Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI sinne mökille on päästävä juuri juhannuksena, vaikka kelitkin olis ihan paskat?

Vierailija
18.06.2018 |

Sinne pitää änkeä siltikin. Viikonloppuja on muitakin kesällä. Juhannuksessa ei ole mitään erityistä.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imago vaatii...

Vierailija
2/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koska on kesä ja juhannus, DAA!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on töistä vapaata kaikilla, DAA?

Vierailija
4/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele sen EIn sanomista niin omat hermosi säästyvät.

Vierailija
5/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en ole menossa :) Juhannus ei ole mikään juttu mulle.

Vierailija
6/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Keli (liikenne), tienpinnan olosuhteet, varsinkin liukkauden suhteen."

Vierailija
7/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska joku kuitenkin kysyy mitä teit juhannuksena ja olisi noloa sanoa että "en mitään, olin kotona".

Vierailija
8/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös se ole jokaisen mökinomistajan ihan ikioma asia - hitsiäkö se meille muille kuuluu?

Vierailija
9/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne pitää änkeä siltikin. Viikonloppuja on muitakin kesällä. Juhannuksessa ei ole mitään erityistä.

Sitä itsekkin olen ihmettelyt, ja etenkin parina viimeisimpänä juhannuksena, sillä vettä on satanut ihan hirveesti ja ilma on muutenkin ollut kylmää kalseaa kuin Alaskassa.

Ihan naurettavalta on näyttänyt katsella värjötteleviä mökkijuhannustaan viettäviä ihmisparkoja talvitamineet päällään virittelemässä kylmän kalseassa kelissä juhannustunnelmaa mökkiensä pihapiireissä.

Kädet kylmästä kohmeisina on sitten sitä grillimakkaran kyrsää mussotettu jossain perähikiän mökkipahasessa alkoholin lämmittävän vaikutuksen voimin, ja loppuyöstä on jo tapeltu mökkivieraiden kanssa tai pariskunnat riidelleet muuten vaan, että kun piti tänne tulla, vaikka olisi voitu olla kotona lämpimässä.....

Vierailija
10/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jotkut vain viettävät juhlapäiviä perinteisesti. Vappuna lähdetään kaupungille, vaikka sataisi ja olisi kylmä. Jouluna käydään haudoilla kovasta pakkasesta huolimatta. Jne. Monille perinteet ja juhlapäivät ovat tärkeitä.

Vierailija
11/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, en ole menossa :) Juhannus ei ole mikään juttu mulle.

Ei ole minullekaan. Seuraan vaan näitä jokavuotisia juhannusvääntöjä; kuka lähtee, kuka ei halua lähteä, mitä ruokaa, kenen mökille... Loputonta jankkaamista.

- ap -

Vierailija
12/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska me ollaan mökillä muutenkin aina kun vain sinne päästään. Mitä eroa sillä on, ollaanko kaupungissa kotona vai mökillä saaristossa? Siis muille kuin meille, me viihdymme tuolla merenrannalla mökillämme enemmän. Kaupungissa tulee oltua ihan rarpeeksi. Ei meillekään juhannus ole mikään the juttu.

Vierailija
13/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin on kaikilla perheessä yht aikaa vapaat

Vierailija
14/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon juhannusta tunnelmallisempia ovat heinä/elokuun vaihteen pimenevät illat jaihan hyvää keliä tuolloinkin. Ja vaikka väkeä onkin mökillä tuolloin, todnäk eivät kuitenkaan joukkokännäämässä.

Vierailija
15/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska joku kuitenkin kysyy mitä teit juhannuksena ja olisi noloa sanoa että "en mitään, olin kotona".

Siinä nyt ei ole mitään noloa.

16/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? Ei ne kelit yhtään sen paremmat kotipaikkakunnallakaan ole. Mökillä voi käydä saunasta uimassa, jos ei ukkosta ole, tunnelmoida takkatulen ääressä (kotona ei ole takkaa), kaivaa vanhat lautapelit esiin vintiltä ym.

Vierailija
17/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannus on pidempi aika kuin tavallinen viikonloppu.

Ainakin meillä on perjantai vapaa ja torstaina päästään hyvissä ajoin lähtemään.

Jos on kylmä, ei mennä ulos värjöttelemään.

Mökin ikkunasta on mahtava katsella vaikka kunnon myrskyä järvellä.

Vierailija
18/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse vietä juhannusta sillä se ei ole ollut lapsuudenperheessäni tapana, mutta ymmärrän silti miksi muut haluavat sitä juhlia oli keli millainen hyvänsä :) Juhlisin itsekin jos mulla olisi sellainen bailaava ystäväpiiri, sukulaisetkin pyörivät lähinnä omissa oloissaan. Mä olen kans vähän erakoitunut ihminen niin en ole tottunut mitään juhlia järkkäilemään. Olisi niin ihana syödä sitä kylmää makkaraa ja värjötellä sateensuojassa hyvässä seurassa <3

Vierailija
19/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se pitempi viikonloppu kuin normiviikonloppu.

Vierailija
20/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä koko mökkikulttuuria joten lähden etelän lämpöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi