Saara Aallon big announcement 19.6
Veikkauksia siitä mikä se on?
TTK tulee taas. Onko hän menossa siihen?
Kommentit (457)
Saaran vanhemmilla kumma tarve korostaa lapsensa ylivertaisuutta. On karhunpalvelus lapselle kasvattaa tämä uskomaan olevansa ihmelapsi ja muita parempi. Selkeästi tässä on lapsen sosiaaliset taidot olleet ikätasoisistaan jäljessä. Sitten vaan väkisin loikattu vielä luokan yli, jolloin se sosiaalisten taitojen jälkeenjääneisyys on korostunut todella isoksi kuiluksi.
Ylöjärvellä on Suomen suurin takapihafestivaali nimeltä Pöheikön Pölläys. Saiskohan Saara myytyä sen loppuun? Ihan tunnettuja artisteja siellä on ollut.
Jari sillanpää myi täyteen, kun sai samana päivänä tuomionsa.
Kertokaa mulle, miten voi olla uusi sinkku, jos kappale on juuri julkaistulla levyllä? Ja mitä se tarkoittaa käytännössä? Onko kappaleesta tehty jotain levyjä tms? Eikö ne kaikki Saaran kappaleet ole kuultavissa yksittäinkin spotifyissa tms?
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/kuinka-selvita-kiusaamisesta-laulaja-…-
Tuossa seikkaperäisesti selvitetty
Dance kappaleeseen hyvä musiikkivideo. Se yksi tyyppi joka tanssii sitä on liikuttava. Videoon juuri hän ja erinlaisia epätäydellisiä ihmisiä tanssinassa. Kulunut aihe.
Vierailija kirjoitti:
Dance kappaleeseen hyvä musiikkivideo. Se yksi tyyppi joka tanssii sitä on liikuttava. Videoon juuri hän ja erinlaisia epätäydellisiä ihmisiä tanssinassa. Kulunut aihe.
Kulunut aihe, mutta toimiva tarkoitin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
X-factorin aikana kertoi perheensä konkurssista ja kuinka oli lapsena köyhää.
Muutama kk sitten täällä Saaran rinnakkaisluokkalainen kertoi että kiusaamista oli ja piti sitä oikeutettuna.
Valehtelet. Muutama kuukausi sitten täällä oli rinnakkaisluokkalainen joka nimenomaan kertoi ettei kiusaamista ollut.
X Factorissa Saara tosiaan ratsasti köyhyydellä, mutta tosiasiassa konkurssi oli kun hän oli 8, 10-vuotiaana hän teki jo omien sanojensa mukaan äänityksiä isän kotistudiossa omakotitalon alakerrassa (tätä tarinaa toisti koko viisumarkkinoinnina ajan) ja 15-vuotiaana omien sanojensa mukaan kävi joka päivä hampparilla ja osti kasoittain irtokarkkeja.
Sen lisäksi on omien sanojensa mukaan käynyt yksityisessä tanssikoulussa Oulussa ihan taaperosta ja hänhän on suorittanut yksityisen opettajan kanssa pianodiplomit yms. Kotona kaikki soittimet. Sen lisäksi on vielä päässyt musiikkiopistoon.
Tämä kaikki on moneen kertaan jankutettu julkisuuteen ja tämä on myös vahvistettu valokuvin ja muiden kertomuksissa.
en ota mitään muuta kantaa näihin asioihin, mutta voin ihan omasta kokemuksesta kertoa ettei KUKAAN MUU kuin henkilö itse voi koskaan sanoa onko jotakuta /itseään kiusattu koulussa. Se on niin subjektiivinen kokemus, ja etekin esim. lukiossa tytöjen välinen kiusaaminen ei ole mitään väkivaltaa vaan erittäin hienovaraista halveksuntaa, ilmehdintää , seurasta erottamista, jota ei välttämättä tajua eikä huomaa kukana muu kuin sen uhri. Omalle kohdalleni kävi nimittäin juuri näin. Minua ei kutsuttu naapuristossa asuneen luokkakaverini kotibileisiin, ystäväkseni luulema kaveri ei kutsunut luokkabileisiin, jne. Seurasta erotettiin, juostiin karkuun, ja muulla tavalla ilmehdittiin niin ettei taatusti kukaan muu edes voinut sitä koskana huomata, siksi nuo pask**set ei koskaan saaneet kiusaajan leimaa, vaan mennä porksuttavat vielä tänäkin päivänä jonain pyhimyksen sädekehä yllään. "aahh,niin ihana ihminen tuo Ritva tms". Uskon jopa että jos joskus kertoisin jollekin näistä kaikesta mitä tapahtui, ei sitä taatusti uskottaisi, koska nuilla henkilöillä on just sellanen "hyvänm kaverin" maine muiden silmissä.
