Olen tutustunut todella mukavaan mieheen, mutta hän tupakoi
Harmien harmi. En pidä tupakan hajusta yhtään. Harmittaa, kun kävi näin huono tuuri.
Muutaman kerran olen tavannut, mutta hänen käytyään luonani kylässä en todellakaan pidä, että tupakan haju kuitenkin leviää asuntoon vaikka tupakoi ikkuna auki. Hänen oma kämppänsä on ihan tupakan savussa.
Tupakka tuli sitten esteeksi tälle suhteelle.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
M32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän.
Tupakointi kertoo tyhmyydestä.Tupakointi kertoo riippuvuudesta! Toisille siitä irtautuminen on helpompaa ja toisille vaikeampaa, näillä (vähäisillä) tiedoilla kukaan muu tässä ei ole tyhmä, kuin kommentin kirjoittaja! Usein tupakointi aloitetaan nuorena, jonkun lapsellisen ajatuksen perusteella, itse poltin 14-25v sitten lopetin kun motivaatio oli vahva. Rankan eron jälkeen aloitin tupakoinnin uudelleen 27v, ja kyllä soimaan itseäni siitä, että näin tein. Enää en halua tupakoida, vaan tässä stressistä sen lopettaminen tuntuu mahdottomalta. Se kertoo vahvasta riippuvuudesta, stressistä, ja voimattomuudesta, mutta ei tyhmyydestä. Tieteellinen fakta on että nikotiini riippuvuus on jopa yhtä vahva kuin heroiinissä, toisille toki riippuvuutta ei synny.
Useimmat eivät ole noin lapsellisia edes nuorena. Koululaisia kyllä valistetaan siitä, että koukkuun jää. Pilaa kaikkien nuorten maineen tällainen nuoret ovat ajattelemattomia -jankutus.
Ja se on hyvä se! En mä tässä puolustele tupakointia, se on mailman turhin ja typerin asia! Mutta ei 90-luvulla mun koulussa itä-Helsingissä puhuttu sen haitoista! Toki se oli kiellettyä.. mutta niin oli lumipallojen heittelykin... Huoh.. siinä vaiheessa kun siitä tulee riippuvuus, niin se on riippuvuus. Irti pääsy on yksilöllistä, mutta vaatii vahvan motivaation. Tyhmäähän se on, ja luojan kiitos nykynuoriso on valistuneempaa! Ja ketjun aloittajalle... Parisuhde on Motivaatio lopettaa, ja sisällä tupakointia ei kenenkään pitäisi hyväksyä.. se haju tarttuu kaikkeen ja on jopa tupakoitsijan mielestä vastenmieleistä..
Ketjun aloittajalle yhdeltä tupakoivalta naiselta: Kannattaa kertoa miehelle, että aihe on deal breaker ja että olisit ilman tätä tapaa hänestä hyvin kiinnostunut. Itselläni on sama ongelma, kuin M32:lla. Tupakoin, mutta haluaisin oikeasti lopettaa. Minulle kävi samoin kuin hänelle, eli lopetin muutamaksi vuodeksi, mutta eräs stressaava elämäntilanne sai minut aloittamaan uudestaan. Onhan tämä typerä ja tuhoisa tapa, mutta harva riippuvuuttaan tietoisesti valitsee. Itselläni lopetusyritykset tuottavat kamalia fyysisiä oireita (tuskanhiki, tärinä, huono olo, ahdistus ym.), mutta jos motivaatio olisi vielä vähän korkeampi, lopettaminen voisi onnistuakin. Rakkauden mahdollisuus olisi mitä parhain motivaatio!
M32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän.
Tupakointi kertoo tyhmyydestä.Tupakointi kertoo riippuvuudesta! Toisille siitä irtautuminen on helpompaa ja toisille vaikeampaa, näillä (vähäisillä) tiedoilla kukaan muu tässä ei ole tyhmä, kuin kommentin kirjoittaja! Usein tupakointi aloitetaan nuorena, jonkun lapsellisen ajatuksen perusteella, itse poltin 14-25v sitten lopetin kun motivaatio oli vahva. Rankan eron jälkeen aloitin tupakoinnin uudelleen 27v, ja kyllä soimaan itseäni siitä, että näin tein. Enää en halua tupakoida, vaan tässä stressistä sen lopettaminen tuntuu mahdottomalta. Se kertoo vahvasta riippuvuudesta, stressistä, ja voimattomuudesta, mutta ei tyhmyydestä. Tieteellinen fakta on että nikotiini riippuvuus on jopa yhtä vahva kuin heroiinissä, toisille toki riippuvuutta ei synny.
Aha.
Mun molemmat vanhemmat ja ukki lopettivat sauhuttelun kertalaakista kun päättivät niin tehdä. Ukki oli polttanut yli 50 vuotta, äiti ja isäkin vuosikymmeniä. Ja paljon.
Eikä ollut mitään laastareita tai muita.Systeri alkoi poltella salaa teininä. Valehdeltuaan aikansa jäi kiinni. On yrittänyt lopettaa kymmeniä kertoja, mutta siitä ei tule sen valmiimpaa kuin muistakaan hänen hankkeistaan. Hän syyttää tupakoinnistaan kaikkia muita paitsi itseään.
Joten kyse on itsekurista.
Revi siitä.No mä en syytä ketään muuta mun nikotiini riippuvuidesta enkä väitä, että se olisi mahdotonta. Olenhan itsekkin "lopettanut" 2-vuodeksi. Ympäristö tekijät vaikuttanee asiaan. Muilla osa-alueilla koen menestyneeni ihan hyvin, vaan tupakka toimii stressin lievittäjänä, ja se on toistaiseksi ainoa keino jonka olen todennut toimivan. Minunkin mielestä se haisee pahalle, eikä tässä iässä, siinä ole mitään coolia tai järkeä.. koen sen puhtaaksi riippuvuudeksi, josta itselläni on todella vaikea päästä irti! Se on kallista ja epäterveellistä, ja noloa. Silti en tässä elämäntilanteessa yksin ilman motivaatiota, siitä pääse eroon.
