MikÀ on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3441)
Psyko ja suihkukohtaus. En ole ikinÀ pystynyt kÀymÀÀn suihkussa sen jÀlkeen. NÀin elokuvan yli 30 vuotta sitten.
Monet nÀyttelijÀt ovat joutuneet kokemaan ahdistusta ja mielenhÀiriöitÀ kun ovat esiintyneet kauhuelokuvissa. Vaarallista touhua.
YLE Areena wind River . TV sarja ohuella langalla.
Elokuva ÀÀnet tehosteet musiikki niin kannattaa katsoa leffa ilman ÀÀntÀ . Ei pelota yhtÀÀn enÀÀ.
Vierailija kirjoitti:
NÀmÀ ovat itsellÀni iskeneet johonkin pelkosuoneen ainakin kerran:
The Descent - Loukussa
House on Haunted Hill- Pahuuden kartano (1999)
Grave Encounters
Paranormal Activity (1)
Insidious (1)
NÀistÀ The Descent on onnistunein sÀikyttelijÀ, harmi, ettei Neil Marshall sittemmin ole sen lupauksia lunastanut, eikÀ ilmeisesti aio tehdÀ TD3:sta, vaikka kakkonen loppui cliffhangeriin ja olisi voinut laajentaa tapahtumia pois luolastoista. EhkÀ olisi voinut tehdÀ crossover-leffan Wrong Turn-sarjan kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Pikku Kakkosen Varokaa heikkoja jÀitÀ.
JÀtti elinikÀiset arvet ja painajaisunet.
1980-luvun alkupuolella tuli telkkarista varoitus mustasta jÀÀstÀ, jossa sellainen pitkÀ ja oudon nÀköinen mustaan viittaan pukeutunut mies levitti maantielle mustaa jÀÀtÀ. Olin silloin 9-vuotias ja tuo mustan jÀÀn levittÀjÀ pelotti mua enemmÀn kuin Pikku kakkosen heikon jÀÀn varoitus.
Vierailija kirjoitti:
funny games (usa 2007) oli ainakin hyvin ahdistava ja oikeasti pelottava vaikka ei ehkÀ kauhuleffaksi olekaan virallisesti kategorioitu?
MÀ luulin pitkÀÀn, ettÀ Funny Games elokuva on alkuperÀltÀÀn amerikkalainen, mutta ei olekaan.
TÀnÀÀn löysin kirppareilta sen alkuperÀisen leffan vuodelta 1997 ja kieli kun on saksa niin saksalainen leffa taitaa sitten olla. Mahtaakohan kumpi nÀistÀ olla se kehutumpi?
Sitten pyytÀisin taas WinneriltÀ analysointia nÀistÀ muista löytÀmistÀni kauhuelokuvista:
- Creepshow 3 (2006)
- Cube 2: Hypercube (2002)
- The Children (2008)
- Scar (2007)
- Dumplings (Gaau ji)(Fruit Chan -elokuva)(2004)
Sitten löysin pari aiheeseen kuulumatonta elokuvaa, joita Winner voi sitten halutessaan arvioida:
- Ice Age 5: TörmÀyskurssilla
- Pilgrimage (2017)
T: Usvasta puhunut Winnerin kanssa.
(Joo, mÀ voin sitten sanoa Winnerille mitÀ mieltÀ oon Usvasta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
funny games (usa 2007) oli ainakin hyvin ahdistava ja oikeasti pelottava vaikka ei ehkÀ kauhuleffaksi olekaan virallisesti kategorioitu?
MÀ luulin pitkÀÀn, ettÀ Funny Games elokuva on alkuperÀltÀÀn amerikkalainen, mutta ei olekaan.
TÀnÀÀn löysin kirppareilta sen alkuperÀisen leffan vuodelta 1997 ja kieli kun on saksa niin saksalainen leffa taitaa sitten olla. Mahtaakohan kumpi nÀistÀ olla se kehutumpi?Sitten pyytÀisin taas WinneriltÀ analysointia nÀistÀ muista löytÀmistÀni kauhuelokuvista:
- Creepshow 3 (2006)
- The Children (2008)
- Scar (2007)
- Dumplings (Gaau ji)(Fruit Chan -elokuva)(2004)Sitten löysin pari aiheeseen kuulumatonta elokuvaa, joita Winner voi sitten halutessaan arvioida:
- Pilgrimage (2017)T: Usvasta puhunut Winnerin kanssa.
(Joo, mÀ voin sitten sanoa Winnerille mitÀ mieltÀ oon Usvasta)
Funny Games on itÀvaltalainen. Eroja jenkkiversioon ei juurikaan ole, mutta alkuperÀinen on arvostetumpi ainakin elokuvaharrastajien piireissÀ.
The possession of Hannah Grace
Lights Out
Evil Dead (2013)
Jennifer's body. Teksasin moottorisahamurhat.
Train to Busan on yksi parhaimmista nÀkemistÀni.
Itse ainakin tykkÀsin kovasti. Kauhuleffanhan pitÀÀ olla pelottava ollakseen hyvÀ - ainakin minun mielestÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÀnÀÀn löysin kirppareilta sen alkuperÀisen leffan vuodelta 1997 ja kieli kun on saksa niin saksalainen leffa taitaa sitten olla. Mahtaakohan kumpi nÀistÀ olla se kehutumpi?Sitten pyytÀisin taas WinneriltÀ analysointia nÀistÀ muista löytÀmistÀni kauhuelokuvista:
- Creepshow 3 (2006)
- The Children (2008)
- Scar (2007)
- Dumplings (Gaau ji)(Fruit Chan -elokuva)(2004)Sitten löysin pari aiheeseen kuulumatonta elokuvaa, joita Winner voi sitten halutessaan arvioida:
- Pilgrimage (2017)T: Usvasta puhunut Winnerin kanssa.
(Joo, mÀ voin sitten sanoa Winnerille mitÀ mieltÀ oon Usvasta)Funny Games on itÀvaltalainen. Eroja jenkkiversioon ei juurikaan ole, mutta alkuperÀinen on arvostetumpi ainakin elokuvaharrastajien piireissÀ.
Kiitos sivistÀmisestÀ! EnpÀ tullut ajatelleeksi, ettÀ saksaa puhutaan muuallakin, kuin vain Saksassa.
NÀköjÀÀn tein sitten hyvÀn löydön :)
Vierailija kirjoitti:
Train to Busan on yksi parhaimmista nÀkemistÀni.
Itse ainakin tykkÀsin kovasti. Kauhuleffanhan pitÀÀ olla pelottava ollakseen hyvÀ - ainakin minun mielestÀ.
Itselleni Train to Busan oli paras nÀkemÀni zombie elokuva, mutta se ei ollut itselleni pelottava. Kuuluu suosikki elokuviini, joten kauhuna se leffa on epÀonnistunut kohdallani ja muuten on loistava elokuva.
Luokkakokous 2. Ei uskalla katsoa alkutekstejÀ pidemmÀlle.
NÀmÀ ovat itsellÀni iskeneet johonkin pelkosuoneen ainakin kerran:
The Descent - Loukussa
House on Haunted Hill- Pahuuden kartano (1999)
Grave Encounters
Paranormal Activity (1)
Insidious (1)