MikÀ on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3598)
Kpop demon gunters tai kpopparit demonien jÀljillÀ.
Pelotti niin paljon ettÀ itketti ja nÀin painajaisia koko yön. Kaduttaa kun katsoin ja muut vielÀ ylistÀÀ sitÀ maailman parhaimmaksi jutuksi ikinÀ ja hössöttÀÀ.
Miksi ne demonit onkin yhtÀkkiÀ "komeita" poikia ja sit samalla komeita demonei. Miks ne tytöt ihastuu nii kiusallisesti? Miksi kaikki hehkuttaa jotain noin hirveetÀ?? En ikinÀ antais mun lasten kattoa sitÀ. Stereotypiat kukkii ja pelottaa ajatella kun mun lapset nÀkis sen vÀkivallan mil ne huitoo niit demonei.
Kiitti kun luit tÀn sun mielestÀ varmasti "ragebaitin".
Katsoo juuri herÀnneenÀ itseÀÀn peilistÀ niin siinÀ on kauhuleffaa kerrakseen.
JÀÀ ne oikeat kauhuleffat toiseksi.
Teletapit. Varsinkin se niiden kotona asuva sininen möhköfantti
Hereditaryn voi nyt katsella Katsomossa.
JÀin miettimÀÀn miksi elokuvan viimeiset kohtaukset olivat niin hÀiritseviÀ kaikessa ÀlyttömyydessÀÀn, ja tajusin ettÀ se elokuva pelottaa jos on itsellÀ koskaan ollut hankalia ja omituisia lÀhisukulaisia.
Ketjussa on nyt niin hiljaista, ettÀ pitÀnee herÀtellÀ trolleja...??
-winner-
Joko on Halloween-yön top-5 -katsomislista tehty? Ehdotuksia?
-winner-
Perjantai 13. pÀivÀ, tulee Plutolta.
Moottorisahamurhaaja on aika paha ja totta.
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Suosittelen Sisu 2:sta. SiinÀ on ihan kivasti kauhunelementtejÀ. Todella videopelimÀinen plÀjÀys.
Vierailija kirjoitti:
-winner-
ItsellÀni Halloween viikon leffalista on
Kahdeksanjalkaiset kummajaiset (2002)
Jali ja suklaatehdas (1971)
SaksikÀsi Edward (1990)
Frankenweenie (2012)
EhkÀ jotain lisÀÀkin, mutta nÀmÀ ensiksi tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Jos oikein pelottavia haluaa katsella, niin esim.
- Hohto
- Perjantai 13. pÀivÀ
- Saw 1
- The Ring 1
- Halloween 1
Jeps. HeitÀnpÀ itse muutaman (ja suluissa miksi...)
Night of the Living Dead 1990 remastered (hieman aliarvostettu zombie-remake)
Pumpkinhead 1988 (Stan Winston teki parhaat monsterit ja tÀmÀ on kurpitsa-aiheisin niistÀ)
L'Aldila/The Beyond 1981 (jos ei aina jaksa Argentoa, niin sitten Fulcin italomÀttö, uudessa levyssÀ hirveesti ekstroja)
Elm Street -sarjan uudet 4k -versiot (fantasiakauhu, jatko-osaslasherit)
Sleepy Hollow 1999 (tÀÀ on se mun jokavuotinen Tim Burton/Halloween perinne)
EntÀs animaatio/piirretyt? No, oon myös sÀÀstÀnyt Marvel Zombies -sarjan katselua tÀtÀ varten.
EhkÀ Ace Frehleyn ja Ozzyn takia voisi tsekata myös KISS meets the Phantom of the Park- ja Trick or Treat -leffat...
Okei oli enemmÀn kuin 5, mutta tÀÀ on se kepponen ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Suosittelen Sisu 2:sta. SiinÀ on ihan kivasti kauhunelementtejÀ. Todella videopelimÀinen plÀjÀys.
Se ja Black Phone 2 pitÀisi varmaan tsekkailla. Bugonia voisi olla myös hyvÀ tÀrppi, mutta pitÀisi katsoa ensin se alkuperÀinen e-korealainen Save the Green Planet (2003)
-winner-
en vain yksinkertaisesti voi katsoa kauhuleffoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Se ja Black Phone 2 pitÀisi varmaan tsekkailla. Bugonia voisi olla myös hyvÀ tÀrppi, mutta pitÀisi katsoa ensin se alkuperÀinen e-korealainen Save the Green Planet (2003)
-winner-
Sana valinnat voisi valita tarkemmin niin tietÀisi tarkoitatko Se -sanalla elokuvaa vai viittaatko lainaamaasi viestiin Sisu 2 leffaan. It -kirjasta on tehty myös tuore sarja.
Itse meen halloweeninÀ katsomaan Exit 8 leffan elokuviin ja melkein puolenyön nÀytökseen. EnpÀ noin myöhÀistÀ nÀytöstÀ ole vielÀ kokenut.
Ring ja Kauna saivat kylmÀt vÀreet kulkemaan vaikka olen jo aikuinen. Pelottavin kauhuleffa jonka nineÀ en nyt muista. Oli 70 tain80 luvulla tehty antikristillinen leffa jossa Katolisella kirkolla oli salaisuus. Taivasta ei ole ja Jeesus olibvain hullu joka oli vÀhÀllÀ pÀÀstÀÀ Helvetin tÀhÀn maailmaan. Maailma jossa ei ole Jumalaa vaan vain pimeys. Samoin noissa japanilaisiin leffoihin pohjautuvissa elokuvissa oli kyse henkien pelosta.
Ostin tÀnÀÀn kirppikseltÀ leffan KauriinmetsÀstÀjÀ ja katson sitÀ nyt, kun Winner otti sen puheeksi Bullet in the Head leffasta. Lukemieni arvostelujen perusteella jokaisen leffaharrastajan pitÀisi katsoa se leffa.
King of the Ants leffan katsoin viime pÀivinÀ, kun se on Re-Animator ohjaajalta Stuart Gordonilta. Halpis leffa, mutta saatu tehtyÀ painostavan inhottava ja omaperÀinen elokuva. On kuulemma kauhua, mutta itse nÀin sen ahdistavana trillerinÀ.
Eilen katsoin How to Make a Monster (2001) leffan. TÀmÀ oli typerÀÀ ja halpaa kauhua. Ei tippaakaan ahdistava ja typerÀÀ antia antaa katsojalle. Itse katsoin vaan tÀtÀ mukamas hauskana elokuvana.
Huomenna menen katsomaan leffan Chuckin Ihmeellinen ElÀmÀ. Pakko nÀhdÀ, kun Stephen King ja Mike Flanagan. Vaikka molemmat tunnetaan upeista kauhutuotoksistaan niin tÀmÀ leffa on Fantasia/draamaa. Mulle The Haunting of Hill House on paras kauhusarja ja Mike Flanagan on sen ohjaaja.