Ihan tavallisia ruokia joita et kuitenkaan ole maistanut? Minä vuonna olet syntynyt?
Tuli mieleen tuosta kananmunakastike-gatesta tää, eli mikä on sellainen, ihan tavallinen suomalainen ruoka, jota et kuitenkaan ole koskaan syönyt. Jos haluat, ni kerro vielä mikset ole syönyt sitä.
Itsellä se on pinaattikeitto, olen syntynyt vuonna -74.
Nuorempana en tykännyt mistään keittoruoasta ja nyt näin vanhempana en ole vaan törmännyt missään lounasruokalassa.
Kommentit (292)
Eikös koulussa aina ollut pinaattikeittoa listalla silloin tällöin? Itse en kyllä siitä tykännyt, aikuisiällä menee. N76
mä en oo ikinä syöny karjalan piirakkaa sillä tavallla et siin pääl on smetanaa mun kaveri syö niin aina mut mä en oo viel maistanu
Otsikon perusteella olin tulossa sanomaan kananmunakastike. En kyllä tiedä onko se tavallinen ruoka, ei mitään hajua millaista se on.
Lihamureketta ja kesäkeittoa olen syönyt ekaa kertaa vuoden sisällä.
27 v.
Ja syy: ihan sattuma, ei ole mitään erityistä minusta riippuvaa syytä miksen ollut syönyt noita, ei vain ole sattunut vastaan eikä tullut mieleen tehdä. Koulussa ei ollut koskaan. - 4
En muista koskaan syöneeni nötköttiä tai siskonmakkaraa missään muodossa. Olen syntynyt vuonna 1985.
Siskonmakkarakeitto. Kaikkea lapsena syötiin mutta tuohon en törmännyt ja aikuisiällä jo pelkkä ulkonäkö puistattaa.
N-83
Vierailija kirjoitti:
Sushi
-76, eli 42v
Ohhoh, minä olenkin ollut käymättä ulkona syömässä pidempään kuin luulinkaan, kun sushikin on ihan tavallinen suomalainen ruoka.
Mämmi
(tämä tosin johtuu enimmäkseen uskonnostani, mämmi ei kuulu pääsiäisperinteisiimme).
1985
Olen syntynyt 1985.
En ole koskaan maistanut maksalaatikkoa. Koulussa sitä tarjottiin porkkanaraasteen ja näkkärin kera. Mutta en pystynyt koskaan edes maistamaan, koska se haju mikä siitä lähti oli jotenkin niin oksettava. Myös ulkonäkö on etova. En pystyisi maistamaan vieläkään.
thtrshhtr kirjoitti:
Olen syntynyt 1985.
En ole koskaan maistanut maksalaatikkoa. Koulussa sitä tarjottiin porkkanaraasteen ja näkkärin kera. Mutta en pystynyt koskaan edes maistamaan, koska se haju mikä siitä lähti oli jotenkin niin oksettava. Myös ulkonäkö on etova. En pystyisi maistamaan vieläkään.
Maksalaatikko on herkkua! Itse koulussa olisin toivonut sitä makaronilaatikon sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sushi
-76, eli 42vOhhoh, minä olenkin ollut käymättä ulkona syömässä pidempään kuin luulinkaan, kun sushikin on ihan tavallinen suomalainen ruoka.
Kyllä se uusi pizza alkaa olemaan. Hyvää sushia tosin ei saa kuin parista paikasta Helsingissä.
Lasimestarin silliä. Suolasilliä syön, mutta maustettuja en ole nähnyt tarpeelliseksi matjesillin pahan maun takia.
Vierailija kirjoitti:
Sushi
-76, eli 42v
"Ihan tavallinen suomalainen ruoka"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sushi
-76, eli 42vOhhoh, minä olenkin ollut käymättä ulkona syömässä pidempään kuin luulinkaan, kun sushikin on ihan tavallinen suomalainen ruoka.
Kyllä se uusi pizza alkaa olemaan. Hyvää sushia tosin ei saa kuin parista paikasta Helsingissä.
Ootko oikeasti testannu kaikki Helsingin sushi-paikat?
Sushi, nepalilainen, malesialainen, indonesialainen, intialainen, korealainen jms.
Kiinalaista olen syönyt.
Vierailija kirjoitti:
Omat muistikuvat lapsuudesta ovat sellaisia, että sitä syötiin vikisemättä, mitä tarjottiin. Siksi olen syönyt kaikkea. En kyllä tiedä, missä kiven alla on asuttu, jos ei olla edes kuultu kananmunakastikkeesta.
N46
P.S. Pinaattikeittoa voi tehdä itse tai ostaa kaupasta valmiina.
Olen sinua pari vuotta vanhempi, enkä muista lapsuudessa törmänneeni kananmunakastikkeeseen. Sen muistan että vähän kummeksuen parikymppisenä katsoin kun näin jonkun sellaista tekevän.
Sittemmin olen toki lukenut kyseisestä kastikkeesta useasti, tältä palstalta, ja tehnytkin pari kertaa viime vuosina.
Olen melko varma että monia muitakin ruokia on jäänyt maistamatta, vaikka sitä ikäpolvea olenkin, että esimerkiksi koulussa syötiin tai syötiin, itkettiin, oksennettiin ja syötiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sushi
-76, eli 42v"Ihan tavallinen suomalainen ruoka"
Puhuttiin vaan tavallisista ruoista.
Saan varmaan alapekutusten myrskyn iiik, mutta en ole koskaan maistanut Saarioisten roiskeläppää.
Omat muistikuvat lapsuudesta ovat sellaisia, että sitä syötiin vikisemättä, mitä tarjottiin. Siksi olen syönyt kaikkea. En kyllä tiedä, missä kiven alla on asuttu, jos ei olla edes kuultu kananmunakastikkeesta.
N46
P.S. Pinaattikeittoa voi tehdä itse tai ostaa kaupasta valmiina.