MikÀ on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3439)
Vierailija kirjoitti:
SaaTehdÀPerÀssÀ kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohto
En tiedÀ mikÀ siitÀ tekee kaikkein pelottavimman nÀkemistÀni.
Se kaksosten ilmestyminen on aina yhtĂ€ kuumottava hetki, vaikka sen tietÀÀ đŹ
Muuten Hohto tuntuu vÀhÀn yliarvostetulta. EhkÀ olen vaan turtunut niin kauheisiin elokuviin, etten osaa oikein arvostaa tÀtÀ niin korkealle.
Ne kaksoset on paras kohtaus Hohdossa.
Katsoin Hohdon halloweenina kun en muutakaan keksinyt ja tuli vahvistettua mielipiteeni ettÀ leffa yliarvostettu.
EihÀn se edes ole kauhua vaan lÀhinnÀ joku alkoholismi- ja perhedraama. Jack Nicholsonin kehuttu nÀytteleminenkin lÀhinnÀ ilmeilyÀ ja perseilyÀ.
Olikohan turhautunut, kun S. Kubrick oli leffan tekoaikaan tÀysin vi ttupÀÀ ja venytti kuvauksia 13 kuukauden pituisiksi ja samalla tÀrveli tuhlaavaisuudellaan leffan voitontekomahdollisuudet, vaikka oli pÀÀttÀnyt ohjata kauhua alunperin kassamagneetin toivossa.
Vierailija kirjoitti:
Millainen on The Clown? NÀköjÀÀn Ruudussa katsottavissa mutta en tiedÀ uskallanko katsoa (K18 eli ilmeisesti raaka).
TykkÀsin todella paljon. OmaperÀinen juoni.
SiitÀ on jo aikaa, kun olen tuon nÀhnyt, mutta muistaakseni siinÀ ei mitÀÀn gorea ollut juuri lainkaan, en tiedÀ sitten, miksi 18 ikÀrajana. SiinÀ mielessÀ kyllÀ erosi jonkin verran Eli Rothin muusta tuotannosta.
MikÀÀn elokuva ei ole hyvÀ ilman huumoria. Kauhuelokuvissa elokuva typistyy selviytymisteemaksi joka ei vaan kanna ellei ihminen nauti rÀÀkkÀyksestÀ.
It Follows, pelotti monta viikkoa.
Netflixin Marianne, tosin on sarja eikÀ elokuva, mutta on kyllÀ karmea, en pystynyt katsomaan loppuun.
Mun listalla ensimmÀisen sijan saa It follows, katsoin leffateatterissa ja oli ihan kamalaa mennÀ kotiin yöllÀ yksin, pelkÀsin kokoajan ettÀ joku seuraa mua. Se oli vaan samaan aikaan outo, karmiva ja pelottava.
Sitten toinen on Manaaja, tosin katsoin sen 10-vuotiaana ekan kerran ja nÀin painajaisia kuukausia sen jÀlkeen... AikuisiÀllÀkin kyllÀ pelottanut, jotenkin niin aidon oloinen.
I Spit on Your Grave taas sitten on oikeasti raaka, ja tekee pahaa katsoa.
Vierailija kirjoitti:
KymmeniÀ kauhuleffoja nÀhneenÀ ja niistÀ ennen myös nauttineena (en enÀÀ), Martyrs on ehdottomasti hirvein nÀkemÀni elokuva. EnkÀ edes pystynyt katsomaan kuin vÀhÀn yli puolen vÀlin, koska sen katsominen oli niin jÀrkyttÀvÀÀ melkein fyysisestikin. KyseessÀ siis todella laadukas leffa, mutta en voi suositella kenellekÀÀn, koska siitÀ jÀin niin ahdistava olo pitkÀksi aikaa. Ainut elokuva, jonka olen tÀstÀ syystÀ jÀttÀnyt kesken, enkÀ aio ikinÀ katsoa loppuun.
Saanko kysyÀ, ettÀ onko tÀssÀ kyse vuonna 2008 vai 2015 tehdystÀ versiosta?
Mystic River. ĂlĂ€ katso jos sinulla on vielĂ€ empatiakykyĂ€ jĂ€ljellĂ€.
Varokaa heikkoÀ jÀÀtÀ. PelkÀÀn vielÀkin sitÀ kohtaa kun karhu uppoaa jÀÀhÀn ja se lintu rÀÀkyy siinÀ mökin katolla.
Vierailija kirjoitti:
Varokaa heikkoÀ jÀÀtÀ. PelkÀÀn vielÀkin sitÀ kohtaa kun karhu uppoaa jÀÀhÀn ja se lintu rÀÀkyy siinÀ mökin katolla.
Ruskean talon karhut koolla hyljealtaalla?
Kaikki sellaiset on kamalia joissa joku ihminen on demonin vallassa. Usein semmoiset myös âperustuu tositapahtumiinâ... toki siitĂ€ voi olla montaa mieltĂ€ ettĂ€ onko sellainen oikeasti mahdollista :D tositapahtumiin perustuvista ainakin Conjuring, Amityville ja Veronica on pelottavia.
Kaikista karmivin on kuitenkin semmoinen video youtubessa Anneliese Michel nimisen tytön manauksesta. On ihan tosijuttu, eri asia sitten miten se oikeasti selittyy. Siihen perustuva leffakin on tehty, mutta nimi ei nyt ÀkkiseltÀÀn muistu mieleen.
Hereditary riipaisee syvÀltÀ
The Others oli hyytÀvÀ. Sen jÀlkeen ei miehen kanssa uskallettu suunnilleen edes olla :D
Mainituista ainakin Hohto, Lake Mungo ja Mothman oli hyviÀ. LisÀksi voisi mainita Dragonfly ja What lies beneath, vaikka ovatkin kaikki enemmÀn trillereitÀ.
Sain Ikuisen hÀmÀhÀkkikammon araknofobia leffasta jonka nÀin 9-vuotiaana.
Myös se Jeff Goldblomin kÀrpÀnen oli karmea. PelkÀsin kÀrpÀsiÀ pitkÀÀn. EnkÀ siedÀ nÀhdÀ Goldblomia elokuvissa kun tulee mieleen se kÀrpÀnen.
Vierailija kirjoitti:
MikÀÀn elokuva ei ole hyvÀ ilman huumoria. Kauhuelokuvissa elokuva typistyy selviytymisteemaksi joka ei vaan kanna ellei ihminen nauti rÀÀkkÀyksestÀ.
Kauhuelokuvia on erilaisia. Itse en katso vÀkivaltarainoja ollenkaan. En oikeastaan edes lue niitÀ kauhuelokuviin.
Insidious 1
ĂĂ€nitehosteet ja musiikki selkĂ€piitĂ€ karmivia, ne mielestĂ€ni aivan nappiin menneet. Satunnaiset jumpscare -kohtaukset keskellĂ€ kirkasta pĂ€ivÀÀ upposivat kyllĂ€ muhun.
Ne kaksoset on paras kohtaus Hohdossa.