MikÀ on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3432)
The Fog-Usva ja nimenomaan se alkuperÀinen!
TÀnÀÀn löysin kirppikseltÀ:
- Monster Man (2003) (Kauhu/Komedia)
WinnerhÀn sanoi joskus, ettÀ sota elokuvat kÀyvÀt kauhusta ja sellaisen tÀnÀÀn löysin:
- Too Late The Hero (1970) (Sota/Toiminta)
Scifi/trillerinkin löysin:
- Slipstream (2005)
Huomenna meen katsomaan sen Weapons leffan, joten jotain kirjoitan siitÀ sitten kun kerkeen.
Kotimainen draama elokuva Valitut on kauheampi, kuin monet nÀkemÀni kauhuleffat. En ole vielÀkÀÀn pÀÀssyt yli mitÀ siinÀ tapahtui. Ahdistava.
Weapons katsottu.
Alkuun elokuva vaikutti kummittelu kauhulta ja sitten alkoi leffa tuntua mĂ€lsĂ€ltĂ€, kun siirryttiin perspektiivistĂ€ toiseen jne. SelvĂ€sti oli mysteeri leffa. Sitten loppupuoliskolla alkoi tapahtua... đ±đ
TykkÀsin todella paljon tÀstÀ leffasta, sillÀ hÀmmennyin tÀysin. Elokuvassa nÀhdÀÀn vaikka minkÀlaisia yllÀtyksiÀ. Elokuvaa katsoessa en yhtÀÀn osannut arvella mikÀ on juonikuvio tÀssÀ.
Elokuva oli hullu... ainakin itselleni.
TÀnÀÀn kirppislöydöistÀni kauhua edustaa My Bloody Valentine (1981). My Bloody Valentinesta mulla on ja oon katsonut sen 2009 vuoden 3d version, eli 3d-lasit sisÀltÀvÀ dvd-boksi. TÀmÀn uudemmankin olen löytÀnyt joskus noin 10 vuotta sitten kirppikseltÀ.
JÀnnitys elokuvia löysin lisÀksi, kuten Murder On The Orient Express (1974) ja Hindenburg (2011).
Trolleillekin löytyi kauhua nimittÀin Syksy New Yorkissa. On romantiikka elokuva.
Ohiksena löysin Clint Eastwoodin tÀhdittÀmÀn Every Which Way but Loose leffan (toiminta/komedia).
TÀnÀÀn kÀvin kirppiksellÀ ja löysin The Evil Below (1989) ja Inner Sanctum (1991) leffaboksin. Kauhuleffoja ovat kansien mukaan.
Löysin Ben X (2007) leffankin ja traileria hiukan katsoessani alkoi epÀmukava olo nousta pintaan. Luulenpa tÀmÀn draaman nostavan suurempia tunteita pintaan, kuin nuo kauhut.
MielissÀni oon nÀistÀ kaikista löydöistÀni, vaikka ei ole entuudestaan tuttuja itselleni.
Samuli Valkaman ohjaama Saattokeikka (2017)
On tulossa sellainen elokuva kuon Good boy. Elokuva jossa pÀÀosassa on koira.
https://www.episodi.fi/uutiset/onko-koirasi-joskus-haukkunut-tyhjaa-yksâŠ
Toivon ettÀ tulee Suomeenkin.
Bring Her Back katsottu. Olipa se kuvottava elokuva. VastenmielistÀ kuvastoa, ihan helevetin julma ja ei ollut mulle kovinkaan pelottava. LÀpi elokuvan ajattelin, ettÀ kÀykö tytölle huonosti. En kovinkaan tykÀnnyt elokuvasta.
Oli mulle, kuin The Shape of Water demonilla. Weapons oli mielestÀni parempi elokuva.
Vierailija kirjoitti:
Bring Her Back katsottu. Olipa se kuvottava elokuva. VastenmielistÀ kuvastoa, ihan helevetin julma ja ei ollut mulle kovinkaan pelottava. LÀpi elokuvan ajattelin, ettÀ kÀykö tytölle huonosti. En kovinkaan tykÀnnyt elokuvasta.
Oli mulle, kuin The Shape of Water demonilla. Weapons oli mielestÀni parempi elokuva.
Kuten muutama sivu sitten sanoin: "MikÀ tahansa leffa on komedia Bring Her Backin rinnalla..."
