Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Överiempaattisen ihmisen ihmissuhteet. Miten välttää jatkuva uskotun rooliin päätyminen?

Vierailija
18.06.2018 |

Miten sinä olet toiminut välttääksesi sen, etteivät ihmiset koko ajan yrittäisi uskoutumiseen sinulle asioistaan? Oletko onnistunut välttämään tämän? Ihmissuhteet eivät ole oikein toimivan oloisia, jos niissä pääpaino on jatkuvassa uskoutumisessa. Ihmisten tapaaminen käy silloin henkisesti melko raskaaksi.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
62/62 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisia näkökantoja. Oletan, että oma ajautumiseni ilmaiseksi kaveri-terapeutiksi johtuu siitä, että olen kotonani ollut pikkuvanha ainokainen ja minuakin on vähän niinkuin pidetty yhtenä aikuisista. Ei tosin mitään traumoja ole taustalla.

Muuten olen luonteeltani kiltti, kohtelias, avulias ja pyrin miellyttämään ja luomaan sopusointua. Kuuntelen mielelläni ja ratkon ongelmia. Kieltäytyminen on vaikeaa, koska koen sen epäkohteliaaksi toista kohtaan. Siis mietin aivan liikaa sen toisen näkökulmasta. Siispä joustan ja teen vaikka hampaat irvessä, vaikkei huvittaisi.

Typerää, myönnän. Nyt opettelen ne rajat, olenhan jo keski-iässä.

Kun olen maailmaa seuraillut, olen todennut, että kaltaisiani mielellään hyväksikäytetään ja jopa narsistiset persoonallisuushäiriöiset hakeutuvat seuraan, koska helppo uhri. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä