Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin kaupasta aamulla siiderin. Miten mahdollista?

Vierailija
16.06.2018 |

Ostin sen ennen yhdeksää. Eikö kaupoissa olekaan enää aikarajoituksia alkoholin myynnille?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kaipaa enää Suomeen rajoitusten keskelle. Ihanaa asua maassa jossa ei ole anniskelualueita eikä aikarajoituksia. Asuntoni alakerrassa on 24h kauppa ja kaljan voi ostaa mukaan ja kävellä puiston läpi lasi kädessä.

Enkä edes juo alkoholia kuin pari lasia kuussa.

Ja tänkö takia meidän pitäisi muuttaa ulkomaille? Vai mikä jutun pointti oli?

Vierailija
22/33 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupassa ainakin kassa lukittuu alkoholijuomien koodien kohdalla automaattisesti tasan 21.00 ja aukeaa vasta 9.00 aamulla. 

Myyjä ei voi siihen mitenkään vaikuttaa. 

Mutta varmasti pienemmissä kaupoissa, kiskoilla jne. on vain myyjästä kiinni tämä. Esim. lähihuoltsikalla kyllä myydään, jos on suunnilleen jonossa yhdeksään mennessä. Ostotapahtuma voi sitten olla vaikka viittä yli. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kaipaa enää Suomeen rajoitusten keskelle. Ihanaa asua maassa jossa ei ole anniskelualueita eikä aikarajoituksia. Asuntoni alakerrassa on 24h kauppa ja kaljan voi ostaa mukaan ja kävellä puiston läpi lasi kädessä.

Jutun pointti oli että miksi Suomi edelleen säätelee näin typerää asiaa? Ihmiset kyllä halutessaan ryyppäävät ihan milloin vain.

Vierailija
24/33 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti oli tietenkin se että suomalaistyyppistä ärsyttävää holhousta ei tarvita. Muutaman väärinkäyttäjän takia ei tietenkään pidä kiusata kaikkia.

Eli alkoholin myynti tulee vapauttaa Suomessakin.

Vierailija
25/33 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosiaan älyvapaa tilanne meillä. 

Eli oltiin menossa mökille ja oli päässyt unohtumaan tämä säädös. Ajateltiin, että ajoissa käydään kaupassa ja otetaan tietysti kaljat samalla. 

Ei olla alkkiksia, niin ei tosiaan muistunut sillä hetkellä tämä naurettava lakipykälä. 

Ei myyty. Siinä sitten odoteltiin puolitoista tuntia parkkiksella (ei kannattanut lähteä mökille kuitenkaan, jonne oli vielä parin tunnin matka). 

Toinen vaihtoehto olisi tietysti olla ilman kaljoja, mutta kyllä se muutama kylmä kalja vain kuuluu asiaan järven rannalla saunomisen jälkeen, joten odotettiin. 

Ihan käsittämättömältä kiusaamiselta tuntui... Mies uhosi minulle (ei tietenkään myyjille, jotka ovat täysin osattomia asiaan), että on se kumma, että maksaa veroja 70 000 vuodessa ja kohtelu on tätä... Mä en maksa kuin parikyt tonnia, mut kuitenkin sama mielipide. 

Vierailija
26/33 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli oltiin menossa mökille ja oli päässyt unohtumaan tämä säädös. Ajateltiin, että ajoissa käydään kaupassa ja otetaan tietysti kaljat samalla. 

Ei olla alkkiksia, niin ei tosiaan muistunut sillä hetkellä tämä naurettava lakipykälä. 

Ei myyty. Siinä sitten odoteltiin puolitoista tuntia parkkiksella (ei kannattanut lähteä mökille kuitenkaan, jonne oli vielä parin tunnin matka). 

Toinen vaihtoehto olisi tietysti olla ilman kaljoja, mutta kyllä se muutama kylmä kalja vain kuuluu asiaan järven rannalla saunomisen jälkeen, joten odotettiin. 

Ihan käsittämättömältä kiusaamiselta tuntui... Mies uhosi minulle (ei tietenkään myyjille, jotka ovat täysin osattomia asiaan), että on se kumma, että maksaa veroja 70 000 vuodessa ja kohtelu on tätä... Mä en maksa kuin parikyt tonnia, mut kuitenkin sama mielipide. 

Ja sen parin tunnin matkalla ei ainoatakaan kioskia, kauppaa tai huoltsikkaa. ....heh

Vierailija
27/33 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmakäyttäjistä sitten kärsii tavalliset puolalaiset.

Vierailija
28/33 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huomannut joka maassa älytöntä byrokratiaa ja säädöksiä, Suomen alkoholilainsäädäntö nyt ei vaikeuta mitään, jos osaa ajatella pari tuntia pidemmälle elämäänsä.

Vierailija
29/33 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupasta voi ostaa klo 9-21. Ei ole muuttunut mihinkään tuo.

Älä valehtele!

Vierailija
30/33 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko se on juotu?

Vierailija
31/33 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sen parin tunnin matkalla ei ainoatakaan kioskia, kauppaa tai huoltsikkaa. ....heh

Itse asiassa ei ennen kymmentä aukeavia ei sunnuntaina siihen aikaan ollut. Tämä on 2000-luvun alusta. 

Totta, että ehkä jokin huoltsikka olisi ollut. Tää oli Pohjois-Karjalan itäosissa ja olet oikeassa, että olisi voinut paremmin googlata homman. 

Mutta käytiin sitten uimassa siinä lähistöllä ja paremmin meni kuin alkuperäisessä juttussa annoin ymmärtää. 

Pointti nyt oli, että sääntö on kansalaisia halveksiva ja alentava. 

Vierailija
32/33 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaisi vielä enemmän jos alkoholinkäyttöä ei rajoitettaisi kuten sitä nyt tehdään. Suomessa jossa yhteiskunta kustantaa alkoholihaitoista aiheutuvat sairaanhoito ym. kulut käytännössä kokonaan, on todellakin syytä rajoittaa sitä alkoholinkäyttöä kovalla kädellä.

Jossain toisessa maassa jossa ei ole samanlaista järjestelmää kuin suomessa, voi tietysti alkoholinkäyttökin olla vapaampaa, jos se menee yksilön itsensä/vakuutusyhtiön piikkiin sitten ne haittojen hoidot.

Vierailija
33/33 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä loistava syy muuttaa ulkomaille: voi pari kertaa kuussa ostaa klo. 21 jälkeen alkoholia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi