Mielenterveys lähtee naapurin pennun kiljahteluun
Asun unelmakodissani pienkerrostalossa ja on vain yhdet seinänaapurit. Olen asunut kodissani vuoden ja nyt olen valmis muuttamaan, sillä naapurin lapsi on piinannut kiljumisellaan alusta asti. Ensin se oli vauvaitkua, eli sitä itketettiin tuntikausia. Arvelin sen loppuvan.
Sitten se vaihtui taaperoitkuun, unikouluun, imetysvieroitukseen ja yleiseen muuhun huutoon. Ja mikä pahinta, lapsi ei puhu, vaan kommunikoi KILJUMALLA. Kun sinne menee vieraita, se kirkuu, kun vieraat lähtee, se kirkuu. Kun se pentu osoittaa kädellä jotain se kirkuu. Välillä on rehellistä itkuakin, mutta pääosin kiljumista. KOSKAAN en ole kuullut äidin tai isän pyytävän hiljenemään. itseasiassa tänään kuulin, kun äiti jutteli sille normaalisti ja lapsi vastasi kirkumalla???
Lapsi ei ole vammainen, olen tavannut sen monta kertaa ja tunnen äidin hyvin. Lastensuojelun asia tuo ei ole, koska ei sillä mitään hätää ole, paitsi idiootit vanhemmat. äidillä on vielä sellainen typerä virne naamalla aina kun nähdään, tekisi mieli kysyä, että naurattaako kun olette valvottaneet naapureita taas yhden yön.
Oma mielenterveys alkaa olla koetuksella tuon perheen takia, sillä se kirkuminen on jatkuvaa.
MIKSI te ette kiellä lastanne kiljumasta, miksi te annatte lapsenne piinata toisia ihmisiä palosireenimäisellä kiljumisella??
Kiljumisesta ovat huomauttaneet kaikki vieraani ja sisko lähti vauvansa kanssa keskellä yötä pois, kun naapurin pentu kiljui ilta kuudesta yöhön, eivät saaneet nukutuksi.
Joskus ne kävelyttää sitä ilta yhdeksältä vielä pihalla ja siirtävät sitten sisälle kirkumaan. Oikeasti, en kestä, pakko oli avautua tänne.
MIKSI lapsiperheille ei rakenneta omia taloja, miksi ei ole lapsivapaita taloyhtiöitä??
Minä maksaisin tuplat neliöltä jos saisi takuun siitä, että naapurissa ei asu yhtään kiljukaulaa. Turhaa itketään että Suomi on lapsivihamielinen maa, kyllä kai, kun tuollaiset itsekkäät idiootit vanhemmat eivät opeta lapsilleen edes alkeellisia kommunikointitaitoja.
Nimim. asunto maalta hakusessa
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Kysyn vain, että miten siskosi pystyi lähtemään VAUVAN kanssa keskellä yötä?
Koska ei saanu vauvaa nukahtamaan yöunille, kun seinän takana kirkui keuhkojensa kyllyydestä naapurin pentu. Ei meillä nuku kukaan ilman tulppia, ei ole nukkunut koko asumisen aikana. Itse haaveilen edes yhdestä yöstä ilman tulppia. Viideltä herään aamuisin siihen kun se pentu kirkuu vanhempiaan hereille. Must tuntuu välillä, että tämä vaikuttaa oikeasti mielenterveyteeni.
Pahinta on se, että naapurit ovat selvästi ihan tyytyväisiä tilanteeseen ja lapsen kirkuminen on normaalia!
Jotkut vanhemmat ovat aivan jäätävän flegmaattisia. Erään exän kaverin perhettä en enää ottanut kylään, kun niillä oli taapero joka terrorisoi kaikkia, eikä sitä ikinä kielletty. Ruokailun ajan istui pöydän alla ja puri nilkkoja kuin elukka, ja kimitti jos ei saanut huomiota. Vanhemmat söivät ja selittivät, että opettavat lapselle että ei saa huomiota lainkaan jos käyttäytyy väärin. Itse söivät kaikessa rauhassa ja lapsi riivasti pöydän alla.
Kun muutin tähän, ja kysyin edelliseltä asukkaalta naapureista niin mainitsi, että muuten ok mutta naapurin lapsi itkee koko ajan. Oletin että kaikki vauvat itkee, mutta nyt käsitän, että ei se sitä ole. Se on vaan jätetty huutamaan vauvasta asti. Oudoin tilanne oli kun näin pihalla että se pentu kirkui ja ojenteli käsiään äitiään kohti ja äiti vaan virnisteli. Ihan kun ei edes tajunnut että se pyysi syliin??
Oletko sanonut perheelle tai tehnyt valituksen?
No mitä sille lapselle pitäisi mielestäsi tehdä? Taaperoko ymmärtää kiellon tuosta vain? Huomaa, että sulla ei ole lapsia. Ja jos se vanhempi alkaisi siellä karjumaan sen lapsensa hiljaiseksi, niin sitten päivittelisit sitä täällä ja soittaisit sinne lastensuojeluun. Harmittaa varmaan kun et näin voi toimia...
News flash! Ei ole kiinni suomalaisuudesta tässäkään aloituksessa mikään muu kuin tuo lapsiviha. Ihan hyvä kun muutat sinne maalle. Toivottavasti juopon veljeni naapuriksi, joka sahailee moottorisahalla kellonajasta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ei saanu vauvaa nukahtamaan yöunille, kun seinän takana kirkui keuhkojensa kyllyydestä naapurin pentu. Ei meillä nuku kukaan ilman tulppia, ei ole nukkunut koko asumisen aikana. Itse haaveilen edes yhdestä yöstä ilman tulppia. Viideltä herään aamuisin siihen kun se pentu kirkuu vanhempiaan hereille. Must tuntuu välillä, että tämä vaikuttaa oikeasti mielenterveyteeni.
Pahinta on se, että naapurit ovat selvästi ihan tyytyväisiä tilanteeseen ja lapsen kirkuminen on normaalia!
Kiitos vastauksesta.
Ei tuo lapsi kyllä normaalilta vaikuta.
Kyllä muakin ottais tommonen aivoon. Voithan sä tehdä sen lasun ihan asiallisesti? Ja mainita, että epäilet vanhemmilla olevan vanhemmuudessa jotain häikkää. Että eivät reagoi lapsen hätään tms.
Se on vammainen vaikka päältä päin ei näy
Vierailija kirjoitti:
No mitä sille lapselle pitäisi mielestäsi tehdä? Taaperoko ymmärtää kiellon tuosta vain? Huomaa, että sulla ei ole lapsia. Ja jos se vanhempi alkaisi siellä karjumaan sen lapsensa hiljaiseksi, niin sitten päivittelisit sitä täällä ja soittaisit sinne lastensuojeluun. Harmittaa varmaan kun et näin voi toimia...
News flash! Ei ole kiinni suomalaisuudesta tässäkään aloituksessa mikään muu kuin tuo lapsiviha. Ihan hyvä kun muutat sinne maalle. Toivottavasti juopon veljeni naapuriksi, joka sahailee moottorisahalla kellonajasta riippumatta.
Kuule minä hommaisin juopolle veljellesi varmasti häädön! Sehän tässä paskinta onkin, että asuisin mieluummin vaikka narkkiporukan naapurissa, koska systemaattisella valittamisella ja dokumentoimisella heidät saisi häädettyä. Mutta idiootteja ei saa häädettyä vain siksi että he eivät osaa kasvattaa lastaan.
Toivottovasti SULLA ei ole lapsia, jos sinun vaihtoehtosi ovat joko karjua lapsi hiljaiseksi tai sitten antaa sen kiljua rajattomasti. Oletko kuullut osallistuvasta vanhemmuudesta, vuorovaikutuksen opettelusta ja siitä, miten esimerkiksi lukemalla iltasatu, rauhoittamalla iltarutiinit ja laatimalla lapselle unirytmi, lapsi voi paremmin? Jos tuo taapero on illalla ulkona vielä klo 21 pihalla leikkimässä, niin sinun mielestäsi se on varmaan vaan hyvä asia, että lapsi harrastaa. <3
Jonkin sortinvajakki tuo, ehkä joutuu myöhemmin laitokseen, mutta sinuna muuttaisin pois.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muakin ottais tommonen aivoon. Voithan sä tehdä sen lasun ihan asiallisesti? Ja mainita, että epäilet vanhemmilla olevan vanhemmuudessa jotain häikkää. Että eivät reagoi lapsen hätään tms.
Siitä on tehty lasu, tosin ei mun toimestani, vaan mun luona majoittuneen sukulaisen. Kuunteli viikon tuota ja teki ilmoituksen. Oli äänittänyt sitä huutoa. Mitäänhän ne ei tolle tee, se on varma, koska Suomessa saa olla idiootti vanhempi, ei ole laissa kielletty.
Jos se olisin vaan mä joka tästä ärsyyntyy, mutta mulla ei käy enää yövieraana ketään, koska kukaan kaveri ei kestä kuunnella tota. Mua vituttaa se, että tollasia ihmisiä on olemassa.
Olen muuten ollut yhteydessä tästä myös isännöitsijään ja sieltä olivat kyllä ihan mun puolella ja totesivat, että touhu ei kuulosta normaalilta ja isännöitsijä kertoi harkitsevansa itse lasua. Se oli aika yllätys, koska odotin sitä elämisen äänet -mantraa. Mut tajuanhan mä iteki, että toi ei ole normaalia.
Olen kysynyt naapureilta, että onko se lapsi ihan terve, niin kuulemma oikein terve ja reipas poika, että on nyt vaan löytänyt äänensä! voi v***u.
Vierailija kirjoitti:
Jonkin sortinvajakki tuo, ehkä joutuu myöhemmin laitokseen, mutta sinuna muuttaisin pois.
Joo mä etsin koko ajan uutta kotia, raskain mielin tosin. Aion sanoa kaikille ketkä tätä asuntoa käy katsomassa, että naapurissa asuu perkeleet.
Vierailija kirjoitti:
Se on vammainen vaikka päältä päin ei näy
Autistinen voisiko olla? Mä epäilin tätä itse, mutta lapsi ottaa hyvin kontaktia ja tulee lähelle pihalla. Mielestäni se vaikuttaa enemmän vuorovaikutuksen puutteelta, koska lapsi lähtee heti tulemaan kohti kun näen sen pihalla. Ei ole motorista kömpelyyttä hänellä eikä mitään sellaista, mikä vaikuttaisi epänormaalilta ulospäin. PAITSI tuo saa***an kirkuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule minä hommaisin juopolle veljellesi varmasti häädön! Sehän tässä paskinta onkin, että asuisin mieluummin vaikka narkkiporukan naapurissa, koska systemaattisella valittamisella ja dokumentoimisella heidät saisi häädettyä. Mutta idiootteja ei saa häädettyä vain siksi että he eivät osaa kasvattaa lastaan.
Toivottovasti SULLA ei ole lapsia, jos sinun vaihtoehtosi ovat joko karjua lapsi hiljaiseksi tai sitten antaa sen kiljua rajattomasti. Oletko kuullut osallistuvasta vanhemmuudesta, vuorovaikutuksen opettelusta ja siitä, miten esimerkiksi lukemalla iltasatu, rauhoittamalla iltarutiinit ja laatimalla lapselle unirytmi, lapsi voi paremmin? Jos tuo taapero on illalla ulkona vielä klo 21 pihalla leikkimässä, niin sinun mielestäsi se on varmaan vaan hyvä asia, että lapsi harrastaa. <3
Yritäpä häätää juppis omalta, monenkymmenen hehtaarin tilaltaan..sen tahdon nähdä. Talo on kyllä mukavasti järven rannassa, josta sahan pärinä kantaa lähimpiim, ja ehkä vähän kauempiinkin tönöihin.
Tällä ap.n ongelmalapsella voi tosiaan olla jokin neurologinen tai aistiyliherkkyyteen liittyvä häiriö. Yritä siinä sitten vuorovaikutella ja osallistua siten, että naapurin nainen on tyytyväinen.
Ottaa aivoon tällaiset ihmiset, jotka JOKA tapauksessa syyllistävät niitä vanhempia. Vaikka lapsella olisi joku synnynnäinen häiriö, nimeltä huudatuskirkumus, joka laittaa lapsen kiljumaan, niin se olis silti vanhempien syytä.
Ei tuo ole normaalia. Lapsi saattaa olla autisti tms. Ei siihen kasvatukselliset keinot auta.
🇺🇦🇮🇱
Tätähän se nykyään on. Lastentarhoihinkin hankitaan kuulosuojaimia, kun sille huutamiselle ei muka mitään voi.
Nykyään noita erikoispikkupaskoja on joka paikassa häiriköimässä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sanonut perheelle tai tehnyt valituksen?
Olen sanonut ja ne tietää että se kirkuminen kuuluu. Siis äiti jopa kehuskelee sillä mulle. Mä en vaan käsitä. Mulla on ollu naapurina pianon soittaja ja kaks haukkuvaa koiraa, ne ei ottanu aivoon ollenkaan, koska soitto ei ollut jatkuvaa eivätkä koirat haukkuneet kun päivällä. En ole ääniherkkä, mutta allerginen olen tyhmyydelle.
No jokuhan sillä on hätänä. Miksi et ota puheeksi, jos kerran tunnet äidin hyvin?