MikÀ on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3437)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Until Dawn pelistÀ tulee elokuva huhtikuussa. Mun mielestÀ on hienoa, ettÀ peleistÀkin tehdÀÀn elokuvia, jos vain noista kauhupeleistÀ osataan tehdÀ yksi yhteen elokuvia. Ainakin kauhupelit ovat hyvin tunnelmallisia ja samaa toivon tuolle elokuvallekin.
Ajattelin pelata kyseisen pelin lÀpi tÀssÀ seuraavaksi.
-winner-
Ihan sattumalta vai sait inspiraatiota viestistÀni?
Remasteroitu versio tuli markkinoille ja on saanut ihan hyvÀt arviot, joten sekÀ ettÀ. Joko tuo tai remasteroitu The Thing-peli.
-winner-
Suosittelen alkuperÀistÀ Until Dawnia, uusi versio ei ole kovin hyvÀ mielestÀni. VÀrimaailma ja hahmojen animaatiot ovat outoja. En kÀsitÀ, miksi UD:sta edes piti tehdÀ remake, koska alkuperÀinen on kuitenkin verrattain uudehko peli... Vasta 10 vuotta vanha ja toimivan nÀköinenkin.
Joo. AlkuperÀinen The Thing-peli mulla onkin ollut kauan aikaa ja Half-Life 2 -tasoiset grafiikat siitÀ muistuivat mieleen... UD:tÀ en ole edes kymmenen vuoden sisÀllÀ aloittanut pelaamaan, joten ajattelin mennÀ suoraan remakella.
SikÀli kun on pelannut kauhu/toimintapelejÀ (itse olen Dukella, Doomilla, Bloodilla ja Wolfensteinilla aloitellut PC-pelaaja) yhtÀÀn pidemmÀllÀ aikajaksolla, niin eihÀn ne ole kuin uusintaversioita toisistaan, hieman "paremmalla" grafiikalla, jotta sun on "pakko" pÀivittÀÀ tehoja koneesta, vaikka samaa putkijuoksua tai kaupunkisotaa tai zombien otsaan ampumista tai aarteiden perÀssÀ hyppimistÀ ne ovat, vaikka nimi onkin nÀennÀisesti eri parilla uudella visuaalisella tehosteella.
-winner-
Presence ei nÀköjÀÀn vielÀ ole tullut Suomen teattereihin. TÀllÀ nÀkymin nÀyttÀisi tulevan maaliskuun 28 pÀivÀnÀ.
Aikamoista "kauhua" ostin tÀnÀÀn kirppikseltÀ, kun Viidakon YkÀ ja Conan - barbaari (1982) tarttuivat kÀsiini.
Viidakon YkÀÀ en oikeasti kyennyt katsomaan loppuun lapsena, kun se on niin kauheaa komediaa. Conan - Barbaaria en ole vielÀ nÀhnytkÀÀn.
Huomenna mÀ meen katsomaan The Monkey elokuvan.
Tulipa The Monkey elokuvasta mieleen Final Destination, mutta apinalla. Ei ollut erityisen rankka kokemus, mutta oli siinÀ teurastusta tÀmmöiselle paljon kauhuelokuvia nÀhneelle. MÀ tykkÀsin siitÀ, kun apinaa kuvattiin kuin muumien mörköÀ. SiinÀ oli niin syventÀviÀ hetkiÀ apinalla. Elokuva hipoi sitÀ mitÀ mÀ odotan kauhuelokuvilta. Paistoihan tuosta elokuvasta, ettÀ se ollaan vÀhÀn komedian sÀvyyn tehty kauhuelokuva, mutta silti tykkÀsin elokuvasta. Oli vaikea olla hymyilemÀttÀ elokuvan pÀÀtyttyÀ.
The Collector sekÀ tÀmÀn jatko-osa (tÀnÀ vuonna ilmeisesti on tulossa kolmaskin osa).
NÀmÀ sisÀltÀvÀt jonkin verran gorea, mistÀ en itse kauheasti tykkÀÀ, mutta ovat piinaavan jÀnnittÀviÀ/pelottavia. LisÀksi pÀÀosaa esittÀvÀ mieshahmo on loistava.
Vai pelottavin.
Kaikista ns. kauhuleffoista saa hyvÀt naurut.
Vierailija kirjoitti:
Vai pelottavin.
Kaikista ns. kauhuleffoista saa hyvÀt naurut.
Osan kauhuleffoistahan on tarkoitus vain viihdyttÀÀ, ettÀ vaikeahan niissÀ on kauhistua. Splatterit varsinkin osaa nÀyttÀytyÀ komediana.
Vierailija kirjoitti:
The Collector sekÀ tÀmÀn jatko-osa (tÀnÀ vuonna ilmeisesti on tulossa kolmaskin osa).
NÀmÀ sisÀltÀvÀt jonkin verran gorea, mistÀ en itse kauheasti tykkÀÀ, mutta ovat piinaavan jÀnnittÀviÀ/pelottavia. LisÀksi pÀÀosaa esittÀvÀ mieshahmo on loistava.
MÀ en edes tiennyt tuolla olevan jatko-osia. Mun vakiokirppiksillÀ mÀ oon nÀhnyt monta Collector leffaa, mutta kertaakaan en ole nÀhnyt sen jatko-osaa. En ole katsonut sitÀ, vaikka dvd:n siitÀ omistankin. MÀ oon kansien perusteella olettanut, ettÀ se on Hostellin kaltaista rankkaa matskua, joten sen takia se ei ole houkuttanut katsoa. NytpÀs mua alkoi houkuttaa se katsoa, kiitos kommenttisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MÀ en edes tiennyt tuolla olevan jatko-osia. Mun vakiokirppiksillÀ mÀ oon nÀhnyt monta Collector leffaa, mutta kertaakaan en ole nÀhnyt sen jatko-osaa. En ole katsonut sitÀ, vaikka dvd:n siitÀ omistankin. MÀ oon kansien perusteella olettanut, ettÀ se on Hostellin kaltaista rankkaa matskua, joten sen takia se ei ole houkuttanut katsoa. NytpÀs mua alkoi houkuttaa se katsoa, kiitos kommenttisi.
KyllÀ niitÀ on kaksi. Itsekin meinasin ensin jÀttÀÀ nuo katsomatta, kun ovat tosiaan aika "verisiÀkin", mutta rakastan piinaavaa jÀnnitystÀ ja realistista kauhua ja sellaista nuo ovat.
Kerro sitten, mitÀ pidit.
Collector viime yönÀ nÀhty ja olipa se sadistinen elokuva. MÀ niin turruin siihen vÀkivaltaan. Ihan mielenkiintoinen lÀhtöasetelma elokuvaan, mutta en kovinkaan hyvÀnÀ pitÀnyt elokuvaa.
Kun luin kansia niin se elokuvahan on Saw:n jatko-osien tekijöiltÀ. Katsoin sen ihan kevyesti lÀpi, mutta mitÀÀn suurempia tuntemuksia se ei herÀttÀnyt. Ei herkille se elokuva kumminkaan, vaikka oma suhtautumiseni onkin tÀllÀinen.
Resident evil trilogy fail edition
trauma vai tusk mikÀ olikaa eli siis se missÀ se vanha pappa tekee siitÀ miehestÀ mursun hyi saatana sain legit siit traumat
HYI HELVETTI!!!!!
mut juu aika nicee
Olen nÀhnyt Tusk-elokuvasta vain pÀtkiÀ ja traumatisoiduin jo niistÀ. En ikinÀ unohda niitÀ.
Vierailija kirjoitti:
Olen nÀhnyt Tusk-elokuvasta vain pÀtkiÀ ja traumatisoiduin jo niistÀ. En ikinÀ unohda niitÀ.
miksi justin long oli tuskissa?
- koska hÀn oli tuskissa
MÀ katsoin Àsken lÀhiteatterini tulevaa tarjontaa ja ensikuussa nÀyttÀÀ tulevan Sinners kauhuelokuva 18. pÀivÀnÀ.
Traileria katsoin ja vaikuttaa Us, Get Out ja Nope elokuvien kaltaiselta.
NÀyttÀÀ myös tulevan Drop kauhuelokuvakin 11.4. TÀmÀ nÀyttÀÀ olevan trilleri/kauhun kaltaista.
Menen nÀmÀ molemmat sitten katsomaan
Tulipahan ostettua kauhua taas ja muutakin kirppiksiltÀ.
Ne kauhut ovat:
The Seventh Day (2020), Stay Alive (2006), Hunt Her, Kill Her (2022), Don't Look at The Demon (2022)
Ohi aiheen elokuvat:
Dante's Peak (1997), Mega Shark versus Giant Octopus (2009), Aikakone (2002), Between Heaven and Hell (1956) ja kaupasta ostin The Lord Of The Rings - The War Of The Rohirrim (2024)
Eilen aloin katsoa Re-Cycle elokuvaa, mutta ylivoimainen vÀsy otti vallan. PelkkÀ alun puolituntinen sai mut vakuuttaneeksi, ettÀ kyseessÀ on upea kauhufantasia. PitÀÀ koittaa katsoa se uudestaan huomenna. NÀin suunilleen siihen kohtaan, kun hÀn tuli ulos rakennuksesta dystooppisen nÀköiseen maailmaan. Ne visuaaliset tehosteet ovat niin hienot ja jÀnnitystÀkin siinÀ leffassa on. Sellaista aavekauhua alun perusteella.
Eduskunnan kyselytunti. Huh huh.
EipÀ ole tullut kauhistuttua sitten teinivuosien.