Mikä on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3598)
Vierailija kirjoitti:
SaaTehdäPerässä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohto
En tiedä mikä siitä tekee kaikkein pelottavimman näkemistäni.
Se kaksosten ilmestyminen on aina yhtä kuumottava hetki, vaikka sen tietää 😬
Muuten Hohto tuntuu vähän yliarvostetulta. Ehkä olen vaan turtunut niin kauheisiin elokuviin, etten osaa oikein arvostaa tätä niin korkealle.
Ne kaksoset on paras kohtaus Hohdossa.
Katsoin Hohdon halloweenina kun en muutakaan keksinyt ja tuli vahvistettua mielipiteeni että leffa yliarvostettu.
Eihän se edes ole kauhua vaan lähinnä joku alkoholismi- ja perhedraama. Jack Nicholsonin kehuttu näytteleminenkin lähinnä ilmeilyä ja perseilyä.
Olikohan turhautunut, kun S. Kubrick oli leffan tekoaikaan täysin vi ttupää ja venytti kuvauksia 13 kuukauden pituisiksi ja samalla tärveli tuhlaavaisuudellaan leffan voitontekomahdollisuudet, vaikka oli päättänyt ohjata kauhua alunperin kassamagneetin toivossa.
Vierailija kirjoitti:
Millainen on The Clown? Näköjään Ruudussa katsottavissa mutta en tiedä uskallanko katsoa (K18 eli ilmeisesti raaka).
Tykkäsin todella paljon. Omaperäinen juoni.
Siitä on jo aikaa, kun olen tuon nähnyt, mutta muistaakseni siinä ei mitään gorea ollut juuri lainkaan, en tiedä sitten, miksi 18 ikärajana. Siinä mielessä kyllä erosi jonkin verran Eli Rothin muusta tuotannosta.
Mikään elokuva ei ole hyvä ilman huumoria. Kauhuelokuvissa elokuva typistyy selviytymisteemaksi joka ei vaan kanna ellei ihminen nauti rääkkäyksestä.
It Follows, pelotti monta viikkoa.
Netflixin Marianne, tosin on sarja eikä elokuva, mutta on kyllä karmea, en pystynyt katsomaan loppuun.
Mun listalla ensimmäisen sijan saa It follows, katsoin leffateatterissa ja oli ihan kamalaa mennä kotiin yöllä yksin, pelkäsin kokoajan että joku seuraa mua. Se oli vaan samaan aikaan outo, karmiva ja pelottava.
Sitten toinen on Manaaja, tosin katsoin sen 10-vuotiaana ekan kerran ja näin painajaisia kuukausia sen jälkeen... Aikuisiälläkin kyllä pelottanut, jotenkin niin aidon oloinen.
I Spit on Your Grave taas sitten on oikeasti raaka, ja tekee pahaa katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Kymmeniä kauhuleffoja nähneenä ja niistä ennen myös nauttineena (en enää), Martyrs on ehdottomasti hirvein näkemäni elokuva. Enkä edes pystynyt katsomaan kuin vähän yli puolen välin, koska sen katsominen oli niin järkyttävää melkein fyysisestikin. Kyseessä siis todella laadukas leffa, mutta en voi suositella kenellekään, koska siitä jäin niin ahdistava olo pitkäksi aikaa. Ainut elokuva, jonka olen tästä syystä jättänyt kesken, enkä aio ikinä katsoa loppuun.
Saanko kysyä, että onko tässä kyse vuonna 2008 vai 2015 tehdystä versiosta?
Mystic River. Älä katso jos sinulla on vielä empatiakykyä jäljellä.
Varokaa heikkoä jäätä. Pelkään vieläkin sitä kohtaa kun karhu uppoaa jäähän ja se lintu rääkyy siinä mökin katolla.
Vierailija kirjoitti:
Varokaa heikkoä jäätä. Pelkään vieläkin sitä kohtaa kun karhu uppoaa jäähän ja se lintu rääkyy siinä mökin katolla.
Ruskean talon karhut koolla hyljealtaalla?
Kaikki sellaiset on kamalia joissa joku ihminen on demonin vallassa. Usein semmoiset myös ”perustuu tositapahtumiin”... toki siitä voi olla montaa mieltä että onko sellainen oikeasti mahdollista :D tositapahtumiin perustuvista ainakin Conjuring, Amityville ja Veronica on pelottavia.
Kaikista karmivin on kuitenkin semmoinen video youtubessa Anneliese Michel nimisen tytön manauksesta. On ihan tosijuttu, eri asia sitten miten se oikeasti selittyy. Siihen perustuva leffakin on tehty, mutta nimi ei nyt äkkiseltään muistu mieleen.
The Others oli hyytävä. Sen jälkeen ei miehen kanssa uskallettu suunnilleen edes olla :D
Mainituista ainakin Hohto, Lake Mungo ja Mothman oli hyviä. Lisäksi voisi mainita Dragonfly ja What lies beneath, vaikka ovatkin kaikki enemmän trillereitä.
Sain Ikuisen hämähäkkikammon araknofobia leffasta jonka näin 9-vuotiaana.
Myös se Jeff Goldblomin kärpänen oli karmea. Pelkäsin kärpäsiä pitkään. Enkä siedä nähdä Goldblomia elokuvissa kun tulee mieleen se kärpänen.
Vierailija kirjoitti:
Mikään elokuva ei ole hyvä ilman huumoria. Kauhuelokuvissa elokuva typistyy selviytymisteemaksi joka ei vaan kanna ellei ihminen nauti rääkkäyksestä.
Kauhuelokuvia on erilaisia. Itse en katso väkivaltarainoja ollenkaan. En oikeastaan edes lue niitä kauhuelokuviin.
Insidious 1
Äänitehosteet ja musiikki selkäpiitä karmivia, ne mielestäni aivan nappiin menneet. Satunnaiset jumpscare -kohtaukset keskellä kirkasta päivää upposivat kyllä muhun.
Ne kaksoset on paras kohtaus Hohdossa.