Sinulle on saapunut lähetys- mutta älä nouda sitä tänään, koska se ei ole oikeasti saapunut
Tänään tuli postilta saapumisilmoitus ja tein äskön noutoreissun, tajutakseni vain kassalla, että paketti onkin vasta huomenna noudettavissa. Näin on käynyt ennenkin, mikä ei tietysti ole mikään muu kuin oma vika, huolimattomuudesta.
Mutta en vaan ymmärrä tota postin toimintaa. Mitä ylipäätään teen sillä ilmoituksella tänään, että paketti on noudettavissa huomenna. Ja miten on mahdollista, että saapumisilmoitus on ehtinyt perille mutta itse paketti on vielä jossakin matkalla.
Toiseksi eikö postinjakajat ole muutenkin ylikuormittuneita. Miksi nämä saapumisilmoitukset eivät voi tulla sähköisesti niin kuin esim. Matkahuollolla. Hiukan olisi kätevämpää kaikkien kannalta, kun asiakkaalle tulisi esim. tekstari siinä kohtaa, kum paketti on saapunut. Varmasti nämä, jotka netistä tilaavat pystyvät vastaanottamaan myös tekstiviestejä. Jos taas välttämättä haluaisi kirjallisen ilmoituksen niin sen saisi erikseen valita. Onko kukaan muu ihmetellyt tätä?
Kommentit (28)
Meillä lähin posti on R-kiskalla. Oletan siis että posti jaellaan "oikeasta" postista, mutta jos en ole kotona, laittavat lapun että hae myöhemmin, koska siten ehtivät sen paketin toimittaa sinne R-kiskaan.
Meillä myös postinjakajat soittavat ovikelloa, jos heillä on mukana paketti. Mutta koska enhän tiedä koskaan milloin se paketti on heille tullut ja jaossa, en välttämättä ole kotona. Silloin joudun hakemaan sen R-kiskalta (joka ei ole mun työmatkareitin varrella eli joudun erikseen sinne kävelemään ja kantamaan paketin sieltä).
Kuitenkin olen tilannut tuotteita, joissa on hyvin kallis toimitusmaksu, koska se sisältää kotiinkuljetuksen, joten minusta on väärin että joudun sen itse hakemaan, joten enhän saa rahoilleni vastinetta.
Amerikkalaiset kuriiripavelut kuten DHL ja UPS ovat aivan surkeita. Ennen homma toimi, kun soittivat ja sopivat ajan, eikä se ollut 6 h keskellä päivää haarukalla, sitten muuttivat systeemit niin etten enää tilaa mistään, jossa nuo ovat toimittajina.
Tilaan nyt lähinnä vaatteita Briteistä, jossa firmat osaavat pakata ne niin että mahtuvat kirjekuoreen, jonka saan suoraan kotiin postiluukusta ilman odottamista ja vahtimista ja erillistä kävelylenkkiä.
Äskettäin tilasin poikkeuksellisesti eräästä ruotsalaisesta firmasta 2 huulikiiltoa. Jotenkin hölmöä. että olivat pakanneet ne isoon laatikkoon, joka oli sitten pakko hakea K-kaupan pakettiautomaatista. Nekin olisi voinut pakata jiffykirjekuoreen ja posti olisi kakistelematta tuonut ne suoraan kotiin ja postiluukusta sisään.
En ymmärrä, miksei niissä lippulapuissa vaan lue rehellisesti, että "sinulle on saapunut paketti. emme edes yritä tuoda sitä ovellesi, joten hae se osoitteesta x."
Miksi pitää valehdella?
Vierailija kirjoitti:
Meillä lähin posti on R-kiskalla. Oletan siis että posti jaellaan "oikeasta" postista, mutta jos en ole kotona, laittavat lapun että hae myöhemmin, koska siten ehtivät sen paketin toimittaa sinne R-kiskaan.
Meillä myös postinjakajat soittavat ovikelloa, jos heillä on mukana paketti. Mutta koska enhän tiedä koskaan milloin se paketti on heille tullut ja jaossa, en välttämättä ole kotona. Silloin joudun hakemaan sen R-kiskalta (joka ei ole mun työmatkareitin varrella eli joudun erikseen sinne kävelemään ja kantamaan paketin sieltä).
Kuitenkin olen tilannut tuotteita, joissa on hyvin kallis toimitusmaksu, koska se sisältää kotiinkuljetuksen, joten minusta on väärin että joudun sen itse hakemaan, joten enhän saa rahoilleni vastinetta.
Amerikkalaiset kuriiripavelut kuten DHL ja UPS ovat aivan surkeita. Ennen homma toimi, kun soittivat ja sopivat ajan, eikä se ollut 6 h keskellä päivää haarukalla, sitten muuttivat systeemit niin etten enää tilaa mistään, jossa nuo ovat toimittajina.
Tilaan nyt lähinnä vaatteita Briteistä, jossa firmat osaavat pakata ne niin että mahtuvat kirjekuoreen, jonka saan suoraan kotiin postiluukusta ilman odottamista ja vahtimista ja erillistä kävelylenkkiä.
Äskettäin tilasin poikkeuksellisesti eräästä ruotsalaisesta firmasta 2 huulikiiltoa. Jotenkin hölmöä. että olivat pakanneet ne isoon laatikkoon, joka oli sitten pakko hakea K-kaupan pakettiautomaatista. Nekin olisi voinut pakata jiffykirjekuoreen ja posti olisi kakistelematta tuonut ne suoraan kotiin ja postiluukusta sisään.
Jep, kiinalaiset olleet edelläkävijänä tässä. Varsinkin Ebaysta monista kiinalaisista formoista tilatessa, tuotteet oli aina sullottu kirjekuoreen.
Vierailija kirjoitti:
Vielä enemmän ihmettelen sitä kun on maksettu siitä että paketti tuodaan kotiin. Olen koko päivän kotona. Huomaan että luukusta on tullut lappu "hei sinulle on tulossa paketti, mutta et ollut kotona. Voit noutaa paketin klo. 17 jälkeen omasta postista".
Eli siis postimies kantaa pakettiani, ei edes yritä toimittaa sitä minulle vaikka käy oveni takana, ja kantaa sen postikonttoriin ihan vaan huvikseen?
No ei. Hän ei ota sitä ollenkaan mukaan, valehtelee että en ollut tavoitettavissa ja joudun itse hakemaan paketin postista vaikka kotiinkuljetuksesta on MAKSETTU.
Hyvä posti, hyvä. Jossain muualla sitä voisi kutsua petokseksi...
Tämä on se kuuluisa "postininja".
Sori, piti vastata tohon "Luoja, mitä paskaa tääkin ilmoitus" kommenttiin. Nähtävästi tää bugaa kun ei näytä lainattua kommenttia ett mihin vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Luoja, mitä paskaa tämäkin aloitus.
Voi luoja, kun jollain voi olla tylsä elämä. Hanki töitä.
Wilhelm kirjoitti:
Voi luoja mikä persaukki säkin oot.
Ja jostain syystä kaivelit esille 4 vuotta vanhan ketjun?
Posti = Suomen paskin firma. Mikään ei siellä enää toimi.