Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieraana juhlissa, joissa tarjottiin kylmiä voileipiä, pikkuleipiä, marenkeja ja täytekakkua

Vierailija
18.06.2018 |

Kyseessä isot juhlat. Voileivät oli siis ihan pelkkiä voileipiä. Toisessa lajissa oli vaalean leipäviipaleen päällä tuorejuustoa, kinkkusiivu, tomaattiviipale ja persiljaa ja toisessa lajissa tumman leivän päällä voita, meetwurstisiivu ja tuorekurkkua. Aika askeettiset leivät, olisi nyt ollut edes voileipäkakkua. Kaljaa oli sitten pöytä täynnä. Itse kun olin autolla, otin pelkkää jäävettä. Monet vieraat olivat kymmenien, jopa satojen kilometrien päästä. Joku tokaisikin ääneen, että koskas grillataan. Niinpä. Jos ei ole varaa ostaa kunnon ruokaa vieraille, voisi jättää ne kaljat vähemmälle ja ostaa sillä rahalla vaikka sitä makkaraa, ettei juhlaväen tarvitse tuntikausia viettää nälissään.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on se perinteinen tarjoilu. 80-luvulla hyvinkin tavanomainen näky juhlassa kuin juhlassa. 

Vierailija
2/29 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vienyt omat eväät. Pääasia, ettei kaljat lopu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha moka, jos kyseessä oli grillibileet. Muuten ihan perus mini, ei sinällään mitään vikaa.

Vierailija
4/29 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle olisi kelvannut. T. wt-mies

Vierailija
5/29 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuole nälkään? Menetkö juhliin vain syömään? Jos kutsu käy ihan tavallisiin juhliin (vaikka rippijuhliin tai viisikymppisiin), niin ei niissä useinkaan lämmintä ruokaa vieraille tarjota, ellei siitä erikseen sanota.

Vierailija
6/29 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas moukkamaista ruveta kyselemään grillaamisesta jos kyse ei ollut mistään grillibileistä.

Vierailija
7/29 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sentään ollut silli kananmunaleipiä:)

Vierailija
8/29 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy jatkossa etukäteen tarjoilut, niin tiedät jättää menemättä jos ei kelpaa?

Vierailija
9/29 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikessa rehellisyydessä niin onhan nuo aika ankeat tarjottavat. Miksi järjestää juhlat jos ei ollenkaan viitsi nähdä vaivaa? Ei nyt tarvitse mikään banqetti olla mutta ei myöskään arkipäivän aamupala.

Vierailija
10/29 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuma kesäpäivä, kevyet tarjottavat.

Vierailija
11/29 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai kananmunakastiketta

Vierailija
12/29 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuole nälkään? Menetkö juhliin vain syömään? Jos kutsu käy ihan tavallisiin juhliin (vaikka rippijuhliin tai viisikymppisiin), niin ei niissä useinkaan lämmintä ruokaa vieraille tarjota, ellei siitä erikseen sanota.

En mene juhliin ”vain syömään”. Jos viitsin ajaa vapaapäivänä 190 km, en sitä tee pelkän ruuan takia.

Ap

Vierailija
13/29 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyl kans sitä mieltä, että juhlissa pitää olla kunnon murkinat. Se on vieraiden kunnioittamista. Rippijuhlissa viikonloppuna oli tarjolla hernesoppaa armeijan tykistä ja ruisleipää. Kahvin kans oli pannari. Kasvissyöjä söi siis leipää ja kylmän pannarin. Mäkkärin kautta kotiin.

Vierailija
14/29 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitoin meidän sukulaisille mm sillimunaleipiä, ja ne syötiin ekaks. Sanoivat, että ei tule itse tehtyä. Hyviä olivat minustakin. Me oltiin kyllä kaikki reilusti keski-ikäisiä.

Vierailija
15/29 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkin uhalla että kuulostan turhantärkeältä hifistelijältä: Oliko siis kaljaa, vaiko olutta? Jos jälkimmäistä, ymmärrän tarjoilun niukkuuden. Kaikki raha poltettu Alkon kassaan. Jos taas kotikaljaa, budjetti juhlien tarjottaviin on ollut jo alkujaankin liian pieni. Voileivät kuvailemillasi päällysteillä ovat arkisia välipaloja.

Vierailija
16/29 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kyl kans sitä mieltä, että juhlissa pitää olla kunnon murkinat. Se on vieraiden kunnioittamista. Rippijuhlissa viikonloppuna oli tarjolla hernesoppaa armeijan tykistä ja ruisleipää. Kahvin kans oli pannari. Kasvissyöjä söi siis leipää ja kylmän pannarin. Mäkkärin kautta kotiin.

No, johan oli erikoiset antimet:)

Vierailija
17/29 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

❤️❤️❤️ Raikkaat voileivät ❤️❤️❤️

Vierailija
18/29 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä on tekosyy sille ettei kasvissyöjä syönyt hernekeittoa? herneet on hyvä proteinin lähde.

Vierailija
19/29 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kasvissyöjä ei voinut syödä hernesoppaa?

Vierailija
20/29 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikä on tekosyy sille ettei kasvissyöjä syönyt hernekeittoa? herneet on hyvä proteinin lähde.

Olisi syynä läski?