Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielenterveys lähtee naapurin pennun kiljahteluun

Vierailija
16.06.2018 |

Asun unelmakodissani pienkerrostalossa ja on vain yhdet seinänaapurit. Olen asunut kodissani vuoden ja nyt olen valmis muuttamaan, sillä naapurin lapsi on piinannut kiljumisellaan alusta asti. Ensin se oli vauvaitkua, eli sitä itketettiin tuntikausia. Arvelin sen loppuvan.
Sitten se vaihtui taaperoitkuun, unikouluun, imetysvieroitukseen ja yleiseen muuhun huutoon. Ja mikä pahinta, lapsi ei puhu, vaan kommunikoi KILJUMALLA. Kun sinne menee vieraita, se kirkuu, kun vieraat lähtee, se kirkuu. Kun se pentu osoittaa kädellä jotain se kirkuu. Välillä on rehellistä itkuakin, mutta pääosin kiljumista. KOSKAAN en ole kuullut äidin tai isän pyytävän hiljenemään. itseasiassa tänään kuulin, kun äiti jutteli sille normaalisti ja lapsi vastasi kirkumalla???
Lapsi ei ole vammainen, olen tavannut sen monta kertaa ja tunnen äidin hyvin. Lastensuojelun asia tuo ei ole, koska ei sillä mitään hätää ole, paitsi idiootit vanhemmat. äidillä on vielä sellainen typerä virne naamalla aina kun nähdään, tekisi mieli kysyä, että naurattaako kun olette valvottaneet naapureita taas yhden yön.
Oma mielenterveys alkaa olla koetuksella tuon perheen takia, sillä se kirkuminen on jatkuvaa.
MIKSI te ette kiellä lastanne kiljumasta, miksi te annatte lapsenne piinata toisia ihmisiä palosireenimäisellä kiljumisella??
Kiljumisesta ovat huomauttaneet kaikki vieraani ja sisko lähti vauvansa kanssa keskellä yötä pois, kun naapurin pentu kiljui ilta kuudesta yöhön, eivät saaneet nukutuksi.
Joskus ne kävelyttää sitä ilta yhdeksältä vielä pihalla ja siirtävät sitten sisälle kirkumaan. Oikeasti, en kestä, pakko oli avautua tänne.
MIKSI lapsiperheille ei rakenneta omia taloja, miksi ei ole lapsivapaita taloyhtiöitä??
Minä maksaisin tuplat neliöltä jos saisi takuun siitä, että naapurissa ei asu yhtään kiljukaulaa. Turhaa itketään että Suomi on lapsivihamielinen maa, kyllä kai, kun tuollaiset itsekkäät idiootit vanhemmat eivät opeta lapsilleen edes alkeellisia kommunikointitaitoja.

Nimim. asunto maalta hakusessa

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Ei tuo ole normaalia. Lapsi saattaa olla autisti tms. Ei siihen kasvatukselliset keinot auta.

Reagoiko autistilapsi kirkumalla? Jonkun verran tunnen autismin kirjon tapauksia, mutta tämä tapaus ei vaikuta sosiaalisesti sellaiselta. Ellei sitten tuo kirkuminen ole merkki siitä.

Vierailija
22/30 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään noita erikoispikkupaskoja on joka paikassa häiriköimässä ihmisiä.

Aina on ollut. Ennen ne suljettiin laitoksiin ja osa ei selvinnyt aikuisiälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jokuhan sillä on hätänä. Miksi et ota puheeksi, jos kerran tunnet äidin hyvin?

Kai ymmärrät, että se puheeksi ottaminen on turhaa, koska äiti tietää että se kirkuu koska se juttelee sen kanssa niin että se lapsi vastaa kiljumalla. Se on vaan alusta saakka itkenut, kirkunut, parkunut ja kommunikoinut kitarisoillaan. Niin se on ihan turha sanoa sille, että ei mua ärsyttää sun lapsesi kirkuminen, kun häntä itseään se ei tunnu haittaavaan.

Kyllähän tässä maassa on vapaus, ikävä kyllä, kasvattaa lapsistaan vajakkeja.

Vierailija
24/30 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Tulee mieleen, että lapsella varmaan on jotain fyysistä kipua. Refluksia, selvittämätöntä allergiaa tai muuta. Eihän se normaalia ole, että kokoajan huutaa. Voisithan sä jotenkin kauniisti ottaa puheeksi tämän ja kysyä, että ovatko selvitelleet. Voihan se olla, että vanhemmat ajattelee lasten vain itkevän ja huutavan eivätkä ole ajatelleet fyysisen kivun mahdollisuutta. Tai sitten ovat kovastikin jo selvitelleet.

Mutta mulla on myös kiljuva 1v5kk. Se ei oikeasti tajua vielä yhtään mitään ei saa kiljua-juttuja. Toki mun omatkaan korvat ei kestä sitä, niin vien huomiota muualle tms, mutta ei noin pieni pysty vielä ymmärtämään että kiljumisellaan häiritsee muita.

Vierailija
25/30 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minä olen kaupassakin ihmetellyt, jotkut lapset kommunikoivat kirkumalla, se ei ole mitään hätäkirkumaa, vaan ikään kuin ajankuluksi äänihuulten verryttelyä. Ei ne kaikki voi olla erityislapsia.

Vierailija
26/30 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sille lapselle pitäisi mielestäsi tehdä? Taaperoko ymmärtää kiellon tuosta vain? Huomaa, että sulla ei ole lapsia. Ja jos se vanhempi alkaisi siellä karjumaan sen lapsensa hiljaiseksi, niin sitten päivittelisit sitä täällä ja soittaisit sinne lastensuojeluun. Harmittaa varmaan kun et näin voi toimia...

News flash! Ei ole kiinni suomalaisuudesta tässäkään aloituksessa mikään muu kuin tuo lapsiviha. Ihan hyvä kun muutat sinne maalle. Toivottavasti juopon veljeni naapuriksi, joka sahailee moottorisahalla kellonajasta riippumatta.

Kuule minä hommaisin juopolle veljellesi varmasti häädön! Sehän tässä paskinta onkin, että asuisin mieluummin vaikka narkkiporukan naapurissa, koska systemaattisella valittamisella ja dokumentoimisella heidät saisi häädettyä. Mutta idiootteja ei saa häädettyä vain siksi että he eivät osaa kasvattaa lastaan. 

Toivottovasti SULLA ei ole lapsia, jos sinun vaihtoehtosi ovat joko karjua lapsi hiljaiseksi tai sitten antaa sen kiljua rajattomasti. Oletko kuullut osallistuvasta vanhemmuudesta, vuorovaikutuksen opettelusta ja siitä, miten esimerkiksi lukemalla iltasatu, rauhoittamalla iltarutiinit ja laatimalla lapselle unirytmi, lapsi voi paremmin? Jos tuo taapero on illalla ulkona vielä klo 21 pihalla leikkimässä, niin sinun mielestäsi se on varmaan vaan hyvä asia, että lapsi harrastaa. <3

Yritäpä häätää juppis omalta, monenkymmenen hehtaarin tilaltaan..sen tahdon nähdä. Talo on kyllä mukavasti järven rannassa, josta sahan pärinä kantaa lähimpiim, ja ehkä vähän kauempiinkin tönöihin.

Tällä ap.n ongelmalapsella voi tosiaan olla jokin neurologinen tai aistiyliherkkyyteen liittyvä häiriö. Yritä siinä sitten vuorovaikutella ja osallistua siten, että naapurin nainen on tyytyväinen.

Ottaa aivoon tällaiset ihmiset, jotka JOKA tapauksessa syyllistävät niitä vanhempia. Vaikka lapsella olisi joku synnynnäinen häiriö, nimeltä huudatuskirkumus, joka laittaa lapsen kiljumaan, niin se olis silti vanhempien syytä.

Se onkin mielenkiintoista se, että nämä kirkuvat erikoisvesselit sattuvat olemaan juurikin näiden kantoreppu-taaperoimettäjä- foliohattu- rokotuskielto -mutsien jälkeläisiä, jotka puetaan hamppupotkupukuun ja jotka saavat ensimmäisen kerran sokeria salaa mummoltaan. Nämä kestovaippailijat haluavat kasvattaa lapsensa vapaasti ja pyytävät anteeksi lapsiltaan sitä, että joutuvat nyt ottamaan kädestä hiekkalapion, jolla tyttö nimeltä Pieta on juuri hakannut leikkikaverin päätä.

Jostain syystä nämä pikku terroristit ovat aina erikoisvanhempien jälkeläisiä. Sattumaako?? I dont't think so. 

Vierailija
27/30 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhallat pilliin heti ja joka kerta kun lapsi kirkuu. Oppivat, että teoilla on seuraukset. Jos sinua voi häiritä kirkumisella niin häiritse sinä pillillä. Eipä jää heille epäselväksi, että sinä olet olemassa ja kuulet kirkumisen. Vaikka sitten yöllä.

En usko, että menee kauankaan kun oppivat, että kirkumisesta tulee pillin ääni ja alkavat muuttamaan käytöstään. Sekä lapsi, että vanhemmat.

Vierailija
28/30 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. Tulee mieleen, että lapsella varmaan on jotain fyysistä kipua. Refluksia, selvittämätöntä allergiaa tai muuta. Eihän se normaalia ole, että kokoajan huutaa. Voisithan sä jotenkin kauniisti ottaa puheeksi tämän ja kysyä, että ovatko selvitelleet. Voihan se olla, että vanhemmat ajattelee lasten vain itkevän ja huutavan eivätkä ole ajatelleet fyysisen kivun mahdollisuutta. Tai sitten ovat kovastikin jo selvitelleet.

Mutta mulla on myös kiljuva 1v5kk. Se ei oikeasti tajua vielä yhtään mitään ei saa kiljua-juttuja. Toki mun omatkaan korvat ei kestä sitä, niin vien huomiota muualle tms, mutta ei noin pieni pysty vielä ymmärtämään että kiljumisellaan häiritsee muita.

Se että sä tajuat että se kiljuu, ja se ärsyttää, niin kertoo siitä että lapsesi itku on normaalia. Naapurin muija ei selvästi edes hahmota, kuinka hemmetin epänormaalia se kirkuminen on. Ei se ole kipukiljahtelua vaan se on sitä, kun pyydetän lisää ruokaa kirkumalla piinaavan kovaa. Illalla se nukahtaa pari tuntia siten, että ensin huutaa sängyssä HÖÖÖH, HÖÖÖÖH, HÖH, HHEEEEH, HEH, HOOOOOOH. Sitten ku selvästi vanhemmat eivät reagoi alkaa kirkumaan. Sitten nukahtaa itkuunsa vain herätäkseen jälleen aamulla hohottamaan vanhempansa hereille.

Näin viime viikolla sen pennun isän terassilla kaljalla istumassa, oli uponnut partaansa ja näytti suurinpiirtein perhesurmaajan prototyypiltä. Sitä odotellessa. 

Vierailija
29/30 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhallat pilliin heti ja joka kerta kun lapsi kirkuu. Oppivat, että teoilla on seuraukset. Jos sinua voi häiritä kirkumisella niin häiritse sinä pillillä. Eipä jää heille epäselväksi, että sinä olet olemassa ja kuulet kirkumisen. Vaikka sitten yöllä.

En usko, että menee kauankaan kun oppivat, että kirkumisesta tulee pillin ääni ja alkavat muuttamaan käytöstään. Sekä lapsi, että vanhemmat.

Ihana idea. :D

Vierailija
30/30 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minä olen kaupassakin ihmetellyt, jotkut lapset kommunikoivat kirkumalla, se ei ole mitään hätäkirkumaa, vaan ikään kuin ajankuluksi äänihuulten verryttelyä. Ei ne kaikki voi olla erityislapsia.

Joo siis kiljuminenhan on normaalia tietyissä oloissa. Siskon lapsi kirkui aina kun ajoivat pyörällä tunneliin, tai kun oli sellaiset olosuhteet. Mutta kirkuminen ei korvaa puhetta ja kyllä jos lapsi on siinä iässä että se juoksee ja tekee hiekkakakkuja, sille voi jo sanoa, että hiljene. Mulla oli kuitenkin kaksi 10v itseäni nuorempaa sisarusta joita hoidin pienenä. kyllä ne tossa iässä jo ymmärsi mitä tarkoittaa shhhh. Mutta eihän toi naapurin kiljukaula tiedä, kun ei sitä ole koskaan kielletty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä