Mikä on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3598)
Vierailija kirjoitti:
Mäpäs luulen, että The Black Phone 2 leffassa ei paljastettu miten tapahtumat oikeasti meni vaan paljastukset tulee tapahtumaan kolmannessa osassa.
Armandon ikkuna kohtaus antoi ymmärtää itselleni näin.
Jos vihjailet, että leirillä oli joku muu murhaaja kuin Wild Bill, niin, joo, ei...
*SPOILER* Miksi pojat kummittelisivat muussa tapauksessa järvellä ja miksi leffa loppuu kuten loppuu, jos ei olisi oikea murhaaja, joka vaan ei tykkää kun sanotaan Wild Billiksi (mahdollinen motiivi murhille, kun jotkut ovat niin herkkiä nimittelylle) ? *SPOILER*
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Tänään kirppislöydöistäni löytyy kauhuna The House Of The Devil (2009). Kannet näyttää niin mahtavilta, että uskon vahvasti tuon olevan erittäin kauhumakuani.
Scarface (1983) löytyi myös ja eihän se kauhua ole, mutta Pulp Fictionin tapaan rankka elokuva ja huikea klassikko. Lapsena näin tv:stä ja teki muhun valtavan vaikutuksen. Ei musta onneksi kasvanut yhtä hullua tyyppiä kuin Tony Montana, kun niin nuorena näin tuon leffan.
The House of the Devil on Ti Westin ohjaus. Taitava ohjaaja, tunnelmallinen leffa. Kivasti saavuttaa kasaritunnelman visuaalisesti ja toki saatanapaniikillaan myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäpäs luulen, että The Black Phone 2 leffassa ei paljastettu miten tapahtumat oikeasti meni vaan paljastukset tulee tapahtumaan kolmannessa osassa.
Jos vihjailet, että leirillä oli joku muu murhaaja kuin Wild Bill, niin, joo, ei...
*SPOILER* Miksi pojat kummittelisivat muussa tapauksessa järvellä ja miksi leffa loppuu kuten loppuu, jos ei olisi oikea murhaaja, joka vaan ei tykkää kun sanotaan Wild Billiksi (mahdollinen motiivi murhille, kun jotkut ovat niin herkkiä nimittelylle) ? *SPOILER*
-winner-
Siellä oli joku muukin haamu. En tiedä miten asiat menee, mutta siinä on ainesta saada jatko-osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään kirppislöydöistäni löytyy kauhuna The House Of The Devil (2009). Kannet näyttää niin mahtavilta, että uskon vahvasti tuon olevan erittäin kauhumakuani.
Scarface (1983) löytyi myös ja eihän se kauhua ole, mutta Pulp Fictionin tapaan rankka elokuva ja huikea klassikko. Lapsena näin tv:stä ja teki muhun valtavan vaikutuksen. Ei musta onneksi kasvanut yhtä hullua tyyppiä kuin Tony Montana, kun niin nuorena näin tuon leffan.
The House of the Devil on Ti Westin ohjaus. Taitava ohjaaja, tunnelmallinen leffa. Kivasti saavuttaa kasaritunnelman visuaalisesti ja toki saatanapaniikillaan myös.
Mä en edes katsonut, kuka on tuon elokuvan ohjaaja, mutta jee. Mä oon nähnyt tuolta ohjaajalta X -trilogian, The Innkeepers, The Sacrament ja Cabin Fever 2 -leffat. Olisi jäänyt ohjaaja huomaamatta, jos et olisi sanonut. Mä tykkään kasarikauhujen tunnelmista, että uskon entistä paremmin tämän leffan olevan makuuni.
Harmi kun kasarikauhua ei ole paremmin Netflixissä.
Mä koitan katsoa seuraavaksi nukahtamatta Incantationin ja Frankenstein leffat, joista aikaisemmin puhuin katsovani ne. En tylsyyttäni nukahtanut vaan väsy vei voiton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Siellä oli joku muukin haamu. En tiedä miten asiat menee, mutta siinä on ainesta saada jatko-osaa.
Vastasin tähän jo kolmesti, enkä viitsi enää arpoa mikä sana oli ennakkosensuurin aiheuttaja. Ehkä moderointi lukee joskus, ehkä ei.
-winner-
Mä näin tänään kirppiksellä yhteisboksin, jossa elokuvat El Mariachi ja Desperado. Joten Winnerin mainitsema kaksipuolinenlevy noista leffoista on tuommoisessa boksissa. Itselläni on molemmat leffat erillisinä dvd-levyinä koteloineen.
Tänään en löytänyt kauhua vaan ainoastaan draamaelokuvia.
Mä kävin katsoo elokuvissa Apua, hiiret valtasivat talon! -elokuvan. Tein havainnon, että siinä on sama naisnäyttelijä mikä on siinä tulevassa norjalaisessa Kraken elokuvassa. Nainen joka ei pärjää hiirille, mutta varmaan peittoaa Krakenin.
jeps no ainakin tuosta hyllystä melkein ensisilmäyksellä löytyi Egmontin julkaisema tuplaleffaboxi k-16 Money Train/k-18 Desperado, jossa El Mariachi Desperadon toisella puolella suomitekstein. Tsekkailepa omasi onko sama julkaisu, etsin mun Desperado-levyn tähän vielä myöhemmin omaa tarkistusta varten siihen. Olettaisin, ettei ole mikään spessujulkaisu, vaan sama versio Suomessa Desperado-dvd:stä.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
jeps no ainakin tuosta hyllystä melkein ensisilmäyksellä löytyi Egmontin julkaisema tuplaleffaboxi k-16 Money Train/k-18 Desperado, jossa El Mariachi Desperadon toisella puolella suomitekstein. Tsekkailepa omasi onko sama julkaisu, etsin mun Desperado-levyn tähän vielä myöhemmin omaa tarkistusta varten siihen. Olettaisin, ettei ole mikään spessujulkaisu, vaan sama versio Suomessa Desperado-dvd:stä.
