Mikä on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3539)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään kirppikseltä löytyi To Kill a Killer (kauhu/trilleri) (2007). En tiedä minkälaista ostin, kun en löytänyt sillä hetkellä traileria leffasta, mutta kansien perusteella näyttää todella rankalta elokuvalta.
Löytyi rankkaa trilleriäkin, sillä Election (Hak Se Wui) (2005) tarttui myös matkaani.
Nämä molemmat leffat ovat k18.
Ehkä paras löytöni taitaa olla Bullet in the Head (1990), mutta se ei ole kauhua vaan täysin toimintaa.
Ohiksina löytyi myös komediaa:
- The Kentucky Fried Movie: Hei Me Nauretaan! (1977)
- Amarcord (1973)
Election osa 2 sitten seuraavaksi hakuun. Bullet in the Head on tosiaan noista paras löytö. Vaikka joku elitisti taideopiskelija varmaan ottaisi ykköseksi Amacordin, niin silti kunnon John Woo peittoaa sen viihteenä 100-0.
-winner-
En ole nähnyt ennestään mitään noista löydöistäni. Eilen katsoin Amacordin ja ei se kovin makuuni ollut. Jonkun elämänkertaa jossa hypitään miljööstä toiseen. En aina ymmärrä noita Oscareilla palkittuja elokuvia.
Joku sanoi mulle, että Bullet in the head on todella loistava elokuva. Aasialainen toiminta on muutenkin makuuni.
Election tarttui, kun se vaikuttaa olevan aasialaista toimintaa. Mä toivon löytäväni joskus suht' halpaan hintaan sen jatko-osankin.
The Long Walk nähty ja oli se enemmän draama kuin kauhuelokuva. En onnistunut katsoa kuivin silmin tuota elokuvaa. Kauhuelokuvaksi kun se luokitellaan niin helposti voin sanoa tämän olevan vuoden paras kauhufilmi.
Parasta kauhua on, kun on kunnon draamaa.
The Long Walk leffasta voisin sanoa vielä, että se on hienostelematon elokuva. Mä en ole saanut mielestäni pois sitä kohtisuoraan kuvattua kuvottavuutta. Tosi karu kaunistelematon kokonaisuutena hieno elokuva. Vaikka mä en sanonut tämän olevan enimmäkseen kauhua niin täysin kevyttä viihdettä tämä ei ole. On syvällinen elokuva. Tämä elokuva teki muhun vaikutuksen. Elokuva nojaa vahvasti näyttelijöiden suorituksiin.
Mulla tuli mieleen elokuvasta mieleen Nälkäpeli, ja kappas... sama ohjaaja kyseessä. En olisi uskonut, että vähän tylsästä aiheesta saadaan näin mielenkiintoinen elokuva.
Törmäsin uutiseen, että tänä vuonna julkaistaan sellainen kauhu, kuin Dolly. Traileri siitä näyttää erittäin raa'alta.
Harmikseni Google ehdottaa jatkuvasti Dolly Dearestia, joten taidanpa sen sitten ottaa tänään katseluun. En tiedä yhtään onko elokuvat verrattavissa sitten toisiinsa.
Dolly Dearest katsottu viime yönä. Leffan parasta antia oli, kun nukkea näki liikkuvan. Todella suloisesti toteutettu kauhuelokuva, joka ei ollut yhtään pelottavampi, kuin Child's play. Ainut pettymys oli loppu, kun tuntui vähän loppuvan seinään.
R.I.P. Ed Gale 23.8.1963 - 27.5.2025
Kyseinen näytteli Dolly nukkea ja ikonisin hahmo hänellä oli Chucky -nukke leffoista Child's Play.
Oon nähny vaan rinki hohto ja psyko. En tarvii tietää enemmän.
Joku kotimainen leffa se oli. Oli niin kauheaa katsottavaa että voin pahoin. Oli pakko lopettaa kesken.
Taisi olla joku Louhimiehen ihmissuhdedraama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei perinteisesti lasketa kauhuleffaksi, mutta mulle se oli pahempaa kauhua kuin moni muu tässä ketjussa mainittu leffa, nimittäin Michael Haneken Funny Games (1997) Ja nimenomaan tuo alkuperäinen versio, eikä jenkkiremake. Tuon katsomisen jälkeen ahdisti päiväkaupalla ja jäi kyllä vahvasti mieleen pyörimään:(
Sanaa mieltä. Minustakin se oli tosi ahdistava ja sitä ekan kerran katsoessa ihan hikoilin.
Toinen pelottava oli joku espanjalainen leffa jossa rikollisporukka hyökkää perheen kotiin ja tekevät ihan hirveyksiä perheen tyttärelle ja äidille. Kiristävät isältä rahaa, kiduttavat tätä mm pussi päässä. En muista leffan nimeä ja siitä on jo useampi vuosi kun sen katsoin.
https://www.imdb.com/title/tt1629377
Taitaa olla tämä?
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään kirppikseltä löytyi To Kill a Killer (kauhu/trilleri) (2007). En tiedä minkälaista ostin, kun en löytänyt sillä hetkellä traileria leffasta, mutta kansien perusteella näyttää todella rankalta elokuvalta.
