Miksi ihmisillä on pakottava tarve LISÄÄNTYÄ? Taas viimeaikoina katsellut
Olen ollut pitkästä aikaa kotikonnuilla käymässä ja huomannut että 95% kolmikymppisistä tutuistani/vanhoista kavereistani on hankkinut jo 2-3 lasta. Mikä hitto siinä on että niitä lapsia pitää tehdä niin paljon? Eikö ihmiset osaa elää elämäänsä ja nauttia elämästään ilman että on jotenkin "jatkettu sukua" ja pistetty siemenet eteepäin? Itselle ei tulisi mieleenkään hankkia puolisoni kanssa lapsia.
Kommentit (23)
En ymmärrä minäkään. Siksi en lisäänny.
Se on ihan sitä biologiaa.
Eikö olekin outoa? Olitko bilsan tunneilla ollenkaan?
Nykyään tosin tuntuu vallitsevan lapsivihamielisyys etenkin Suomessa ja suomalaiset tuntuukin olevan katoavaa kansaa.
Eipä kukaan sinua ole pakottamassa lisääntymään. Etkö keksi mitään parempaa valittamisen aihetta?
Vierailija kirjoitti:
Eikö olekin outoa? Olitko bilsan tunneilla ollenkaan?Nykyään tosin tuntuu vallitsevan lapsivihamielisyys etenkin Suomessa ja suomalaiset tuntuukin olevan katoavaa kansaa.
Olkoonkin biologiaa, mutta miksi itselle ei ole ollenkaan tullut tuota tarvetta?
Viime viikollakin kun kävin yhdellä tutulla se vaan koko ajan valitti kun piti koko ajan vastailla kersoille kaikenlaista, kun puoliso oli matkoilla ja kersat sen vastuulla. Mietitytti että miksi niitä kersoja on hankittu?
No onhan toi ihan hemmetin tyhmää. Jokainen täysillä käyvä tajuaa, että resursseista tullaan vielä taistelemaan verisesti. Kaikesta huolimatta itsekäs av-mamma punnertaa äkistää lisää penskoja kärsimään.
Joo-o. Samoin tuntemistani ihmisistä melkein puolella on eläimiä! Siis lemmikkejä! Kuka hullu haluaa eläimen, siis miksei osata elää elämää ilman jotain elukoita jotka ei edes puhu ikinä! Mikä ihmisiä vaivaa, kun haluavat elää eri tavalla kuin minä? En vaan tajua, ehkä oon vaan vähän tyhmä tai jotain?
Toinen melkein yhtä paha juttu on urheilun harrastajat. Sairasta porukkaa, miksei voi vaan istua tietokoneella mielummin?
Ihmiset ovat lampaita. Monet eivät edes mieti kauheasti asiaa, vaan pukkaavat lapsia tietyssä iässä, koska kaikilla kavereillakin on.
Vierailija kirjoitti:
No onhan toi ihan hemmetin tyhmää. Jokainen täysillä käyvä tajuaa, että resursseista tullaan vielä taistelemaan verisesti. Kaikesta huolimatta itsekäs av-mamma punnertaa äkistää lisää penskoja kärsimään.
Newsflash: kaikkien ihmisten elämä ei ole kärsimystä vaikka omasi olisikin.
Mene lenkille.
Biologia sen selittää. Sulla ei varmaan sellaiset geenit, että niitä kannattaa laittaa jakoon ja niin sinä et edes halua lisääntyä. Luulet vain, että kyseessä on sun oma valintasi.
Olen myös pistänyt merkille näin kesällä kun ihmiset liikkuvat enemmän ulkona, että noita kakaroita näyttää olevan jokaisella. Jatkuvasti joutuu kuuntelemaan niiden rääyntää tuossa pihalla ja katselemaan kun ne retuuttavat koiria ja kissoja mitä idiootit vanhemmat ovat niiden antaneet viedä ulos. Olisipa jossain täysin lapsivapaita asuinalueita niin muuttaisin heti sinne.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat lampaita. Monet eivät edes mieti kauheasti asiaa, vaan pukkaavat lapsia tietyssä iässä, koska kaikilla kavereillakin on.
Mutta sinä et tietenkään ole lammas? Et käy töissäkään, koska sehän on lampaiden suosikkipuuhaa?
Ihmiset lisääntyvät ihan muista syistä, kuin vain matkiakseen kavereitaan. Kaikille ei kuitenkaan ikinä tule halua saada omaa vauvaa, ja se on ihan Ok myöskin.
Vierailija kirjoitti:
Biologia sen selittää. Sulla ei varmaan sellaiset geenit, että niitä kannattaa laittaa jakoon ja niin sinä et edes halua lisääntyä. Luulet vain, että kyseessä on sun oma valintasi.
Niin. Ja kun ei niitä lapsia yksinkään tehdä. Siihen tarvitaan vielä se toinen, joka suostuisi panemaan. En ihmettele, että monella täällä viihtyvällä on vaikeuksia löytää lisääntymiskumppania...
Tarve lisääntyä on kaikkien elollisten syvin tarve, kirjoitettu geeneihin. Siksi jälkeläisten saaminen ja hoivaaminen tuo myös mitä suurimman tyydytyksen, vaikka poikasten hoitaminen onkin raskasta. Ne lajit tai yksilöt, joilta tämä vaisto puuttuu, ovat kuolleet / kuolevat sukupuuttoon. Näin se vaan menee.
Lapsettomuus on kovin katoavaista, noin pidemmälle ajateltuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö olekin outoa? Olitko bilsan tunneilla ollenkaan?Nykyään tosin tuntuu vallitsevan lapsivihamielisyys etenkin Suomessa ja suomalaiset tuntuukin olevan katoavaa kansaa.
Olkoonkin biologiaa, mutta miksi itselle ei ole ollenkaan tullut tuota tarvetta?
Sinulla on jokin geenimutaatio. Eivät kaikki ihmiset ole täsmälleen samanlaisia, mutta biologia kuitenkin kaiken selittää.
Koska jotkut ihmiset rakastavat lapsiaan, jo ennen kuin lapset ovat syntyneetkään.
Eivät kaikki ole huonon lapsuuden kärsineitä tai mitä lie kehareita, joiden on pakko kohdistaa oma paha olonsa lapsiin. Millainen ihminen muutenkaan kohdistaa omat olonsa toisiin, tuntemattomiin ihmisiin tai eläimiin?
Ap voisi nyt keskittyä siihen terapiaansa.
Mun geenit on sitten varmaan jo niin huonot näiden sukupolvien ketjun jälkeen että niiden ei kannata jatkua, jos kerran se selitetään syynä sille että mitään lisääntymistarvetta en ole koskaan kokenut (kuten aiemmin tässä ketjussa joku sanoi). No, ei haittaa.
Mitään hoivaviettiä mulla ei ole koskaan ollut ja äidillisyys on musta jopa hieman luotaantyöntävä ominaisuus, jota en itselleni toivoisikaan. Ei kissoja, ei koiria, ei todennäköisesti lapsiakaan. Ellei sitten tee jonkun täysin järkipäätöksen yrittää niitä, kun tässä vielä hyvässä lykyssä olisi muutamia vuosia hyvää aikaa niitä saada.
Vierailija kirjoitti:
Niin minä olen nimenomaan tällainen. Tosin lapsia aloimme saamaan 24v:no ja ennen kavereita. Nyt lapsia on 4 ja ikää 34v. Luojan kiitos tämä sovinainen vaisto, meidän kohdalla on ollut silti onnellinen asia. Mutta myönnän kyllä, että yksi johtava motiivi oli että näin kuuluu tehdä. Kadunko? En. Minulle lapset on se paras asia, mutta jos asiasta oikein kovaa depaattia kävisi, niin järjellä ajatellen yksilön kannalta ei välttämättä viisain veto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime viikollakin kun kävin yhdellä tutulla se vaan koko ajan valitti kun piti koko ajan vastailla kersoille kaikenlaista, kun puoliso oli matkoilla ja kersat sen vastuulla. Mietitytti että miksi niitä kersoja on hankittu?
Ihmiset nyt valittaa kaikenlaisista asioista, vaikka pääasiassa ovatkin tilanteeseen ihan tyytyväisiä. Mulla on ystävä, jolla on 3 isoa koiraa ja ainainen valituksen aihe mm. että koirat kuluttavat hirveästi rahaa, ei voi pitää viherkasveja, kun koirat repii, ei voi olla pitkiä verhoja, kun koirat repii...pitää olla muovimatto lattiassa, kun koirat pilaa kaiken muun, ei voi sisustaa, kun koirat tuhoaa ja likaa kaiken. Aamulla on rasittavaa, kun pitää lenkittää koirat ennen töihin menoa ja taas sama kun tulee töistä ja vielä illalla väsyneenä. Jnejne, jatkuvaa valitusta. Joskus on kyllä käynyt mielessä, että miksi ottaa koiria.
Toinen ystävä valittaa miehestään. Mies ei tee sitä ja mies tekee tätä. Mies on laiska ja saamaton. Miestä ei kiinnosta yhteinen tekeminen. Mies ei viitsi kokata. Miksi ihmeessä on sellaisen miehen kanssa, joka ei tunnu tekevän mitään hyvää ja sen mitä tekee, tekee väärin?
Yksi valittaa kerrostaloasumista. Yksi työtään. Itse he kuitenkin ovat kaikki nämä valintansa tehneet. Sellaisia olemme, päästelemme höyryjä ulos, vaikka emme aina ihan sitä tarkoittaisikaan.
Et sitten yhtään väsyneempää provoa keksisi?