Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

MikÀ on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😹

Kommentit (3428)

Vierailija
3301/3428 |
22.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tulossa sellainen elokuva kuon Good boy. Elokuva jossa pÀÀosassa on koira. 

https://www.episodi.fi/uutiset/onko-koirasi-joskus-haukkunut-tyhjaa-yks

Toivon ettÀ tulee Suomeenkin.

Oletteko nÀhneet Good Boy (2022) (kauhu)leffaa? Ei todellakaan ole ihan perus kauhu juoneltaan.

En ole nÀhnyt, mutta voisin katsoa.

Jack Brooks: Monster Slayer tuli eilen katsottua. Oli halpiskauhua ja b-luokan sellaista. Robert Englundkaan ei pelastanut elokuvaa, ettÀ ei parhaimmasta pÀÀstÀ oleva kalkkuna.

Vierailija
3302/3428 |
22.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Weapons katsottu.

Alkuun elokuva vaikutti kummittelu kauhulta ja sitten alkoi leffa tuntua mĂ€lsĂ€ltĂ€, kun siirryttiin perspektiivistĂ€ toiseen jne. SelvĂ€sti oli mysteeri leffa. Sitten loppupuoliskolla alkoi tapahtua... đŸ˜±đŸ˜‚

TykkĂ€sin todella paljon tĂ€stĂ€ leffasta, sillĂ€ hĂ€mmennyin tĂ€ysin. Elokuvassa nĂ€hdÀÀn vaikka minkĂ€laisia yllĂ€tyksiĂ€. Elokuvaa katsoessa en yhtÀÀn osannut arvella mikĂ€ on juonikuvio tĂ€ssĂ€. 

Elokuva oli hullu... ainakin itselleni.

Oli tuo ainakin parempi kuin Barbarian eli seuraava leffa on varmaankin vielÀ parempi. EpÀilisin, ettÀ hulluin juonenkÀÀnne tulee olemaan se, ettÀ Amy Madigan pÀÀtyy Oscar-ehdokkaaksi. Mulle katsomiskokemuksena aika paljon kuten Longlegs, aluksi nÀyttÀisi olevan ihan toisenlainen leffa kuin miksi lopun juonenkÀÀnne vie.

Magnolia, Pulp Fiction ja monet muut kÀyttÀneet tuota perspektiivin vaihtoa. Go! on yksi hyvÀ leffa siinÀ genressÀ myös, samoin Cloud Atlas.

-winner-

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3303/3428 |
22.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Hostel on kamalin televisiosta nÀkemÀni kauhuleffa. VielÀkin kaduttaa, ettÀ katsoin sen. Luulin sitÀ alkuun matkailuelokuvaksi! :)

Vierailija
3304/3428 |
22.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Weapons katsottu.

Alkuun elokuva vaikutti kummittelu kauhulta ja sitten alkoi leffa tuntua mĂ€lsĂ€ltĂ€, kun siirryttiin perspektiivistĂ€ toiseen jne. SelvĂ€sti oli mysteeri leffa. Sitten loppupuoliskolla alkoi tapahtua... đŸ˜±đŸ˜‚

TykkĂ€sin todella paljon tĂ€stĂ€ leffasta, sillĂ€ hĂ€mmennyin tĂ€ysin. Elokuvassa nĂ€hdÀÀn vaikka minkĂ€laisia yllĂ€tyksiĂ€. Elokuvaa katsoessa en yhtÀÀn osannut arvella mikĂ€ on juonikuvio tĂ€ssĂ€. 

Elokuva oli hullu... ainakin itselleni.

Oli tuo ainakin parempi kuin Barbarian eli seuraava leffa on varmaankin vielÀ parempi. EpÀilisin, ettÀ hulluin juonenkÀÀnne tulee olemaan se, ettÀ Amy Madigan pÀÀtyy Oscar-ehdokkaaksi. Mulle katsomiskokemuksena aika paljon kuten Longlegs, aluksi nÀyttÀisi olevan ihan toisenlainen leffa kuin miksi lopun juonenkÀÀnne vie.

Magnolia, Pulp Fiction ja monet muut kÀyttÀneet tuota perspektii

Oletko nÀhnyt Here (2024) -leffan? SiinÀ seurataan monia ihmisiÀ ja tapahtumia yhdestÀ liikkumattomasta perspektiivistÀ. On erilainen elokuva. EikÀ myöskÀÀn kauhua.