Mutta ihmeteltööt rauhassa miksi en ole ollut koulujen jälkeen tekemisissä heihin, vaikka he on"niiiiiin ihania".
On ihan naurettava kuvitella että joku rinnakkaisluokkalainen mukamas tietäisi yhtään mitään miten jotain on kohdeltu hänen omassa porukassa, kun ei sitä edes samalla luokalla olevat aina huomaa.
Vierailija kirjoitti:
LÄHde: patologinen valehtelija.
Mitä sanoo: oli ylimielinen ärsyttävä teachers pet, joka piti itseään muita parempana, jolla ei ollut sosiaalisia taitoja ja joka pakottaa katsomaan/kuuntelemaan kamalia luokattomia esiryksiään. Jos ei pidä niistä eikä paskasta käytöksestä, on ”kiusaaja”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa seikkaperäisesti selvitettyLÄHde: patologinen valehtelija.
Mitä sanoo: oli ylimielinen ärsyttävä teachers pet, joka piti itseään muita parempana, jolla ei ollut sosiaalisia taitoja ja joka pakottaa katsomaan/kuuntelemaan kamalia luokattomia esiryksiään. Jos ei pidä niistä eikä paskasta käytöksestä, on ”kiusaaja”.
Tekstisi kertoo kaiken. Tässä asiassa uskon Saaraa. Ja tulen aina uskomaan. Kun olen vuosien kiusaamishelvetin läpi käynyt niin tunnistan kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa seikkaperäisesti selvitettyLÄHde: patologinen valehtelija.
Tekstisi kertoo kaiken. Tässä asiassa uskon Saaraa. Ja tulen aina uskomaan. Kun olen vuosien kiusaamishelvetin läpi käynyt niin tunnistan kyllä.
Heijastat omia traumojasi häneen. Ei muuta.
Patologinen valehtelija hän silti on. En usko sanaakaan hänen puheistaan.
Joo kiusaamisen kokemus on toki subjektiivinen juttu ja olen tosi pahoillani sen kirjoittajan puolesta, joka kertoi kokemuksestaan lukiossa jossa häntä välteltiin, naamaa vääneltiin yms. Mutta mun kokemus subjektiivisesta kiusaamisesta on tällainen. Olin pienellä maaseutuyläasteella 90-luvun alussa 7. luokalla kun luokallemme muutti uusi tyttö kaupungista. Olimme innoissamme ottamassa uuden tulokkaan vastaan, etenkin kun uudet oppilaat olivat tosi harvinaisia. Pian kävi selväksi, että uusi oppilas on tosi ilkeä. Kaikki mitä me "maalaistytöt" teimme, oli hänen mielestään noloa, tyhmää ja junttia. Nauroi mm. sille, että fanitimme NKOTB:ta, vaikka oli oli "maailmalla jo ohi", pukeuduimme paikallisen Halpahallin tms. vaatteisiin emmekä Levis 501 niinkuin hän, emme koskaan olleet käyneet mäkkärissä jne. Muistan kun kutsuin hänet kylään kotiini ja hän purskahti siellä nauruun kun näki, ettei meillä ollut cd-soitinta. Jäi ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi kun kutsuin hänet kylään.
Lopulta me muut aloimme välttelemään tätä tyttöä ihan tietoisesti. Emme halunneet kuulla, miten tyhmiä ja juntteja olemme. Tyttö jäi lopulta yksin. Myönnän, ei fiksuin veto, mutta enempään meillä 13-vuotiailla ei ollut resursseja. Mutta mitä tapahtui: tytön vanhemmat ja tyttö itse nostivat hirveän metelin yksin jättämisestä. Puhuttiin, että me muut olemme kateellisia koska hän on kaupungista. Kouluun kutsuttiin lähimmästä kaupungista koulukuraattori selvittämään myös tätä "kiusaamisasiaa". Meidän kaikkien vanhemmat, opo, kuraattori, luokanvalvoja, rehtori, apulaisrehtori, me oppilaat kaikki palaveerattiin useampaan kertaan. Muistan vieläkin miten epäreilulta tuntui kun jäi tunne, ettemme tulleet kuulluiksi sen suhteen, miten ilkeästi tuo tyttö oli meitä kohdellut ja jouduimme itse lopulta syytettyjen penkille.