Hienoa että vanhempasi, ja ukkisi pääsi siitä eroon! Se ei kuitenkaan poista sitä faktaa, että se vaikuttaa eri ihmisiin eritavoin. Sama esimerkiksi alkoholismissa, äitini ei koskaan osannut lopettaa ajoissa, ja toisaalta tunnen useamman ex-alkoholistin jotka vaan päätti lopettaa, ja onnistui. Lieneekö geeneissä?
Tai ehkä olen tällä hetkellä, tässä elämäntilanteessa "heikko ihminen", jos se tekee olostasi paremman et sanon näin.
Olet varmaan vapea koittanut?
Vierailija kirjoitti:
M32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän.
Aha.
Mun molemmat vanhemmat ja ukki lopettivat sauhuttelun kertalaakista kun päättivät niin tehdä. Ukki oli polttanut yli 50 vuotta, äiti ja isäkin vuosikymmeniä. Ja paljon.
Eikä ollut mitään laastareita tai muita.Systeri alkoi poltella salaa teininä. Valehdeltuaan aikansa jäi kiinni. On yrittänyt lopettaa kymmeniä kertoja, mutta siitä ei tule sen valmiimpaa kuin muistakaan hänen hankkeistaan. Hän syyttää tupakoinnistaan kaikkia muita paitsi itseään.
Joten kyse on itsekurista.
Revi siitä.
Etkö osaa lukea? Toisille on helpompaa ja toisille vaikeampaa. Ihmiset on erilaisissa elämäntilanteissa, se vaikuttaa, mutta myös geenit. Mä olen lopettanut myös tupakoinnin kaksi kertaa, kummallakin kerralla yli kahden vuoden tupakoinnin jälkeen, kertalaakista kun niin päätin tehdä. Se oli mulle helppoa. En silti kuvittele, että muille olisi.
Itsekuria ei ole olemassa, tai ainakaan sillä ei voi tehdä yhtään mitään. On vain ihmisiä, joille asiat on vaikeampia tai helpompia ja joiden on vaikeampi tai helpompi löytää motivaatiota ja resursseja muutoksien tekoon.
Itse olen sanonut kaikille miesehdokkaille suoraan, että jos polttaa niin siihen loppuu tapailu. Ei se johdu pelkästään siitä hajusta ja mausta, mutta minulla on auramainen migreeni ja savu, varsinkin tupakan savu/haju laukaisee sen. Ei mikään suhde ole niin hyvä, että haluan olla joka päivä joko pääkivussa tai sitten puolisokeana kun toisen silmän näkö menee hetkellisesti.
Ota vaan tupakoiva puoliso itsellesi. Tulevaisuudessa olet sitten myös omaishoitaja ja leski. Sillä tupakoitsija harvemmin elää vanhaksi. Loppuvuodet vielä hyvinkin sairaana.
T. Leski, jonka tupakoivalla puolisolla oli COPD.
M32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän.
Useimmat eivät ole noin lapsellisia edes nuorena. Koululaisia kyllä valistetaan siitä, että koukkuun jää. Pilaa kaikkien nuorten maineen tällainen nuoret ovat ajattelemattomia -jankutus.
Ja se on hyvä se! En mä tässä puolustele tupakointia, se on mailman turhin ja typerin asia! Mutta ei 90-luvulla mun koulussa itä-Helsingissä puhuttu sen haitoista! Toki se oli kiellettyä.. mutta niin oli lumipallojen heittelykin... Huoh.. siinä vaiheessa kun siitä tulee riippuvuus, niin se on riippuvuus. Irti pääsy on yksilöllistä, mutta vaatii vahvan motivaation. Tyhmäähän se on, ja luojan kiitos nykynuoriso on valistuneempaa! Ja ketjun aloittajalle... Parisuhde on Motivaatio lopettaa, ja sisällä tupakointia ei kenenkään pitäisi hyväksyä.. se haju tarttuu kaikkeen ja on jopa tupakoitsijan mielestä vastenmieleistä..
Jännä miten olet onnistunut välttymään kouluaikana tupakkavalistukselta! Meillä maaseudulla peräkylälläkin katseltiin niitä tupakan vahingoittamia keuhkoja ja kuunneltiin nauhalta kun "nimeni on Pertti ja minulla on kurkunpääsyöpä" mörisi. Ja jo ala-asteikäisenä tuli lastenkirjoissa vastaan tupakka ja kuinka se aiheuttaa riippuvuutta ja pahaa oloa ja oksettaa jne.
Olen nimimerkistä päätellen samaa ikäluokkaa.
Ei onnistuisi seurustelu minulta, koska tupakka haisee kuvottavalta ja huokuu toisen iholta.
En pystyisi suutelemaan tupakoivaa miestä.
Vierailija kirjoitti:
Toinen vaihtoehto on tietysti se, että aloitat itsekin tupakoinnin. Sitten ei miehen tupakointi enää haitanne.
Tyhmin kommentti ikinä.
Työttömänä ei olis kyllä varaakaan polttaa, siihen menis ruokarahat sitten
Tupakointi on selvä merkki moniongelmaisuudesta.
Pahin on se tupakan maku suudellessa. En ihan vilpittömästi pysty ymmärtämään miten kukaan järkevä ihminen polttaa nykypäivänä.