MikÀ on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3545)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
The Conjuring, Annabelle, Sinister, Insidous. NÀissÀ kaikissa ykkösosa on ollut aina paras ja muut eivÀt niinkÀÀn. The Conjuring 3 ja Sinister 2 olen nÀhnyt viimeksi, enkÀ pitÀnyt niistÀ.
ItkevÀn naisen kirous oli ihan hyvÀ. Muita hyviÀ ovat Lights Out, Darkness, White noise, as above, so below, Orpokoti, apartment 1303, 32 Malasana street, Countdown, REC.
NetflixissÀ on pÀÀosin huonoja kauhuelokuvia, mutta hyviÀ on The Grudge, kauhua Buenos Airesissa, Under the shadow, Hiljainen paikka 1-2, 1922, Hereditary (paitsi loppu).
MitkÀ ovat niitÀ netflixin huonoja kauhu elokuvia? Vai ollako meillÀ erilaiset makumieltymykset?
TodennÀköisesti, sillÀ minÀ pidÀn lÀhinnÀ vain paranormaaleista kauhuelokuvista. Kummittelu- ja demonielokuvista siis ja nÀitÀ on aika vÀhÀn NetflixissÀ, eivÀtkÀ kaikki ole hyviÀ.
Olen katsonut todella monta kauhuelokuvaa NetflixistÀ ja vain muutama on miellyttÀnyt. En pidÀ pelottavina esim. zombie-elokuvia (REC 1 poikkeus), en örkkielokuvista, en splatter-elokuvista, enkÀ elokuvista, joissa hilluu joku sarjamurhaaja tai muu elÀvÀ, oikea ihminen.
Listassa ei mainittu IT-elokuvia, eikÀ Uinu uinu lemmikkini -elokuvia. NÀmÀ ovat mielestÀni myös hyviÀ. Yksi kauhuelokuvien pelottavimpia juttuja on ollut Uinu uinu lemmikkini -elokuvassa (vanhassa ja uudessa) se ruokahissiin tippunut Zelda-sisko outoine asentoineen. Hyi olkoon.
Joka tapauksessa, jokainen kokee kauhun eri tavalla ja jokaista pelottaa eri asiat. Niin se saa tietysti olla.
Jeepers Creepers 1 on pelottava
Vierailija kirjoitti:
t: kauhuelokuva-addikti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta tuli mieleen vanha elokuva, jossa tytÀr menettÀÀ kasvonsa ja isÀ alkaa metsÀstÀÀ kauniita naisia, jotta saisi tyttÀrensÀ kuntoon (vÀhÀn frankensteinin mukaan). En vain muista leffan nimeÀ. Oli kammottava elokuva.
Olen uskonnollisen ja saatanallisen kauhun ystÀvÀ eli vastaus on Manaaja tai Omen.
Nunna tuli eilen katsottua ja olihan siinÀ kauhun elementtejÀ, mutta aika fantasia elokuvalta se nÀytti silmiini. TÀmÀ oli huonoin aikaisempiin elokuviin verrattuna. Ihan hienon nÀköistÀ kuvaa oli, mutta tÀmÀ ei jÀnnittÀnyt itseÀni.
Katsoin juuri Àsken ItkevÀn naisen kirous elokuvan ja kummitus tarinaksi oli aika hyvÀ.
Koskettava enemmÀn kuin pelottava. Oli niitÀ ihan vakuuttavia jÀnnitys kohtauksiakin. Ei mitenkÀÀn ihmeellinen elokuvakokemus, mutta toimii tÀmÀ elokuva aave nÀlkÀisille ainaskin.
Hepulihamsteri kirjoitti:
The Lighthouse (arvostelu)
HyvÀt nÀyttelijÀt on ja tunnelmakin on hyvÀ psykologiseksi kauhuksi. Kuvauskin on onnistunutta, mutta tehty liian sekavaksi ja liian taiteelliseksi elokuvaksi, ettÀ ei tÀstÀ leffasta saa kauheasti tolkkua. Liian paljon elementtejÀkin elokuvassa on, ettÀ kaikki ei sovi elokuvaan.
VÀhemmÀn voisi olla enemmÀn.
En hahmottanut elokuvan juonta, paitsi jos se oli vain sekoamista, vai oliko tÀssÀ mitÀÀn juonta?
Elokuva osasi raivostuttaa.1/5
Sulle voisi toimia paremmin Xavier Gensin Cold Skin -leffa (2017). YllÀttÀvÀn paljon samoja aineksia kuin The Lighthousessa. Itse katsoin nÀmÀ juuri tÀssÀ jÀrjestyksessÀ.
The Lighthouse, samoin kuin The VVitch ovat leffoja, jotka eivÀt kolahda kaikille. Robert Eggers on vÀhÀn niinkuin Christopher Nolan, vain kultivoituneille katsojille. Jos annabellet ja conjuringit ovat parasta ikinÀ, niin ethÀn sÀ silloin nÀistÀ tykkÀÀ.
winner kirjoitti:
Hepulihamsteri kirjoitti:
HyvÀt nÀyttelijÀt on ja tunnelmakin on hyvÀ psykologiseksi kauhuksi. Kuvauskin on onnistunutta, mutta tehty liian sekavaksi ja liian taiteelliseksi elokuvaksi, ettÀ ei tÀstÀ leffasta saa kauheasti tolkkua. Liian paljon elementtejÀkin elokuvassa on, ettÀ kaikki ei sovi elokuvaan.
En hahmottanut elokuvan juonta, paitsi jos se oli vain sekoamista, vai oliko tÀssÀ mitÀÀn juonta?
Elokuva osasi raivostuttaa.1/5
Sulle voisi toimia paremmin Xavier Gensin Cold Skin -leffa (2017). YllÀttÀvÀn paljon samoja aineksia kuin The Lighthousessa. Itse katsoin nÀmÀ juuri tÀssÀ jÀrjestyksessÀ.
The Lighthouse, samoin kuin The VVitch ovat leffoja, jotka eivÀt kolahda kaikille. Robert Eggers on vÀhÀn niinkuin Christopher Nolan, vain kultivoituneille katsojille. Jos annabellet ja conjuringit ovat parasta ikinÀ, niin ethÀn sÀ silloin nÀistÀ tykkÀÀ.
MÀ oon joskus laittanut toiveen netflixille Cold skin leffasta ja muhun uppoo monet oudot elokuvat. The Lighthouse ja VVitch ovat vÀhÀn mauttomia elokuvia, mutta niissÀ oli potentiaalia ollakseen parempia elokuvia. En ole jumittunut tietynlaisiin kauhu elokuviin, mutta noissa oli niitÀ joitain juttuja joista en pitÀnyt. VVitch:ssÀ loppu lannisti leffan ilmettÀ ja The Lighthousessa lonkerot ja sekavuus ei miellyttÀneet minua. Noissa leffoissa ne realistisuudet toivat sitÀ kauhua ja realistisina olisin toivonut noiden pysyvÀn. The Lighthousessa olisi voinut selkeÀmmin kuvata sitÀ sekoamista ilman ettÀ katsoja putoaa kÀrryiltÀ.
MÀ oon kuullut ettÀ uusi Gremlins- ja uusi Evil dead elokuva olisi tulossa. Milloinkohan nekin tulee ja mistÀ katsottavissa?
Myös tsiigailin, ettÀ tuleekohan Jeff the Killer
-elokuvaa ja enpÀ löytÀnyt siitÀkÀÀn mitÀÀn varmaa tietoa, ettÀ tuleekohan sellaista elokuvaa. Kiinnostaisi tuommoinenkin elokuva nÀhdÀ.