Sitten asiaan:

MielestÀni Weapons ja Barbarian -leffat ovat yhtÀ hyviÀ. NiissÀ on jotain samanlaista tyyliÀ, kuten mystisyys, yllÀttÀvyys ja yhtÀ tehokkaita kauhunhetkiÀ.

Vierailija
3305/3428 |
22.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tulossa sellainen elokuva kuon Good boy. Elokuva jossa pÀÀosassa on koira. 

https://www.episodi.fi/uutiset/onko-koirasi-joskus-haukkunut-tyhjaa-yks

Toivon ettÀ tulee Suomeenkin.

Oletteko nÀhneet Good Boy (2022) (kauhu)leffaa? Ei todellakaan ole ihan perus kauhu juoneltaan.

En ole nÀhnyt, mutta voisin katsoa.

Kannattaa katsoa, ainakin jos tykkÀÀt vÀhÀn oudoista leffoista.

TÀmÀn elokuvan loppu... Huh.

Vierailija
3306/3428 |
23.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Jurassic World on saanut potentiaalisen kilpailijan Primitive War -leffan. Toivon tuon niin tulevan Suomeenkin. VilliltÀ elokuvalta vaikuttaa.

Vierailija
3307/3428 |
23.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Backwood Madness leffan trailerin katsoin ja pakkohan tuo kotimainen fantasia/kauhu on nĂ€hdĂ€. SiinĂ€ on Seppo Taalasmaakin pappina 😂

Odotan innolla tuon nÀkemistÀ. Toivon niin tulevan Biorexiinkin. Varma kotimainen helmi.

Vierailija
3308/3428 |
24.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TÀnÀÀn löytyi huolella kauhua kirppiksiltÀ:

- The Hills Have Eyes (1977)

- ViiltÀjÀn kirje helvetistÀ (2001)

Night Vision 3 dvd-box:

- A Horrible Way To Die (2010)

- The Victim (2011)

- Snuff Movie (2005)

Muina leffoina löytyi:

- Senkka nenÀstÀ, pojat (1978)

- The Third Man (1949)

Mulla on katselussa Conjuring/Annabelle/Nunna elokuvat, sillĂ€ aika piakkoin (5.9.25) elokuviin tulee Kirottu 4: Viimeiset riitit. 

Vierailija
3309/3428 |
24.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hostel on kamalin televisiosta nÀkemÀni kauhuleffa. VielÀkin kaduttaa, ettÀ katsoin sen. Luulin sitÀ alkuun matkailuelokuvaksi! :)

Mutta sehÀn on matkailuelokuva. EsittÀÀ mahdolliset riskit, joita reissaamisessa on. Ei tarvita muuta kuin eksyÀ reppuineen vÀÀrÀÀn paikkaan vÀÀrÀÀn aikaan.

Vierailija
3310/3428 |
24.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Uutiset, kun Orpo on ÀÀnessĂ€. 

Vierailija
3311/3428 |
24.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Night Vision 3 dvd-box:

- The Victim (2011)

- Snuff Movie (2005)

Muina leffoina löytyi:

- The Third Man (1949)

Mulla on katselussa Conjuring/Annabelle/Nunna elokuvat, sillĂ€ aika piakkoin (5.9.25) elokuviin tulee Kirottu 4: Viimeiset riitit. 

The Hills Have Eyes. SiinÀ on hyvÀ se huoltoaseman pitÀjÀ. "TÀstÀ se helvetti repeÀÀ."

SiinÀ on muitakin hauskoja kohtauksia.

Vierailija
3312/3428 |
24.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Night Vision 3 dvd-box:

- The Victim (2011)

- Snuff Movie (2005)

Muina leffoina löytyi:

- The Third Man (1949)

The Hills Have Eyes. SiinÀ on hyvÀ se huoltoaseman pitÀjÀ. "TÀstÀ se helvetti repeÀÀ."

Mun oli aivan pakko ostaa tuo leffa, kun kakkonen on jo kokoelmissani. 10 euroa maksoi se leffa. Ei kaduta, sillÀ ikinÀ en ole nÀitÀ vanhempia versioita nÀhnyt ja haaveillut olen nÀkevÀni nÀmÀ vanhat. Ne uudemmat olen nÀhnyt ja ne kertakÀyttöelokuvia olivat itselleni. Telkusta joskus nÀin ne uusimmat.

Muut löytÀmÀni leffat olivat reilusti halvempia. Nyt alan katsoa Knockaround Guys leffaa ja iltamyöhÀsellÀ Conjuring 2 vuorossa.

Vierailija
3313/3428 |
24.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Spring oli hyvÀ leffa

https://www.imdb.com/title/tt3395184/

Vierailija
3314/3428 |
24.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset
Vierailija
3316/3428 |
24.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spring oli hyvÀ leffa

https://www.imdb.com/title/tt3395184/

MÀ joskus ostin tuon Anttilasta ja petyin, kun en nÀhnyt siinÀ mitÀÀn kauhua. PitÀisi katsoa se uudelleen. Ainakin nyt osaisi varautua, ettei odota sen olevan kauhua. Indie elokuva. HÀmÀrÀsti muistan tuon ja muistan sen, ettÀ jotain hienoa siinÀ on kauhun sijaan.

Vierailija
3317/3428 |
24.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun oli aivan pakko ostaa tuo leffa, kun kakkonen on jo kokoelmissani. 10 euroa maksoi se leffa. Ei kaduta, sillÀ ikinÀ en ole nÀitÀ vanhempia versioita nÀhnyt ja haaveillut olen nÀkevÀni nÀmÀ vanhat. Ne uudemmat olen nÀhnyt ja ne kertakÀyttöelokuvia olivat itselleni. Telkusta joskus nÀin ne uusimmat.

Nyt tÀytyy taas tulla kommentoimaan remakeja ja miten niihin pitÀisi suhtautua. Alexandre Ajan Hills Have Eyes -remake on niitÀ harvoja joista voi sanoa, ettÀ ovat parempi kuin yksikÀÀn aiempi sarjan leffa ja sen, ettÀ on selkeÀsti enemmÀn jatkumoa ilkeille verisille ranskalaisille kauhuleffoille kyseisenÀ aikana, eikÀ mitenkÀÀn pg-13 -materiaaliksi siistittyÀ kuten jenkkiremaket yleensÀ. Jos se on sitten kertakÀyttöistÀ kauhuharrastajalle, niin onhan sitten taas varmaan se "erilainen maku."

-winner-

Vierailija
3318/3428 |
24.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Night Vision 3 dvd-box:

- The Victim (2011)

- Snuff Movie (2005)

Muina leffoina löytyi:

- The Third Man (1949)

Mun oli aivan pakko ostaa tuo leffa, kun kakkonen on jo kokoelmissani. 10 euroa maksoi se leffa. Ei kaduta, sillÀ ikinÀ en ole nÀit

Hitto kun en tullut ostaneeksi silloin 20 vuotta sitten Anttilasta sitĂ€ vuoden 77 The Hills Have Eyes-leffan jatko-osaa, kun tarjolla olisi ollut. Katsoin kyllĂ€ kannet ja muistaisin, ettĂ€ siinĂ€ moottoripyörillĂ€ liikkuvat tyypit joutuisivat nĂ€iden mutanttien uhreiksi. 

Vierailija
3319/3428 |
24.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Tuohon Winnerin viimeisimpÀÀn viestiin niin toivon syvĂ€sti olevan eri mieltĂ€ kanssasi mitkĂ€ Hills Have Eyes leffat ovat parempia. NiitĂ€ vanhoja en ole kerennyt vielĂ€ katsoa. 

Ainakin jotkut ovat sanoneet mulle, ettĂ€ ne vanhemmat leffat ovat parempia, kuin ne uudemmat. YleensĂ€ ne vanhemmat elokuvat kiehtovat mua enemmĂ€n. Ne uudemmat Hills Have Eyes:t ovat pÀÀnsÀÀntöisesti vain kuvotusta. Odotan vanhemmissa olevan enemmĂ€n sisĂ€ltöÀ, kuin vain kuvottava vĂ€kivalta. Ne uudemmat eivĂ€t houkuta katsoa uudelleen. 

Ihmeellisesti Winner puolustelee kuvotuselokuvaa, kun useasti on vÀitellyt sellaisia vastaan.

Vierailija
3320/3428 |
24.08.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ai tÀÀllĂ€ on toinenkin Anttilaa muisteleva. MĂ€ laitoin Spring leffasta muisteloa ja toinen laittoi The Hills Have Eyes 2 leffasta kommenttia. Anttila oli ihanteellinen paikka, kun sieltĂ€ sai kohtuullisen halvalla elokuvia. 

Se oli kauhun kokemusta, kun Anttila meni konkurssiin. Ei elokuva, mutta kauhua silti. SitÀ toivoisi, ettÀ se konkurssi olisi vain elokuvaa.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: seitsemÀn seitsemÀn yksi