Eddington katsottu ja oli vÀhÀn sellainen leffa, ettÀ jos se olisi tehty 70-luvulla just SyvÀ joki -leffan jÀlkeen ja Joaquinin tilalla olis ollut Jon Voight ja Pedron tilalla olis ollut Burt Reynolds, niin kyseessÀ olisi kenties arvostettu toimintaleffaklassikko eli tÀmÀ ymmÀrretÀÀn 50 vuoden pÀÀstÀ. Kaikesta jaarittelusta (leffan puolivÀliin saakka) huolimatta ehkÀ Asterin helpoiten lÀhestyttÀvÀ elokuva.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Steven Spielberg olisi halunnut uuden Jurassic Worldin olevan kauhua. Niin olisin halunnut minÀkin. Taitaa olla niin, ettÀ nykypÀivÀnÀ suuret tahot eivÀt vaan osaa tehdÀ kauhua.
Onpa vielÀ nÀkemÀttÀ, tosin trailerissa taisi olla kaikki oleellinen jo esitelty. Gareth Edwardsin The Creator oli ainakin hÀnen paras leffansa tÀhÀn mennessÀ, mutta en ole yhtÀÀn pitÀnyt geenimuunnelluista dinoista JP/JW-sarjoissa, koska aina pitÀÀ keksiÀ joku T-rexiÀ isompi pelote, joka ei sitten saa kuitenkaan pÀÀhenkilöitÀ hengiltÀ.
-winner-
Jep. Sitten kun vielÀ tajuaisivat tunnelman luomisen olevan osassa, ettÀ elokuvasta saataisiin jÀnnittÀvÀ/pelottava. Kaikki elokuvat saadaan nÀyttÀmÀÀn vain toimintaelokuvilta. Yhdet vielÀpÀ sanoivat, ettÀ: "Olipa en
Toivottavasti elokuvassa ei ole kohtausta, joka siinÀ trailerin perusteella nÀyttÀÀ olevan eli pÀÀhenkilöt kÀvelevÀt niityllÀ ja jÀÀvÀt suu auki ihastuksesta toljottamaan brontosauruksia, joiden olemassaoloa (ÀÀnet, maan tÀrÀhtely painosta ym.) eivÀt mitenkÀÀn ole huomanneet vasta kuin 50 metrin pÀÀstÀ...
-winner-
No olihan siinÀ :/
Kuten jokaisessa JP/JW -leffassa dinokohtaukset ok, henkilöhahmot, varsinkin se perhe, joilla plot armor, ei. Ja iso monsterihirviö lopussa oli sitten parasta, mitÀ geeniteknologia voi tuottaa?
Oh boy ja maito.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten muutama sivu sitten sanoin: "MikÀ tahansa leffa on komedia Bring Her Backin rinnalla..."
Eddington katsottu ja oli vÀhÀn sellainen leffa, ettÀ jos se olisi tehty 70-luvulla just SyvÀ joki -leffan jÀlkeen ja Joaquinin tilalla olis ollut Jon Voight ja Pedron tilalla olis ollut Burt Reynolds, niin kyseessÀ olisi kenties arvostettu toimintaleffaklassikko eli tÀmÀ ymmÀrretÀÀn 50 vuoden pÀÀstÀ. Kaikesta jaarittelusta (leffan puolivÀliin saakka) huolimatta ehkÀ Asterin helpoiten lÀhestyttÀvÀ elokuva.
-winner-
Ei tuo Bring her back ole kaikkien aikojen ahdistavin elokuva. SiinÀ oli niin paljon tuttuja elementtejÀ joita oon nÀhnyt muissa elokuvissa. Samaa luokkaa raakuudelta kuin Terrifier 3 ja Thanksgiving. Muistutti Bring her back mielestÀni enemmÀn trilleriÀ, kuin kauhua.
Pekka ja PÀtkÀ lumimiehinÀ..
Tales of cryptin television terror jakso oli hyvÀ. Ehtaa horroria.
Vierailija kirjoitti:
On tulossa sellainen elokuva kuon Good boy. Elokuva jossa pÀÀosassa on koira.
https://www.episodi.fi/uutiset/onko-koirasi-joskus-haukkunut-tyhjaa-yksâŠ
Toivon ettÀ tulee Suomeenkin.
Oletteko nÀhneet Good Boy (2022) (kauhu)leffaa? Ei todellakaan ole ihan perus kauhu juoneltaan.
The Rituals NetflixistÀ on sellainen,ettei tee mieli metsÀretkelle sen jÀlkeen,