Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI sinne mökille on päästävä juuri juhannuksena, vaikka kelitkin olis ihan paskat?

Vierailija
18.06.2018 |

Sinne pitää änkeä siltikin. Viikonloppuja on muitakin kesällä. Juhannuksessa ei ole mitään erityistä.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteet. Onhan ihmisillä esim. jouluperinteetkin vaikka sää olis ihan paska. Samoin vappuna, jne. Tee sinä omat perinteesi ja anna muiden viettää juhannusta niin kuin tahtoo

Vierailija
22/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteet. Onhan ihmisillä esim. jouluperinteetkin vaikka sää olis ihan paska. Samoin vappuna, jne. Tee sinä omat perinteesi ja anna muiden viettää juhannusta niin kuin tahtoo

En ole koskaan pitänyt juhannusta erityisenä. Niihin "perinteisiin" kuitenkin aikoinaan sopeuduin, vaikka olis miten vituttanut. Nyt saan jo määritellä ihan itse, kuinka vapaani vietän ja se jos mikä on onnea.

- ap -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska joku kuitenkin kysyy mitä teit juhannuksena ja olisi noloa sanoa että "en mitään, olin kotona".

Siinä nyt ei ole mitään noloa.

Yks tinder-mies, joka oli siihen mennessä vaikuttanyt varsin hyvältä tyypiltä, lakkasi keskustelemasta mun kanssa, kun kuuli etten ollut tehnyt mitään erityistä juhannuksena, vaan ollut vain kotona :'D

Vierailija
24/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeimman juhannuksen olen viettänyt tuttavan mökillä. Satoi, satoi ja joka päivä satoi. Sen aikaisen naisen kanssa saatiin molemmat nuha palelemisesta. Lopulta kypsyttiin niin että lähdettiin taksilla pois. Maksoi "vain" 430 markkaa. Silloin tuntui lämmin suihku paremmalta kuin koskaan. Ainoa kerta muuten kun yhtäaikaa suihkussa tilanne ei etene kiihkeään toimintaan.

Siellä mökillä yritettiin pysyä lämpimänä saunalla. Mitään takkaa tai lämmön lähdettä ei mökissä ollut. Sateen takia ei voitu grillata. Ruoka tehtiin sellaisella kahden levyn paistojutulla. Juomia oli enemmän kuin tarpeeksi mutta ei sekään kaikkea paranna. Se on varma että pyrin pysymään mukavuuksien lähellä.

Vierailija
25/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se voi olla niin suuri ongelma jollekin? Jos sulla AP ei oo juhannuksena mitään elämää niin älä ole katkera. Me lähdetään isolla porukalla mökille ja pidetään oikeen kunnon perinteiset mökkipippalot! 🙈🙈

Vierailija
26/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä menen joka ikisenä vuonna juhannuksena mökille, satoi tai paistoi. Piste.

Vierailija
27/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sinne nyt vaan on päästävä. Menen aina mökille kun vain pääsen ja juhannus on yksi niitä aikoja kun sinne pääsen. Ei todellakaan huvita olla kaupungissa kesällä vapaaehtoisesti.

Vierailija
28/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se voi olla niin suuri ongelma jollekin? Jos sulla AP ei oo juhannuksena mitään elämää niin älä ole katkera. Me lähdetään isolla porukalla mökille ja pidetään oikeen kunnon perinteiset mökkipippalot! 🙈🙈

Sitä elämää oli joskus liikaakin. Ja porukkaa. Ja pippaloita. Nyt en lähtisi mökille kuin ehkä siinä tapauksessa, että olisi pyssyn piippu ohimolla.

- ap -

Vierailija
29/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne pitää änkeä siltikin. Viikonloppuja on muitakin kesällä. Juhannuksessa ei ole mitään erityistä.

Sitä itsekkin olen ihmettelyt, ja etenkin parina viimeisimpänä juhannuksena, sillä vettä on satanut ihan hirveesti ja ilma on muutenkin ollut kylmää kalseaa kuin Alaskassa.

Ihan naurettavalta on näyttänyt katsella värjötteleviä mökkijuhannustaan viettäviä ihmisparkoja talvitamineet päällään virittelemässä kylmän kalseassa kelissä juhannustunnelmaa mökkiensä pihapiireissä.

Kädet kylmästä kohmeisina on sitten sitä grillimakkaran kyrsää mussotettu jossain perähikiän mökkipahasessa alkoholin lämmittävän vaikutuksen voimin, ja loppuyöstä on jo tapeltu mökkivieraiden kanssa tai pariskunnat riidelleet muuten vaan, että kun piti tänne tulla, vaikka olisi voitu olla kotona lämpimässä.....

Aurinkoisessa säässä mä olen kaksi viimeistä juhannusta mökillä viettänyt. Ei koko Suomessa samanlainen sää ole aina. Eipä silti että mua haittaisi sadekaan. Mökillä on kivempaa kuin kaupungissa säällä kuin säällä.

En ymmärrä yhtään aloituksen pointtia. Ei mökille kenenkään ole pakko mennä jos ei halua. Miksi ihmeessä se joitakuita sitten häiritsee, että jotkut meistä haluavat? Ei mulle tulisi mieleenkään kitistä siitä, että jotkut eivät halua juhannukseksi mökille.

Vierailija
30/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan pitänyt juhannusta erityisenä. Niihin "perinteisiin" kuitenkin aikoinaan sopeuduin, vaikka olis miten vituttanut. Nyt saan jo määritellä ihan itse, kuinka vapaani vietän ja se jos mikä on onnea.

- ap -

Eli miksi sinua sitten häiritsee muiden ihmisten mökkijuhannukset, kun itsekin saat sitä viettää haluamallasi tavalla?

Vierailija
31/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla mökki  = huitsin nevadassa sijaitseva lautahökkeli hyttysten keskellä ilman mitään mukavuuksia.

Meillä mökki = meren rannalla, sähköt on ja juokseva lämmin vesi. Useampi makkari, keittiöstäkin merinäköala ja iso olohuone oleskelua varten. Lokoisampaa siellä on pitkäää viikonloppua viettää, kun saunasta pääsee suoraan mereen. Ei haittaa huonot kelitkään.

32/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suksiboksi tuulessa viheltäen mennään jumalattomalla kiirellä, levottamasti puikkelehtien jo toisten persuksissa roikkuen. Auvoista suven juhlaa.

Vierailija
33/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan mökkeilyä yli kaiken. Mulle mökkeily on tosi tärkeää... Haluan kesällä viettää aikaa mökillä ja ylipäänsä kaikkialla "landella" niin paljon kuin mahdollista. Asun Helsingissä ja tykkään kyllä asua siellä enkä muualle muuttaisi, mutta kesällä en halua olla siellä...

Mökkeily on mulle perinne. Olen yhden juhannuksen viettänyt kaupungissa ja olihan sekin ihan kiva, muttei missään nimessä ollut sitä tietynlaista juhannus fiilistä... Mulle juhannus on iso asia, sillä se on mun lempijuhla kaikista vuoden juhlista. Keskikesän juhla. Mökki ja kesä ❤️

Vierailija
34/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähen ihan perinteiselle alkeelliselle mökille jossa ei juoksevaa vettäkään ole. Nautin siellä elämästä ja rauhasta. Katselen järvellä olevia joutsenia, kuuntelen Kuikan ääniä, katselen keveitä aaltoja järvellä.. ai että 👌

Vierailija
35/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan sitä kun odotukset tulevat ulkopuolelta. Haluaisin olla vaan kotona, vaikka saunoa omassa puulämmitteisessä saunassa ja nukkua omassa isossa sängyssä. Vaan mies haluaa ties minne kissanristiäisiin ja se ei käy että mä jään kotiin ja hän menee. Ja _aina_ sataa vettä ja on kylmä.

Vierailija
36/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietetään kesän kaikki vapaat hetket mökillä, alkeellisissa oloissa ja ilman sen kummempia mukavuuksia, sauna ja ranta löytyy ja se on täydellistä meille. Sade ei haittaa, kunhan ei ole 2 metrin hankea pihalla ja pimeää.

Vierailija
37/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä tätä mökki-innostusta. Itse vietän juhannuksen tänä vuonna kylpylässä ja Saimaan illallisristeilyllä. Viime vuonna grillasin ja telttailin.

Vierailija
38/38 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla mökki  = huitsin nevadassa sijaitseva lautahökkeli hyttysten keskellä ilman mitään mukavuuksia.

Meillä mökki = meren rannalla, sähköt on ja juokseva lämmin vesi. Useampi makkari, keittiöstäkin merinäköala ja iso olohuone oleskelua varten. Lokoisampaa siellä on pitkäää viikonloppua viettää, kun saunasta pääsee suoraan mereen. Ei haittaa huonot kelitkään.

:D Juu, mutta useammalla suomalaisella se kesämökki on todellakin kaikkea muuta kuin sinun luksustasoinen mökkisi. 

Se on alkeellinen ja rakennettu joskus vuonna 1950 - 70, ja vaikka siihen on pikkuisia remontteja tehtykkin vuosien varrella, niin edelleenkin pihan perältä löytyy useimpien mökkien käymälä, joka on perinteinen ulkohuussi - ehkä huussiin on saatu hommittua reiän ympäröivä tyroksikehikko joskus 1990-luvulla; ja saunan kiukaan kivet joskus vaihdettua.  Ehkä jokin kesä taakse päin on saatu kattoa pilkittyä sen verran, ettei vesi nyt suoraan sänkyyn satele. 

Monella mökillä ei ole vieläkään sähköjä, ja siellä sitä sitten kaikenmaailman muilla valonlähteillä yritetään sitä huussia löytää iltojen pimetessään. 

Tiskaaminen on hankalaa, kun ei ole kuin se vati ja muurinpadassa lämmitetty vesi tai kaasuliedellä kuumennettu vesi kattilassa. 

Mökin ranta saattaa olla turakko tai muuten vaan kivikkoinen ja mutapohjainen tummavetinen pikkulampi tai pikkuinen järven lätäkkö.

Itikat laulaa iltaisin ja paarmat sekä ampiaiset surraa päivisin. Hiiret jyrsivät mökin lautalattian alla ja nurkista pilkistelevät illan pimeällä.

Tässä nyt ensi alkuun alkeellisen mökin mukavuuksista;hihihiiii... ei tee mieli mennä edes muulloin kuin juhannuksenakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä