Miksi ihmisillä on pakottava tarve LISÄÄNTYÄ? Taas viimeaikoina katsellut
Olen ollut pitkästä aikaa kotikonnuilla käymässä ja huomannut että 95% kolmikymppisistä tutuistani/vanhoista kavereistani on hankkinut jo 2-3 lasta. Mikä hitto siinä on että niitä lapsia pitää tehdä niin paljon? Eikö ihmiset osaa elää elämäänsä ja nauttia elämästään ilman että on jotenkin "jatkettu sukua" ja pistetty siemenet eteepäin? Itselle ei tulisi mieleenkään hankkia puolisoni kanssa lapsia.
Kommentit (23)
Ihmiset toki voisivat lisääntyä vähemmän ympäri maailman. Muutenkin ärsyttää kun ihminen tuhoaa maapallon saasteillaan tosta vaan ja kaikki muutkin elämänmuodot samalla.
Mä ymmärrän lisääntymisen, mutten sitä miksi se pitää tehdä niin NOPEASTI!
Olemme olleet miehen kanssa yli 3 vuotta yhdessä, ja olemme puhuneet kavereille siitä (kun ovat kysyneet), ettemme halua lapsia tai jos haluamme se ei todellakaan ole mikään 5 vuoden suunitelma edes. Suurinosa on tästä närkästänyt "no siis totta kai te teette lapsia!!".
Kukaan ei tunnu oikein tajuavan, ettei minulla ole siihen varaa. Olemme juuri ostaneet asunnon ja haluan kerryttää omaisuutta ennen lapsia..
Miehen kaveri taas oli työtön hyvin pitkään, alkoi seurustella, muuttivat yhteen ja heti tekivät lapsen. Olivat alle vuoden yhdessä ja asuneet kuukauden. Sitten ihmetellään miksi on niin tiukkaa ja miksi ei ole varaa ja miksi arki on niin stressaavaa. Miksei voi vain tutustua toiseen ihan rauhassa?
Se on kaikkien maapallolla elävien eliölajien päätehtävä,lisääntyminen.
Ihminen ei ole mitenkään poikkeus.