Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😨

Kommentit (3529)

Vierailija
3521/3529 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alien: Earth -sarja tuli katsottua ja siinä oli yhtälailla hyviä ja huonoja ideoita ja hahmoja. Oikein kenestäkään ei voi pitää ja tyhmyys on yleismaailmallista niin synteettisten kuin ihmistenkin joukoissa. Silmä-otus varasti koko show'n ja oikeastaan sarjan suurin moka on se, että tarina ei kerro kokonaan pelkästään siitä, vaan tämä tapahtuu ALIEN-universumissa.

Kokonaisuus kuitenkin sen verran kiinnosti, että toisenkin seasonin voi tsekkailla. En silti näe yhdessäkään lapsihahmossa potentiaalia nousta Ripley-tasolle. En edes Wendyssä, riippumatta mitä kummallisia kommunikaatiokykyjä hänelle käsikirjoitetaan. Velipoikansa on ehkä jopa ärsyttävämpi kuin Boy Kavalier. Kirsh ja Morrow sarjan parhaat hahmot. Ja kaikki aluksen ötökät tietysti, jotka kaikki ovat karmeampia kuin itse Alien, j

Lainaus on taas päin peetä tässä, mutta Prometheuksesta puheen ollen, sen olen jaksanut katsoa useamminkin, varsinkin netistä löytyvät editit pidempine alkukohtauksineen ja pidempine Shaw vs. Engineer-tappeluineen lopussa, mutta Covenant oli sitten niin paha pettymys, kun sen markkinointiin tehdyt pari lyhäriä olivat niin paljon parempia ja kiinnostavampia kuin itse leffa... (Sama juttu oli Blade Runner 2049:n kanssa kun luulin, että Dave Bautistan esittämä hahmo olisi enemmän mukana.) Ja tietysti Noomi Rapacen Shaw olisi pitänyt olla Covenantissa enemmän mukana, mutta ei vissiin tullut toimeen Ridley Scottin kanssa ja kirjoitettiin ulos?

-winner-

Vierailija
3522/3529 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Winnerille Impostor (2001) ja Tuhoparvi / The Swarm (1978) tuttuja elokuvia? Ovat yhtiä viimeisimpiä elokuvalöytöjäni. Jos fiilistä yhtään on niin halloweenin kunniaksi katson Channel Zero sarjaa.

Impostor ainakin vaikuttaisi olevan ok näyttelijät ja Philip K. Dickin novelliin perustuva, en kyllä muista katsoneeni tai jos olen katsonut, niin ei jäänyt niin mieleen... pitää varmaan tsekata uusiksi... olettaisin sen olevan parempi kuin The Swarm, jonka oon tainnut katsoa ... tai sitten se oli Jurassic World - Dominion ;DDDDD

-winner-

The Swarm nimeä käyttää myös Netflixissä oleva Parvi -elokuva. Toi mun löytämäni Tuhoparvi -leffa on niin vanha, että ei pitäisi sekoittaa tuoreisiin elokuviin, kuten Jurassic Worldiin :)

Pitkä lista tulisi viikolla löytämistäni elokuvista, mutta tässä tulee vain ne kauhua lähimpänä olevat ja viimeisenä mielestäni paras löytöni:

- The Pacific (steelbook) (minisarja) (2010)

Meteor (minisarja 2009), The Storm (minisarja 2009) ja Outbreak (Mammoth) (2006) boksi.

- American Psycho 2 (2002)

- Dirty Harry (1971)

Winnerin mainitsema The Elixir mun piti katsoa Netfixistä, mutta jäi sitten katsomatta kaikkien surujeni takia viikonlopun alkaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3523/3529 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peppi Pitkätossu Seitsemällä Merellä

Vierailija
3524/3529 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Winnerille Impostor (2001) ja Tuhoparvi / The Swarm (1978) tuttuja elokuvia? Ovat yhtiä viimeisimpiä elokuvalöytöjäni. Jos fiilistä yhtään on niin halloweenin kunniaksi katson Channel Zero sarjaa.

Impostor ainakin vaikuttaisi olevan ok näyttelijät ja Philip K. Dickin novelliin perustuva, en kyllä muista katsoneeni tai jos olen katsonut, niin ei jäänyt niin mieleen... pitää varmaan tsekata uusiksi... olettaisin sen olevan parempi kuin The Swarm, jonka oon tainnut katsoa ... tai sitten se oli Jurassic World - Dominion ;DDDDD

-winner-

The Swarm nimeä käyttää myös Netflixissä oleva Parvi -elokuva. Toi mun löytämäni Tuhoparvi -leffa on niin vanha, että ei pitäisi sekoittaa tuoreisiin elokuviin, kuten Jurassic Worldiin :)

Pitkä lista tulisi viikolla löytämistäni elokuvista, mutta tä

Niin. Monet muutkin ihmiset kuin minä luulivat Jurassic World 3:n olevan tarina dinosauruksista, mutta kyllä se oli enimmäkseen tuholaishyönteisistä. Tuhoparvi oli muistaakseni kuitenkin tappaja-ampiaisista... siinä mielessä on kyllä hyvä käyttää elokuvan vuosilukua, että tietää samannimisistä mikä on kyseessä ja mitä tarkoittaa. Kuten vaikka esim. Halloween, Scream ja kaikki 20 v sitten tehtyjen leffojen remaket, kuten vaikka just tullut Käsi joka kehtoa keinuttaa (2025).

-winner-

Vierailija
3525/3529 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee! Cineastiin on tullut Tetsuo leffat. Siinä mun tämän päivän halloween leffat. Monia muitakin Tsukamoton leffoja myös on sinne tullut. 

Itse oon pitkään haaveillut näkeväni Tetsuo leffat, kun tällä palstalla ne leffat tuli tietoisuuteeni joskus.

Vierailija
3526/3529 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exit 8 nähty. Oli se hyvä leffa. Ainakin kun katsoin sen hyvin väsyneenä ja nestehukkaisena niin, että kropassa tuntui.

Mulle leffa oli pyörryttävä elokuvakokemus. Suljettutila ja samaa rataa niin siinä on sellaista sekoamisen meininkiä. Ei massiivinen kauhukokemus, mutta erittäin hyvin tehty, että ei tuntenut tylsyyttä pikkasen tylsästä aiheesta. Varmasti puhutteleekin tämä elokuva, kun siinä on sellaisia sivuaiheitakin.

Vierailija
3527/3529 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Black Phone 2 nähty.

Se oli ihan viihdyttävä leffa ja näki, että vaikutteet ovat Hohdosta ja Nightmare On Elm Street:sta. Oli se keskivertoa parempi nykypäivän kauhurainoista, vaikka ei mitään uutta tuonutkaan kyseiseen genreen. Siinä oli vaaran tuntua ja verta lensi. Vähän rajumpi kauhuelokuva, mutta oon nähnyt rajumpiakin.

Vierailija
3528/3529 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPOILERI VAROITUS, TAI AINAKIN OMA HAVAINTONI PREDATOR - PREY LEFFASTA.

Katson bluray levyltäni Predator - Prey leffaa parhaillaan, kun perjantaina tulee elokuviin Predator - Badlands. On mulla Predatorista aikaisemmatkin osat dvd-levyinä, mutta niitä en alkanut katsoo, kun niin vähän aikaa uusimman tuloon. Epäilen, että uusin ei ole yhtä hyvä, kuin tämä Prey.

Tästä Preystä tein havainnon, että predator asettuu taistelemaan sen mukaan minkälainen taistelija vastus on. Jos vastus käyttää jousipyssyä niin predator käyttää käsiasetta. Jos vastus käyttää ansoja niin hänkin käyttää vastaavanlaisia menetelmiä, kuten se verkko. Jos joku ampuu piilosta niin hänkin ampuu yllättäen. Eläimet kun käyttävät hampaita ja kynsiä niin hän käyttää omaa viiltovälinettään, kuin Marvelin Wolverine. Predatoreista mieleisin leffa itselleni on tämä Prey.

Vierailija
3529/3529 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään kirppiksillä ja pari kauhuleffaa löysin:

Toinen on Mimic 3: Sentinel ja olin niin hämmissäni, kun en tiennyt tuolla leffasarjalla olevan kolmasosa. Pari aikaisempaa löytyy hyllystäni. En odota tämän kolmosen olevan läheskään yhtä hyvä, kuin edeltäjänsä.

Kidnapped (2010) oli ensimmäinen löytöni. Ei voi olla huono leffa, kun kansissa on: "Voittaja: paras elokuva ja paras ohjaus -Austin Fantastic Fest." Night Visions -logolla varustetut kannet.

On tulossa Night Visions taas kerran. Katsoin tarjontaa ja löytyy odottamani leffat Good boy (2025) ja Luc Bessonin Dracula: A Love Tale. Harmikseni niissä ei ole tekstityksiä suomeksi, joten jääpä multa väliin. Mä en osaa kuunnella vieraita kieliä. Toivon noiden tulevan teattereihinkin ja suomeksi tekstitettyinä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan