Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinulle on saapunut lähetys- mutta älä nouda sitä tänään, koska se ei ole oikeasti saapunut

Vierailija
18.06.2018 |

Tänään tuli postilta saapumisilmoitus ja tein äskön noutoreissun, tajutakseni vain kassalla, että paketti onkin vasta huomenna noudettavissa. Näin on käynyt ennenkin, mikä ei tietysti ole mikään muu kuin oma vika, huolimattomuudesta.

Mutta en vaan ymmärrä tota postin toimintaa. Mitä ylipäätään teen sillä ilmoituksella tänään, että paketti on noudettavissa huomenna. Ja miten on mahdollista, että saapumisilmoitus on ehtinyt perille mutta itse paketti on vielä jossakin matkalla.

Toiseksi eikö postinjakajat ole muutenkin ylikuormittuneita. Miksi nämä saapumisilmoitukset eivät voi tulla sähköisesti niin kuin esim. Matkahuollolla. Hiukan olisi kätevämpää kaikkien kannalta, kun asiakkaalle tulisi esim. tekstari siinä kohtaa, kum paketti on saapunut. Varmasti nämä, jotka netistä tilaavat pystyvät vastaanottamaan myös tekstiviestejä. Jos taas välttämättä haluaisi kirjallisen ilmoituksen niin sen saisi erikseen valita. Onko kukaan muu ihmetellyt tätä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullepa tuli tänään postin noutoilmoitus, jossa oli hakuaikaa peräti kolme päivää. Tiedän kyllä, että postilla noutoaika on lyhentynyt viikkoon, mutta aika hitaasti toivat tuon kirjeen minulle, kun siihen meni puolet noutoajasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä teille tulee jotain paperisia saapumisilmoituksia. Minulla tulee kaikki puhelimeen yleensä tekstiviestinä tai joskus netpostin kautta.

Vierailija
4/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, mä saan joka ikinen kerta nimenomaan tekstarin, enkä mitään paperilappua.

Vierailija
5/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä enemmän ihmettelen sitä kun on maksettu siitä että paketti tuodaan kotiin. Olen koko päivän kotona. Huomaan että luukusta on tullut lappu "hei sinulle on tulossa paketti, mutta et ollut kotona. Voit noutaa paketin klo. 17 jälkeen omasta postista".

Eli siis postimies kantaa pakettiani, ei edes yritä toimittaa sitä minulle vaikka käy oveni takana, ja kantaa sen postikonttoriin ihan vaan huvikseen?

No ei. Hän ei ota sitä ollenkaan mukaan, valehtelee että en ollut tavoitettavissa ja joudun itse hakemaan paketin postista vaikka kotiinkuljetuksesta on MAKSETTU.

Hyvä posti, hyvä. Jossain muualla sitä voisi kutsua petokseksi...

Vierailija
6/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait ilmoituksen maksikirjeestä.

Jakaja "yrittää jakaa sen sinulle" (=kaikki eivät edes yritä, jotkut jättävät suoraan sen lapun) ja käyvät samalla reissulla jättämässä sen lapun sinulle luukusta. Sitten maksikirje menee takaisin lajitteluun ja vasta seuraavana päivänä se matkaa sinne noutopaikkaan. (Joissain postitoimipaikoissa saattaa tulla jo samana päivänä, monissa on järjestetty niin, että tulee vasta seuraavana päivänä.)

Mutta kun kyseessä on kirje, niin ei niissä ole päällä puhelinnumeroa ja tuo käytäntö on sellainen, että en usko, että tulee muuttumaan sellaiseksi, että ilmoitettaisiin sähköisesti.

Mutta sitten postilla on sellaisiakin lähetyksiä, joissa voitaisiin kyllä ehkä siirtyä laittamaan tekstari tai sähköinen ilmoitus, mutta postin omat systeemit ovat vielä sellaiset, että homma pyörii tuolla lailla, että laitetaan saapumisilmoitus, jonka kanssa viivettä.

Vierailija
7/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullepa tuli tänään postin noutoilmoitus, jossa oli hakuaikaa peräti kolme päivää. Tiedän kyllä, että postilla noutoaika on lyhentynyt viikkoon, mutta aika hitaasti toivat tuon kirjeen minulle, kun siihen meni puolet noutoajasta.

Huh huh. Kaverilla lähti myös viime viikolla kolmen päivän jälkeen paketti jo takaisin, kun ei pystynyt sitä sinä aikana hakemaan. En vain ymmärrä, että mikä järki postinkantajilla on uhrata työajasta pakettien noutoilmoitusten kuskaamiseen. Siis pakettien, joita ei voi edes noutaa sinä päivänä, eli eivät ole tärkeysjärjestyksessä kovin korkealla. Ja sitten ykkösluokan kiireellisimmissä lähetyksessä voi taas kestää. Ap

Vierailija
8/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin noita lappuja jätetään jos iso "kirje" (tai pieni paketti) ei mahdu laatikkoon, vaikka sitä ovat jakamassa. Jättävät lapun ja itse paketti päätyy jakajan autosta sinne noutopaikkaan (lähimarketti) vasta seuraavana päivänä muiden pakettien kanssa.

Vierailija
9/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lähetys, josta olet oletettavasti kortin saaanut on ollut aamulla siellä toimipaikassa, missä postisi lajitellaan. Työohjeiden mukaan lähetystä ei oteta mukaan, mikäli sen ei oleteta mahtuvan sisään postiluukusta /laatikosta. Näin siis jakaja kirjoittaa kortin aamulla, kiinnittää viivakooditarran lähetykseesti ja lähetys laitetaan odottamaan kuljetusta noutopisteeseen, jonne se lähtee todennäköisesti iltapäivä kuljetuksen mukana.  saapumisilmoitus tulee sitten sinulle saman päivän postien mukana.  Joistakin paketeista tuleekin saapumisilmoitus esim. puhelimeen, mikäli paketti on lähetetty smart postilla, ja olet puhelinnumerosi sinne ilmoittanut josta odotat lähetystä.

Vierailija
10/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoja, mitä paskaa tämäkin aloitus.

Vierailija
11/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä enemmän ihmettelen sitä kun on maksettu siitä että paketti tuodaan kotiin. Olen koko päivän kotona. Huomaan että luukusta on tullut lappu "hei sinulle on tulossa paketti, mutta et ollut kotona. Voit noutaa paketin klo. 17 jälkeen omasta postista".

Eli siis postimies kantaa pakettiani, ei edes yritä toimittaa sitä minulle vaikka käy oveni takana, ja kantaa sen postikonttoriin ihan vaan huvikseen?

No ei. Hän ei ota sitä ollenkaan mukaan, valehtelee että en ollut tavoitettavissa ja joudun itse hakemaan paketin postista vaikka kotiinkuljetuksesta on MAKSETTU.

Ei se päiväpostin jakelukalusto ole mitoitettu pakettiliikenteen tarpeisiin, jos sitä postia jakaa esim. kaupungissa pyörällä liikkuva jakaja niin miten ihmeessä hän voisi kantaa isoja paketteja joita voi olla kymmeniä päivittäin?

Vierailija
12/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen noi maksikirjeet oli kyllä ainakin täällä noudettavissa samana päivänä, mutta sen jälkeen kun posti siirtyi kaupan yhteyteen systeemi muuttui tuohon, että sen voi noutaa vasta seuraavana päivänä. Todella rasittavaa.

Vierailija
13/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä materialistien vollotuksia. Et muista tärkeää pakettiasi enää kuukauden päästä, silloin on jo uutta roinaa tilauksessa.

Vierailija
14/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luoja, mitä paskaa tämäkin aloitus.

Luoja, mitä paskaa tämäkin kommentti

Vierailija
15/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Tosin myös kuriirifirmat tekevät samaa.

Maalla mökillä homma menee niin että ensin odotan koko päivän kuljetusta, seuraavana menen Postia hoitavaan yritykseen 25 km:n päähän koska Postin neuvonta sanoo että paketti on siellä, mutta jossa pyöritetään silmiä, ja sitten ehkä kolmantena päivänä kuulen että olisiko se sinun lähetyksesi tuossa yhdessä rullakossa jota ei vielä ole purettu vaikka se tuli jo kolme päivää sitten ja neljäntenä odotan taas koko päivän ja lopulta paketti tuodaan. Todella hälläväliä-kehitysmaameininkiä.

Vierailija
16/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on täyttä huijausta postilta. Itsellekin useampi kotiin saakka tilattu lähetys on jäänyt tulematta, vaikka aivan varmasti olen kyseisiä aikoina ollut kotona. Ne olisivat myös mahtuneet postilaatikkoon, kun sitä varten siinä on avain paikallaan ja kannen saa auki. Kaiken lisäksi vievät nuo paketit asiamiespostiin joka menee kiinni jo viideltä, eli en ikinä kerkiää sinne, eikä siihen pakettiautomaattiin johon olen kaikki paketit ohjannut.

Vierailija
17/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, jolle käynyt samoin - kassalla todettiin, että huomennahan tää vasta on noudettavissa. Ärsyttävää. 

Vierailija
18/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä materialistien vollotuksia. Et muista tärkeää pakettiasi enää kuukauden päästä, silloin on jo uutta roinaa tilauksessa.

En ole shoppaillut vaatteita tai mitään muutakaan turhaa muutamaan vuoteen. Tämä oli kosmetiikkaa, toinen tilaukseni vuoden sisällä, että nyt meni kyllä analyysisi vähän pieleen. Ap

Vierailija
19/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se päiväpostin jakelukalusto ole mitoitettu pakettiliikenteen tarpeisiin, jos sitä postia jakaa esim. kaupungissa pyörällä liikkuva jakaja niin miten ihmeessä hän voisi kantaa isoja paketteja joita voi olla kymmeniä päivittäin?

On todella kohtuutonta vaatia että paketti tuodaan kotiin vaikka maksu sisältäisikin kotiinkuljetuksen. Kyllähän kuka tahansa ymmärtää että Posti ei ole mikä tahansa kaiken kansan orjamainen pakettien kantaja! Ei ole pakko tilailla kaikkea!

Vierailija
20/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole itse ikinä tilannut kotiinkuljetuksena. Mutta ei kai postin jakelukaluston ongelmat voi olla asiakkaan ongelmana. Jos paketti on tilattu kotiinkuljetuksena ja maksettu tästä vielä extraa niin silloin oletettavaa on, että se paketti sinne kotiin saapuu. Vai voiko jossakin muussa yrityksessä antaa asiakkalle selitykseksi, että vaikka jostakin palvelusta onkin maksettu extraa niin palvelu ei toteudu, koska yrityksessä on ongelmia. Tai toki näin voi sanoa mutta se yritys on varmasti aika nopeasti lopettelemassa toimintaa asiakaskadon vuoksi. Mutta valtion toiminnalla ei ilmeisesti niin väliä. Ap