Bipot, mitä maniassa tekemäänne asiaa kadutte eniten?
Itse kadun ehdottomasti neitsyyden menettämistä. Tuosta nyt kolme vuotta aikaa ja en vaan pääse tuosta yli että menin antamaan sen limaiselle pelimiehelle joka ei arvostanut mua yhtään. En saa tuota koskaan takaisin vaikka mitä tekisin. Tuo oli siis ensimmäinen maniani ja olin tuota ennen täysin kokematon miesten kanssa; en ollut edes suudellut. En uskaltanut edes puhua miehille. Sitten liityin seksisivustolle ja tuo mies alkoi kehumaan ulkonäköäni (tuota ennen miehet olivat vain haukkuneet rumaksi/olin ollut heille täysin ilmaa). Hullaannuin noista kehuista ja sinisilmäisenä uskoin miestä. Nyt tajuan että seksin perässä vain oli.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Mania on totaalinen tekosyy ala-arvoiselle käytökselle. Jos on jättänyt lääkkeensä ottamatta, on kysymys vain valinnasta ja omasta pahuudesta.
Mullahan ei siis ollut tuolloin vielä lääkitystä. Tuon maniajakson jälkeen vajosin masennukseen ja yritin itsemurhaa josta sain hoitokontaktin psyk polille josta sain kaksisuuntaisen mielialahäiriön diagnoosin ja aloitin lääkityksen. Tuon jälkeen olen kokenut yhden manian (harrastin taas seksiä, kolmen eri miehen kanssa viikon sisään). Tekosyy? Millähän selität sen, että kun olen "normaali" en edes uskalla puhua miehille? Ainoastaan maniassa harrastan seksiä ja olen flirtti ja uskallan ottaa kontaktia miehiin, olen täysin eri ihminen kuin normaalisti. Ap
Annoin pullia afrikkalaiselle ja sain HIV:in.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mania on totaalinen tekosyy ala-arvoiselle käytökselle. Jos on jättänyt lääkkeensä ottamatta, on kysymys vain valinnasta ja omasta pahuudesta.
Mullahan ei siis ollut tuolloin vielä lääkitystä. Tuon maniajakson jälkeen vajosin masennukseen ja yritin itsemurhaa josta sain hoitokontaktin psyk polille josta sain kaksisuuntaisen mielialahäiriön diagnoosin ja aloitin lääkityksen. Tuon jälkeen olen kokenut yhden manian (harrastin taas seksiä, kolmen eri miehen kanssa viikon sisään). Tekosyy? Millähän selität sen, että kun olen "normaali" en edes uskalla puhua miehille? Ainoastaan maniassa harrastan seksiä ja olen flirtti ja uskallan ottaa kontaktia miehiin, olen täysin eri ihminen kuin normaalisti. Ap
Yks maaninen mies kerran pani uutta naista joka viikonpäivänä maniavaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkin näytät tiedostavan käytöksesi hypoissasi (flirtti). Pysy kaukana ihmisistä sairausjaksoina jos kerran _tiedät_ sekoilevasi. En ole koskaan ymmärtänyt kaksisuuntaisten logiikkaa piileskellä diagnoosinsa takana kun pettäminen ja muu hysteria taas iskee päälle. (Eikä se mitään iske, suurin osa säätää itse lääkitystään - eli valitsevat käytöksensä.)
Vierailija kirjoitti:
Annoin pullia afrikkalaiselle ja sain HIV:in.
Maniassa annoit?
Kaikki tietävät ettei alkoholi sovi lainkaan bipoille. Se pitäisi olla hoidon aloituksessa ehtona: joko absolutismi tai ei olet keskenäsi. Tosi monen kierre pahenee viinan kanssa läträämällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkin näytät tiedostavan käytöksesi hypoissasi (flirtti). Pysy kaukana ihmisistä sairausjaksoina jos kerran _tiedät_ sekoilevasi. En ole koskaan ymmärtänyt kaksisuuntaisten logiikkaa piileskellä diagnoosinsa takana kun pettäminen ja muu hysteria taas iskee päälle. (Eikä se mitään iske, suurin osa säätää itse lääkitystään - eli valitsevat käytöksensä.)
Maniassa ihminen muuttuu eikä todellakaan ole sairaudentuntoinen. Voisin hyvinkin olla samaa mieltä, jos en olisi joutunut omin silmin näkemään ystävääni. Siinä vaiheessa ei se sairas ole sairas omasta mielestään, vaan ihan kaikki muut läheiset ovat niitä hölmöjä, jotka "eivät osaa elää". Kaikkien sairastuneiden kohdalla ei heti löydy lääkityksessä sopivaa tasapainoa, vaan lääkitystä joudutaan säätämään useaan otteeseen. Kesti aikansa, ennen kuin minäkin tajusin että ystävälläni se oman käytöksen tiedostamisen puute oli oikeasti bipolaarisuutta. Kyllä tämä ystävä itse on eniten kärsinyt. Hän oppi seuraamaan varomerkkejä ja varaamaan lääkärin tiettyinä vuodenaikoina ajoissa etukäteen.
Pikku manioissaan pa netti ja nyt on pari kaakaonvä ristä mukulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullahan ei siis ollut tuolloin vielä lääkitystä. Tuon maniajakson jälkeen vajosin masennukseen ja yritin itsemurhaa josta sain hoitokontaktin psyk polille josta sain kaksisuuntaisen mielialahäiriön diagnoosin ja aloitin lääkitykseEi tuun. Tuon jälkeen olen kokenut yhden manian (harrastin taas seksiä, kolmen eri miehen kanssa viikon sisään). Tekosyy? Millähän selität sen, että kun olen "normaali" en edes uskalla puhua miehille? Ainoastaan maniassa harrastan seksiä ja olen flirtti ja uskallan ottaa kontaktia miehiin, olen täysin eri ihminen kuin normaalisti. Ap
Maniassa ihminen muuttuu eikä todellakaan ole sairaudentuntoinen. Voisin hyvinkin olla samaa mieltä, jos en olisi joutunut omin silmin näkemään ystävääni. Siinä vaiheessa ei se sairas ole sairas omasta mielestään, vaan ihan kaikki muut läheiset ovat niitä hölmöjä, jotka "eivät osaa elää". Kaikkien sairastuneiden kohdalla ei heti löydy lääkityksessä sopivaa tasapainoa, vaan lääkitystä joudutaan säätämään useaan otteeseen. Kesti aikansa, ennen kuin minäkin tajusin että ystävälläni se oman käytöksen tiedostamisen puute oli oikeasti bipolaarisuutta. Kyllä tämä ystävä itse on eniten kärsinyt. Hän oppi seuraamaan varomerkkejä ja varaamaan lääkärin tiettyinä vuodenaikoina ajoissa etukäteen.
Ei tuu sitten tehtyä mitä myöhemmin katuu.