Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hilloatko tarpeetonta esinettä kotonasi mieluummin kuin että lahjoittaisit sen vähävaraiselle lähisukulaiselle?

Vierailija
18.06.2018 |

Sisko osti uuden fitnesskellon ja kysyi, ostanko häneltä hänen vanhan kellonsa muutamalla kympillä. En ostanut. Ajattelin että jos ostan joskus, niin sama ostaa uusi ja uudempaa mallia oleva, kun hintaeroa ei tule kovin paljon.

Siskon vanha kello on hänellä tarpeettomana ja minä olen ilman kelloa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos hän on ajatellut myyvänsä sen esim. Torissa esim. 50 € ja ajatteli kysyä, haluatko sinä sen halvemmalla. Ei ehkä ole "hilloamassa" sitä kotonaan loputtomiin.

Hän sanoi "no antaa tuolla laatikossa sitten". Ei puhunut Torista tms. mitään.

"......kunnes saan aikaiseksi laittaa sen myyntiin."

Sovitaan niin.

Tämän ketjun tarkoitus oli puhua muustakin kuin tuosta nimenomaisesta kellosta.

Ilimoja pittää! Mites teillä on kesä alkanut?

Kivasti lähtenyt loma käyntiin. Toivottavasti saadaan vähän sadetta pelloille piakkoin.

Mukava kuulla. Lehmät kasvaa hyvin jos sataa sopivasti ja on lämmintä. Ja jos on lampaita niin toivotaan että tulee hyvä pellavasato.

Tuolla liikkuu huhuja että joku aikoo tehdä hilloa jostain fitness-kellosta. En oikein ymmärrä näitä nykyajan ruokia mutta jos tuollaisesta diggaa niin ei se kai minulle kuulu.

Nykynuoret...toisaalta kellohillokin kuulostaa paremmalta kuin kaupan hillo, aion sukujuhlissa olla tarkkana ja huomauttaa jos täytekakun välissa maistuu Pirkka ;)

MInusta täytekakun pitäisi olla tehty marjoista ja ehkä hedelmistä. Pirkka saattaa sopia voileipäkakkuun mutta kannattaa mainita asiasta vegeille ja vegaaneille. Jos Pirkka on oikein flegmaattinen niin ehkä se on enempi kasvis.

Isoäitini teki upeita mansikkakakkuja mutta niissä oli aina yksi kerros jotain kirpeää, yleensä punaviinimarjaa. Lastensuojeluilmoitusta pukkaisi varmasti nykyaikana tuollaisesta lasten kiusaamisesta.

Vierailija
22/27 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan omat turhat tavarani läheisille, jos he niitä haluavat. He ovat minulle tärkeämpiä kuin muutama kymppi rahaa. Eikä se tunnu omassa kk-budjetissani, mutta tietenkin ymmärrän, jos se on jollekin iso raha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko hieman tarkentaa noita hintoja. Eli paljonko siskosi pyysi ja mitä uusi vastaava maksaa nyt kaupassa?

Kuulostaa taas siltä, että ap haluaa kaiken aina ilmaiseksi.

Vähävaraisen sukulaisen oletettu halu on siis ratkaiseva tekijä. Entä jos vähävarainen sukulainen ei halua aina kaikkea ilmaiseksi? Miten mielestäsi silloin tulee toimia? Sinulla esimerkiksi on autotallissa sohva ja sukulaiselta palaa talo. Miten toimit?

Koitat nyt verrata tilannetta jossa toinen on menettänyt mahdollisesta paljonkin omaisuuttaan täysin turhaan fitneskelloon jota ei henkilöllä edes alunperin ollut.

Vierailija
24/27 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisko osti uuden fitnesskellon ja kysyi, ostanko häneltä hänen vanhan kellonsa muutamalla kympillä. En ostanut. Ajattelin että jos ostan joskus, niin sama ostaa uusi ja uudempaa mallia oleva, kun hintaeroa ei tule kovin paljon.

Siskon vanha kello on hänellä tarpeettomana ja minä olen ilman kelloa.

Miksi ihmeessä pitäisi luovuttaa toiselle ilmaiseksi jotain mistä on itse maksanut?

Vierailija
25/27 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän hillota pipoa jo kolmatta vuotta. Keitän ja keitän eikä tuo näytä hilloksi muuttuvan. Mitä teen väärin.

Vierailija
26/27 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän hillota pipoa jo kolmatta vuotta. Keitän ja keitän eikä tuo näytä hilloksi muuttuvan. Mitä teen väärin.

Yleensä ostopipoille riittää parin vuoden keittäminen mutta parempilaatuiset ei hilloonnu millään. Käytä se ensin tehosekottimessa. Kokonaisesta piposta ei tule kuin karvainen pettynys.

Vierailija
27/27 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avauksesta tehtävä johtopäätös on, että ap on pummi, joka haluaa loisia muiden kustannuksella. Mikä ihmeen velvollisuus muilla on lahjoittaa sinulle arvotavaraa toimien sosiaalitoimiston ja pankin risteytymänä? 

Vain erittäin läheiseltä ihmiseltä voisin hyväksyä spontaanin tarjouksen vastaanottaa jotain ilmaiseksi ilman korvausta. Odotus ilmaisuudesta on moukkamaista käytöstä, kuten myös olla tarjoamatta korvausta. Lahjoittaja ei välttämättä mitään halua, mutta aina on korvausta tarjottava. Muussa tapauksessa on todellakin vain pummi.