Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sydänoireet ja yskähdys: APUA

Vierailija
18.06.2018 |

Olen kärsinyt rytmihäiriöistä koko aikuisikäni. Aiemmin oli pahoja tiheälyöntisyyskohtauksia jotka liittyivät usein uupumuksen tunteeseen. Syke kohtauksissa jopa 230-250 ja kesto pahimmillaan melkein kaksi tuntia. Menivät aina itsestään ohi, rytminsiirtoa ei koskaan tehty. EI ole tutkittu sen tarkemmin, joskus tehty vuorokausiholterointi mutta sen mukaan olivat vaarattomia lisälyöntejä. Usein rasituksessa tulee näitä oireita ja pitkään rasituksen jälkeenkin. Pahat kohtaukset jäivät kokonaan pois kilpirauhalääkityksen myötä (Thyroxin).

Uutena oireena on tullut mukaan pakkoyskiminen. Eli tunnen rytmihäiriön ja samalla tulee sellainen pakotettu yskähdys, en pysty sitä estämään. Eilen tein päivällä hellelukemissa fyysisesti hieman rasittavia ulkohommia ja seurauksena oli voimattomuus ja rytmihäiriöt. Jatkuvat vielä tänäänkin. Join runsaasti vettä, ja kyseessä ei ollut mikään maratooni tai vastaava, lähinnä tavalliset pihatyöt. Onko tämä normaalia vai pitäisikö sydän ultrata? Ikinä ei ole lyhyttä, parin minuutin EKG:ta kummempaa tutkimusta tehty tuon vuorokausiholterin lisäksi.

Olen normaalipainoinen 40-vuotias eikä minulla ole muita lääkityksiä Thyroxinin lisäksi. Välillä ihmetyttää, että miten voi olla näin paljon näitä rytmihäiriöitä, selvästi kevytkin rasitus tekee oireita vielä lisää. Esimerkiksi lumikolan työntely, lyhyt pyöräily tai muu pieni ponnistus helposti aiheuttaa ikäviä tuntemuksia. Tilanne jää kuitenkin "päälle" , vaikka olen syönyt ja juonut hyvin mutta seuraavakin päivä on pilalla ja tuntemuksia on.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi