Mikä on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3598)
Color out of space (2019) käy ainaskin itselleni trippi elokuvasta. Niin kaunista kuvaa ja sekoava maailman meno siinä on. Toinen vastaavanlainen sekoava elokuva on alkuperäinen Evil dead. Mitäköhän muita psykedeellisiä kauhuelokuvia on? Erikoinen olo tulee psykedeellisistä elokuvista, sellainen huumaava hyvällä tavalla.
Pelottavimmat mitä oon nähnyt oli
Ringu
Yu on
Blair witch project
Autopsy of Jane Doe
1408
It follows
Sitte on todella hyviä elokuvia joissa hyvä tunnelma yms mutta ei pelottavia esim
Hohto
The others
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottavin: Ring.
Kammottavin/ällöttävin: Human centipede
Jälkimmäisen näin joskus jossain hotellissa yöpyessäni, edelleen järkkyjä oloja jälkikäteen muisteltuna.
Tuon Ring leffan kun katsoo uudelleen niin sitä alkaa miettimään mikä siinä on pelottavaa.
Tunnelmallinen tekele on, mutta ei se uudelleen katsottuna enää pelottava ole. Loistava elokuva on, kun oon katsonut sen ainaskin 3 kertaa.Human centipedeä en ole nähnyt, eikä edes houkuttele katsomaan. Tiedän sen elokuvan idean.
Hmm oikein hyvä vastaus, kiitos. Pitäisikin siis katsoa ehkä Ring uudelleen samalla tuota miettien. Satuin vain asumaan juuri silloin paikassa, jossa talon takapihalta lähti pieni metsä. Ja aamuyön tunteina (milloin sitä muutoinkaan kauhuleffaa katsoisi yksinään...) se oli aamuhämärän sinessä hyvin samanoloinen kuin joissain leffan taustakohtauksissa. Se varmasti osuessaan vaikutti paljon enemmän kuin itse elokuva tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Tuli katsottua Noomi Rapace -leffa Lamb.
Tunnelmallinen, viipyilevä, minimalistinen, pahaenteinen ja loppuun saakka arvoituksellinen. Jos tykkäät Saunan tai VVitchin tyylisestä tarinankerronnasta, niin tämä on sinulle.Mistäköhän katsoit tuon?
Mä yritin hakea tuota mistä tuon voisi katsoa, mutta ei vaan löytynyt.
Ei ainaskaan missään suoratoistopalvelussa ole googlen mukaan.
Tervetuloa 2000-luvulle.
Elämme maailmassa, jossa mikä tahansa tallennettu video on löydettävissä muualtakin kuin suoratoistopalveluista, HD-tasoisina viimeistään 45 päivän kuluttua teatteriensi-illasta ja useimmat ovat löydettävissä huonotasoisina kamerakopioina jo ennen virallista ensi-iltaansakin. Jos elokuvan markkina-alue ei ole Suomi, niin VPN ja video on demand on keksitty ja mahdollistaa katselut muuallakin kuin Suomessa, jos ei halua odotella Suomen ensi-iltaa tai jotain suoratoistoa. En ala neuvomaan tarkemmin, miten harmaalle alueelle pitää mennä, mutta varmaan se rakas google kertoo senkin kuinka onnistuu :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottavin: Ring.
Kammottavin/ällöttävin: Human centipede
Jälkimmäisen näin joskus jossain hotellissa yöpyessäni, edelleen järkkyjä oloja jälkikäteen muisteltuna.
Tuon Ring leffan kun katsoo uudelleen niin sitä alkaa miettimään mikä siinä on pelottavaa.
Tunnelmallinen tekele on, mutta ei se uudelleen katsottuna enää pelottava ole. Loistava elokuva on, kun oon katsonut sen ainaskin 3 kertaa.Human centipedeä en ole nähnyt, eikä edes houkuttele katsomaan. Tiedän sen elokuvan idean.
Hmm oikein hyvä vastaus, kiitos. Pitäisikin siis katsoa ehkä Ring uudelleen samalla tuota miettien. Satuin vain asumaan juuri silloin paikassa, jossa talon takapihalta lähti pieni metsä. Ja aamuyön tunteina (milloin sitä muutoinkaan kauhuleffaa katsoisi yksinään...) se oli aamuhämärän sinessä hyvin samanoloinen kuin joissain leffan taustakohtauksissa. Se varmasti osuessaan vaikutti paljon enemmän kuin itse elokuva tuolloin.
Oli se itsellenikin pelottava, kun näin sen ensimmäisen kerran teininä. Se on yksi ensimmäisiä kauhuelokuvia mitä itse olen nähnyt. Saattaa varmaan tunnelma asettaa ennakko odotuksia, että se olisi pelottava.
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Tuli katsottua Noomi Rapace -leffa Lamb.
Tunnelmallinen, viipyilevä, minimalistinen, pahaenteinen ja loppuun saakka arvoituksellinen. Jos tykkäät Saunan tai VVitchin tyylisestä tarinankerronnasta, niin tämä on sinulle.Mistäköhän katsoit tuon?
Mä yritin hakea tuota mistä tuon voisi katsoa, mutta ei vaan löytynyt.
Ei ainaskaan missään suoratoistopalvelussa ole googlen mukaan.Tervetuloa 2000-luvulle.
Elämme maailmassa, jossa mikä tahansa tallennettu video on löydettävissä muualtakin kuin suoratoistopalveluista, HD-tasoisina viimeistään 45 päivän kuluttua teatteriensi-illasta ja useimmat ovat löydettävissä huonotasoisina kamerakopioina jo ennen virallista ensi-iltaansakin. Jos elokuvan markkina-alue ei ole Suomi, niin VPN ja video on demand on keksitty ja mahdollistaa katselut muuallakin kuin Suomessa, jos ei halua odotella Suomen ensi-iltaa tai jotain suoratoistoa. En ala neuvomaan tarkemmin, miten harmaalle alueelle pitää mennä, mutta varmaan se rakas google kertoo senkin kuinka onnistuu :D
Kunhan kysyin, kun itseänikin kiinnostaisi nähdä tuo. En harrasta piratismia.
Tässä nykymaailman menossa ”The Day After - The and of the familiar, The befinning of the end”. Löytyy vaikka youtubestakin, kannattaa katsoa. Pslottavimpia kohtia ovat se kun B52-pommikoneessa olevalta USA:n kenraalilta tullaan pyytämään avainta avata laukaisukoodit sisältävien kansioiden luukku ja kenraali lungisti vastaa vaan vain että ”of oh yes” ja kun ohjustukokohdassa päivystäbä upseeri saa puhelun toimittaa vastaisku kysyy ”yes, I want to confirm: Is this an excercise?- ja huutaa alaisilleen: We are under massive nuclear attack, 300 impact pounds now, this is NOT an excercise!” ja miehet siiloissaan alkavat työhänsä kääntäen avaimista…
Tänään kävin kirpparilla ja ostin:
- Kauna 2 (2006)
- Kauna 3 (2009)
Aiheeseen kuulumattomina:
- Hunt for the Wilderpeople
- Doctor Strange: The Sorcerer Supreme
Itselläni on entuudestaan Kauna (2004), joten kiva collection on nyt itselläni :)
Enkä mä ymmärrä miksi näitä uudempia Kaunoja kohtaan suhtaudutaan halveeraavasti, sillä Japanilaiset Kaunat ja Amerikkalaisista Kaunat 1 ja 2 ovat samalta ohjaajalta Takashi Shimizu:lta.
Olisin mä voinut aikaisemmallakin kerralla ostaa nämä Kaunat, mutta en ostanut, kun en tiennyt silloin mikä Kaunoista mulla on entuudestaan.
Vartavasten mä tänään menin ostamaan nuo Kauna elokuvat. Sattumoisin myös löytyi kivaa ekstraa mukaan :)
Mä vähän luulen, että te oudoksutte leffa makujani, jos luette noita minkälaisia leffoja olen hankkinut kirppareilta. Mä oon jo aika monesti kertonut tähän ketjuun mitä kaikkea mä olen löytänyt kirppareilta.
