MikÀ on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3540)
Vanhan mustavalko TV ajan Tarzan.
Vierailija kirjoitti:
Eduskunnan kyselytunti
Vanha vitsi tÀssÀ ketjussa. Skarpatkaa.
Psykologisesti ahdistava MitÀ tapahtui Baby Janelle. Miksi sitÀ ei koskaan tule telkasta? Liian paha?
Vierailija kirjoitti:
Odotan hiukan sekavin tuntein tÀnÀ syksynÀ ilmestyvÀÀ Good boy kauhuelokuvaa, joka on kuvattu koiran nÀkökulmasta. Potentiaalia olla sydÀntÀsÀrkevÀ kokemus, elÀinten kÀrsimys on hirveÀÀ elokuvissa.
Eikö tÀmÀ ole vuodelta 2022, norjalainen? Olen katsonut ja oli vÀhÀn erilainen kuvio, mutta periaatteessa aika perinteinen kauhuleffa. Tai sanoisinko jÀnnÀri/trilleri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan hiukan sekavin tuntein tÀnÀ syksynÀ ilmestyvÀÀ Good boy kauhuelokuvaa, joka on kuvattu koiran nÀkökulmasta. Potentiaalia olla sydÀntÀsÀrkevÀ kokemus, elÀinten kÀrsimys on hirveÀÀ elokuvissa.
Eikö tÀmÀ ole vuodelta 2022, norjalainen? Olen katsonut ja oli vÀhÀn erilainen kuvio, mutta periaatteessa aika perinteinen kauhuleffa. Tai sanoisinko jÀnnÀri/trilleri.
Ei oo se. Uusi saman niminen leffa ilmestyy, ei liity siihen leffaan ollenkaan.
Kalle PÀÀtalon, nuoruuteni savotat.
KylmÀ Kainuu ja riisto työssÀ, perhe helvetin köyhÀ ja puhuvat toisilleen huutamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, kiitos. Kun siinÀ norjalaisessakin koiria..tai "koiria".
Koirakummitusfilmien ystÀville Youtubeen hakuun 8-minuuttinen Howl at the Dead.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, kiitos. Kun siinÀ norjalaisessakin koiria..tai "koiria".
Juu xD TÀssÀ on ihan aito ja oikea
TÀnÀÀn mÀ innostuin kauhulöydöstÀni, sillÀ matkaani tarttui Cold Skin (2017). Melkein tanssin oikein ripaskaa, sillÀ se on yksi unohtamistani pakko nÀhdÀ elokuvistani.
Muut löytöni ei tunnu yhtÀÀn miltÀÀn tuon rinnalla, sillÀ ne ovat:
- Pluto Nash (2002) (scifi/komedia)
- Stolen (2012) (toiminta/trilleri)
- Shadow Of The Sword (2005) (toiminta/draama)
Tappajahain tunnaria kuuntelin sateisella matkalla kotiin. TÀnÀ viikonloppuna Jaws:a nÀytetÀÀn lÀhi elokuvateatterissani. Ei Jawsnado hyökÀnnytkÀÀn pÀÀlleni. HengissÀ, kun vielÀ oon niin senkin leffan voisin katsoa. Siis Jaws kyseessÀ, eikÀ mitÀÀn hurrikaanielokuvia.
Tuo Cold skin on ihan hyvÀ, vÀhÀn erilainen. VÀhÀn surullinenkin.
Plair witch project. Tosi inha
Tohtori Caligarin kabinetti....no ei. Varmaan se Manaaja on ku katsoin sen aika nuorena, nykyÀÀn ei kauhuelokuvat oikein pelota ikÀvÀ kyllÀ.
Ai niin, mÀ muuten nÀin Grizzly Man (2005) dokumenttielokuvan kirppiksellÀ. Harkitsin sen ostamista, mutta en ottanutkaan sitÀ, kun muistan sen spoilauksen niin hyvin tÀssÀ ketjussa, kun tuosta leffasta aikoinaan puhuttiin.
Nunnan katsoin just ja ItkevÀn naisen kirous on kohta vuorossa. NÀistÀ kummituskauhuista mÀ niin tykkÀÀn. NÀissÀ on niin tiivistyvÀÀ kauhun tunnelmaa, ettÀ ainakin itselleni pelottavin kauhuelokuva on jotain nÀiden elokuvien kaltaista.
Conjuring 2 oli itselleni tehokkain tÀllÀ viikolla katsomistani leffasarjan osista.
Mulla herÀsi kysymys, ettÀ jos kerran Winnerille ei nÀiden kaltaiset elokuvat toimi niin minkÀlainen pitÀisi elokuvan olla, ettÀ se olisi pelottava?
Mulle se tekijÀ on ainakin Conjuringin kaltainen tiivis tunnelmallisuus. Lapsenakin kun pelkÀsin mörköÀ niin se oli yhtÀ aavemainen, kuin Conjuringin aaveet ja demonit.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Cold skin on ihan hyvÀ, vÀhÀn erilainen. VÀhÀn surullinenkin.
Eggersin The Lighthouse siihen kaveriksi.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vanhan mustavalko TV ajan Tarzan.
En ymmÀrrÀ tÀlle annettuja alapeukkuja. Viidakossa jatkuvaa vaaraa elÀimistÀ, kantajaparka putoaa aina kielekkeeltÀ ja alkuasukasheimo uhraa ihmisiÀ tavalla, joka nÀytettynÀ olisi hirveÀÀ splatteria. Ok, ehkÀ poliittisesti epÀkorrektia sisÀltöÀ nykykatsojalle, mutta eikö se nimenomaan silloin ole kauhua, jos sitÀ kauhistellaan? Mutta siis, lÀhtökohtaisesti jo tÀyttÀ fantasiaa, ettÀ Tarzan olisi elÀnyt edes pÀivÀÀkÀÀn viidakossa, joten turhaa mielensÀpahoitusta.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Psykologisesti ahdistava MitÀ tapahtui Baby Janelle. Miksi sitÀ ei koskaan tule telkasta? Liian paha?
Koska ihmiset koulutetaan katsomaan "reality"-ohjelmia ja muuta aivotonta p*skaa, sen varsinaisen sisÀllön eli mainoskatkojen vÀlissÀ, jotta saadaan heidÀt zombeina ostamaan tuotteita tai ÀÀnestÀmÀÀn tomppeleita jatkoon.
MikÀ myös on psykologisesti erittÀin ahdistavaa, jos sitÀ kriittisesti tarkastellaan.
-winner-
Suurin osa suomalaisista vakavista nykyelokuvista on kauhuleffoja.