Five Nights at Freddy's:stÀ olen kuullut , ettÀ Chris Columbus on vetÀytynyt tuosta elokuvasta, joten tuonkin elokuvan kohtaloa mietin, ettÀ tuleekohan sitÀ. Semmoisen ainaskin löysin, ettÀ Five Nights at Freddy's:stÀ on tulossa sarja netflixiin ja pitÀisi tulla sinne vuonna 2024.
Sitten vielÀ mietin, ettÀ mikÀköhÀn se kotimainen leffa on nimeltÀÀn, joka on työn alla parhaillaan (tulossa oleva elokuva) ja muistuttaa vÀhÀn Gremlins elokuvaa (ainaskin oltiin verrattu tuohon elokuvaan jossain)?
MÀ oon niin miettinyt nÀitÀ.
Katsoin eilen Annabelle Comes Home:n ja ei ollut sellainen kuin odotin. Muistutti kovasti Goosebumps elokuvaa ja Goosebumps 2:n yksi nÀyttelijöistÀ oli tÀssÀ Annabelle elokuvassa.
TÀmÀ oli kuin horror edition Goosebumps elokuvasta.
MÀ tykkÀsin kovasti visuaalisesta ilmeestÀ ja osasi tÀmÀkin jonkin verran jÀnnittÀÀ.
Kammottavuus nÀyttÀÀ katoavan mitÀ enemmÀn lyhyellÀ aikavÀlillÀ katsoo kauhu elokuvia ja sitÀhÀn mÀ olen tehnyt viime aikoina.
En tiedÀ pelottavimmasta, mutta The Witch (2015) on varmaan paras kauhuleffa.
ElÀÀ tÀssÀ nykyisessÀ maailmassamme..
Haamuihmissusivampyyri kirjoitti:
MÀ oon kuullut ettÀ uusi Gremlins- ja uusi Evil dead elokuva olisi tulossa. Milloinkohan nekin tulee ja mistÀ katsottavissa?
-elokuvaa ja enpÀ löytÀnyt siitÀkÀÀn mitÀÀn varmaa tietoa, ettÀ tuleekohan sellaista elokuvaa. Kiinnostaisi tuommoinenkin elokuva nÀhdÀ.Five Nights at Freddy's:stÀ olen kuullut , ettÀ Chris Columbus on vetÀytynyt tuosta elokuvasta, joten tuonkin elokuvan kohtaloa mietin, ettÀ tuleekohan sitÀ. Semmoisen ainaskin löysin, ettÀ Five Nights at Freddy's:stÀ on tulossa sarja netflixiin ja pitÀisi tulla sinne vuonna 2024.
Sitten vielÀ mietin, ettÀ mikÀköhÀn se kotimainen leffa on nimeltÀÀn, joka on työn alla parhaillaan (tulossa oleva elokuva) ja muistuttaa vÀhÀn Gremlins elokuvaa (ainaskin oltiin verrattu tuohon elokuvaan jossain)?
TÀssÀ hieman vinkkejÀ:
GremlinsistĂ€ tulee kohta ulos tv-sarja. HBO Max series âGremlins: Secrets of the Mogwai,â a half-hour animated prequel series from WB Animation and Amblin TV thatâs set in 1920s Shanghai and tells the story of how 10-year-old Sam Wing met the young Mogwai called Gizmo.
Evil Dead Rise. HBO Max 2022 ainakin JenkeissÀ, voi jÀÀdÀ julkaisu lÀhemmÀs Halloweenia. Euroopassa ehkÀ leffajulkaisu tai suoraan BD:lle tai sitten striiminÀ tÀÀllÀkin? Ei aina tiedÀ ;D
Evil Deadista on myös peli tulossa kaikille pelialustoille tÀnÀ kevÀÀnÀ, jo helmikuussa alustavasti. Evil Dead: The Game on samalta porukalta, joka teki World War Z -rÀiskintÀpelin, joten grafiikat ja pelattavuus pitÀisi olla kohdillaan. Pelattavina lukuisia hahmoja ja onneksi myös yksinpeli.
Se kotimainen elokuva oli vissiinkin The Creeps, joka tulee oletettavasti joulun aikaan ulos.
https://www.imdb.com/title/tt14096946/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta tuli mieleen vanha elokuva, jossa tytÀr menettÀÀ kasvonsa ja isÀ alkaa metsÀstÀÀ kauniita naisia, jotta saisi tyttÀrensÀ kuntoon (vÀhÀn frankensteinin mukaan). En vain muista leffan nimeÀ. Oli kammottava elokuva.
Les yeux sans visage (1960)
https://www.imdb.com/title/tt0053459/
winner kirjoitti:
Haamuihmissusivampyyri kirjoitti:
-elokuvaa ja enpÀ löytÀnyt siitÀkÀÀn mitÀÀn varmaa tietoa, ettÀ tuleekohan sellaista elokuvaa. Kiinnostaisi tuommoinenkin elokuva nÀhdÀ.Five Nights at Freddy's:stÀ olen kuullut , ettÀ Chris Columbus on vetÀytynyt tuosta elokuvasta, joten tuonkin elokuvan kohtaloa mietin, ettÀ tuleekohan sitÀ. Semmoisen ainaskin löysin, ettÀ Five Nights at Freddy's:stÀ on tulossa sarja netflixiin ja pitÀisi tulla sinne vuonna 2024.
TÀssÀ hieman vinkkejÀ:
GremlinsistĂ€ tulee kohta ulos tv-sarja. HBO Max series âGremlins: Secrets of the Mogwai,â a half-hour animated prequel series from WB Animation and Amblin TV thatâs set in 1920s Shanghai and tells the story of how 10-year-old Sam Wing met the young Mogwai called Gizmo.
Evil Dead Rise. HBO Max 2022 ainakin JenkeissÀ, voi jÀÀdÀ julkaisu lÀhemmÀs Halloweenia. Euroopassa ehkÀ leffajulkaisu tai suoraan BD:lle tai sitten striiminÀ tÀÀllÀkin? Ei aina tiedÀ ;D
Evil Deadista on myös peli tulossa kaikille pelialustoille tÀnÀ kevÀÀnÀ, jo helmikuussa alustavasti. Evil Dead: The Game on samalta porukalta, joka teki World War Z -rÀiskintÀpelin, joten grafiikat ja pelattavuus pitÀisi olla kohdillaan. Pelattavina lukuisia hahmoja ja onneksi myös yksinpeli.
Se kotimainen elokuva oli vissiinkin The Creeps, joka tulee oletettavasti joulun aikaan ulos.
https://www.imdb.com/title/tt14096946/
EipÀ tÀssÀ muuta sanottavaa ole, kuin KIITOS!
Varsinkin tuosta kotimaisen kauhuleffan nimestÀ. MÀ löysin tuosta Gremlins sarjasta vÀhÀn juttua, mutta mÀ muistan ettÀ joskus uutisoitiin ihka uudesta Gremlins elokuvasta ja se toteutettaisiin ilman tietokone efektejÀ eli sillein miten ne vanhatkin Gremlins elokuvat tehtiin. En ole kuullut pitkÀÀn aikaan mitÀÀn tuosta tulevasta Gremlins elokuvasta.
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Les yeux sans visage (1960)
https://www.imdb.com/title/tt0053459/
TÀmÀ se on! Ihan hirveÀ se kasvojen irrotus kohtaus on ja siitÀ nuoren naisen reaktio, kun hÀneltÀ riistettiin kasvot. Elokuvan kauhein kohtaus tuo on mielestÀni. JÀÀnyt tuo niin vahvasti mieleeni.
Grudge (2020) jenkkiversio. ItsenÀinen jatko-osa aiemmille jaksoille. Kummittelu siirtyy Japanista USA:han ja keskittyy yhteen taloon, josta tulee kirottu. Naispoliisi tutkii asiaa. Tutut elementit ovat paikallaan, kuten nariseva tyttö. TÀmÀ toimi, annan 4/5.
đșđŠđźđ±
Elokuva osasi raivostuttaa.
1/5