Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😨

Kommentit (3441)

Vierailija
881/3441 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkäsin The Haunting of Hillhouse-sarjasta. Löytyy Netflixistä. Sarjan toinen kausi (The haunting of Bly Manor) ei valitettavasti yltänyt läheskään samaan.

Parhaat näkemäni kauhuelokuvat ovat olleet yleensä ei-englannin kielisiä. Joskus reilu 10 vuotta sitten vuokrasin argentiinalaisen elokuvan, joka on tehty yhdellä kameraotolla. Yritin googlettaa, mutta en löytänyt. Tunnistaako kukaan?

Netflixìin on tulossa Midnight Mass (minisarja).

Se on Hauting of Hillhouse:n luojalta.

Se tulee netflixiin 24.9.2021.

Se listallani on :)

Se argentinalainen leffa on todennäköisesti The Silent House/La Casa Muda. Löytyy ehkä vielä kirppareilta Atlantic Film Horror collection #4 3dvd-paketista jossa kaksi muuta ovat Giallo ja Doghouse. Siitä on tehty myös melkein identtinen jenkki-remake, jonka ainoa kiinnostava elementti lienee nykyinen Marvel-leffojen tähti Elisabeth Olsen pääroolissa.

Kun tätä ketjua lueskelee, niin heikkohermoisten Me Naiset-katsojien kannattanee tsekata espanjalainen leffa Tesis, joka sitten taas löytyy Atlantic Film Spanish Horror collection 3dvd-boxista, jossa kaksi muuta leffaa ovat myös aivan katsottavat Aparecidos sekä No Do. Kannattaa katsoa kylmiltään, eikä katsoa edes traileria, niin saattaa jäädä mieleen pariksi päivää.

Olen se jolle kommentoit, niin itseltäni löytyy dvd:nä tuo alkuperäinen Silent house. En edes tullut ajatelleeksi, että tuo voisi olla tämän viestiketjun aloittajan kadoksissa oleva elokuva. Itse en kauheasti pitänyt tuosta elokuvasta. Kai toisella kerralla se voisi olla parempi elokuva, kun ei ole enää odotuksia siitä minkälainen elokuva kyseessä on.

Jeps, mulla on nuo mainitsemani boxit, sieltä kurkkasin. Toivottavasti ap sitten lukee ketjua vielä, niin saa apua asiaan. Makuja kun on kauhuleffoissakin monia, mikä toimii yhdelle, ei toimi toiselle ja paljolti ne suosikit löytyvät jokaiselle sieltä mitä on nuoruudessa tullut katsoneeksi. Nykynuori on jo nähnyt ne samat trikit ryöstöviljeltyinä monissa muissa leffoissa, niin joku 60-80 -luvun klassikko on sitten "huono" ja ainoa leffasta nähty versio on sitten 2000-luvun remake, josta ei tajua, miksi se on sitten jotenkin "klassikko" ja mitä hienoa siinä aikoinaan kukaan on nähnyt, kun hän sen alkuperäisen katsoo ja se on nykykatsojalle "hidas" ja "huonot tehosteet" ja silleen.

Vierailija
882/3441 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Suomessa tehdä kauhuleffoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/3441 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunnan täysistunto ja suora lähetys.

Vierailija
884/3441 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Candyman, se alkuperäinen.

Tänävuonna tullut jatko-osa.

Vierailija
885/3441 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkäsin The Haunting of Hillhouse-sarjasta. Löytyy Netflixistä. Sarjan toinen kausi (The haunting of Bly Manor) ei valitettavasti yltänyt läheskään samaan.

Parhaat näkemäni kauhuelokuvat ovat olleet yleensä ei-englannin kielisiä. Joskus reilu 10 vuotta sitten vuokrasin argentiinalaisen elokuvan, joka on tehty yhdellä kameraotolla. Yritin googlettaa, mutta en löytänyt. Tunnistaako kukaan?

Se argentinalainen leffa on todennäköisesti The Silent House/La Casa Muda. Löytyy ehkä vielä kirppareilta Atlantic Film Horror collection #4 3dvd-paketista jossa kaksi muuta ovat Giallo ja Doghouse. Siitä on tehty myös melkein identtinen jenkki-remake, jonka ainoa kiinnostava elementti lienee nykyinen Marvel-leffojen tähti Elisabeth Olsen pääroolissa.

Kun tätä ketjua lueskelee, niin heikkohermoisten Me Naiset-katsojien kannattanee tsekata espanjalainen leffa Tesis, joka sitten taas löytyy Atlantic Film Spanish Horror collection 3dvd-boxista, jossa kaksi muuta leffaa ovat myös aivan katsottavat Aparecidos sekä No Do. Kannattaa katsoa kylmiltään, eikä katsoa edes traileria, niin saattaa jäädä mieleen pariksi päivää.

Olen se jolle kommentoit, niin itseltäni löytyy dvd:nä tuo alkuperäinen Silent house. En edes tullut ajatelleeksi, että tuo voisi olla tämän viestiketjun aloittajan kadoksissa oleva elokuva. Itse en kauheasti pitänyt tuosta elokuvasta. Kai toisella kerralla se voisi olla parempi elokuva, kun ei ole enää odotuksia siitä minkälainen elokuva kyseessä on.

Jeps, mulla on nuo mainitsemani boxit, sieltä kurkkasin. Toivottavasti ap sitten lukee ketjua vielä, niin saa apua asiaan. Makuja kun on kauhuleffoissakin monia, mikä toimii yhdelle, ei toimi toiselle ja paljolti ne suosikit löytyvät jokaiselle sieltä mitä on nuoruudessa tullut katsoneeksi. Nykynuori on jo nähnyt ne samat trikit ryöstöviljeltyinä monissa muissa leffoissa, niin joku 60-80 -luvun klassikko on sitten "huono" ja ainoa leffasta nähty versio on sitten 2000-luvun remake, josta ei tajua, miksi se on sitten jotenkin "klassikko" ja mitä hienoa siinä aikoinaan kukaan on nähnyt, kun hän sen alkuperäisen katsoo ja se on nykykatsojalle "hidas" ja "huonot tehosteet" ja silleen.

Toinen on se, että ihmiset kiinnittävät eri asioihin huomiota elokuvissa ja sen perusteella voi myös tulla eriäviä mielipiteitä. Itse olen 28v ja itse pidän 80-luvun kauhu elokuvista myös. Mä olen visuaalisoija ja pidän tunnelmallisista elokuvista.

Vierailija
886/3441 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitä:

"Luokka:Suomalaiset kauhuelokuvat – Wikipedia" https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Luokka:Suomalaiset_kauhuelokuvat

Vierailija
887/3441 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Kyrsyä – Tuftland

-Rare exports

Vierailija
888/3441 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen on se, että ihmiset kiinnittävät eri asioihin huomiota elokuvissa ja sen perusteella voi myös tulla eriäviä mielipiteitä. Itse olen 28v ja itse pidän 80-luvun kauhu elokuvista myös. Mä olen visuaalisoija ja pidän tunnelmallisista elokuvista.

Ok, mulla ikää liki puolet enemmän ja näkökulma sitten sitä, että on ne alkuperäisetkin aikoinaan tullut katsottua, joskus videolain takia hyvinkin hankalia ja silloisten lakien harmaa alue -reittejä käsin kopion kopion kopion kopiona katsottuja, että niistä tykkäämisessäkin on sitä innokkaan harrastamisen lisää, kun nykypolvella on kaikki parilla klikkauksella katsottavissa ja useimmat eivät sitten kuitenkaan osaa arvostaa tai tunne kuin 2010 jälkeen tehtyjä elokuvia, jotka löytyvät Netflixistä, joka ei siis suinkaan ole "kaikki leffat mitä on tehty ikinä." Varmasti tässäkin ketjussa aika paljon sen valikoiman ulkopuolista materiaalia.

Vierailija
889/3441 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni on turbomies! Arskan koomikkotaidot on niin pelottavat!

Arskan leffat on niin out. Toimintaleffat on kaikki sitä totista rymistelyä ja sitten ne vielä huonommat komediat ovat ihan pölhöjä. Uunojakin katsoo mieluummin, vaikkei niitäkään katso, vaikka hiv-neulalla uhattais.

Vierailija
890/3441 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1408, Hohto ja sit semmoinen jossa isovanhemmat oli laittamassa lapsia uuniin. En enää muista sen nimeä koska halusin unohtaa ja se oli niin kauhea.

Suurimpaa osaa en halua enkä uskalla katsoa, kuten Orpokotia.

Oliko se Visit leffa, missä lapset laitettiin uuniin? Ainakin tuon nimisessä elokuvassa lapset menevät mummolaan kylään (mutta hups, ei ne olekaan oikeat isovanhemmat).

Orpokoti on tosi hyvä. Koskettava tarina loppupeleissä.

Vierailija
891/3441 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Candyman

Siinä leffassa kun meni peilin eteen ja toisti 8 kertaa Candymanin, niin se ilmestyi ja sitten alkoi sattua ja tapahtua.

Tosielämässä ja entisessä kotikaupungissa asuessani mun ei tarvinut kuin ajatella entisen kaverin nimeä, niin kohta se soitti ovikelloa ja sen jälkeen oli koko päivä pilalla. ☺

Vierailija
892/3441 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpokoti!!!

Ottolapsi on parempi.

Vierailija
893/3441 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

paranormal activity setit, vieläkin rapulassa kummittelee vaikka 10v sitten nähny.

se aitous niissä toimi, creep netflixistä kans ihan toimiva.

Vierailija
894/3441 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

luokkakokoukset, pahee kauhu joka jatko-osalta.

2 ekaa nähny kolmannesta varmaan suljettu kutsuis.

Vierailija
895/3441 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serbian film

Vierailija
896/3441 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Nämä ei sitten ole yhtään pelottavia, mutta spämmään listaan kuitenkin, että joku saa taas alapeukuttaa sydämensä kyllyydestä:

Ahtaan paikan kammoisten ja Ryan Reynoldsin fanien kannattaa katsoa Buried.

Ötökkäkauhuisten ja The Fly (1986) ystävien kannattaa tsekata Bite.

Zombie-leffojen ystäville eteläkorealainen Train to Busan. (Jatko-osa Peninsula ei sitten ole yhtään niin hyvä - samaa tasoa ja juonta kuin Zack Snyderin Army of the Dead.)

Outojen, vanhoilta vaikuttavien mustavalkoleffojen ja pervon seksin ystäville The Lighthouse.

Haileffojen ystäville Deep Blue Sea 3. Surkean kakkosleffan jälkeen taas aidosti viihdyttävä ja kuolinkohtauksissaan hupaisakin viritys.

Oliko tämä se jossa jokin puree nuorta naista lomareissulla joessa ja muuttuu hirviöksi?Hyvä leffa.

Vierailija
897/3441 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse saanu kauhukokemuksia jotka uniin tullu se k-kaupan yli aktiivinen muija, ei näitä listaan voi laittaa henk.kohtasia

Vierailija
898/3441 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse saanu kauhukokemuksia jotka uniin tullu se k-kaupan yli aktiivinen muija, ei näitä listaan voi laittaa henk.kohtasia

sama tulee mieleen joku kauhu jokeri from hell

Vierailija
899/3441 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painajainen elm streetillä 1

Vierailija
900/3441 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuleffa kirjoitti:

Speden "Naisen logiikka"

Onko tosissaan kivaa pilata paskaa suodattamalla toisten aloituksia?

Keksisit sinä jotain parempaa tekemistä, kuin päästellä aivo-pieruja.

Sinullapa sen sijaan oli tosi laadukas kommentti. Oletko edes nähnyt speten naisen lokiikkaa?