Pahalta tuntui myö se, että tuo kaupunkilaistyttö itse näytti vilpittömästi kokevan tulleensa kiusatuksi. Hän ei tosiaankaan nähnyt mitään outoa siinä, etten halunnut kutsua häntä uudemman kerran kotiini sen jälkeen, kun on ensin arvostellut kotini (ivallisesti nauranut sen cd-soittimen puutetta esimerkiksi). Silloin ymmärsin, ettei tuolla tytöllä oikeasti ole aivoissa riittäviä palikoita ymmärtämään sosiaalisten suhteiden dynamiikkaa ja syy-seuraussuhteita. Mietin, että monissa oudoissa kiusaamistapauksissa voi olla jotain tällaista taustalla. Voisi selittää myös sen, miksi esim. Saara Aalto kokee tullensa kiusatuksi, mutta ei kuitenkaan pysty/voi täsmentää tarkemmin. Kauteuteen vedotaan ja sellaista, ihan niinkuin tässä itse kokemassani tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Miltä melusaasteelta koko Suomen kansa olisikaan säästynyt, jos Saara Aalto olisi uskonut muita oppilaita! Hän säveltää paskaa ja se on sanottu jo 20 vuotta sitten!
Mikä se big announcement nyt lopulta oli?
Vierailija kirjoitti:
Mikä se big announcement nyt lopulta oli?
Että tänä vuonna Helsinki pride on paras ikinä, koska Saara laulaa siellä lapsuuden idolinsa Dana Internationalin kanssa. Ja että Suomen ulkopuolella flopanneelta Wild Wild Wonderland-albumilta julkaistaan sinkku Dance. Eikös ole ihan tajunnan räjäyttävää!?!
Vierailija kirjoitti:
Joo kiusaamisen kokemus on toki subjektiivinen juttu ja olen tosi pahoillani sen kirjoittajan puolesta, joka kertoi kokemuksestaan lukiossa jossa häntä välteltiin, naamaa vääneltiin yms. Mutta mun kokemus subjektiivisesta kiusaamisesta on tällainen. Olin pienellä maaseutuyläasteella 90-luvun alussa 7. luokalla kun luokallemme muutti uusi tyttö kaupungista. Olimme innoissamme ottamassa uuden tulokkaan vastaan, etenkin kun uudet oppilaat olivat tosi harvinaisia. Pian kävi selväksi, että uusi oppilas on tosi ilkeä. Kaikki mitä me "maalaistytöt" teimme, oli hänen mielestään noloa, tyhmää ja junttia. Nauroi mm. sille, että fanitimme NKOTB:ta, vaikka oli oli "maailmalla jo ohi", pukeuduimme paikallisen Halpahallin tms. vaatteisiin emmekä Levis 501 niinkuin hän, emme koskaan olleet käyneet mäkkärissä jne. Muistan kun kutsuin hänet kylään kotiini ja hän purskahti siellä nauruun kun näki, ettei meillä ollut cd-soitinta. Jäi ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi kun kutsuin hänet kylään.
Lopulta me muut aloimme välttelemään tätä tyttöä ihan tietoisesti. Emme halunneet kuulla, miten tyhmiä ja juntteja olemme. Tyttö jäi lopulta yksin. Myönnän, ei fiksuin veto, mutta enempään meillä 13-vuotiailla ei ollut resursseja. Mutta mitä tapahtui: tytön vanhemmat ja tyttö itse nostivat hirveän metelin yksin jättämisestä. Puhuttiin, että me muut olemme kateellisia koska hän on kaupungista. Kouluun kutsuttiin lähimmästä kaupungista koulukuraattori selvittämään myös tätä "kiusaamisasiaa". Meidän kaikkien vanhemmat, opo, kuraattori, luokanvalvoja, rehtori, apulaisrehtori, me oppilaat kaikki palaveerattiin useampaan kertaan. Muistan vieläkin miten epäreilulta tuntui kun jäi tunne, ettemme tulleet kuulluiksi sen suhteen, miten ilkeästi tuo tyttö oli meitä kohdellut ja jouduimme itse lopulta syytettyjen penkille.
