Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ferritiini jatkuvasti matala

Vierailija
19.06.2018 |

Hei,
Minulla todettiin viime kesänä anemia, ferritiini oli 6 ja hb 98. Söin rautaa 6kk, jonka jälkeen hb 135 ja ferritiini 38. Raudan syönnin lopetin siihen. Nyt on taas ollut väsymystä yms. oireita ja kävin eilen verikokeissa. Hb. oli 126 ja ferritiini 13. Muuta poikkeavaa tuloksissa oli trombisyytit, jotka oli 148 (alaraja 150). Mitä tämä voisi olla, nyt selvästikään ferritiini ei tahdo nousta, saatika pysyä normaalilukemissa. Lääkäri on sitä mieltä että 13 ferritiini on ihan hyvä, olen eri mieltä.. En siis yhtään tiedä kenelle lääkärille ja minne asiani kanssa voisin mennä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauta ei imeydy, et saa sitä normaalista ruokavaliostasi, sinulla on jokin muu sairaus. Syötkö oikeasti riittävästi rautapitoista ruokaa? 

Vierailija
22/25 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saa Suomessakin julkisella jos sattuu kohdalle ferritiiniin perehtynyt lääkäri. Itse katsoin järkevämmäksi hakeutua yksityiselle. HB normaalin rajoissa, ferritiini 9. Kaksi kertaa kävin tiputuksessa ja sitten alkoi arvot nousta. Kallista lystiä toki, mutta mieluummin maksoin kun kärvistelin rautatablettien sivuvaikutusten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija; mitä oireita sinulla oli kun ferritiini oli 9?

Miten olosi parani kun sait tiputusta?

Mihin ferritiini nousi sen avulla?

Vierailija
24/25 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punasolujen elinikä on n. 120 päivää. 

Vierailija
25/25 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ferritiini 29, hb 155. Ei runsaita kuukautisia, ei keliakiaa. Yksityisen ja kunnan puolen lääkärien mukaan kaikki kunnossa kun ferritiini arvo viiterajojen sisällä. Mutta olo kertoo toista.