Tuo dokumentti elokuva miehestä ja karhuista, josta jotkut puhuivat tulee tässä näin kokonaan se elokuva:
En itse ole nähnyt tuota, mutta youtubesta tuo hyppäsi silmille, kun hain sitä elokuvaa.
jaa vaikee kysymys. en erityisemmin pidä kauhareista, mutta jos joku pitäisi erikseen mainita, niin pelottavia ovat esim. annabelle, hohto, omen . Omenin poikapääosan esittäjällä ei tainnut olla hirveen paljon sanoja, mutta tuijotti stiäkin enemmän. OMen lähetettin ihan äskettäin. Mikähän mussa on vikana, kun mua ei hirveesti kiinnosta Potterit? mun mielestä ne ovat niin synkkiä ja jotkut vähän pelottaviakin, erikois tehosteet. Ens viikolla jaetaan Oscarit. Saa nähdä, jaksanko katsoa sen reaaliajassa, vai myöhemmin tallenteena, vievätkö uni ja väsymys taas voiton? JOkus suoratoistokanava esittää taas pieni talo preerialla sarjaa, se on iki ihana ja ilahduttaa aina. Voi kun pääsis tallille jossain kohtaa.
Kirpparilta löysin tällä kertaa leffat:
- Campfire stories (2002)
- Nimetön - Los Sin Nombre (1999)
Nimetön vaikuttaa olevan aika palkittu ja kehuttu elokuva näiden kansien perusteella.
Täytynee lähipäivinä katsoa se.
Katson In the tall grass -elokuvaa netflixistä ja oon jossain puolessa välissä katsomassa. Se että ihmiset hartoilee jossakin ruohikossa on tosi mielenkiintoista katsottavaa. Tähän asti olen ainaskin pitänyt.
Vierailija kirjoitti:
Manaaja
Todellakin ja vieläpä elokuvissa. En ole sen jälkeen kauhuelokuvia katsonut.
The Conjuring (Kirottu)
Kävin katsomassa elokuvateatterissa. Vaikka lopusta menikin vähän huvittavaksi niin ne aiemmat "rauhalliset" pelotuskohtaukset olivat todella tehokkaita.
The Broken (2008) oli itselleni pelottava.
Elokuvan jälkeen en uskaltanut katsoa peiliin. Samoin kävi Mirrors (2008) elokuvan kanssa ja Mirrors tuli The Broken -elokuvasta mieleeni. Mirrors kummiskin taisi olla vähän pelottavampi elokuva. Trillerin omaista kauhua The Broken on.
Vierailija kirjoitti:
The Conjuring (Kirottu)
Kävin katsomassa elokuvateatterissa. Vaikka lopusta menikin vähän huvittavaksi niin ne aiemmat "rauhalliset" pelotuskohtaukset olivat todella tehokkaita.
Apua. Mua ahdisti tämä kohtaus niin paljon, että kun pääsin kotiin ja jäi nukkumaan mennessä vaatekaapin ovi raolleen niin oli pakko käydä laittamassa se kiinni.
Conjuring 2 etenkin taulukohtaus siitä, tuli elokuvissa koettua
Alkuperäinen the fog ei ehkä pelottava mutta tunnelmallinen.
Uhka niminen kauhuleffa, ranskalainen.
Ensimmäinen woman in black
Kauna 2004, etenkin se kohtaus missä tulee ihan valvontakameran eteen ja avaa silmät
Hyiiii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo kauhu mut katsoin dokkarin äijästä joka oli ihan sekaisin ja eli karhujen kanssa...
Jos joku katsoo,niin se nauhoite mikä tuhotaan dokumemtissa löytyy youtubesta mut en suosittele kuuntelemaan.
Minä valitettavasti kuuntelun.Se miten dokkari päättyi oli järkyttävää ja koko dokkari todella sairas.
Jäi hirveä olo😬
KERRO NIMI
Tää on sairas dokkari 😭
Youtubesta löytyy se viimeinen äänite hyi vitt...teki pahaa
Tuo ei valitettavasti ollut fiktiota. Tyhmä mies ja melkein yhtä tyhmä nainen. Onnettomuus oli vain ajan kysymys. Huono lohivuosi + marjasato ja avot..248 haetaan liha muualta. Tuon tiesi jo inkkaritkin ja osasivat olla varovaisia.
Mies54v
Sen Mandy Lane leffan jälkeen katsoin sen Blair Witch 2 elokuvan. Oli aika trippi elokuva ja kammottavan hauska 😂
Blair Witch projectista en tykännyt, kun mielestäni siinä ei tapahtunut mitään, mutta tässä sen jatko-osassa näytettiin enemmän ja tapahtui enemmän. Näytti aivan siltä, että kaikki näyttelijät olisivat vetäneet jotain sieniä. Niin villiä menoa oli elokuvassa.