Pahalta tuntui myö se, että tuo kaupunkilaistyttö itse näytti vilpittömästi kokevan tulleensa kiusatuksi. Hän ei tosiaankaan nähnyt mitään outoa siinä, etten halunnut kutsua häntä uudemman kerran kotiini sen jälkeen, kun on ensin arvostellut kotini (ivallisesti nauranut sen cd-soittimen puutetta esimerkiksi). Silloin ymmärsin, ettei tuolla tytöllä oikeasti ole aivoissa riittäviä palikoita ymmärtämään sosiaalisten suhteiden dynamiikkaa ja syy-seuraussuhteita. Mietin, että monissa oudoissa kiusaamistapauksissa voi olla jotain tällaista taustalla. Voisi selittää myös sen, miksi esim. Saara Aalto kokee tullensa kiusatuksi, mutta ei kuitenkaan pysty/voi täsmentää tarkemmin. Kauteuteen vedotaan ja sellaista, ihan niinkuin tässä itse kokemassani tapauksessa.
Hyacinth Bucket -efekti. Siskollani on tämä vaikutus ihmisiin. Hänellä on jonkinlaista adhd/asperger/bipo-oireilua. Hän on hirvittävän jyräävä, kukaan muu ei osaa mitään. Hän tekee yli, liioittelee, ei pysy siinä mitä sovitaan. Ja lopulta kaikki vähitellen alkaa kartella.
Tämä toistuu tasaisin väliajoin joka työpaikassa, harrastuksessa ja aktiviteetissa. Koulussa hän oli mielestään koulukiusattu. Myös opettaja kuulemma kiusasi häntä.
Itse en jaksa häntä enää. Hän vyöryy päälle, takertuu ja on hirvittävän raskasta seuraa. Monta päivää tapaamisen jälkeen menee toipumiseen.
Eikä hän itse tajua tätä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kuvapari on jotenkin huvittava: https://www.instagram.com/p/BhBxTe8nKyA/?hl=en&taken-by=saaraaalto ja https://www.instagram.com/p/BhCIvs6AISc/?hl=en&taken-by=merisopanen Jotenkin tulee mieleen, että kuka ei kuulu joukkoon.
Häpeääkö Saara Meriä? Ehkä Saara kyllä ymmärtää miten tragikoomiselta Meri näyttää tuossa Merin Instan otoksessa eikä itse moista halua julkaista kun toisessa kuvassa on Saara ja Matt Terry. Mutta toisinaan Saara taas tarvitsee Meriä. Silloin kun pitää poseerata esim. Pride-kulkueessa tms. missä on hyväksi tuoda esiin omaa erilaisuuttaan tyyliin "katsokaa mä oon lesbo, mulla onkin TYTTÖystävä, enks ookin raju!", silloin kyllä Merin seura kelpaa kun tietää että tyttöystävä madaltaa lehtien uutiskynnystä.
Saara vaikuttaa todella ihailun ja kehujen kipeältä, joten hänen ja Merin parisuhdetta ylläpitää varmaankin pitkälti se, että Meri on Saaran kiihkeä fani. Se, kuinka terve pohja parisuhteelle on tuo "intohimoinen fani ja wannabe artisti"-rooliasetelma... nooo sen voi jokainen miettiä itse.
Nyt olis artisteilla keikkaa, mutta ei Saaraa haluta mihinkään esiintymään?
http://www.saaraaalto.com/
Tuolta voi katsoa Saaran keikkakalenterin. Kesällä Stepsien kanssa, Helsinki pride ja Qstock Oulu. Myöhemmin iso konserttikiertue Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
http://www.saaraaalto.com/
Tuolta voi katsoa Saaran keikkakalenterin. Kesällä Stepsien kanssa, Helsinki pride ja Qstock Oulu. Myöhemmin iso konserttikiertue Suomessa.
Kovin on ollut tyhjää, kun Stepsien lämppärin lämppäri on esiintynyt. Pride ei ole oikea keikka, Oulun keikka joku ihme kotiseutukaiho. Iso kiertue kiertää pikkuisia paikkoja.
Missä on oikeat festarit, ei-lämppärinä vedetyt oikeat keikat? Missä keikat ulkomailla?
Oli.
Hän totesi, ettei Saaraa kiusattu.
Vaan että Saara on ollut epämiellyttävä opettajapariskunnan lellipentu, joka on mennyt sinne besserwisser-asenteella öykkäröimään. Sitten on tullut tylytystä vastaan. Aivan syystä.
Se ei ole kiusaamista, vaan se on juurikin se reaktio, jonka ylimielinen lellitty besserwisser vastaansa saa. Samaa reaktiotahan Saara edelleen herättää.
SE EI OLE KIUSAAMISTA. SEN SIJAAN SAARAN OMA KÄYTÖS ON.