Mikä on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3439)
Dark water, Silent Hill ja Sinister
I spit on your grave (ainakin ällöttävä)
Vierailija kirjoitti:
Saw leffat 🙈
Ei niinkään pelottavia, lähinnä verisiä ja raakoja kidutuksineen..
2016 vuoden The Boy.. Muutenkin kaikki jossa on nukkeja mm Dead Silence, Chucky (Child's play), Annabelle
Vierailija kirjoitti:
Hohto
En tiedä mikä siitä tekee kaikkein pelottavimman näkemistäni.
Se kaksosten ilmestyminen on aina yhtä kuumottava hetki, vaikka sen tietää 😬
Muuten Hohto tuntuu vähän yliarvostetulta. Ehkä olen vaan turtunut niin kauheisiin elokuviin, etten osaa oikein arvostaa tätä niin korkealle.
Millainen on The Clown? Näköjään Ruudussa katsottavissa mutta en tiedä uskallanko katsoa (K18 eli ilmeisesti raaka).
SaaTehdäPerässä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohto
En tiedä mikä siitä tekee kaikkein pelottavimman näkemistäni.
Se kaksosten ilmestyminen on aina yhtä kuumottava hetki, vaikka sen tietää 😬
Muuten Hohto tuntuu vähän yliarvostetulta. Ehkä olen vaan turtunut niin kauheisiin elokuviin, etten osaa oikein arvostaa tätä niin korkealle.
Olen kauhuleffojen suurkuluttaja. Koskaan en ole ymmärtänyt Hohdon kauheutta! Ihan lällärikamaa. Vaikka paljon kehutaankin!
Hitchcockin Psyko, ihan järjetön musiikki ja leikkaus, joiden avulla elokuva tuli kulttielokuvaksi.
Onko mainittu sellainen leffa kuin "Drag Me to Hell" Tuo kannattaa kattoa äänet täysillä
Hohto. Jotenkin ällöttävä kauhea. Mutta enpä aio katsoa enää kun luin miten tätä naispääosan esittäjää oli ohjaajan taholta piinattu ja kiusattu niin että sekosi ja menetti mielenterveytensä loppuelämäkseen. Myös Stephen King itse oli inhonnut koko elokuvaa.
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottavin Ring
Ei pelottava mutta kauhea: Martyrs
Samat mulla. Ring on ehkä ainoa oikeasti pelottava kauhuleffa, jonka olen nähnyt. Se tunnelma vaan on niin painostava siinä.
Ja toi Martyrs on ehkä hirvein (ei siis huono, vaan kammottava) elokuva kokonaisuutena, siis ei sen pelottavuuden vuoksi (toki sitäkin oli) vaan ihan vaan kokonaisuutena ja sen tunteen perusteella, joka siitä jäi. Elokuva, josta jäi huono olo moneksi päiväksi. Puistattava. En ehkä edes katsoisi sitä uudelleen, en halua sitä tunnetta enää. Tämä ei ole enää edes kauhuleffa, vaan ihan omassa sarjassaan. Katsokaa omalla vastuulla.
Kymmeniä kauhuleffoja nähneenä ja niistä ennen myös nauttineena (en enää), Martyrs on ehdottomasti hirvein näkemäni elokuva. Enkä edes pystynyt katsomaan kuin vähän yli puolen välin, koska sen katsominen oli niin järkyttävää melkein fyysisestikin. Kyseessä siis todella laadukas leffa, mutta en voi suositella kenellekään, koska siitä jäin niin ahdistava olo pitkäksi aikaa. Ainut elokuva, jonka olen tästä syystä jättänyt kesken, enkä aio ikinä katsoa loppuun.
Cabin in the woods
Keep watching
The Belko experiment
The Neighbor
Kollegiet