Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😨

Kommentit (3598)

Vierailija
3581/3598 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bodyguard ei ole kauhuleffa mutta hiipivän pelottava.

Vierailija
3582/3598 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakarana Scanners(1981) leffan päänräjähdyskohtaukset kuumotti. Aikuisena taas naurattaa. Taattua Cronenberg laatua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3583/3598 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ABBA the movie.

Vierailija
3584/3598 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alienit

Vierailija
3585/3598 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saw -elokuvasarja on ehkä brutaalein, mutta samaan aikaan juoni on niin mielenkiintoinen ja monitahoinen, että jo pelkästään senkin vuoksi niitä katsoisi. Gore-näkökulmasta suosittelen näitä kyllä myös katsomaan, erityisesti kymmenes osa, joka tarinankerronnallisesti sijoittuu koko Saw -leffojen alkuaikoihin, on tosi rajua katsottavaa, mutta samaan aikaan juoni on todella koskettava ja on saanut minut jopa kyynelehtimäänkin.

Jos ei halua niin kovasti yhdistää tunnepuolta asiaan, niin Hostel -trilogia on oikein hyvää settiä.

Viimeisimpänä itse katsoin Tokyo gore policen, joka lähinnä nauratti :D Mutta siitä huolimatta suosittelen kyllä sitäkin, toimisi varmasti paremmin jollain pienellä kaveriporukalla katsottuna.

Vierailija
3586/3598 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a kyllä ne pelottavat on jäänyt sinne teinivuosille. 

Vierailija
3587/3598 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Stranger Things rankemmaksi tullut kausi kaudelta. Oon jo neljännettä kautta katsomassa. Cary Elwes oli piristävä kasvo kolmannella kaudella ja juuri sellainen sopiva rooli hänellä (Saw leffasta tuttu.) 

Sitten Robert Englund on myös pienessä roolissa. Hänen tunnetuin rooli on Freddy Krueger ja hänen Stranger Things hahmoaan verrattiin tuohon Freddyyn neljännen kauden alussa. 

On koukuttava sarja näin mielikuvituksellisen kauhun ystäville. On vissiin nuorisokauhua, kun pääosissa on lapsia paljon. Siihen suhteessa aika rankka sarja. Ainakin itseäni miellyttäviä hahmoja on kuollut. Ei pidä unohtaa Sean Astiniakaan tässä sarjassa. On kuin vertauskuva Samvais Gamgiin, kun on taas tukevan roolissa. Enkä tarkoita tukevalla lihavaa.

Vierailija
3588/3598 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään löysin kirppiksiltä leffan Boogeyman 2 (2007). Se tarkoittaa kohdallani sitä, että nyt mulla on trilogia koossa. Siis vuosien 2005, 2007 ja 2008 vuosien elokuvat. Nämä mun olisi sopinut nähdä lapsena, sillä silloin mä pelkäsin mörköä, joka lymyilee sänkyni alla.

Muutakin kauhua löytyi:

- The Funhouse (1981)

Tänään vielä menen katsomaan Five Nights at Freddys 2. On jo pyörinyt jonkin aikaa elokuvissa, mutta nyt vasta mulla on hyvä sauma mennä se katsoo.

Ohis löytöni: Dark Blue (2002), The Good, the Bad, the Weird (2008), Banaani Joe (1982) ja The Man Without a Face (1993)

Vierailija
3589/3598 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään löysin kirppiksiltä leffan Boogeyman 2 (2007). Se tarkoittaa kohdallani sitä, että nyt mulla on trilogia koossa. Siis vuosien 2005, 2007 ja 2008 vuosien elokuvat. Nämä mun olisi sopinut nähdä lapsena, sillä silloin mä pelkäsin mörköä, joka lymyilee sänkyni alla.

Muutakin kauhua löytyi:

- The Funhouse (1981)

Tänään vielä menen katsomaan Five Nights at Freddys 2. On jo pyörinyt jonkin aikaa elokuvissa, mutta nyt vasta mulla on hyvä sauma mennä se katsoo.

Ohis löytöni: Dark Blue (2002), The Good, the Bad, the Weird (2008), Banaani Joe (1982) ja The Man Without a Face (1993)

Tuosta kasasta paras ostos on The Good, The Bad & The Weird. Samoin Kurt Russell on hyvä paha poliisi Dark Bluessa, mutta niinpä hän on yleensä hyvä joka leffassaan.

-winner-

Vierailija
3590/3598 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ABBA the movie.

No ehkä ei, mutta ABBAn The Visitors -kipale on kuitenkin ansiokasta kauhukuvausta.

-winner-

Vierailija
3591/3598 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnet ei muista enää sitäkään, mikä oli CD, mutta ABBAn samainen The Visitors-levy oli muuten kaikkien aikojen ensimmäinen kaupallinen CD-levy markkinoilla vuonna 1982.

-winner-

Vierailija
3592/3598 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutakin kauhua löytyi:

- The Funhouse (1981)

Tuosta kasasta paras ostos on The Good, The Bad & The Weird. Samoin Kurt Russell on hyvä paha poliisi Dark Bluessa, mutta niinpä hän on yleensä hyvä joka leffassaan.

-winner-

Tuosta The Good, The Bad, The Weird leffasta olin eniten innoissani. Kovia korealaisia näyttelijöitä siinä ja todella siisti traileri ja kannetkin leffassa on. Night visions kannet leffalla. Ei vaan millään tavalla kauhua vaan komediaa ja toimintaa. Kallein noista ostoksistani oli Boogeyman 2.

Tänään kävin taas kirppiksillä eikä kauhua löytynyt, kun The Gun Runner (1983), The Great Outdoors (1988) ja Taxi (1998) tarttuivat vaan matkaani. 

Parhaillaan on Stranger Things katselussa ja huomenna meen katsoo Sydäntalvi elokuvan. Kolilla osittain kuvattu elokuva, että Suomi mainittu. Vaikuttaa jäätävältä trilleriltä.

Vierailija
3593/3598 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidin mukaan kammottavimmat ovat alkuperäinen Poltergeist, Tappajahai ja alkuperäinen Perjantai 13.

Vierailija
3594/3598 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaajanäyttelijä Rob Reinerin (mm. Stand By Me, Misery, When Harry Met Sally ja Princess Bride) ja vaimonsa puukotus tuli kyllä niin puskista, että kaikista viime päivien järjettömistä väkivaltakauhuista se meni ykköseksi :/

-winner-

Vierailija
3595/3598 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydäntalvi katsottu ja olipa se tyypillinen trilleri. Oli siinä jännitystä ja kivun tunnetta. Voimaannuttava elokuva. Ei niin huippu, eikä niin huonokaan. Mielestäni samaa luokkaa kuin Dangerous Animals.

Five Nights at Freddys 2 leffan kävin katsoo viikonloppuna. Oli se mielestäni viihdyttävämpi, kuin eka osa. Vieruskaverin mukaan joka on pelannut pelejä sanoi, että enemmän elokuvasta saa irti, jos on pelannut pelejä ja pellelläkin oli tarkoituksensa elokuvassa. Hän piti sairaan hyvänä tätä elokuvaa. Hänen tyylistäkin näki, että on vannoutunut Five Nights at Freddy's fani. Itselleni tämä oli tyypillinen teinikauhu.

Nämä Pienet Asiat -leffan käyn vielä viikolla katsomassa. Ei ole kauhua, mutta luulen sen silti sisältävän jonkinlaista realistista ahdistuksen tunnetta. Tositapahtumiin perustuva elokuva.

Mä näin muuten kirppiksellä Rabid Grannies (1988) leffan. Oli varmaan espanjalaiset kannet niin ei lähtenyt matkaani. Se olisi varmasti ollut yksi kaikkien aikojen nautittavimmista kauhukomedioista. Ei varmaan kannata syödä mitään, kun katsoo tuon elokuvan. Kauhun sijaan matkaani tarttui tänään Holy Special Edition BATMAN (1966) leffa. Alle kolmella eurolla tämmöistä klassikkoa.

Vierailija
3596/3598 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katsoin, että netflixiin on tullut Child's Play (1988) ja Carrie (1976). Tuo Child's Play on sellainen mistä oon mielissäni, sillä mä oon nähnyt kaikki muut paitsi tuota alkuperäistä. Tuo Carrie löytyy multa ihan dvd-levynä.

Vierailija
3597/3598 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa paha, kun kerroin omat mieltymykseni Stranger Things kauhusarjasta. Uusia jaksoja tulee tapaninpäivänä. Taitaa olla ihan finaalissa koko sarja. Näyttäisi silti tulevan Stranger Thingsistä animaatiosarjaa ja muualle sijoittuva spinoff -sarja.

Dufferin veljeksiltä näyttää myös tulevan The Boroughs ja Something Very Bad Is Going to Happen -sarjat. Toinen on kuulemma trillerisarja ja toinen kauhua.

Vierailija
3598/3598 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin kirppiksillä ja kauhua/trilleriä löytyi:

- The Crow: Salvation (2000)

- The Lost Coast Tapes (2012)

- Silent Night, Deadly Night 2 (1987)

Silent Night, Deadly Night leffasarjasta on tullut tänä vuonna uutta reboot leffaa. 

Ohis löytöni:

The Baytown Outlaws (2012), Percy Jackson: Hirviöidenmeri (2013), Smoochy (2002) ja 21 Bridges (2019). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi