Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauppojen hintavertailusta, miksi kallein kuluerä unohdetaan? eli kauppaan meno.

Vierailija
16.06.2018 |

R-kioski voittaa halvimman lidl kaupan jos sinne ajaa 15km autolla ja ärrälle voi kävellä.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa asua lähellä marketteja, meidän lähikauppa (1 km) on Lidl. Alkoonkin (CM) 1,5 km. Lähin R-kioski on samalla posti ja jotain 3 kilsan päässä.

Tosin kaupassa ei tartte ravata päivittäin, kerta viikossa riittää.

Vierailija
2/48 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mutta jos asuu lähempänä Lidliä kuin ärrää niin Lidl tulee halvemmaksi. Eivät kaikki asu jossain korvessa, mulla on 5 km säteellä hemmetin monta isoa  ruokakauppaa mutta vaan yksi R-kioski.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu mutta jos asuu lähempänä Lidliä kuin ärrää niin Lidl tulee halvemmaksi. Eivät kaikki asu jossain korvessa, mulla on 5 km säteellä hemmetin monta isoa  ruokakauppaa mutta vaan yksi R-kioski.

eli myönnät, että lähikauppa on edullisin vaikka hinnat olisi korkeammat kuin muualla?

Vierailija
4/48 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on K-supermarket lähin, Lidl ja muut keskustassa. Ei varaa bussilippuun eli pakko ostaa lähikaupasta. Hesingissä asutaan.

Vierailija
5/48 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sen verran pihi, että yritän sijoittaa monta menoa samaan matkaan. Esim. käyn kaupassa matkalla työstä palatessani, tai hoidan monta asiaa samalla reissulla.

Vierailija
6/48 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen kauppaan joten halpaa on.

Vierailija
7/48 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajan joka päivä vähintään 20 km töihin. Kannattaa valita halvin, mutta yleensä tavoittelen hintalaatua, enkä halvinta. 

Minulle ruoka on nautinto, eikä pelkkää polttoainetta. Nuorena ja köyhänä huomasin, että eniten säästää kun tekee halpoja ruokia. Ei se auta, jos ostaa tarjouksesta jotain 10e kilo, kun jotain muuta voi tehdä 5e kilo vaikka joka kerta.

Sinkkumies

Vierailija
8/48 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

R-kioski voittaa halvimman lidl kaupan jos sinne ajaa 15km autolla ja ärrälle voi kävellä.

Ei voita. Tuo 15 kilometrin ajaminen maksaa noin 1,2 euroa. On niissä hinnoissa sen verran eroa että äkkiä säästyy tuo summa.

Vierailija
9/48 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan oli idioottimainen aloitus taas

Vierailija
10/48 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen kustannuksen nyt sitten on unohtanut? Itselläni on paljon kauppoja parin kilsan pyöräilymatkan etäisyydellä, mutta sitten jos pitäisi vaikka Ikeaan lähteä, niin ei aina ole aikaa fillaroida sinne. Otan tämän kyllä hintavertailussa huomioon.

Vierailija
11/48 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen kustannuksen nyt sitten on unohtanut? Itselläni on paljon kauppoja parin kilsan pyöräilymatkan etäisyydellä, mutta sitten jos pitäisi vaikka Ikeaan lähteä, niin ei aina ole aikaa fillaroida sinne. Otan tämän kyllä hintavertailussa huomioon.

oletko jossain nähnyt hintavertailun kuinka kauas kannattaa ajaa autolla tuotteen perässä, jotta esim. 4% halvempi hinta tuo oikeasti säästöä?

ap

Vierailija
12/48 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voita. Tuo 15 kilometrin ajaminen maksaa noin 1,2 euroa. On niissä hinnoissa sen verran eroa että äkkiä säästyy tuo summa.

Jos laskee auton kulumisen mukaan niin on vähän yli 5euroa. Tämän tietää jos maksaa itse auton korjaukset ;)

Vierailija
13/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
14/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä voisi vertailla, kun se on jokaiselle kuluttajalle eri kulkemiensa reittien vuoksi?

Jos ajattelen omaa työmaatkaani ja siitä kauppaan poikkeamista, niin lyhin matka (100m) on meidän K-market lähikauppa, mutta se on sikakallis. Seuraavaksi lyhin poikkeama (400m) työmatkaan tulee kun käyn Prismassa. Helpoiten tavoitettavalle R:lle tulee varmaan noin 2km poikkeama työmatkasta, tai ainakaan se ei misään tapauksessa olisi helpommin tavoitettavissa kuin useat kaupat.

Vierailija
15/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos laskee auton kulumisen mukaan niin on vähän yli 5euroa. Tämän tietää jos maksaa itse auton korjaukset ;)

Verottaja laskee meille joka vuosi auton käytön hinnan ja tänä vuonna se on 42 senttiä kilometri. 15km ajaminen maksaa 6,3€. Mutta ei tarvi olla iso kauppakassi jottan Prismassa tai Lidlissä säästää tuon verran lähikauppaan verrattuna.

Vierailija
16/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun autoni ainakaan noin paljoa kulu. Osta parempi auto jotai ei tartte muutaman kilometrin takia rempata.  Arvonaleneminen, vakuutukset yms kiinteitä kuluja ei tässä huomioda koska ne kulut eivät mihinkään häviä vaikka kävellen kävisi kaupassa. kenelläkään, jolla on kauppa lähellä ei ole autoa ainoastaan kaupassa käyntiä varten.

Vierailija
17/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintavertailussa pitäisi myös huomioida kaupassakäyntivaatteet. Lidlissä voi käydä halvemmissa vaatteissa ja vähemmällä meikillä kuin laatumarketin herkkuosastolla. Ero varustelukuluissa on merkittävä.

Vierailija
18/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on monta oikeaa kauppaa lähmepänä kuin R-kioski.

Ensin vertaillaan ostopaikan hinnat ja sen jälkeen sinne kulkemisesta aiheutuvat kustannukset.

Vierailija
19/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkien ja nivelten kuluminen pitäisi myös huomioida vertailuissa. Isossa kaupassa joutuu kävelemään maitopurkin takia paljon enemmän kuin pienessä.

Vierailija
20/48 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on firman autot. Eli kauppamatkat eivät ole kuluja.