Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vietiinkö teitä 70-luvulla syntyneitä lapsena Linnanmäelle tai Särkänniemeen?

Vierailija
18.06.2018 |

Entä ulkomaille?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkänniemellä en käynyt kuin luokkaretkellä, itseasiassa kahdesti.

Lintsillä käytiin perheen kanssa muistaakseni kahdesti ja kerran Tanskassa Legolandissa. Ruotsissa käytiin aika usein.

Vierailija
22/44 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

76 olen syntynyt ja lapsena kiertänyt Tykkinäet, Linnanmäet ja Tykkimäen. Myös Gröna Lundissa käytiin. Tukholma oli tuttu ja etelässä käytiin parissa maassa, kielimatkalla Briteissä ja Kaliforniassa.

Joka vuosi ei reissuun lähdetty, mutta koen näkeneeni paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme aina kerran kesässä Lintsillä (asuimme lähellä, joten olisi periaatteessa ollut helppo käydä useamminkin). Särkänniemessä olen käynyt kai kahdesti luokkaretkellä. Lisäksi kesäisin käytiin muissakin teemapuistoissa tai vastaavissa kohteissa (ehkä 1 seuraavista per kesä), kuten Korkeasaaressa, Puuhamaassa, Ähtärin eläinpuistossa, Serenassa, Mini-Suomessa, kiertävissä tivoleissa. Joskus harvakseltaan käytiin Tukholmassa, muualla ulkomailla taas aloin käydä vasta lukioiässä ystävieni kanssa. Lapissa emme koskaan käyneet. Kumpulan maauimalassa tosin käytiin kesäisin tosi usein. Jos oli loma ja tehtiin jotain tavallisuudesta poikkeavaa, niin yleensä sitten käytiin mummolassa tai muilla sukulaisilla.

N79

Vierailija
24/44 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ulkomailla käytiin. Matkoilla kävi lähinnä sellaiset joilla oli pitkiä kesälomia, virkamiehet. Minä olin 10-vuotiaana matkoilla ,jossa lennettiin Hampuriin ja sieltä jatkettiin yhteisellä linja-autolla. Sveitsi , Itävalta, Italia , Ranskan Riviera, Monaco. Cannes , San Remo, Nizza. Takaisi tultiin Pariisi, Bryssel, Amsterdam. Tansaka, Ruotsi ja laivalla Turkuun. SE linja-auto jäi Saksaan. Olimme seuraavan kasänä taas kiertelemässä Eurooppaa. Myöhemmin tehtiin lentäen lomamatkoja, kun lentäminen halpeni. Viikonloppuna sai käydä kavereitten kanssa Linnanmäellä. tapasin siellä tulevan miehenikin. Siellä esiintyi Paul Anka, se oli silloin suuri tapaus. Ulkmaille menon esti usein vanhempien kielitaidon puute, ei rahan puute.

Vierailija
25/44 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkänniemessä käytiin kerran kesässä. Linnanmäellä kävin kerran joskus pienenä + toka kerran joskus lukioikäisenä.

Ulkomaille ei ollut varaa mennä, mutta Ruotsin risteilyillä käytiin joka kesä. Joskus oltiin oikein päivä Tukholmassakin. Äiti säästi rahaa ja kävi kerran Rhodoksella siskojensa kanssa.

Itse säästin rahaa ja lähdin sitten omakustanteisesti lukion jälkeen au pairiksi. Se oli köyhän perheen tytön "kielikurssi"/"vaihtarivuosi".

t. vm-77 isoveljen 81-syntynyt pikkusisko

Vierailija
26/44 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei veity 90-luvun lopulla syntyneenäkään. Liian kaukana ja liian kallosta. Oli jo liikaa pyytää että olisi kesällä päässyt edes uimarannalle, mutta ei koska bensa maksaa. Kesät sai sitten kykkiä yksin kotona ja v-ttu kun oli tylsää ja yksinäistä.

Vierailija
27/44 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Särkänniemessä käytiin kerran kesässä. Linnanmäellä kävin kerran joskus pienenä + toka kerran joskus lukioikäisenä.

Ulkomaille ei ollut varaa mennä, mutta Ruotsin risteilyillä käytiin joka kesä. Joskus oltiin oikein päivä Tukholmassakin. Äiti säästi rahaa ja kävi kerran Rhodoksella siskojensa kanssa.

Itse säästin rahaa ja lähdin sitten omakustanteisesti lukion jälkeen au pairiksi. Se oli köyhän perheen tytön "kielikurssi"/"vaihtarivuosi".

t. vm-77 isoveljen 81-syntynyt pikkusisko

Ai niin ja me asuttiin ihan Tampereen vieressä, niin sillä Särkänniemi oli se joka kesäinen kohde. Isä oli sairaseläkeläinen ja sitä ennenkin hyvin pienituloinen työläinen ja äiti myös pienituloinen kaupankassa

Vierailija
28/44 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vähän ohi, koska olen vähän vanhempi.

Kerran pääsin Lintsille. Tukholmaan en koskaan.

Uumajaan, lappiin ja Amerikkaan kylläkin 😁.

N50

Vierailija
29/44 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ne linja-automatkat Eurooppaan tehtiin jo 1960 ja 1962. seuramatkat lentäen alkoivat vuonna 1965, lähinnä Rhodokselle, Mallorcalle, Gardalle, Marmarikseen. Torremolinos oli suositin nuorille perheille. Niihin matkoihin kuului usein puolihoito hotellissa. Reittilennoilla pääsi ihan mihin vaan .

Vierailija
30/44 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan vähän ohi, koska olen vähän vanhempi.

Kerran pääsin Lintsille. Tukholmaan en koskaan.

Uumajaan, lappiin ja Amerikkaan kylläkin 😁.

N50

Siis vm. -68

Vierailija
31/44 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkialle. Myös kouluretki särkkikseen ja 9-luokalla saksassa jossain pikku huvipuistossa. Lintsillä käytiin serkun kanssa. Äidin kanssa köpiksen tivolissa. Walt disney worldissa floridassa perheen kanssa. Grona lundista en ole varma olenko kåynyt.

Vierailija
32/44 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viety. Eikä tod. Ulkomaille.

T. Nainen - 70 syntynyt.

Vierailija
33/44 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aina olin lintsillä koulusta ja vähän isompana pääsin käymään myös sörkässä.

-Ykä

Vierailija
34/44 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintsillä käytiin joka kesä ainakin kerran. Kahdesti sellaisina kesinä kun ei käyty Särkänniemessä. Ulkomailla ei käyty joka vuosi, mutta silloin tällöin kuitenkin. Olen syntynyt 1972.

Vierailija
35/44 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kesä käytiin Lintsillä ja 7-15v ikäisenä joka talvi Kanarialla . vanhemmat oli ilmeisesti jotsin Espanja faneja;)

-vm 67

Vierailija
36/44 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin Lintsillä joka kesä, oli 3 kpl, Saksa, Unkari, Turkki. Ruotsissa käytiin joka kesä, äiti on Tukholmasta. Vuosimallia 1970

Vierailija
37/44 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintsillä käytiin usein kun asuttiin Vallilassa eli kävelymatkan päässä, mutta käytiin veljen ja kavereiden kanssa, ei meitä vanhemmat vieneet, ainkaan sen jälkeen kun itse pärjättiin eli varmaan joskus 7-vuotiaana :D

Ulkomaille pääsin ensimmäisen kerran kun olin 14-vutias, kaverin ja hänen äitinsä kanssa.

vm 69

Vierailija
38/44 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällä kesän kiireet ja sitten harvakseltaan reissuja.Myös lapset serkulle maalle kesäksi ja Jokin Ruotsin reissu 70-luvun lopussa.Lapit ja etelänreissut sitten nousukauden juttuja.

Vierailija
39/44 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin vantaalla, kerran kesässä käytiin lintsillä.

Faija oli finskillä töissä ja vuorokauden reissuja ympäri eurooppaa tehtiin vapaalipuilla ja hiihtolomalla käytiin jossain etelässä.

Olen n:11-14v ikäisenä syöttänyt MD87 koneen autopilottiin arvoja kun olin ohjaamossa pilotin paikalla istumassa kun tultiin jostain euroopan kaupungista kotiin.

Sama kone vaurioitui hki-vantaalla kun laskeutui pakettiauton päälle, olen ollut myös vaihtamassa jotain muotosuojalevyä korkeusperäsimen päälle samaan koneeseen.

Olin aina välillä faijan kanssa iltavuoroissa töissä mukana -80 luvulla.

Vierailija
40/44 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vietiin. Lintsille parikin kertaa kesässä ja särkänniemeen kerran.

Ulkomaan matkat oli laivalla ruotsiin ja siitä eteenpäin autolla. Isä oli caravaanari joten kesät talvet kierreltiin paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän