Miehen teini ei suostu lähtemään mökille juhannuksena
Teinin piti olla juhannus äidillään. Minun, miehen ja yhteisten lasten piti lähteä vanhempieni mökille ja lähdetäänkin. Teini tuleekin nyt muutaman päivän varoitusajalla meille juhannukseksi ja nyt pommittaa isäänsä viesteillä, että hän ei halua landelle. On se varmaan teinille tylsää, mutta kai meillä on silti oikeus pitää kiinni alkuperäisistä suunnitelmista? Mies ei jää teinin kanssa kaksin kotiin, älkää edes ehdottako.
Kommentit (421)
Te vahemmat olette aiheuttaneet tämän ongelman .Lapsessa ei ole mitään vikaa.Hän on sijaiskärsijä.Aikoinaan olette eronneet ja kuteneet tämän uusperheen.En minäkään 14-vuotiaana teininä lähtisi nyt mökille palelemaan ja katselemaan uuspeheen pentujen lellimistä. Karkaisin vaikka kaverilleni,ettei tarvitse tulla mukaan sinne.Yököttää suorastaan. Olette jo niin paljon aiheuttaneet murhetta tälle lapsellenne elämän aikana-toivottavasti toimii karman laki.
Siis tätä mieltä on isoäiti 68 v.
Kyllä 14-vuotias nyt pärjää yksin kotona. On varmaan ihan tyytåväinen. Onks nää nykynuoret niin lapsellisia vielä, että tarvitaan isi ja äiti tekemään kaikki ja valvomaan joka asiaa. Kyllä me saatiin tossa iässä olla yksin kotona. Ehkä se oli se, että vanhemmat luotti meihin. Silloin ei ollu ees kännyköitä vielä eikä mökillä puhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Te vahemmat olette aiheuttaneet tämän ongelman .Lapsessa ei ole mitään vikaa.Hän on sijaiskärsijä.Aikoinaan olette eronneet ja kuteneet tämän uusperheen.En minäkään 14-vuotiaana teininä lähtisi nyt mökille palelemaan ja katselemaan uuspeheen pentujen lellimistä. Karkaisin vaikka kaverilleni,ettei tarvitse tulla mukaan sinne.Yököttää suorastaan. Olette jo niin paljon aiheuttaneet murhetta tälle lapsellenne elämän aikana-toivottavasti toimii karman laki.
Oi että, sä ootkin kiva isoäiti.
Vierailija kirjoitti:
Isän perhe sentään haluaa viettää lapsen kanssa juhannusta, kun taas äiti ei halua. Minä kyllä päästäisin teinin mieluummin jonkun kaverin luokse kuin veisin väkisin mökille kiukuttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tätä mieltä on isoäiti 68 v.Oi että, sä ootkin kiva isoäiti.
Oikeassa on kuitenkin.
Teini voi myös vedättää. Sillä on siellä teidän kodin lähellä jotain kavereita, jonka kanssa haluaa ryypätä ja vehdata. Eli en todellakaan jättäisi omin nokkineen kotiin; pahimmassa tapauksessa on kämppä hajalla ja poliisit lastensuojeluilmoituksen kanssa soittelemassa perään.
Mitäs pahaa perheen pikkulapset ovat tehneet, ettei heitä saisi ottaa huomioon?
Hankala tilanne. Jos teini pakotetaan mukaan ilman kaveria, niin saattaa pilata juhlatunnelman koko porukalta kiukuttelullaan. Vaihtoehtoina näkisin 1. teinille kaveri mukaan tai 2. teini jonkun (luotettavan) kaverin perheen luo jussia viettämään.
Mä olin 14-vuotiaana 3,5 viikkoa yksin kotona, kun vanhemmat oli mökillä. Musta oli hauskaa pyörittää kotia ja ottaa vastuuta itsestäni ja kissasta.
Vierailija kirjoitti:
Teini on 14 eikä tosiaankaan saa jäädä yksin kotiin. Mies taas haluaa mökille. Äidin yllättävästä (tai "yllättävästä") menosta on kyse. Mökkireissu on jo sovittu juttu ja lapset odottavat sitä, ei olisi oikein perua.
ap
Meillä teini täytti just 15, ja jää kyllä kotiin, kun mennään miehen kanssa juhannuksena mökille. Pärjää kyllä, on tässä vuoden sisään ollut jo 2 x viikon etelänlomamatkan ajan itsekseen kotona, kun ei huvittanut lähteä mukaan reissuun.
Missä ap vietit itse juhannuksesi teininä?
Mies jää teinin kanssa kaupunkiin. Saavat näin kahdenkeskistä aikaa. Uusilla lapsilla on isä luonaan koko ajan mutta teinillä harvoin. Taisit rikkoa tämän 14 vuotiaan perheen? Nyt pilaat nuoren juhannuksenkin.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän monessa perheessä näköjään teinit päättävät perheen menemisistä. Ei ihme, että nuoriso voi pahoin, kun vanhemmista ei ole pättämään edes juhannuksen vietosta. Yrittäkää nyt hyvät ihmiset olla vanhempia niille lapsillenne.
Nuoriso voi nykyään paremmin kuin koskaan. Heidät on huomioitu paremmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teini on 14 eikä tosiaankaan saa jäädä yksin kotiin. Mies taas haluaa mökille. Äidin yllättävästä (tai "yllättävästä") menosta on kyse. Mökkireissu on jo sovittu juttu ja lapset odottavat sitä, ei olisi oikein perua.
ap
Meillä teini täytti just 15, ja jää kyllä kotiin, kun mennään miehen kanssa juhannuksena mökille. Pärjää kyllä, on tässä vuoden sisään ollut jo 2 x viikon etelänlomamatkan ajan itsekseen kotona, kun ei huvittanut lähteä mukaan reissuun.
en ole ap, mutta itse vietin 8 luokan juhannuksen yli 20 vuotiaiden bileissä sohvalle sammuneena. Vanhemmat sitten mökiltä palatessaan kehu kuinka reipas tyttö olen kun koti oli siisti. ( en ollut kotona kuin heidän lähtiessä ja muutama tunti ennen paluuta.
t: tyttö .80 turusta.
Vierailija kirjoitti:
ap
Eiköhän teinikin mökillä pärjää, varsinkin jos on nettiyhteys ja muita mukavuuksia. Onko?
Vierailija kirjoitti:
Juhannuksena mökille? Taidatte olla maalaisia?
M52, Eira
Ai sinusta tyypillinen Juhannus vietetään Helsingin kantakaupungissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lapset odottavat" :-D Kukapa ei odottaisi, että pääsee kylmään ja sateeseen itikoiden syötäväksi moneksi päiväksi alkeellisiin olosuhteisiin tylsistymään kuoliaaksi. Jääkää kaikki kaupunkiin. Te sinne mökille haluatte, ei ne lapset. En tajua kuinka kukaan voi tykätä olla mökillä.
Kyllä, lapset odottaa serkkujen kanssa leikkimistä.
Kaveri voisi olla teinille hyvä houkutus, mutta auto täyttyy jo omasta väestä :/
ap
Esim. sinä (ei teinit, ettei tulisi mieleen karata) menet julkisilla, jotta se kaveri mahtuu autoon. Paluumatkalla teini ja kaverinsa voivat tulla junalla/bussilla.
Pääseekö sinne muutoin kuin autolla?
Muistan omasta nuoruudesta sen verran, etten jättäisi 14-vuotiasta yksin varsinkaan juhannuksena. Enkä kyllä nuorempaa tai vanhempaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
en ole ap, mutta itse vietin 8 luokan juhannuksen yli 20 vuotiaiden bileissä sohvalle sammuneena. Vanhemmat sitten mökiltä palatessaan kehu kuinka reipas tyttö olen kun koti oli siisti. ( en ollut kotona kuin heidän lähtiessä ja muutama tunti ennen paluuta.
t: tyttö .80 turusta.
Juu,isäänikin kehuttiin diabetesseurannassa "ruokavalion noudattamisesta" kun oli ennen verikoetta vain ryypännyt viikkoja putkeen.Ei ollut sokerit korkealla kun ei mitään syönytkään.
Ei Kait se 14-vuotiaan vika ole, että äiti muuttaa suunnitelmat.
Fiksua olisi jutskata yhdessä ja keksiä kaikkia tyydyttävä kompromissi.
Heinillä on varmasti tosi kurja olo pinnan alla.
Uusperheelliset tosiaan usein ovat köyhiä wt-perheitä, joten en yhtään ihmettele.