Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei ole todellista! Tein ihan normaalia kotiruokaa ja miniä kielsi lapsia syömästä sitä!

Vierailija
16.06.2018 |

Keitin siis perunoita ja tein kananmunakastikkeen. Sitä ei olisi saanut antaa lapsille. Olen kyllä jo muutenkin kyllästynyt tuohon naiseen. Saapi oikeasti lähteä menemään ja viettämään rairai-elämää.

Kommentit (205)

Vierailija
181/205 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee liian harvoin tehtyä mutta en tiedä ketään, joka ei tykkäisi kananmunakastikkeesta.

Kalan kanssa ehdoton.

No minä olen syntynyt 70-luvulla enkä ikinä ole syönyt kananmunakstiketta, mutta näin maistamattakin voisin sanoa, että en tykkää.

Meillä aikoinaan kotona ja vieläkin kyllä keitetään kananmunia aterian kanssa syötäväksi, mutta ei kukaan koskaan sotke niitä kastikkeen joukkoon.

Tämä kananmunakastike on sellainen "kummajainen", joka nousee aika usein ruokakeskusteluissa esille ja oikeasti ihmettelen, että onko se joskus ollut näin suosittu juttu. Itse en tunne ketään, kuka olisi sitä syönyt/tehnyt.

Sitä on työpaikkaruokaloissa aika usein.

Ihme sörsseli tosiaan..

Helppo tehdä niin suomaalaiset varmaan nykyisin sitä tekevät.

Vierailija
182/205 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N6 kirjoitti:

Ilkka Vuori kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee useampikin syy mieleen, miksi kananmunakastiketta ei voisi syödä. Allergiat, suolan määrä liian iso, liian ravintoköyhää, jos ei ole kasviksia tarjolla. Mitään ei voi aloituksesta päätellä.

Voisinkin tehdä joku päivä kananmunakastiketta, hyvää perussafkaa.

Peruna on kasvis. Vai luulitko lihaksi sitä ?

Peruna on kyllä juures.

Kyllä se on ihan kasvis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/205 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitin siis perunoita ja tein kananmunakastikkeen. Sitä ei olisi saanut antaa lapsille. Olen kyllä jo muutenkin kyllästynyt tuohon naiseen. Saapi oikeasti lähteä menemään ja viettämään rairai-elämää.

Koska oot vaan paska kokki.

Vierailija
184/205 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muna on aina maukasta, etenkin jos se on yltäpäältä valkeassa kastikkeessa.

Vierailija
185/205 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä taida ollakaan todellista vaan ihme provo.

En muuten ole koskaan maistanut, mielelläni söisin kyllä. Hmmm.....

Vierailija
186/205 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain blogissa on varmaankin sanottu tämän olevan myrkyllistä. Ja tietenkin miniäsi uskoo ja pitää tätä tutkittuna faktana. Surullisen yleistä.

Vierailija
187/205 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla olen tullut siihen tulokseen, että anopit ovat syy syntyvyyden laskuun.

Vierailija
188/205 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N6 kirjoitti:

Ilkka Vuori kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee useampikin syy mieleen, miksi kananmunakastiketta ei voisi syödä. Allergiat, suolan määrä liian iso, liian ravintoköyhää, jos ei ole kasviksia tarjolla. Mitään ei voi aloituksesta päätellä.

Peruna on kyllä juures.

Peruna kuuluu kasvisten joukkoon, siinä missä

sienet, marjat, hedelmät jne.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kasvikset

Vierailija
189/205 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N6 kirjoitti:

Ilkka Vuori kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruna on kyllä juures.

Kasviksia ovat juurekset, myös peruna, lehtivihannekset, sienet, marjat, hedelmät jne.

Esim. tomaatti ja maapähkinät ovat hedelmiä.

Vierailija
190/205 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ile19 kirjoitti:

N6 kirjoitti:

Ilkka Vuori kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruna on kyllä juures.

Kyllä se on ihan kasvis.

Miksi alapeukut tälle?

Toisaalta ymmärrän, jos kasvisten ymmärrys on tätä luokkaa, miksi kananmunakastike ja perunat eivät ole mammojen mieleen. Jos kerta perunakaan ei ole kasvis.

Vierailija
191/205 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen joskus selitellyt anoppilassa, ettei nyt millään ehditä syödä ja ollaan lähdetty kiireen vilkkaa. Syy: mummolle on selvästi kerrottu etukäteen, ettemme ole jäämässä syömään mutta hän alkaa "yllätyksenä" kaivaa kaapin perältä  vanhoja jämiä. En halua asettaa mummoa enkä pieniä lapsia siihen tilanteeseen, että lapset joutuvat sanomaan, etteivät kykene syömään mummon mössöjä. Ne ovat todella jauhoisia, kokkareisia, liian suolaisia, liian rasvaisia ja usein palaneitakin. Ei tietoakaan vitamiineista eikä kasviksista. Lapset kumminkin tottuneet terveelliseen ja maukkaaseen ruokaan, vaikka meilläkin syödään ihan tavallisia kotiruokia. Ainut ruoka mitä mummo osaa laittaa on piirakka ja sitä sitten kehutaan vuolaasti ja otetaan lisää.

Vierailija
192/205 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina kananmunakastiketta kalapuikkojen kera...

Vierailija
193/205 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kieltäisin kananmunakastikkeen vain siinä tapauksessa, jos se sisältää vehnää, niin kuin meillä kotona tehty sisälsi. Peruna ja munat nyt sopivat melkein mihin tahansa ruokavalioon. Tuntemani vegaanitkin joustavat lasten ruokavalion kanssa kodin ulkopuolella sen verran, että munaa nyt ainakin saavat syödä. Muna on päässyt terveellisyytensä osalta pannasta jo moneen kertaan, joten ainoa syy kieltäytyä tuossa tilanteessa on mielestäni lapsen sairaus, esim. diabetes tai allergia. Kannattaisi nyt ehkä kysyä miniältä, miksi ei sovi.

Vierailija
194/205 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aina kananmunakastiketta kalapuikkojen kera...

Tollasia ruokia koko Suomen asuntovelallisista 95% syö.

Makaronia tuohon vielä lisukkeeksi ja blandattua halpismehua.

Vierailija
195/205 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on kananmunakastike? :) Perinteistä, terveellistä kotiruokaa, etenkin uusien perunoiden kanssa.

Katso ohje netistä, sieltähän se löytyy ja useana versiona.

Vierailija
196/205 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

719 kirjoitti:

Ruokaneuroosi on nykyajan vitsaus.

-60--70-luvuilla lapsuudessani lapset olivat aivan yhtä nirsoja ja valikoivia ruuan suhteen.

Samoin isäni -30--40-lukujen pula-aikana ei kuulemma pannut suuhunsa mitään kalaa eikä kanaa. Laittoi kuulemma ruokapöydässä silakat taskuun ja heitti pois kun pääsi pöydästä pois.

Ei koskaan ole syönyt muuta lihaa kuin sian- ja naudan-.

Vierailija
197/205 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tällä palstalla tosiaan anopit on ihan sieltä itsestään. Yritin itsekin anoppina kerran täällä aloittaa keskustelua siitä mitä anopit tekevät oikein tai millainen anopin pitäisi olla. Ei herättänyt keskustelua, helpompi tietenkin valittaa, kuin miettiä vaikkapa siltä kantilta millainen anoppi itse tulee olemaan. Siitähän se monesti lähtee, miten itse toimit muita kohtaan.

Vierailija
198/205 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla olen tullut siihen tulokseen, että anopit ovat syy syntyvyyden laskuun.

Ja anoppien lapset 

Vierailija
199/205 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en sinänsä kieltäisi mitään ruokaa mitä mummolassa tarjotaan, mutta pahaa pelkään että kananmunakastike ei lapsille maistuisi, kun meillä kotona syödään niin erilaista ruokaa. Itse pystyisin sen jotenkin irvistelemättä nieleksimään, vaikka nuo valkokastikkeet etookin.

Vierailija
200/205 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en sinänsä kieltäisi mitään ruokaa mitä mummolassa tarjotaan, mutta pahaa pelkään että kananmunakastike ei lapsille maistuisi, kun meillä kotona syödään niin erilaista ruokaa. Itse pystyisin sen jotenkin irvistelemättä nieleksimään, vaikka nuo valkokastikkeet etookin.

Tosi kiva nähdä positiivinenkin kommentti. Ihanaa, että annat isovanhemmille mahdollisuuden siirtää oman aikansa "eväitä" lapsenlapsilleen. Samalla laajennat heidän makumaailmaansa.