Löytyi rankkaa trilleriäkin, sillä Election (Hak Se Wui) (2005) tarttui myös matkaani.
Nämä molemmat leffat ovat k18.
Ehkä paras löytöni taitaa olla Bullet in the Head (1990), mutta se ei ole kauhua vaan täysin toimintaa.
Ohiksina löytyi myös komediaa:
- The Kentucky Fried Movie: Hei Me Nauretaan! (1977)
- Amarcord (1973)
Election osa 2 sitten seuraavaksi hakuun. Bullet in the Head on tosiaan noista paras löytö. Vaikka joku elitisti taideopiskelija varmaan ottaisi ykköseksi Amacordin, niin silti kunnon John Woo peittoaa sen viihteenä 100-0.
En ole nähnyt ennestään mitään noista löydöistäni. Eilen katsoin Amacordin ja ei se kovin makuuni ollut. Jonkun elämänkertaa jossa hypitään miljööstä toiseen. En aina ymmärrä noita Oscareilla palkittuja elokuvia.
Joku sanoi mulle, että Bullet in the head on todella loistava elokuva. Aasialainen toiminta on muutenkin makuuni.
Election tarttui, kun se vaikuttaa olevan aasialaista toimintaa. Mä toivon löytäväni joskus suht' halpaan hintaan sen jatko-osankin.
John Woon leffat, joissa on Chow Yun-fat pääosassa, ovat kaikki timanttisia. Juu, ylidramaattisia ja panokset tai kyyhkyset eivät lopu koskaan, mutta omassa heroic bloodshed -genressään mainioita. Bullet in the head on periaatteessa Woon vastine Kauriinmetsästäjälle.
Infernal Affairs -trilogia ja A Better Tomorrow -trilogia sekä A Chinese Ghost Story -trilogia sekä pari ekaa Mr. Vampire -leffaa, Story of Ricky, Once Upon a Time in China -sarja, Hero, Crouching Tiger Hidden Dragon ja sen jatko-osa, John Woon Red Cliff 1 & 2, House of the Flying Daggers, SPL 1 & 2... onhan noita satoja hyviä nimikkeitä paljonkin perinteisten Bruce Lee/Jackie Chan -martial arts juttujen lisäksi ja osa löytyy ihan suomiteksteilläkin, jos niitä tarvii. Tämän päivän striimipalveluissa näitä ei sitten pahemmin edes ole (eteläkorealaisia kuitenkin varsin hyvin), joten kirpparit on hyviä paikkoja etsiä dvd:itä. Asian Visions -suomijulkaisut melkein kaikki ovat katsomisen väärtejä.
-winner-
Winnerin mainitsemista aasialaisista leffoista olen osan joskus ostanutkin kirppiksiltä. Jotta ei jäisi näin ontoksi viestiksi niin mainitsen tämän päivän kirppislöytöni, mutta harmiksi ne eivät edusta kauhua:
- Everything Is Illuminated (2005) (50snt)
- Without a Paddle: Nature's Calling (2009) (ykkönen löytyy ennestään niin ostin kakkosen 50 sentillä)
- Frankie and Johnny (1991) (1,50e)
Törmäsin The Ugly Stepsister leffaan (2025) Cineastin puolella. Vaikuttaa kiinnostavalta, kun on kauhu/komedia Tuhkimon sisarpuolesta. En kerkeä sitä nyt katsoo, mutta varmana joskus katson.
Kirppiksillä käyty taas ja nyt löytyi kauhua:
- Järjen Tuolla Puolen - Edge Of Sanity (1988)
- King Of The Ants (2004)
Sitten löytyi trilleriä:
- Mafian Otteessa - Romeo Is Bleeding (1993) (k18)
- Kohtalokas Vuokralainen - Pacific Hights (1990)
Laadukkaimpana elokuvana:
- Notorious (1946) (Trilleri/draama/Noir)
Ohiksena:
- Dish Dogs (2000) (Komedia/Romantiikka)
Aamu yhdeksästä liikkeellä ja ilta kuudelta kotona niin tuolta väliltä tuntia lukuun oottamatta on ollut liikuntaa. Alan jo vähän tuntea miltä The Long Walk tuntuu 😂 Mulla vaan oli helpotuksena kävelyn lisäksi pyöräilyä ja frisbeegolfia. Koin vähän Hitchcockin lintuja, kun parvi pyrstötiaisia tuli pyörimään todella lähelle ympärilleni, kun olin umpimetsässä etsimässä fribakiekkoani. Kauhua se on elämäkin.
Varmaan täällä jo monta kertaa mainittu mutta Conjouring-kirottu 1 ja 2.
Ykkösessä tunnelmaa rakennetaan vähitellen,äidin mystisistä mustelmista kellarissa taputtaviin käsiin. Kakkosessa "kiero mies" on melkoisen kamiva ja lasten leikkitelttaa tulee leffan jälkeen katsottua uudella tavalla.
Jos se sun "elämäsi" on vain tätä palstaa, niin en ihmettele.