14v tytön älypuhelin korjaamolla, millä kestää kiukuttelu? (tarkoitus mennä mökille kahdeksi yöksi)
Ja mitä ihmettä keksimme miehen kanssa teinille tekemiseksi siksi aikaa kun älypuhelinta ei ole? Meillä kotona remontti eli sinnekään ei voi jäädä.
Kommentit (66)
Miksette lainaa lapselle omia puhelimianne?
Eiköhän tee teinille ihan hyvää vaan olla luurista erossa ja elää normaalia elämää osallistuen vaikka veden kantoon tai makkaran grillaukseen. Hyvä myös ”joutua” normaaliin vuorovaikutukseen perheen kesken. Tekisi hyvää varmaan ihan jokaiselle. Ihme tämä nyky yhteiskunta kun puhelin määrittelee niin paljon.... hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tee teinille ihan hyvää vaan olla luurista erossa ja elää normaalia elämää osallistuen vaikka veden kantoon tai makkaran grillaukseen. Hyvä myös ”joutua” normaaliin vuorovaikutukseen perheen kesken. Tekisi hyvää varmaan ihan jokaiselle. Ihme tämä nyky yhteiskunta kun puhelin määrittelee niin paljon.... hohhoijaa.
Ai normaalia milloin? Juoskevaa vettä tuppaa olemaan aika monessa paikassa.
Ohjaa lapsesi addiktionsa vuoksi keskustelemaan jonkun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten mammat itse ovat av-, fb- wa- jne. riippuvaisia :D
Käyn täällä korkeintaan kerran viikossa, yleensä vielä harvemmin. Facebookia minulla ei enää ole, enkä edes tiedä mikä wa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tekeminen ole varmaankaan se ongelma vaan se kun teinien koko sosiaalinen elämä on siellä somessa, niin jää sivuun siitä. Mutta pystyiskö käyttää instaa tms. (mikä se hänen juttunsa sitten onkaan) vaikka tabletilla?
Mistä teitä curling-idioottimammoja sitten riittääkin?
No veikkaan kyllä että aika moni aikuinenkin, ehkä sinäkin, olisit aika hermona jos joutuisi olemaan joitan päiviä ilman puhelinta tai mitään nettiyhteyttä. Se nyt on pikku juttu lainata hetkeksi tablettia vaikka pari kertaa päivässä.
En lähtisi minäkään minnekään korpeen ilman nettiä edes päiväksi. N40
Mulla on vähän toisin. Saatan roikkua netissä tuntitolkulla. Tai sitten voi olla etten pariin päivään käytä nettiä ollenkaan. Korvessa voi ainakin pajauttaa rennosti ilman pelkoa että joku haistaa hauskanpidon.
No, mä taas en käytä huumeita. Riippuvuutensa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Ohjaa lapsesi addiktionsa vuoksi keskustelemaan jonkun kanssa.
Kenes kanssa mökissä keskustellaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot teinille, että tajuaako kuinka riippuvainen on kännykästä, että haluaako olla niin riippuvainen jostain teknisestä laitteesta. Älä halua vastausta, ei sen ikäinen vielä varmaan tajua, mutta nyt kannattaisi kylvää se oman ajattelukyvyn siemen sen päättämiseen mikä on oikeasti arvokasta elämässä ja elämälle.
No joillekin sosiaaliset suhteet ovat tärkeitä
Ne eivät voi olla kellekään niin tärkeitä. Jos ovat, on kyse jo sairaudesta ja tekee oikein hyvää olla välillä ilman.
Sittenhän sinne mökille voi jokainen lähteä yksin. Mitään sosiaalisia suhteita siellä tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Salasuhde paljastuisi ja mökkikulissit kaatuisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirja mukaan.
Eikä 14-vuotiaalle kyllä tarvi enää vanhempien keksiä tekemistä, keksiköön itse.t.miksi 18-vuotias laittoi välit poikki
t. ai kukas sen rikki menneen kännykän silloin korjaa ja laskut maksaa kun välit maksajiin pistettiin poikki siksi kun palvelu ei toiminut 'riittävällä tasolla'. Ja olisko niin väliä ne välien poikki meneminen niille vanhemmille jos tuosta syystä ne poikki pistetään...
Pyydä setämies rakastelemaan sitä.
No ei liene pakko sitten sitä vettä kantaa kun sitä kerran niin monessa paikassa juoksevana on :D pointtini kai oli se, että kyllä voi teininkin osallistaa tekemiseen, oli se sitten sitä veden kantamista, grillaamista, siivoamista, ulkoilemista, ruuanlaittoa, tiskausta, ihan vain yhdessä olemista. Ainakin jos olisi minun teinistäni kyse, niin mökillä ei pelkästään sitä puhelinta tuijotettaisi eikä tosiaankaan asian vuoksi dramaattisesti kiukuteltaisi vaan vietettäisiin aikaa muun perheen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Soittaa saavat aina mun puhelimella. Räplättäväksi en sitä anna.
Vuonna porkkana, kun mun lapset oli teinejä, tesktiviesteilivät mökillä ollessaan kavereiden kanssa.
Vanhaa isääni se ärsytti suunnattomasti, mutta nuoret uivat, saunoivat, katsoivat telkkaa, pelasivat krokettia ja sulkkista, joten minä en nähnyt asiassa mitään ongelmaa.
Nyt ovat aikuisia ja omilla teineillensä on koko sosiaalinen elämä luurissa.
Aina nuoria on paheksuttu, meitäkin vanhuksia ja hyvin maailma menee eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus... Peräti 2 päivää joutuu olemaan ilman puhelinta.
No ole itse ilman mitään ruutuja pari päivää. Onnistuuko ihan iisisti?
Kyllä onnistuu, en ole someriippuvainen.
Hyvähän se tässä on väittää juuri kesken somettelun ;)
Mutta hienoa toki sulle jos ei ole murhe eikä mikään jos puhelimesi hajoaa ja olet ilman muutamia päiviä ilman mitään muitakaan viestiyhteyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirja mukaan.
Eikä 14-vuotiaalle kyllä tarvi enää vanhempien keksiä tekemistä, keksiköön itse.t.miksi 18-vuotias laittoi välit poikki
t. ai kukas sen rikki menneen kännykän silloin korjaa ja laskut maksaa kun välit maksajiin pistettiin poikki siksi kun palvelu ei toiminut 'riittävällä tasolla'. Ja olisko niin väliä ne välien poikki meneminen niille vanhemmille jos tuosta syystä ne poikki pistetään...
Käyn töissä ja olen laittanut välit poikki vanhempiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei liene pakko sitten sitä vettä kantaa kun sitä kerran niin monessa paikassa juoksevana on :D pointtini kai oli se, että kyllä voi teininkin osallistaa tekemiseen, oli se sitten sitä veden kantamista, grillaamista, siivoamista, ulkoilemista, ruuanlaittoa, tiskausta, ihan vain yhdessä olemista. Ainakin jos olisi minun teinistäni kyse, niin mökillä ei pelkästään sitä puhelinta tuijotettaisi eikä tosiaankaan asian vuoksi dramaattisesti kiukuteltaisi vaan vietettäisiin aikaa muun perheen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten mammat itse ovat av-, fb- wa- jne. riippuvaisia :D
Käyn täällä korkeintaan kerran viikossa, yleensä vielä harvemmin. Facebookia minulla ei enää ole, enkä edes tiedä mikä wa on.
no goolaa vaikka wa, niin veikkaan että eka osuma kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi ihminen pitäisi kasvattaa laiskaksi. Ei ole koskaan ollut tarvetta käydä mökillä ja vallanmainiosti olen selvinnyt. Menisitte töihin jos ei lomailla voi rehellisesti vaan pitää muka tehdä mökkeilemällä.
Kaikki terveethän mieluummin puhuvat tuntemattomille vauva.fi:ssä.