Tuleeko teille usein olo, että olette Truman showssa?
Minä luulen usein. Outoja yhteensattumia ja reaktioita.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta itse asiassa joskus käyn sellaista ajatusleikkiä, että jos suuri yleisö näkisi kaiken mitä teen salaa, niin millä tavalla pitäisi toimia, ettei tuo kuvitteellinen yleisö tuomitsisi sitä.
Mielenkiintoista! Kerro nyt tarkemmin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta itse asiassa joskus käyn sellaista ajatusleikkiä, että jos suuri yleisö näkisi kaiken mitä teen salaa, niin millä tavalla pitäisi toimia, ettei tuo kuvitteellinen yleisö tuomitsisi sitä.
Mielenkiintoista! Kerro nyt tarkemmin!
Tämähän ei päde mulla koko ajan, mutta tavallaan toivoisin että pätisi, koska sillä tavalla hallitsen itseäni moraalisesti. Esimerkiksi kirjoittaessani tänne palstalle tulee musta esiin joskus vähän ikäviä puolia, joten toivoisin että täällä ollessani muistaisin useammin kuvitella, että mua muka tarkkaillaan koko ajan. Tarkoitan täysin kuviteltua "kaikkinäkevää yleisöä", joka kauhistelee, jos käyttäydyn ääliömäisesti.
Tai sosiaalisissa tilanteissa kun tekisi mieli juoruilla. Silloin yleisöön voi kuvitella myös sen juoruilun kohteen.