MikÀ on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3545)
Color out of space (2019) kÀy ainaskin itselleni trippi elokuvasta. Niin kaunista kuvaa ja sekoava maailman meno siinÀ on. Toinen vastaavanlainen sekoava elokuva on alkuperÀinen Evil dead. MitÀköhÀn muita psykedeellisiÀ kauhuelokuvia on? Erikoinen olo tulee psykedeellisistÀ elokuvista, sellainen huumaava hyvÀllÀ tavalla.
Pelottavimmat mitÀ oon nÀhnyt oli
Ringu
Yu on
Blair witch project
Autopsy of Jane Doe
1408
It follows
Sitte on todella hyviÀ elokuvia joissa hyvÀ tunnelma yms mutta ei pelottavia esim
Hohto
The others
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottavin: Ring.
Kammottavin/ÀllöttÀvin: Human centipede
JÀlkimmÀisen nÀin joskus jossain hotellissa yöpyessÀni, edelleen jÀrkkyjÀ oloja jÀlkikÀteen muisteltuna.
Tuon Ring leffan kun katsoo uudelleen niin sitÀ alkaa miettimÀÀn mikÀ siinÀ on pelottavaa.
Tunnelmallinen tekele on, mutta ei se uudelleen katsottuna enÀÀ pelottava ole. Loistava elokuva on, kun oon katsonut sen ainaskin 3 kertaa.Human centipedeÀ en ole nÀhnyt, eikÀ edes houkuttele katsomaan. TiedÀn sen elokuvan idean.
Hmm oikein hyvÀ vastaus, kiitos. PitÀisikin siis katsoa ehkÀ Ring uudelleen samalla tuota miettien. Satuin vain asumaan juuri silloin paikassa, jossa talon takapihalta lÀhti pieni metsÀ. Ja aamuyön tunteina (milloin sitÀ muutoinkaan kauhuleffaa katsoisi yksinÀÀn...) se oli aamuhÀmÀrÀn sinessÀ hyvin samanoloinen kuin joissain leffan taustakohtauksissa. Se varmasti osuessaan vaikutti paljon enemmÀn kuin itse elokuva tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Tuli katsottua Noomi Rapace -leffa Lamb.
Tunnelmallinen, viipyilevÀ, minimalistinen, pahaenteinen ja loppuun saakka arvoituksellinen. Jos tykkÀÀt Saunan tai VVitchin tyylisestÀ tarinankerronnasta, niin tÀmÀ on sinulle.MistÀköhÀn katsoit tuon?
MÀ yritin hakea tuota mistÀ tuon voisi katsoa, mutta ei vaan löytynyt.
Ei ainaskaan missÀÀn suoratoistopalvelussa ole googlen mukaan.
Tervetuloa 2000-luvulle.
ElÀmme maailmassa, jossa mikÀ tahansa tallennettu video on löydettÀvissÀ muualtakin kuin suoratoistopalveluista, HD-tasoisina viimeistÀÀn 45 pÀivÀn kuluttua teatteriensi-illasta ja useimmat ovat löydettÀvissÀ huonotasoisina kamerakopioina jo ennen virallista ensi-iltaansakin. Jos elokuvan markkina-alue ei ole Suomi, niin VPN ja video on demand on keksitty ja mahdollistaa katselut muuallakin kuin Suomessa, jos ei halua odotella Suomen ensi-iltaa tai jotain suoratoistoa. En ala neuvomaan tarkemmin, miten harmaalle alueelle pitÀÀ mennÀ, mutta varmaan se rakas google kertoo senkin kuinka onnistuu :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottavin: Ring.
Kammottavin/ÀllöttÀvin: Human centipede
JÀlkimmÀisen nÀin joskus jossain hotellissa yöpyessÀni, edelleen jÀrkkyjÀ oloja jÀlkikÀteen muisteltuna.
Tuon Ring leffan kun katsoo uudelleen niin sitÀ alkaa miettimÀÀn mikÀ siinÀ on pelottavaa.
Tunnelmallinen tekele on, mutta ei se uudelleen katsottuna enÀÀ pelottava ole. Loistava elokuva on, kun oon katsonut sen ainaskin 3 kertaa.Human centipedeÀ en ole nÀhnyt, eikÀ edes houkuttele katsomaan. TiedÀn sen elokuvan idean.
Hmm oikein hyvÀ vastaus, kiitos. PitÀisikin siis katsoa ehkÀ Ring uudelleen samalla tuota miettien. Satuin vain asumaan juuri silloin paikassa, jossa talon takapihalta lÀhti pieni metsÀ. Ja aamuyön tunteina (milloin sitÀ muutoinkaan kauhuleffaa katsoisi yksinÀÀn...) se oli aamuhÀmÀrÀn sinessÀ hyvin samanoloinen kuin joissain leffan taustakohtauksissa. Se varmasti osuessaan vaikutti paljon enemmÀn kuin itse elokuva tuolloin.
Oli se itsellenikin pelottava, kun nÀin sen ensimmÀisen kerran teininÀ. Se on yksi ensimmÀisiÀ kauhuelokuvia mitÀ itse olen nÀhnyt. Saattaa varmaan tunnelma asettaa ennakko odotuksia, ettÀ se olisi pelottava.
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Tuli katsottua Noomi Rapace -leffa Lamb.
Tunnelmallinen, viipyilevÀ, minimalistinen, pahaenteinen ja loppuun saakka arvoituksellinen. Jos tykkÀÀt Saunan tai VVitchin tyylisestÀ tarinankerronnasta, niin tÀmÀ on sinulle.MistÀköhÀn katsoit tuon?
MÀ yritin hakea tuota mistÀ tuon voisi katsoa, mutta ei vaan löytynyt.
Ei ainaskaan missÀÀn suoratoistopalvelussa ole googlen mukaan.Tervetuloa 2000-luvulle.
ElÀmme maailmassa, jossa mikÀ tahansa tallennettu video on löydettÀvissÀ muualtakin kuin suoratoistopalveluista, HD-tasoisina viimeistÀÀn 45 pÀivÀn kuluttua teatteriensi-illasta ja useimmat ovat löydettÀvissÀ huonotasoisina kamerakopioina jo ennen virallista ensi-iltaansakin. Jos elokuvan markkina-alue ei ole Suomi, niin VPN ja video on demand on keksitty ja mahdollistaa katselut muuallakin kuin Suomessa, jos ei halua odotella Suomen ensi-iltaa tai jotain suoratoistoa. En ala neuvomaan tarkemmin, miten harmaalle alueelle pitÀÀ mennÀ, mutta varmaan se rakas google kertoo senkin kuinka onnistuu :D
Kunhan kysyin, kun itseÀnikin kiinnostaisi nÀhdÀ tuo. En harrasta piratismia.
TĂ€ssĂ€ nykymaailman menossa âThe Day After - The and of the familiar, The befinning of the endâ. Löytyy vaikka youtubestakin, kannattaa katsoa. Pslottavimpia kohtia ovat se kun B52-pommikoneessa olevalta USA:n kenraalilta tullaan pyytĂ€mÀÀn avainta avata laukaisukoodit sisĂ€ltĂ€vien kansioiden luukku ja kenraali lungisti vastaa vaan vain ettĂ€ âof oh yesâ ja kun ohjustukokohdassa pĂ€ivystĂ€bĂ€ upseeri saa puhelun toimittaa vastaisku kysyy âyes, I want to confirm: Is this an excercise?- ja huutaa alaisilleen: We are under massive nuclear attack, 300 impact pounds now, this is NOT an excercise!â ja miehet siiloissaan alkavat työhĂ€nsĂ€ kÀÀntĂ€en avaimistaâŠ
TÀnÀÀn kÀvin kirpparilla ja ostin:
- Kauna 2 (2006)
- Kauna 3 (2009)
Aiheeseen kuulumattomina:
- Hunt for the Wilderpeople
- Doctor Strange: The Sorcerer Supreme
ItsellÀni on entuudestaan Kauna (2004), joten kiva collection on nyt itsellÀni :)
EnkÀ mÀ ymmÀrrÀ miksi nÀitÀ uudempia Kaunoja kohtaan suhtaudutaan halveeraavasti, sillÀ Japanilaiset Kaunat ja Amerikkalaisista Kaunat 1 ja 2 ovat samalta ohjaajalta Takashi Shimizu:lta.
Olisin mÀ voinut aikaisemmallakin kerralla ostaa nÀmÀ Kaunat, mutta en ostanut, kun en tiennyt silloin mikÀ Kaunoista mulla on entuudestaan.
Vartavasten mÀ tÀnÀÀn menin ostamaan nuo Kauna elokuvat. Sattumoisin myös löytyi kivaa ekstraa mukaan :)
MÀ vÀhÀn luulen, ettÀ te oudoksutte leffa makujani, jos luette noita minkÀlaisia leffoja olen hankkinut kirppareilta. MÀ oon jo aika monesti kertonut tÀhÀn ketjuun mitÀ kaikkea mÀ olen löytÀnyt kirppareilta.
Tuo dokumentti elokuva miehestÀ ja karhuista, josta jotkut puhuivat tulee tÀssÀ nÀin kokonaan se elokuva:
En itse ole nÀhnyt tuota, mutta youtubesta tuo hyppÀsi silmille, kun hain sitÀ elokuvaa.
jaa vaikee kysymys. en erityisemmin pidÀ kauhareista, mutta jos joku pitÀisi erikseen mainita, niin pelottavia ovat esim. annabelle, hohto, omen . Omenin poikapÀÀosan esittÀjÀllÀ ei tainnut olla hirveen paljon sanoja, mutta tuijotti stiÀkin enemmÀn. OMen lÀhetettin ihan ÀskettÀin. MikÀhÀn mussa on vikana, kun mua ei hirveesti kiinnosta Potterit? mun mielestÀ ne ovat niin synkkiÀ ja jotkut vÀhÀn pelottaviakin, erikois tehosteet. Ens viikolla jaetaan Oscarit. Saa nÀhdÀ, jaksanko katsoa sen reaaliajassa, vai myöhemmin tallenteena, vievÀtkö uni ja vÀsymys taas voiton? JOkus suoratoistokanava esittÀÀ taas pieni talo preerialla sarjaa, se on iki ihana ja ilahduttaa aina. Voi kun pÀÀsis tallille jossain kohtaa.
Kirpparilta löysin tÀllÀ kertaa leffat:
- Campfire stories (2002)
- Nimetön - Los Sin Nombre (1999)
Nimetön vaikuttaa olevan aika palkittu ja kehuttu elokuva nÀiden kansien perusteella.
TÀytynee lÀhipÀivinÀ katsoa se.
Katson In the tall grass -elokuvaa netflixistÀ ja oon jossain puolessa vÀlissÀ katsomassa. Se ettÀ ihmiset hartoilee jossakin ruohikossa on tosi mielenkiintoista katsottavaa. TÀhÀn asti olen ainaskin pitÀnyt.
Vierailija kirjoitti:
Manaaja
Todellakin ja vielÀpÀ elokuvissa. En ole sen jÀlkeen kauhuelokuvia katsonut.
The Conjuring (Kirottu)
KÀvin katsomassa elokuvateatterissa. Vaikka lopusta menikin vÀhÀn huvittavaksi niin ne aiemmat "rauhalliset" pelotuskohtaukset olivat todella tehokkaita.
The Broken (2008) oli itselleni pelottava.
Elokuvan jÀlkeen en uskaltanut katsoa peiliin. Samoin kÀvi Mirrors (2008) elokuvan kanssa ja Mirrors tuli The Broken -elokuvasta mieleeni. Mirrors kummiskin taisi olla vÀhÀn pelottavampi elokuva. Trillerin omaista kauhua The Broken on.
Vierailija kirjoitti:
The Conjuring (Kirottu)
KÀvin katsomassa elokuvateatterissa. Vaikka lopusta menikin vÀhÀn huvittavaksi niin ne aiemmat "rauhalliset" pelotuskohtaukset olivat todella tehokkaita.
Apua. Mua ahdisti tÀmÀ kohtaus niin paljon, ettÀ kun pÀÀsin kotiin ja jÀi nukkumaan mennessÀ vaatekaapin ovi raolleen niin oli pakko kÀydÀ laittamassa se kiinni.
Conjuring 2 etenkin taulukohtaus siitÀ, tuli elokuvissa koettua
AlkuperÀinen the fog ei ehkÀ pelottava mutta tunnelmallinen.
Uhka niminen kauhuleffa, ranskalainen.
EnsimmÀinen woman in black
Kauna 2004, etenkin se kohtaus missÀ tulee ihan valvontakameran eteen ja avaa silmÀt
Hyiiii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo kauhu mut katsoin dokkarin ÀijÀstÀ joka oli ihan sekaisin ja eli karhujen kanssa...
Jos joku katsoo,niin se nauhoite mikÀ tuhotaan dokumemtissa löytyy youtubesta mut en suosittele kuuntelemaan.
MinÀ valitettavasti kuuntelun.Se miten dokkari pÀÀttyi oli jÀrkyttÀvÀÀ ja koko dokkari todella sairas.
JĂ€i hirveĂ€ olođŹ
KERRO NIMI
TÀÀ on sairas dokkari đ
Youtubesta löytyy se viimeinen ÀÀnite hyi vitt...teki pahaa
Tuo ei valitettavasti ollut fiktiota. TyhmÀ mies ja melkein yhtÀ tyhmÀ nainen. Onnettomuus oli vain ajan kysymys. Huono lohivuosi + marjasato ja avot..248 haetaan liha muualta. Tuon tiesi jo inkkaritkin ja osasivat olla varovaisia.
Mies54v
Sen Mandy Lane leffan jĂ€lkeen katsoin sen Blair Witch 2 elokuvan. Oli aika trippi elokuva ja kammottavan hauska đ
Blair Witch projectista en tykÀnnyt, kun mielestÀni siinÀ ei tapahtunut mitÀÀn, mutta tÀssÀ sen jatko-osassa nÀytettiin enemmÀn ja tapahtui enemmÀn. NÀytti aivan siltÀ, ettÀ kaikki nÀyttelijÀt olisivat vetÀneet jotain sieniÀ. Niin villiÀ menoa oli elokuvassa.