Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unohdin toimittaa lapsen verokortin työnantajalle

Äiti
18.06.2018 |

Lapsen ensimmäisen kesätyöviikon palkkalaskelma tuli. Olemme unohtaneet toimittaa tämänvuoden verokortin työnantajalle. Palkasta oli pidätetty 60% veroa. Voiko asiaa mitenkään enään korjata?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, lapsi saa sen sitten veronpalautuksena.

Vierailija
2/21 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä unohdit? Teetkö lapsen työtkin?

Voi pikkuista lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otsikossa ”unohdin”? Sinun tehtäväsi se ei ollut, vaan lapsesi.

Vierailija
4/21 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan juu

Vierailija
5/21 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronpalautukset korjaa asian. JOS ta on haluaa miellyttää, voi se korjata sen muutenkin, mikäli ehtii. Eli ei voi mitään. 

Siis kuka unohti toimittaa? Sinä vai sun lapsi?

Vierailija
6/21 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantajalla on tarpeeksi hyvää tahtoa, pystyy hän hyvittämään liikaa perityt verot seuraavan palkanmaksun yhteydessä. Riippuu myös siitä, millainen palkanmaksujärjestelmä työnantajalla on ja kuinka helppoa siinä on tehdä tällainen korjaus.

Vierailija
7/21 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kuuluu nuo hoitaa itse. Eihän sitä muuten opi.

Vierailija
8/21 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vaihtoehtoa:

1. Mahdollisesti liikaa pidätetty ennakonpidätys tasaantuu lopullisessa verotuksessa. Työnantajilla on harvoin kiinnostusta korjata ennakonpidätystä, mikäli virhe ei ole ta:n.

2. Tilaatte muutosverokortin seuraavaa palkanmaksua varten.

3. Nuolette haavanne sekä otatte opiksenne.

Vierailija
9/21 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen pitää hoitaa nuo asiat. Samaten kesätyöpaikan hankkiminen, työsopimukset ym. kuuluu itse hankkia, se ei ole vanhemman tehtävä. Työelämässä ei katsota hyvällä hakijaa, joka tulee haastatteluun/kirjoittamaan sopimusta äitinsä kans.

Vierailija
10/21 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos verokorttia ei ole toimitettu, se on ihan työnantajan hyväntahtoisuudesta riippuvaa, korjataanko ennen veronpalautusaikaa.

Vierailija
11/21 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi töissä? Minkä ikäinen beibi on ?

Vierailija
12/21 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilatkaa uusi verokortti seuraavaa palkkaa varten, tasaantuu siinä kun ilmotatte tämän palkan tiedot.

Vierailija
13/21 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen pitää hoitaa nuo asiat. Samaten kesätyöpaikan hankkiminen, työsopimukset ym. kuuluu itse hankkia, se ei ole vanhemman tehtävä. Työelämässä ei katsota hyvällä hakijaa, joka tulee haastatteluun/kirjoittamaan sopimusta äitinsä kans.

Mites jos tulee isänsä kanssa?

Vierailija
14/21 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt viitsi. Kissanviikset mitään väliä vaikka äiti auttaa lastaan alkuun tai kirjoittamaan sopparia. Katsos "työelämässä olevillakin" on useimmilla lapsia.

Vierailija
15/21 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö verokortin toimittaminen pitäisi olla lapsen itsensä vastuulla. Verot nyt kuitenkin on palkkatyössä ensimmäisenä huomioitava.

Vierailija
16/21 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen toki pitää itse hoitaa mutta vanhempi voi ilman huonoa omaatuntoa auttaa ja pitää huolta että lapsi tietää nämä asiat. Aaveemammat osasivat ilmeisesti tehdä kaiken vaippaikäisestä lähtien itse.

Vierailija
17/21 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites jos tulee isänsä kanssa?

No se ei varmaan haittaa . Työelämässä.

Vierailija
18/21 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on ajat muuttuneet, kun äidit nykyään vie lapsensa verokortit palkanlaskijalle... 

Vierailija
19/21 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilatkaa uusi verokortti seuraavaa palkkaa varten, tasaantuu siinä kun ilmotatte tämän palkan tiedot.

Periaatteessa kyllä, mutta kun kysymys on ensimmäisessä kesätyöpaikassaan olevasta nuoresta, niin hänellä tuskin koko vuoden tulot nousevat niin suuriksi, että niistä menisi veroa. Jos maksettavia veroja ei seuraavilla palkanmaksukerroilla ole, ei niistä myöskään pysty tekemään hyvityksiä.

Joka tapauksessa viimeistään nuori saa liiat verot takaisin veronpalautuksina.

Vierailija
20/21 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työnantajalla on tarpeeksi hyvää tahtoa, pystyy hän hyvittämään liikaa perityt verot seuraavan palkanmaksun yhteydessä. Riippuu myös siitä, millainen palkanmaksujärjestelmä työnantajalla on ja kuinka helppoa siinä on tehdä tällainen korjaus.

Miksiköhän tätä on alapeukutettu? Erään yhdistyksen taloudenhoitajana maksan itse palkkoja työntekijöille. Pystyisin helposti tekemään tällaisen korjauksen, koska verottajalle ilmoitetaan ja maksetaan kuukausittain vain ennakonpidätysten yhteissumma, eikä niitä eritellä mitenkään työntekijäkohtaisesti. (Työntekijäkohtainen erottelu lähetetään vasta vuoden lopussa.) Jos olen tässä kuussa perinyt Pekalta liikaa ennakonpidätystä 50 euroa, ilmoitan vain seuraavassa kuussa ennakonpidätysten summan 50 euroa todellista pienemmäksi ja maksan tuon 50 euroa Pekalle.

Mutta minä hoidankin nämä laskut ja tilitykset käsin. Jos työnantajalla on jokin palkanmaksuohjelma, joka ei tue tällaista, niin sitten menee selvästi hankalammaksi.