MikÀ on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3439)
Vierailija kirjoitti:
Bad Taste
TÀÀ on kauhukomedia
Vierailija kirjoitti:
Until Dawn pelistÀ tulee elokuva huhtikuussa. Mun mielestÀ on hienoa, ettÀ peleistÀkin tehdÀÀn elokuvia, jos vain noista kauhupeleistÀ osataan tehdÀ yksi yhteen elokuvia. Ainakin kauhupelit ovat hyvin tunnelmallisia ja samaa toivon tuolle elokuvallekin.
Ajattelin pelata kyseisen pelin lÀpi tÀssÀ seuraavaksi.
-winner-
MÀ odotan Return to Silent Hill elokuvan tuloa. PitÀisi tÀnÀ vuonna tulla. Olisi kiva nÀhdÀ myös Silent Hill: Revelation 3D. Oon toivonut sitÀ NetflixiltÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Until Dawn pelistÀ tulee elokuva huhtikuussa. Mun mielestÀ on hienoa, ettÀ peleistÀkin tehdÀÀn elokuvia, jos vain noista kauhupeleistÀ osataan tehdÀ yksi yhteen elokuvia. Ainakin kauhupelit ovat hyvin tunnelmallisia ja samaa toivon tuolle elokuvallekin.
-winner-
Ihan sattumalta vai sait inspiraatiota viestistÀni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Remasteroitu versio tuli markkinoille ja on saanut ihan hyvÀt arviot, joten sekÀ ettÀ. Joko tuo tai remasteroitu The Thing-peli.
-winner-
Kirppiskierros tuli taas tehtyÀ ja tÀllÀiset kauhut löysin tÀllÀ kertaa:
- The Crow: Wicked Prayer (2005)
- Painajainen amerikkalaiseen tapaan (2010)
Poikkeuksena löytyi sota/urheilu elokuvana Triumph of the Spirit (1989)
MÀ oon mielissÀni tuosta The Crow elokuvasta, sillÀ mulla on alkuperÀinenkin The Crow. Google ainakin antaa ymmÀrtÀÀ The Crow leffojen olevan kauhua. En ainakaan odota Wicked Prayerin olevan alkuperÀisen veroinen.
Pelottavin kauhuelokuva on jo pitkÀÀn ollut TV:ssÀ esitetyt YLE:n ja MTV:n uutiset.
Kaikki ns. kauhuleffat on tÀyttÀ kuraa.
EnimmÀkseen ne vaan naurattaa kuin kauhistuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ns. kauhuleffat on tÀyttÀ kuraa.
EnimmÀkseen ne vaan naurattaa kuin kauhistuttaa.
Komedia ja kauhu vetoavat yhtÀ lailla ihmisen tunneskaalan ÀÀrirajoihin. EpÀmukavuusalueille ja primitiivireaktioihin mennÀÀn kummassakin. Sama tilanne, joka on uhrin kannalta karmaiseva ja kohtalokas on ulkopuolisen silmin hupaisa. Ei tarvitse olla kuin vaikka banaaninkuoreen liukastuminen. Uhria ei venÀhdys, kallonmurtuma tai selkÀrangan tai luiden murtuminen yhtÀÀn naurata, mutta katsoja ei voi olla tyrskÀhtÀmÀttÀ ennenkuin alkaa (toivottavasti) tajuta tilanteen vakavuuden.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Pelottavin kauhuelokuva on jo pitkÀÀn ollut TV:ssÀ esitetyt YLE:n ja MTV:n uutiset.
JÀnnittÀviÀ tosiaan ovat. Emme ole vielÀ kaikki tiedostaneet, ettÀ olemme mukana kauhu-realityssÀ.
-winner-
Yle Areenassa on katsottavissa Triangle of Sadness. MÀ oon maininnut tÀmÀn elokuvan jo pariin otteeseen tÀÀllÀ, mutta tÀmÀ vaan on niin kauhean painajaismainen elokuva, ettÀ painajaismaisten elokuvien ystÀville todella paljon suosittelen tÀtÀ. On komedia, mutta tÀllÀinen komedia kÀy myös kauhusta. Arvelen, ettÀ kaikki eivÀt katso tÀtÀ elokuvaa loppuun sen kauheuden takia.
Katsoin eilen illallaThe Crow: Wicked Prayer leffan ja olipa se hyvin pienen budjetin leffa. Oli camp henkinen mikÀ tuli hyvin selvÀksi pano-reploista.
En missÀÀn nimessÀ toista kertaa katsoisi tuota leffaa. Ihan nimekkÀitÀ nÀyttelijöitÀ joukossa.
TÀllÀ kertaa taas tuli löydettyÀ jotain, mutta se paikka ei olekaan kirppis vaan vanhempieni leffakaappi. Kukaan meistÀ ei tunnista ostaneen koskaan Stoker leffaa, jonka otin hyllyn perÀltÀ kÀteeni.
Mysteeri kauhua korealaiselta ohjaajalta Park Chan-wookilta on tuo leffa. Oon nyt mielissÀni :) Onko tuttu leffa teille? Itse en ole nÀhnyt tuota leffaa, kun vielÀpÀ kÀÀreissÀ se leffa oli. TÀmÀ hetki tuntuu niin hÀmmentÀvÀltÀ.
Stephen Kingin Desperation leffan löysin tÀnÀÀn kirppikseltÀ. Muut löytöni ei sentÀÀn ole kauhua (Beethoven, Niko lentÀjÀn poika, Kick ass 1-2)
Jokusen monta elokuvaa ollaan tehty Stephen Kingin kirjoista. Ensi viikolla pitÀisi tulla se The Monkey teattereihin. Odotan sen olevan todella kammottava elokuva. Pakko se mun on mennÀ katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Remasteroitu versio tuli markkinoille ja on saanut ihan hyvÀt arviot, joten sekÀ ettÀ. Joko tuo tai remasteroitu The Thing-peli.
-winner-
Suosittelen alkuperÀistÀ Until Dawnia, uusi versio ei ole kovin hyvÀ mielestÀni. VÀrimaailma ja hahmojen animaatiot ovat outoja. En kÀsitÀ, miksi UD:sta edes piti tehdÀ remake, koska alkuperÀinen on kuitenkin verrattain uudehko peli... Vasta 10 vuotta vanha ja toimivan nÀköinenkin.
Vierailija kirjoitti:
Rotko - gorge 2025 on hyvÀ
Kiinnostaisi tuo nÀhdÀ. Harmikseni en nÀe, kun pitÀisi avata uusi suoratoistopalvelu (missÀ onkaan) ja kÀnnyÀ ei saa liitettyÀ televisioon, kun eivÀt ole yhteensopivat laiteparit. Julkastaisiinpa tuosta kiinteÀÀkin versiota (blu ray/dvd) niin varmana ostaisin.