kuitenkin helpompi ja nopeampi, esimerkiksi keitto + leipää. En ole kokenut tätä isoksi vaivaksi, koska olen vuosien varrella kehittänyt monta ruokalajia, jotka saan pöytään vähällä vaivalla. Näihin kuuluu mm. nopeita wokkeja, joissa voin yhdistää tuoreisiin vihanneksiin vaikka pakasteita tai säilykkeitä (esim. papuja tai kikherneitä) tai hitaampia, mutta vain vähän työtä vaativia uuniruokia.
Kätevää sekä terveellisempää ja edullisempaa kuin pelkkä leivän puputtaminen.
Joskus, ruoka on valmiina, vain lämmitys. Halvempaa syödä kaksi kertaa päivässä kuin voileipiä.
Vierailija kirjoitti:
On näppärämpiä kokkeja kuin arvaatkaan.
Karkkeja ja munkkejako itse syöt?
Niin, koska lämpimän ruuan lisäksi muuta ruokaa ei ole olemassa. Ainoastaan karkkeja ja munkkeja.
Lapset syö 2 lämmintä ateriaa päivässä, lisäksi aamu,ilta ja välipala. Teen klo 17-18 aikaan tarjolle ruokaa niin paljon, että siitä riittää sitten syötäväksi seuraavan päivän lounas. Eli teen yhden lämpimän ruoan/pvä.
Tottakai!Mutta teen yleensä 2 kertaa viikossa ruokaa, punnitsen ja laitan omiin rasioihin. Helppoa :) Ei sitä jaksa treenata muuten kovaa, käydä fyysisessä työssä, lenkkeillä koiran kanssa ja käydä tallihommissa
Kotona ollessa kyllä 2 'lämmintä' ateriaa päivässä. Vähän riippuu mitä tekee, mutta valtaosa menee aikahaarukkaan 15-45 min, joten ei meillä kokopäivää kokata. Eikä sitä ruaan valmistumista aina tarvitse edes siinä lieden vieressä seurata. Osaavat perunat kiehua ihan itsekseenkin.
Teen usein. Joskus vain kerran päivässä jolloin syön vain kerran päivässä..
Olen sairaseläkkeellä mielenterveysongelmien vuoksi joista yksi on syömishäiriö.
Parhaiten menee alas lämmin ruoka ja teen vain yhden annoksen kerralla jotta voin vaihdella usein ruokaa mitä syön, tällöin saan annoksen syötyä loppuun...
Syön kaks kertaa päivässä, lounaan ja päivällisen, lounas on usein keitto ja päivällinen on esim. linssimuhennos ja täysjyväpasta.
Toivon että joskus kun minulla olisi ehkä lapsia niin tekisin vähän isompia satseja samoja ruokia ja syötäs vaikka 2 päivää samoja ruokia.