-winner-
Mulla ei ole kaksipuolista levyä Desperadosta jonka toisella puolella olisi El Mariachi. Mä eilen nukahdin ennen viestiäsi, joten nyt sen takia vastaan viestiisi.
Ok. Sit mulla on joku spesiaalipainos tai leffa väärässä kotelossa. Oli suomitekstit kyllä, mutta myös saksadubbausraita. Aikoinaan tuon tuplalevyn ostanut kyllä ihan Anttilasta, eikä kirpparilta edes, jos olis tullut väärä levy myyjältä mukaan.
Predator:Badlands katsottu ja valitettavasti Trachtenbergin heikoin esitys Preyn ja Killer of Killersin jälkeen. Mutta tämä siis vain sen takia, mihin leffa loppui. Predator toimii parhaiten yksinään tai lopun 1 vs. 1 -asetelmassa, kuten Dek yrittää leffan aikana usein kertoa, ei jonkun tiimin jäsenenä. Tämä ei ole Guardians of the Galaxy tai The Mandalorian.
Lisäksi Yautjojen yhteisö vaikuttaa sellaiselta, että ihme, miten joku siellä edes saavuttaa täysikäisyyden.
-winner-
It. Welcome to Derry vaikuttaa parin nähdyn jakson perusteella paremmalta kuin luulisi ja Stranger Thingsin viimeisen kauden ekat jaksot kohta katselussa. Voivat tosin mennä aika paljon samoja latuja. It jatkunee ainakin vielä toisella kaudella, jota toivottavasti ei sitten tarvitse odottaa kolmea vuotta kuten Stranger Thingsiä.
Mutta joo, siis, ärsytys, kun miten ihmeessä ennen joistakin sarjoista pystyttiin tekemään 22-26 jaksoa season vuodesta toiseen, kun nykyshow't kestävät 6-8 -jakson tuotanto 2-3 vuotta? Juonet unohtuu ja näyttelijät ovat kasvaneet rooleistaan ulos ajat sitten.
-winner-
Sentinel, rosemarys baby ja Prince of darknes. Dokumentteja
Ei sulla Winner ole specialpainosta, kun mun nämä ovat special edition leffoja molemmat. Nyt kun mä katson kansia paremmin niin näissä lukee ihan ylhäällä Special edition. Lisäksi El Mariachin kansissa lukee: "sisältää Robert Rodriguezin moninkertaisesti palkitun lyhytelokuvan Bedhead." Mun olisi kai kannattanut käydä Specsaversillä.
Nyt mulla olisi aikaa katsoa kauhua, mutta ei. Ei jaksa katsoa mitään rankkaa, kun hautajaisia läsnä. On niin kauhua oma elämä näin 2020 -luvulla. Avatar 2 sitten katseluun, kun kolmaskin tulee kohta elokuviin.
Tämä mun kommentti on ihan ohi ketjun aiheen, että sori siitä ettei sisällä kauhuleffoja viestini.
Tänään löysin kirppikseltä leffat Age of Tomorrow (2014) ja Breaking at the Edge (2013).
Age of Tomorrow:ssa näyttäisi olevan jotain avaruusolento kauheuksia (kuten Alienissa), mutta näyttää todella b-luokan elokuvalta. Naurettavalta tehostehöttö elokuvalta vaikuttaa.
Breaking at the Edge on kauhua. En tiedä minkälaista sellaista. Ainakin olisin enemmän mielissäni, jos elokuvassa on yliluonnollisia elementtejä.
Viime yö oli mulla todella levoton ja kauhea hikoilu, joten päätin katsoa Five Nights at Freddys leffan Netflixistä. Ensiviikolla sille tulee jatko-osa teattereihin. Ensimmäisen kerran näin tämän elokuvateatterissa, mutta tällä toisella kerralla katsomiskokemukseni oli kauheampi. Erityisesti Foxy sai oloani ravistettua. Enpä muistanut miten tämä elokuva meni ja lopussa tuli vähän Scream vibat.
Eduskunnan kyselytunti ja kaikki YLEn ohjelmat, pelottaa todellakin tulevaisuus.
Kirjastopalvelu cineast.fi :stä löytyy muuten huomattava määrä tässä ketjussa käsiteltyjä tai mainittuja leffoja, jos joku on saanut inspiraatiota katsella.
Tosin ei saa lainata kuin neljä leffaa/kk. Mutta hyvin on ketju siellä luettu ;D
Harmi kun siellä ei ole Witch osa 1:stä, joka on The other one:a parempi (vaikka sekin on sinänsä katsottava, mutta enempi Matrix-tyylinen, kun taas osa 1 oli enemmän Stranger Things, mutta ilkeämmällä Elevenillä)
-winner-
Incantation katsottu. Olipa se kauhea elokuva. Onneksi en syönyt mitään elokuvan aikana, sillä iljettäväksi meni. En pitänyt paljoa tuosta leffasta, mutta siinä oli ainesta olla pelottava.
Eka kausi Stranger Things myös katsottu. Ei tämäkään pelottava ole, mutta ihan viihdyttävä. Winona Ryder kun on mukana sarjassa niin sitä vähän odotti milloin Beetlejuice astuu kuvioihin. Toinen ulottuvuus on ihan kiehtova käsite.