Auts, keksin aika kylmäävän vastarepliikin feissareille...
Ei taida kehdata käyttää, kuin röyhkeimpiin tapauksiin.
"Olen kiinnostunut, mutten halua maksaa teidän palkkojanne...Tuen toista kautta."
Kommentit (40)
Itse sanon heti alkuun, että en aio antaa rahaa tai tietojani ilman että olisin miettinyt asiaa yön yli. Sitten sanon, että voimme kyllä jutella asiasta niin kauan kun feissari haluaa ja mennä vaikka kahville puhumaan ihmisoikeuksista. Kukaan ei ole halunnut hukata työaikaansa minuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feissarit on pääosin nuoria, jotka eivät vielä muita töitä saa. En ymmärrä miksi heille pitää olla epäkohtelias. Minulle ei ole suuri vaiva sanoa "Ei kiitos" tai "Kiitos mutta en ole kiinnostunut".
Sama juttu puhelinmyyjien kanssa. Niillekin voi sanoa kohteliaasti "En ole kiinnostunut, mukavaa päivänjatkoa" ja luuri kiinni.
Töykeys on yleensä tarpeetonta.
Kun se "ei kiitos" ei tunnu riittävän! Sitten en ole enää ystävällinen!
Tekevät vaan niinkuin käsketään. Eikä heillä ole vaihtoehtoja, tulee potkut.
Jos minulta tullaan kysymään että kiinnostaako ihmisikeudet, niin sanon että ei kiinnosta lainkaan. Ja tämä onkin ihan totuuudenmukainen vastaus.
Kannattaa sanoa, että on jo lahjoittaja.
Mä vaan kävelen ohi luomatta heihin katsettakaan.
Eikä edes tarvitse sanoa mitään.
"Voitko siirtyä?" "Olen työtön" toimii hyvin. Muita:
"Mennään vaan rupattelemaan, lääkäri kertoi just että mulla on tuhkarokko, halataanko?"
"Anna vitonen bussilippuun."
"Osta Vartiotorni."
"Mitä mieltä olet jäätiköiden sulamisesta ja ilmastonmuutokseta?"
"Njet bonjimaj."/"Je ne comprend pa."
Harva jaksaa turistin kanssa vääntää.
Vierailija kirjoitti:
"Mitä mieltä olet jäätiköiden sulamisesta ja ilmastonmuutokseta?"
"Njet bonjimaj."/"Je ne comprend pa."
Harva jaksaa turistin kanssa vääntää.
Tai idiootin kanssa joka yrittää vääntää suomimurteella ulkomaankieliä
Ahdistaa kun eivät usko ja jatkavat tuputtamista. Sitten tulee mankuvia kerjäläisiä roikkuun hihaan helisytteleen kolikoita kupposen pohjalla. Vältän tiettyjä kauppoja ja alueita tuon takia.
Kerran kuulin kahvilla kun takanani puhui jonkun järjestön feissareita että joo sain tossa pari hölmöö hööpötettyä lahjoittajaksi. Tästä on aikaa, mut vieläkin harmittaa etten laittanu julkista palautetta järjestölle silloin.
Mä sanon aina, että "anteeks, nyt kissa tulee" ja vedän oven ihan raolleen, jos joku ovelle asti vaivautuu. Usein eivät vaivaudu jatkamaan. On mulla oikeastikin kissa, mutta ulkoilu sitä ei kiinnosta paskaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feissarit on pääosin nuoria, jotka eivät vielä muita töitä saa. En ymmärrä miksi heille pitää olla epäkohtelias. Minulle ei ole suuri vaiva sanoa "Ei kiitos" tai "Kiitos mutta en ole kiinnostunut".
Sama juttu puhelinmyyjien kanssa. Niillekin voi sanoa kohteliaasti "En ole kiinnostunut, mukavaa päivänjatkoa" ja luuri kiinni.
Mistä kiität kerjäläistä?
Se ei tarjoa sulle mitään vaan kinuaa rahojasi ilman vastinetta.
Mä annan niille puoliksi syödyn banaanin, että vie siitä niille maailman lapsille. Kiitos.
Suuri osa lahjottajista tulee feissareiden kautta, toimii paremmin kuin kalliit mainoskampanjat.
Eli maksamalla heidän palkan pyörii lahjoitukset paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut että mulla on suoramarkkinointikielto mikä koskee myös teitä. Jos usein kävisin jossain kampissa tai vastaaavassa, missä näitä on paljon, askartelisin kaulaan EI MAINOKSIA -kyltin.
Tosi aikuismaista..
Vältän huolellisesti katsekontaktia.
Säästän molempien aikaa.
On typerää kerjätä kk.lahjoituksia kadulla liikennepaikkojen liepeillä. Ei siellä kukaan tyhjän päiten maleksi, vaan on matkalla bussiin.
Vielä ärsyttävämpiä on väkisinkaupustelijat.
Kävele reippaasti ohi vaan.
Vierailija kirjoitti:
Samat sanat. Ja jos jää vänkäämään, totean ykskantaan, että minulla on nyt kiire.
Olen itse toiminut hetken puhelinmyyjänä ja todennut, että lyhyt ja napakka ei kiitos on paras.
Siinä hommassa muuten huomasi, miten kiltit ihmiset eivät kerta kaikkiaan osanneet kieltäytyä ja sitten toisaalta oli mielenkiintoista, kuinka jotkut passiivis-aggressiiviset, aikuiset ihmiset jaksoivat keksiä mitä mielikuvituksellisimpia selityksiä. Tuolle kohteliaan simppelille ei:lle oli vaikea panna vastaan.
Minua kyrsii Iso Numeron kaupustelijat, jotka kiertävät ratikka- ja bussipysäkkejä. En todellakaan osta heiltä mitään, enkä anna hiluja kuppiinkaan.
Menkööt muualle kerjäämään, perhanan huumekauppiaat.
Mulle opetettiin puhelinmyyntityössä, että kolme kertaa kieltäytyneelle ei vaan saa myydyksi. Ota uusi puhelu.