Minkälaista ruokaa rikkaat ihmiset syövät?
Kommentit (58)
Kaviaaria ja shampanjaa. Ei mitään muuta, koskaan.
Pihviä ja perunoita. Mun mielestä lihalle voisi laittaa jonkun haittaveron ettei köyhät pystyis syömään.
Meren antimia, jotka ne huuhtelevat alas laatuviineillä.
Vaihtelee. Sellaista kuin nyt sattuvat haluamaan. Esim. omat vanhempani on kohtuu rikkaita, mutta syövät tänä päivänäkin tyyliin 1950-luvun maaseutu-Suomen yksinkertainen perusruoka. Eli perunaa, ruskeaa soossia, kahvin kanssa pullaa, paljon leipää. Ei heitä ole ikinä oikein ruoka erityisesti kiinnostanut.
Itse en ole rikas, koska mulla ei juuri ole omaisuutta, mutta hyvät tulot on. Olen Välimeren ruokavalion tyyliin syövä pescovegetaristi, jonka ruokavalio on paljolti sellainen mitä monet ajattelee "rikkaiden" syövän: menee paljon avokadoja, eksoottisia hedelmiä ja mausteita, ulkomaalaisia juustoja jne.
Monipuolista, lihaa, kalaa, kasviksia, juureksia, juustoja jne.
Yleensä hyvin terveellistä ja vähän jalostettua.
Lounaaksi söin toast skagenin, jonka kulautin alas lasillisella Chablísta. Sen päälle vielä tilkkanen akvavitia. Kokkini aikoi illalliseksi valmistaa sillien jälkeen hanhenmaksaa ja pääruoaksi ihania quenellejä, koska kuulemma kartanonhoitaja oli saanut mukavan kalansaaliin aamulla. Kesällä on kiva syödä kalaa ja muutenkin vähän kevyemmin.
Minä haluan chateaubriandini heti!
T. Vuoristoneuvos Tuura
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan chateaubriandini heti!
T. Vuoristoneuvos Tuura
Meillä on vain borssikeittoa valitettavasti.
Terveellistä ja edullista perusruokaa - perunaa, juureksia, kasviksia. Kalaa. Täysjyväleipää. Itsepoimittuja kotimaisia marjoja. Hedelmiä. Herkkuina pähkinöitä ja suklaita.
Vierailija kirjoitti:
Noin niinkuin yleensä?
spagettia, perunalaatikoita jne.. ei mitään kovinkaan kummallista. Mutta eineksiä ei oikein koskaan. Joskus 15v sitten tosin segelbåtenilla jotain hodareita nakeista, mutta botski myyty kun ei kukaan enää jaksanu noita jokavuotisia tukholmareissuja pysähdyksineen ahvenanmaalla ja hankoossa.
Grillissäkin lähinnä nautaa ja possua yms vihannesviritelmiä juustoineen. Kaikki tehdään itse.
Pikaruokapaikoissa ei käydä, eikä pahemmin hetkauta laitttaa 130e menemään ravintolassa ku mamma, pappa ja 3 lasta syö kalaa ja pippuripihviä.. ja se nuorin joka ihastunu mustekaloihin.. Tosin nekin käytännössä tuntemattomia noiden kuukauden ulkomaanmatkojen ulkopuolella. Ulkomailla sitten 1-2 moista ateriaa päivässä ja omassa kämpässä lähinnä aamupalat ja iltapalat ja välillä joko lounas tai päivällinen.
Minun kokemukseni mukaan paljon marjoja ja hedelmiä sekä kalaa. Annokset aika pieniä mutta laadukkaita ja värikkäitä.
Tällä hetkellä söisin kotimaisia mansikoita. 500 gramman rasialla oli hintaa 7,90 euroa, joten ostin egyptiläisiä viinirypäleitä hintaan 1,99. Tuoreita marjoja ostaisin todella paljon näin kesällä, jos rahaa olisi enemmän.
Ihan tavallista, mutta sipsin ja karkin sijaan elämyksiä haetaan useammin esimerkiksi ravintolaillallisista. Vähemmän eineksiä. Harva tuhlaa holtittomasti, ainakaan omin avuin rikastunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin niinkuin yleensä?
spagettia, perunalaatikoita jne.. ei mitään kovinkaan kummallista. Mutta eineksiä ei oikein koskaan. Joskus 15v sitten tosin segelbåtenilla jotain hodareita nakeista, mutta botski myyty kun ei kukaan enää jaksanu noita jokavuotisia tukholmareissuja pysähdyksineen ahvenanmaalla ja hankoossa.
Grillissäkin lähinnä nautaa ja possua yms vihannesviritelmiä juustoineen. Kaikki tehdään itse.
Pikaruokapaikoissa ei käydä, eikä pahemmin hetkauta laitttaa 130e menemään ravintolassa ku mamma, pappa ja 3 lasta syö kalaa ja pippuripihviä.. ja se nuorin joka ihastunu mustekaloihin.. Tosin nekin käytännössä tuntemattomia noiden kuukauden ulkomaanmatkojen ulkopuolella. Ulkomailla sitten 1-2 moista ateriaa päivässä ja omassa kämpässä lähinnä aamupalat ja iltapalat ja välillä joko lounas tai päivällinen.
130 euroa viidelle ravintolassa pippuripihvit/kalaa? Käydään miehen kanssa kaksin, ja noin 100 eur menee jo kahteen pippuripihviin ja viinilasillisiin. Puhumattakaan alkupalasta tai jälkkäristä.
Me syömme (hyvätuloisina) monipuolisesti, luomua ja aina jos mahdollista niin suomalaista/lähiruokaa. Ravintolassa voi käydä arkenakin (mutta pitkien työpäivien vuoksi ei usein jaksa eli vaikka on rahaa ei välttämättä ole aikaa kun jostain ne rahat tehdään kuitenkin ☺).
Kullalla kuorrutettua makaronianlaatikkoa ja timanttivissyä, jossa hienojakoista timanttimursketta.
Ihan normaalia ruokaa.
Rikkaaksi tullaan olematta tuhlaamatta.
Valikoimaa ja lisukkeita ehkä reilummin.
Kauden tarjonnan mukaan, silloin kun ko. tuote parhaimmillaan (ja edullisimmillasn).
Hernekeittopäiväkin on hyvää fileittein syännin väliin.
Juomana viinejä.
Vierailija kirjoitti:
Pihviä ja perunoita. Mun mielestä lihalle voisi laittaa jonkun haittaveron ettei köyhät pystyis syömään.
Pihvi nyt ei ole mitään luksusta varsinkaan kotimaisesta lihasta tehtynä.
Mutta kokonaisena grillattu file oli hyvää! Mieluummin sellaista.
Aitoa ruokaa.Laadukkaista raaka-aineista ja hyvin valmistettuna. Ei tarvitse olla rikas syödäkseen hyvin ja terveellisesti.