Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😨

Kommentit (3740)

Vierailija
1941/3740 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutiset ja sää

Vierailija
1942/3740 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna on tulossa Boogeyman elokuva ja itseäni inhottaa kun sitä mennään leikkaamaan, kun testiyleisölle se oli liikaa kun kirkuivat.

Se kun on kauhua niin miksi ihmeessä tehokasta elokuvaa pitää tehdä lässyksi? Hitsi kun mä haluaisin nähdä sen rankemman version.

Mä kaipaan kauhuelokuvilta sitä hyytävyyttä ja todellakin hitsit, jos ne tehokkaat kohtaukset mennään leikkaamaan pois.

Stephen Kingin novellista tehty elokuva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1943/3740 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli katsottua Beau Is Afraid ja wau! mikä elokuva.

Itse luokittelisin tuon psykologiseksi draamaksi ja kauhuksi. Taide-elokuvaksikin se taittui puolenvälin jälkeen. Jos tykkäät Midsommar, Lighthouse, Mother! ja Men -elokuvista niin tämä on sinulle. Kunnianhimoinen elokuva, kun oli niin moniulotteinen.

Elokuva kertoo hukassa olevasta miehestä, jota elämä potkee koko aika päähän ja se on niin realistista kauhua kuin olla voi. Oli kuin pahimmasta painajaisesta koko elokuva.

Menee myös aika sekavaksi tämä elokuva, mutta sitähän se taide on.

Vierailija
1944/3740 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Midsommer (tanskalainen kauhuelokuva) Sopivasti oli kauhua ja jännitystä. Ja toinen mistä myös tykkäsin, Död snö (norjalainen kauhukomedia)

Vierailija
1945/3740 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Midsommer (tanskalainen kauhuelokuva) Sopivasti oli kauhua ja jännitystä. Ja toinen mistä myös tykkäsin, Död snö (norjalainen kauhukomedia)

Hassua, että mainitsit Midsommer leffan, sillä vähän aikaa sitten löysin sen kirppikseltä.

Odotin sen olevan kuin Ari Asterin Midsommar, mutta ihan toisenlaista jännitystä se oli. Itse en kokenut sitä kauhuelokuvana. Ihan ok elokuva mielestäni se oli. Itse en tiennyt koko leffasta mitään ennen kuin törmäsin siihen kirpparilla.

Död Snö leffan olen myös nähnyt. En paljoa pitänyt siitä leffasta. Sen olisi voinut rakentaa vähän uskottavammin ja olisi voinut jättää komediat pois, niin olisin pitänyt siitä enemmän.

Vierailija
1946/3740 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mä unohdin vielä sanoa, että Beau Is Afraid on yksi ahdistavimmista elokuvista mitä olen nähnyt. Sen takia se oli itselleni niin ahdistava, kun se käsittelee arkisia asioita ja tuosta elokuvasta voisi tehdä oman ketjunkin, kun siinä on useita ajatuksia herättäviä asioita.

Ari Aster on nero, kun hän on ohjannut ja käsikirjoittanut tuon elokuvan.

Vierailija
1947/3740 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli katsottua Beau Is Afraid ja wau! mikä elokuva.

Itse luokittelisin tuon psykologiseksi draamaksi ja kauhuksi. Taide-elokuvaksikin se taittui puolenvälin jälkeen. Jos tykkäät Midsommar, Lighthouse, Mother! ja Men -elokuvista niin tämä on sinulle. Kunnianhimoinen elokuva, kun oli niin moniulotteinen.

Elokuva kertoo hukassa olevasta miehestä, jota elämä potkee koko aika päähän ja se on niin realistista kauhua kuin olla voi. Oli kuin pahimmasta painajaisesta koko elokuva.

Menee myös aika sekavaksi tämä elokuva, mutta sitähän se taide on.

Ihan hrlvetin sairas elokuva 🤮💀

Vierailija
1948/3740 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Circus of horrors (1960) tuli katsottua netflixistä (poistuu 31.5. netflixistä)

Kauhea elokuva. En ole katsonut 60 -luvun kauhuelokuvia aikaisemmin ja en olisi uskonut noihin aikoihin tulleen noinkin kauheaa elokuvaa.

Hienosti toteutettu sen aikaiseksi elokuvaksi.

Vierailija
1949/3740 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaisi kohta tulevan Five Nights at Freddys -elokuva:

https://www.episodi.fi/uutiset/odotettu-kauhuelokuva-sai-ikarajan-osa-f…

Vaikka ikäraja ei ole kovin suuri niin silti elokuva voi olla tehokas. Ehkä parempi, että ei olekaan mitään k18 kuvastoa, sillä sitenhän se voisikin olla ihan tehoton. Onhan tuossa mainittu Ring leffakin tosi tehokas kauhuelokuva, vaikka kuuluu samaan ikäluokkaan Five Nights at Freddys:n kanssa.

Tuota leffaa mä odotan. Odotukseni on, että se on jännittävä ja hauska kauhuelokuva.

Vierailija
1950/3740 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Exorcist: Believer tulee lokakuussa ensi-iltaan. Saa nähdä milloin tulee Suomeen.

Törmäsin sen traileriin youtubessa.

Toikin kiinnostaisi mua myös nähdä.

En usko, että se on yhtä tehokas kuin alkuperäinen Manaaja.

Vierailija
1951/3740 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä elokuvan nimeä, tuli joskus televisiosta, lapsi syntyi paholaiseksi ja lapsen lähipiirissä alkoi tapahtua onnettomuuksia joissa ampiaiset pistivät jonkun kuoliaaksi ja susikoirat raatelivat jonkun toisen, sylilapsi tai häntä suojeleva paha voima karsi ei-toivottuja ihmisiä lähipiiristä,  vanhemmat yrittivät kaikenlaista apua, ensin tietämättä mistä on kyse, lopulta tiesivät ja toinen vanhemmista otti lapsen autoon ja ajoi mereen, mutta lapsi selvisi siitäkin ... yhtä paska meininki kuin Venäjällä nyt.

Mickey Rouken tähdittämä Angel Heart, jossa hänet palkataan yksityisetsivänä selvittämään rahakkaastivanhaa katoamista oudon herrasmiehen taholta (Robert DeNiro), asiat alkavat mennä outoon suuntaan ja Mickey Rouke joutuu painajaismaisesti murhasta epäillyksi ja lopussa selviää että Robert DeNiro on itse paholainen ja Mickey Rouke oli se kadonnut joka oli tehnyt aikoinaan sopimuksen paholaisen kanssa ja karannut sopimuksesta, mutta paholainenpa löysi ja otti omansa.  Mickey Rouke lopussa itkee ja valittaa ja ei muista tehneensä sopimusta, mutta lopulta ymmärtää.

Vastaava elokuva oli Johnny Deppin tähdittämä, jossa kirjailija on tappanut vaimonsa mutta ei muista sitä ja paholainen ottaa lopussa omansa.

Aika harvoin katson yliluonnolliseen perustuvaa jännitystä tai kauhua ja jää sitten mieleen ne vähäisetkin, mutta varmaan muuttuisi tylsäksi puurtamiseksi katselu jos aina "joo, taas tehnyt paholaisen kanssa sopimuksen ja ei muista!", paholaisen lapsi, kohta ymmärtävät!" :D

Vierailija
1952/3740 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

The Exorcist: Believer tulee lokakuussa ensi-iltaan. Saa nähdä milloin tulee Suomeen.

Taustaryhmän viimeisimmän Halloween -trilogian perusteella ei kannattane paljoa odotella. Traileri oli ainakin tylsä ja uskaltaakohan tähän sen woke-sanan laittaa?

En odota sen olevan ihan huippu, mutta ihan katsottavan viihdyttävää odotan.

Woket voi laittaa perseeseen, sillä en tykkää tuosta sanasta.

Ootko muuten kuullut pelistä Five Nights at Freddys?

Mitä ajatuksia se leffa sinussa herättää?

Vierailija
1953/3740 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokea kauhu. Mia Farrow pääosassa. Hiljainen, pelottava, loppua kohden tiivistyi tunnelma. Tulisipa uusintoja.

Vierailija
1954/3740 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä elokuvan nimeä, tuli joskus televisiosta, lapsi syntyi paholaiseksi ja lapsen lähipiirissä alkoi tapahtua onnettomuuksia joissa ampiaiset pistivät jonkun kuoliaaksi ja susikoirat raatelivat jonkun toisen, sylilapsi tai häntä suojeleva paha voima karsi ei-toivottuja ihmisiä lähipiiristä,  vanhemmat yrittivät kaikenlaista apua, ensin tietämättä mistä on kyse, lopulta tiesivät ja toinen vanhemmista otti lapsen autoon ja ajoi mereen, mutta lapsi selvisi siitäkin ... yhtä paska meininki kuin Venäjällä nyt.

Mickey Rouken tähdittämä Angel Heart, jossa hänet palkataan yksityisetsivänä selvittämään rahakkaastivanhaa katoamista oudon herrasmiehen taholta (Robert DeNiro), asiat alkavat mennä outoon suuntaan ja Mickey Rouke joutuu painajaismaisesti murhasta epäillyksi ja lopussa selviää että Robert DeNiro on itse paholainen ja Mickey Rouke oli se kadonnut joka oli tehnyt aikoinaan sopimuksen paholaisen kanssa ja karannut sopimuksesta, mutta paholainenpa löysi ja otti omansa.  Mickey Rouke lopussa itkee ja valittaa ja ei muista tehneensä sopimusta, mutta lopulta ymmärtää.

Vastaava elokuva oli Johnny Deppin tähdittämä, jossa kirjailija on tappanut vaimonsa mutta ei muista sitä ja paholainen ottaa lopussa omansa.

Aika harvoin katson yliluonnolliseen perustuvaa jännitystä tai kauhua ja jää sitten mieleen ne vähäisetkin, mutta varmaan muuttuisi tylsäksi puurtamiseksi katselu jos aina "joo, taas tehnyt paholaisen kanssa sopimuksen ja ei muista!", paholaisen lapsi, kohta ymmärtävät!" :D

Omen kertoo paholaislapsesta, mutta en tiedä onko tuo se. Olen vain yhden niistä elokuvista nähnyt.

Toi Johnny Depp elokuva niin voisikohan olla Yhdeksäs portti? Siitä olen vain nähnyt alun.

Toi yksi elokuva ei kerro itselleni mitään.

Vierailija
1955/3740 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taustaryhmän viimeisimmän Halloween -trilogian perusteella ei kannattane paljoa odotella. Traileri oli ainakin tylsä ja uskaltaakohan tähän sen woke-sanan laittaa?

En odota sen olevan ihan huippu, mutta ihan katsottavan viihdyttävää odotan.

Woket voi laittaa perseeseen, sillä en tykkää tuosta sanasta.

Ootko muuten kuullut pelistä Five Nights at Freddys?

Mitä ajatuksia se leffa sinussa herättää?

Five nights at Freddys -peli on minulle tuttu, mutta en oleta leffaversion olevan kovinkaan kiinnostava tai menestys tavallisen yleisön keskuudessa. Yhtä lailla kuin mitä Slenderman -leffa tai vaikka viimeisin Mortal Kombat oli. Hype ei kantanut.

Yhtä lailla kuin vaikkapa Last of Us oli kokonaisuutena pettymys, koska paras jakso oli se, joka pelissä oli vain ohimenevä sivutarina.

Vierailija
1956/3740 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Midsommar-loputon yö tuli eilen TV:stä. Se on amerikkalainen elokuva, vain kuvattu Ruotsissa. Yleensä kauhuelokuvissa on pimeää, tuolla valoisa kesäyö.

Vaikka tarina on fiktiota, se on täynnä viittauksia muinaisiin pakanauskontoihin ja perinteisiin. Kuolemaa ja hedelmällisyysriittiä on varmasti ollut kaikkina aikoina. Samoin hyvän ja pahan taistelua.

Vierailija
1957/3740 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Midsommar-loputon yö tuli eilen TV:stä. Se on amerikkalainen elokuva, vain kuvattu Ruotsissa. Yleensä kauhuelokuvissa on pimeää, tuolla valoisa kesäyö.

Vaikka tarina on fiktiota, se on täynnä viittauksia muinaisiin pakanauskontoihin ja perinteisiin. Kuolemaa ja hedelmällisyysriittiä on varmasti ollut kaikkina aikoina. Samoin hyvän ja pahan taistelua.

Sijoittuu Ruotsiin, kuvattu Budapestissä, Unkarissa.

Vierailija
1958/3740 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhka vuodelta 2006 oli aika kammottava. Muistaakseni Ranskalainen.

Vierailija
1959/3740 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette puhu samasta elokuvasta. Tuo jota lainaat puhuu 2003 vuoden elokuvasta. Itselleni tuo mainitsemasi Midsommar on tehokkaampi elokuva.

Vierailija
1960/3740 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa en olekaan käynyt kirpparilla ostamassa kauhuelokuvia ja tällä viikolla kävin ja löysin:

- Death Tunnel (2005)

- Solstice - Verenpunainen kesä (2008)

Nämä vaikuttavat kansien perusteella rankoilta kauhuelokuvilta. Death Tunnel on k15, mutta kansikuva on rankka ja Solstice on k18 Dark Label -elokuva Blair Witch Projectin tekijältä.

En ole nähnyt näitä. Sanoin vain mitä kansista on pääteltävissä.